Strona 1 z 2
[B3 1.8 PM] Swap PM na 1.8 T
: 04 lut 2014, 08:23
autor: Sebandi
Witam otóż chciał bym sie spytać czy ktoś zrobi przekładkę silnika w mojej audi 80 b3 z PM na 1.8 T AEB i jaka cena takiego zabiegu by była??
: 04 lut 2014, 08:44
autor: Leo
kto załatwia części ? mechanik czy Ty ?
: 04 lut 2014, 11:29
autor: ziemor
Sebandi pisze:1.8 T AEB
zapytam może trochę bez sensu - czy były podobne motory ale 2.0 T ??? może w Passatach ???
Oczywiście mówię tu o takich motorach które nadają się na swap bez mega przeróbek do B4
: 04 lut 2014, 13:41
autor: Mabrothrax
ziemor pisze:Sebandi pisze:1.8 T AEB
zapytam może trochę bez sensu - czy były podobne motory ale 2.0 T ??? może w Passatach ???
Oczywiście mówię tu o takich motorach które nadają się na swap bez mega przeróbek do B4
Tylko TFSI. Jak masz dużo dolarów to możesz sobie bez większych kłopotów zrobić stroker w 1.8T i mieć 2.0T.
: 04 lut 2014, 14:21
autor: luckash
Silnik już masz? Robocizna + inne duperele to minimum drugie tyle co sam silnik.
: 04 lut 2014, 18:51
autor: Sebandi
Mam na oku anglika całego i zapewne go kupie tylko chodzi o to żeby ktos mi pomógł to zrobić najlepiej żeby ten ktoś miał taki sam swap to było by na czym sie wzorowac oczywiście zapłace tyle ile trzeba za robocizne do tego pomogę przy przkładce
: 04 lut 2014, 19:38
autor: ziemor
Mabrothrax pisze:zrobić stroker w 1.8T i mieć 2.0T.
A właśnie ale jak to wygląda w praniu ??? rozwiercamy czy większe wykorbienie na wale ???
: 04 lut 2014, 21:26
autor: luckash
To kup auto tak jest najwygodniej. I sprawdzisz przy tym silnik.
Co do swapu to nie ma tu aż takich trudności. Mogę ci zaoferować pomoc przy tym w wolne soboty:) Jak się zdecydujesz napisz mi pm
: 05 lut 2014, 06:57
autor: Sebandi
Ok jak coś to się odezwę
: 06 lut 2014, 13:42
autor: Audi 80 Polska
ziemor pisze:Mabrothrax pisze:zrobić stroker w 1.8T i mieć 2.0T.
A właśnie ale jak to wygląda w praniu ??? rozwiercamy czy większe wykorbienie na wale ???
Chyba w stanach jest masa różnych strokerów bo tam jakieś spore restrykcje dotyczące swapów na większe silniki (czy silniki z większych aut).
Były też silniki w 2.0 20V (ALT 131KM) w podobnym okresie jak 1.8T, ale pewnie ma większe tłoki więc przełożenie wału, tłoków i korbowodów nie zwiększy pojemności. Jedynie rozwiercanie albo wsadzenie bloku. Później poszukam jakie miały te silniki skok i średnicę tłoka.
: 07 lut 2014, 12:26
autor: Mabrothrax
ziemor pisze:Mabrothrax pisze:zrobić stroker w 1.8T i mieć 2.0T.
A właśnie ale jak to wygląda w praniu ??? rozwiercamy czy większe wykorbienie na wale ???
Wał od tfsi + korby o większym wykorbieniu z pasującymi tłokami i 'voila. Tak jak pisał Aldi, są gotowe zestawy, ale standardowy w takim Bar-Tek'u kosztuje na naszą walutę jakieś 9 tys - z tym, że tam kucizna od razu ze świeżym wałem.
Jak się komuś chce poczytać to zapraszam do lektury -
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... crankshaft
: 07 lut 2014, 12:38
autor: duo
Sebandi pisze:do tego pomogę przy przkładce
to będzie drożej niż bez pomagania
: 16 lut 2014, 22:06
autor: pgo92
duo pisze:Sebandi pisze:do tego pomogę przy przkładce
to będzie drożej niż bez pomagania
Ale ile wiedzy splynie na kolege :]
: 23 mar 2014, 21:09
autor: Patrique
Moim zdaniem z B3 nie warto robic wyscigowki. To jest klasyk Deutschen-fura co ori fele powoli i z dumom turla <ok> . PM to fajny silnik, tylko zrob mu za 1/10 gelta co wpakujesz w swapa ... remont silnika, wywala katalizator i bedziesz u s a t y s f a k c j o n o w a n y <ok> . Trust me my friend. A "Angoline" rozbierz na czesci i wystaw na aukcjach to moze jeszcze na tym zarobisz
.
[B3 PM] Swap na 1.8 T AEB
: 23 mar 2014, 21:30
autor: Sebandi
Witam otoż przymierzam się do wymiany silnika na mocniejszy czyli 1.8 T AEB i mam pre pytań z tym związanych:
1. Czy wyrobie sie w 6000 tys ??
2.Czy ktoś miał by takowe pojecie żeby mi to przełożyc , oczywiscie z moja pomocoą
??
3.Lepiej kupic anglika czy poszczególne cześci ???