Strona 1 z 2
[80 B3 JN] podłaczenie Digi I
: 25 mar 2014, 21:48
autor: turbofin
Koledzy jak wykorzystać instalację elektryczną z JN-a do montażu Digi I?
Czy można wykorzystać seryjną wiązkę od ECU? czy może lepiej ori od digi?
: 25 mar 2014, 22:27
autor: Audi 80 Polska
Jak chcesz się bawić w kabelkologię to czemu by nie wykorzystać. Plus, plus po zapłonie, masę i sterowanie przekaźnikiem pompy paliwa i hall też będziesz miał na miejscu. Problem może się pojawić gdy okaże się że od jetronica idzie za mało kabli pod maskę które można by wykorzystać przy digi.
Więc przed przystąpieniem do akcji trzeba by policzyć choćby na schemacie czy ilość kabli będzie wystarczająca i czy nie potrzebne będą np. kable ekranowane albo o odpowiednich przekrojach.
: 27 mar 2014, 07:33
autor: turbofin
Jednak wykorzystam ori wiązkę od digi I, po stronie kierowcy jest kilka gumowych zaślepek także tamtędy przeprowadzę wiązkę
W jaki sposób podłączyć obrotomierz?
Który pin z ECU i gdzie pod licznik?
Czy zegary od B4 do 260 km/h podejdą p&p?
: 27 mar 2014, 11:08
autor: Audi 80 Polska
turbofin pisze:W jaki sposób podłączyć obrotomierz?
Który pin z ECU i gdzie pod licznik?
Przejrzałem kilka schematów i dopiero na tym:
http://www.vanagonparts.com/images/tech/fi_wiring.gif znalazłem informacje że obrotomierz jest podłączony do cewki (kabel idący z pinu 25 sterownika). Choć na tym schemacie jest jakiś osobny sterownik od stabilizacji wolnych obrotów.
turbofin pisze:Czy zegary od B4 do 260 km/h podejdą p&p?
Będziesz musiał zrobić kontrolkę oleju na dole bo w B4 jest mini checku (albo auto-checku zależy co masz). Jak wsadzisz żarówkę chociaż możesz nie mieć odpowiedniego piktogramu pod tą kontrolką.
Możesz przerzucić tą wstawkę z kontrolkami z B3 bo zostanie ci wolna wtyczka ale to przekładanie nie jest konieczne bo i tak te dwie kontrolki na górze będą działać. Miałem mini-checka z B4 w B3 i chyba czasami odzywał się brzęczyk z niego. Albo załatw albo dorób sobie wtyczkę do mini-checka i podłącz czujniki ciśnienia do niego to będziesz miał kontrolkę od oleju na górze jak oryginalnie w B4.
: 27 mar 2014, 13:07
autor: turbofin
Jak to ma się do obrotomierza z B3? Mam instalację z JN-a i być może na obrotek jest doprowadzony sygnał z cewki a może wystarczy podpiąć pin 25 sterownika digi I pod obrotek?
: 27 mar 2014, 14:21
autor: Audi 80 Polska
Cewka (zacisk 1) a pin 25 to to samo więc bez różnicy gdzie podłączysz. Obrotomierz powinien działać bo tutaj jest sygnał jaki on potrzebuje. Jedynie obawiam się czy obrotomierz wyładowania z cewki.
: 27 mar 2014, 16:42
autor: turbofin
Ok dzięki za info, a jak jest to rozwiązane w JN-ie? Skąd jest brany sygnał do obrotka i ewentualnie jakim kolorem idzie sygnał do licznika?
Jakbyś podrzucił schematy instalacji elektrycznej do JN-a to byłbym wdzięczny.
: 27 mar 2014, 17:11
autor: Audi 80 Polska
W JNie masz zapłon jak w gaźniku jak dobrze kojarzę. Czyli zapłon mechanicznie przyspieszany więc masz tylko moduł który jest podłączony do halla, cewki i dodatkowo ma wyjście na obrotomierz.
Obrotomierz to kabel zielono-niebieski na żółtej kostce liczników pin 22 idący od tego modułu zapłonowego. Ostatecznie możesz wykorzystać ten moduł aby dawał sygnał do obrotomierza zostawiając jeden kabel sygnały od halla podłączony. Wyjście na cewkę i zasilanie halla (bo zasilanie będziesz miał z digi) odłączasz.
Schematu od JN nigdzie nie mogę znaleźć.
: 28 mar 2014, 23:15
autor: turbofin
Dzięki za info , teraz muszę zajrzeć do instalacji i powoli ogarniać kabelkologie
: 29 mar 2014, 10:59
autor: Audi 80 Polska
Trzymaj schemat jak to mniej więcej podłączyć:
http://img24.imageshack.us/img24/1662/s5w4.png
Ty masz jeszcze jakiś dodatkowy moduł do stabilizacji obrotów?
: 30 mar 2014, 00:10
autor: turbofin
Dzięki za schemat na pewno się przyda, nie mam dodatkowego modułu do stabilizacji wolnych obrotów.
Jak dobrze rozumiem to zasilanie ECU i wtryskiwaczy robimy przez dodatkowy przekażnik załączany plusem po stacyjce. Pompę paliwa załącza pin 3 z ori przekażnika.
Gdzie najlepiej podłączyć zasilanie grzałki w sondzie?
: 30 mar 2014, 00:23
autor: Audi 80 Polska
turbofin pisze:Jak dobrze rozumiem to zasilanie ECU i wtryskiwaczy robimy przez dodatkowy przekażnik załączany plusem po stacyjce.
Dokładnie tak. Chociaż bez przekaźnik też powinno działać. Chyba tylko digifanty miały zrobione zasilanie w ten sposób bo wszystkie inne mają podłączenie do plusa po zapłonie bez przekaźnika.
Zasilanie grzałki można wziąć ze styku 87a i podłączyć przez 5A do grzałki sondy. Tak jest oryginalnie w B4. Natomiast w 6A i AAD grzanie sondy jest po zapłonie z B15a
: 31 mar 2014, 16:59
autor: turbofin
Zasilanie grzałki jednak zrobię po zapłonie przez przekażnik razem z zasilaniem ECU i wtrysków.
Temperaturę wody na wskażnik wychyłowy biorę z czarnego czujnika digi?
Która wtyczka w JN - ie jest od temperatury płynu chłodniczego?
: 31 mar 2014, 20:03
autor: Audi 80 Polska
turbofin pisze:Temperaturę wody na wskażnik wychyłowy biorę z czarnego czujnika digi?
A do digi nie masz osobnego czujnika? To jeszcze nie czasy gdy czujnik na deskę i dla ECU były zintegrowane. Na wskaźnik będziesz musiał zostawić ori czyjnik.
turbofin pisze:Która wtyczka w JN - ie jest od temperatury płynu chłodniczego?
Chodzi ci o wtyczke pod maską czy wewnątrz auta.
: 31 mar 2014, 22:21
autor: turbofin
Do digi (ECU) jest niebieski czujnik od temperatury i wydaje mi się, że czarny można podłączyć na wskażnik wychyłowy. G60 ma króciec przy głowicy i znajdują się tam tylko dwa czujniki. Chodzi mi o tą wtyczkę pod maską, bo po odłączałem wszystki wtyczki a teraz nie wiem która idzie do temp płynu na wskażnik.