Strona 1 z 1

[ 2.0 ABK] poważne podejście pod mody silnika..

: 03 maja 2014, 22:40
autor: AdiN
Siema!
Temat strikte kopiuj wklej z Audi śląsk wiec proszę o wyrozumiałość.. Mam nadzieje, że trafie tutaj na dusze która mnie zrozumie ;)

Panowie, witam także Panie (no napewno jakieś tutaj mamy!)

Po konfrontacji z pewną szybką Nexią (która ma około 20 koni więcej, no i jest niestety lżejsza), idąc tropem silników Opla (Całe życie w nich siedzę..) naszła mnie myśl zmodzenia mojego dwulitrowca..
Niestety pod maską trafił się ABK..
co za tym idzie mamy 8V, i 115 koni w serii, ile zostało, nikt nie wie do dziś..

Mam tak więc kilka pytań idąc tropem modów w silnikach Opla (dobra ósemka zrobi naprawde niejedno 1.8T..)

Do rzeczy!

- Jak wygląda seryjny wydech w moim Coupe?
mam tutaj na myśli kolektor 4-2-1 (żeliwny? łączony z 4, w dwa, i potem w jeden?), następnie katalizator, następnie środkowy (jest on komorowy, czy przelot?), i końcowy..
- Czy idzie zastosować kolektor 4-2-1 rurowy, z przespawaną flanszą pod ABK?
- Jaka jest średnica seryjnego wydechu?
- Jak sprawa ma się z dolotem? Czy podchodzi jakiś większy, lepszy kolektor, z jakąś flanszą? Z innego modelu?
- Przepustnica? Tak samo jak z kolektorem.. Czy da się wymienić na większą, dającą większą dawkę powietrza?
- Wtryskiwacze? Jest możliwość zastosowania wtrysków z innej wersji silnikowej, które ogarnie jak narazie seryjny komp i regulator ciśnienia paliwa?
- Dolot.. zastosowanie przepływki z innego modelu? Albo wymodzenie czegoś bardziej sensownego? Dolot zimnego powietrza do puszki filtra, jakaś sportowa wkładka?
- Głowica (to odstawiam na troszke późniejszy plan), chciałbym ją troche dziabnąć, wiadomo, porting, rozszerzenie kanałów dolotowych, wydechowych (jakieś wartości którymi się sugerować?), grubsze planowanie, rozwiercanie gniazd zaworowych, ktoś coś wie?
- wiadomo, jak ostrzejszy wałek, to i kółko rozrządu wpadło by inne.. coś gotowego?
- Zamach, ile waży seryjny zamach? ile jesteśmy w stanie z niego usunąć (Otoczak najprawdopodobniej by to robił), aby była odpowiednia poprawa?
-

w dalszym planie..
- tłoki? Wchodzą z innych modeli silnikowych? 1.8? 2.2?
-Korby? zakuwane? z innych modeli silnika?

Po modach, opisanych od myślników w silniku C20NE Oplowskiej myśli konstrukcyjnej mamy jakieś 156 koni, i 220Nm (co daje w Nexii naprawde niesamowite osiągi i odczucia!). :dead:


Prosiłbym kolegów, i koleżanki o jakieś wypowiedzi w tym temacie!
Najlepsze jakoś może wynagrodzę.. :beer:
Ewentualnie czy jest ktoś w stanie podesłać ten temat na inne forum, podać jakieś linki do modzonych ósemek?

Pozdrawiam Was drodzy Parafianie! :hi:

: 04 maja 2014, 12:39
autor: Audi 80 Polska
AdiN pisze:- Czy idzie zastosować kolektor 4-2-1 rurowy, z przespawaną flanszą pod ABK?
Chyba ktoś kombinował ze zrobieniem customowego kolektora pod ABK. Ale ktoś my wyliczył że z fazami rozrządu ABK zwiększenie mocy uzyskać w bardzo wąskim zakresie. Tutaj jest jakiś temat: https://audi80.pl/b4-20-abk-jak-zapr ... t32640.htm tylko nie wiem czy to w tym temacie było tym, że praktycznie nic się nie zyska. Nie wiem czy w tym temacie jest bo także chyba kolega kefir coś kombinował z kolektorem z silnika R5 z odciętym jednym garem. Nie wiem czy też rurowy kolektor z odciętą jedną rurą z 7A nie podpasuje.
AdiN pisze:- Dolot.. zastosowanie przepływki z innego modelu? Albo wymodzenie czegoś bardziej sensownego? Dolot zimnego powietrza do puszki filtra, jakaś sportowa wkładka?
Tutaj masz temat: https://audi80.pl/abk-zmiana-przeply ... t75291.htm brak klapowego przepływomierza powinien dać więcej powietrza.

: 04 maja 2014, 22:22
autor: Leo
Nikt Ci nie broni, ale ... to sztuka dla sztuki.

i byle 2.6 v6 Cię objedzie. Jak już robić to grubo, i tak tyle samo wydasz, lepiej startować z lepszego poziomu.

: 04 maja 2014, 23:13
autor: paweloli
Robienie ABK to strata kasy i czasu, wielu już próbowało. Nie lepiej zapodać 1.8t i dalej go rozwijać. Czytałem temat o swapie 1.8t i z seryjnych 150KM można na samym chipie zrobić 180KM przy dalszych zabawach i większej ingerencji w silnik nawet około 200KM. Moim zdaniem jak wydać to raz i cieszyć się jazda.

: 04 maja 2014, 23:45
autor: AdiN
Ee swap, swap, nie chce swapa.
Chce swoja bezproblemowa jednostke!

Zreszta.. Zakup silnika z osprzetem na swapa to jakies 2.500zl,
Plus remont, plus przekladka, plus remont turbo (bo niewiadomy stan zazwyczaj), plus program za 1000, i tak sie robi niesamowity koszt, gdzie lepiej bedzie od razu kupic cos mocnego typu Kadett GSI.. ;)

: 05 maja 2014, 00:29
autor: Leo
myślisz, że po tych przeróbkach Twoja jednostka będzie bezproblemową? ;)

: 05 maja 2014, 10:25
autor: Audi 80 Polska
Chyba najłatwiejszy do uzyskania przyrost mocy będzie przez doprężenie silnika:
I tak jakbyś zwiększył stopień sprężania do 12:1 to z 115KM powinno zrobić się 141KM:

Tylko ciekawe czy na 12:1 by nie stukało nawet na benzynie 98 albo 99+
Tutaj ten sam kalkulator tylko z możliwością edycji dla każdego:
Warto zauważyć że im więcej cylindrów tym większy przyrost przy doprężaniu.

A tak to chyba najprościej by było zrobić soft turbo albo jakiś mały kompresor. Tylko dobrze ogarnąć paliwo i zapłon aby to nie stukało.

: 05 maja 2014, 10:36
autor: AdiN
Dobre N/A to jest to!
I mysle, ze dalej pozostanie to bezproblemowa jednostka ;)