[ 2.0 ABK] poważne podejście pod mody silnika..
: 03 maja 2014, 22:40
Siema!
Temat strikte kopiuj wklej z Audi śląsk wiec proszę o wyrozumiałość.. Mam nadzieje, że trafie tutaj na dusze która mnie zrozumie
Panowie, witam także Panie (no napewno jakieś tutaj mamy!)
Po konfrontacji z pewną szybką Nexią (która ma około 20 koni więcej, no i jest niestety lżejsza), idąc tropem silników Opla (Całe życie w nich siedzę..) naszła mnie myśl zmodzenia mojego dwulitrowca..
Niestety pod maską trafił się ABK..
co za tym idzie mamy 8V, i 115 koni w serii, ile zostało, nikt nie wie do dziś..
Mam tak więc kilka pytań idąc tropem modów w silnikach Opla (dobra ósemka zrobi naprawde niejedno 1.8T..)
Do rzeczy!
- Jak wygląda seryjny wydech w moim Coupe?
mam tutaj na myśli kolektor 4-2-1 (żeliwny? łączony z 4, w dwa, i potem w jeden?), następnie katalizator, następnie środkowy (jest on komorowy, czy przelot?), i końcowy..
- Czy idzie zastosować kolektor 4-2-1 rurowy, z przespawaną flanszą pod ABK?
- Jaka jest średnica seryjnego wydechu?
- Jak sprawa ma się z dolotem? Czy podchodzi jakiś większy, lepszy kolektor, z jakąś flanszą? Z innego modelu?
- Przepustnica? Tak samo jak z kolektorem.. Czy da się wymienić na większą, dającą większą dawkę powietrza?
- Wtryskiwacze? Jest możliwość zastosowania wtrysków z innej wersji silnikowej, które ogarnie jak narazie seryjny komp i regulator ciśnienia paliwa?
- Dolot.. zastosowanie przepływki z innego modelu? Albo wymodzenie czegoś bardziej sensownego? Dolot zimnego powietrza do puszki filtra, jakaś sportowa wkładka?
- Głowica (to odstawiam na troszke późniejszy plan), chciałbym ją troche dziabnąć, wiadomo, porting, rozszerzenie kanałów dolotowych, wydechowych (jakieś wartości którymi się sugerować?), grubsze planowanie, rozwiercanie gniazd zaworowych, ktoś coś wie?
- wiadomo, jak ostrzejszy wałek, to i kółko rozrządu wpadło by inne.. coś gotowego?
- Zamach, ile waży seryjny zamach? ile jesteśmy w stanie z niego usunąć (Otoczak najprawdopodobniej by to robił), aby była odpowiednia poprawa?
-
w dalszym planie..
- tłoki? Wchodzą z innych modeli silnikowych? 1.8? 2.2?
-Korby? zakuwane? z innych modeli silnika?
Po modach, opisanych od myślników w silniku C20NE Oplowskiej myśli konstrukcyjnej mamy jakieś 156 koni, i 220Nm (co daje w Nexii naprawde niesamowite osiągi i odczucia!). :dead:
Prosiłbym kolegów, i koleżanki o jakieś wypowiedzi w tym temacie!
Najlepsze jakoś może wynagrodzę..
Ewentualnie czy jest ktoś w stanie podesłać ten temat na inne forum, podać jakieś linki do modzonych ósemek?
Pozdrawiam Was drodzy Parafianie! :hi:
Temat strikte kopiuj wklej z Audi śląsk wiec proszę o wyrozumiałość.. Mam nadzieje, że trafie tutaj na dusze która mnie zrozumie
Panowie, witam także Panie (no napewno jakieś tutaj mamy!)
Po konfrontacji z pewną szybką Nexią (która ma około 20 koni więcej, no i jest niestety lżejsza), idąc tropem silników Opla (Całe życie w nich siedzę..) naszła mnie myśl zmodzenia mojego dwulitrowca..
Niestety pod maską trafił się ABK..
co za tym idzie mamy 8V, i 115 koni w serii, ile zostało, nikt nie wie do dziś..
Mam tak więc kilka pytań idąc tropem modów w silnikach Opla (dobra ósemka zrobi naprawde niejedno 1.8T..)
Do rzeczy!
- Jak wygląda seryjny wydech w moim Coupe?
mam tutaj na myśli kolektor 4-2-1 (żeliwny? łączony z 4, w dwa, i potem w jeden?), następnie katalizator, następnie środkowy (jest on komorowy, czy przelot?), i końcowy..
- Czy idzie zastosować kolektor 4-2-1 rurowy, z przespawaną flanszą pod ABK?
- Jaka jest średnica seryjnego wydechu?
- Jak sprawa ma się z dolotem? Czy podchodzi jakiś większy, lepszy kolektor, z jakąś flanszą? Z innego modelu?
- Przepustnica? Tak samo jak z kolektorem.. Czy da się wymienić na większą, dającą większą dawkę powietrza?
- Wtryskiwacze? Jest możliwość zastosowania wtrysków z innej wersji silnikowej, które ogarnie jak narazie seryjny komp i regulator ciśnienia paliwa?
- Dolot.. zastosowanie przepływki z innego modelu? Albo wymodzenie czegoś bardziej sensownego? Dolot zimnego powietrza do puszki filtra, jakaś sportowa wkładka?
- Głowica (to odstawiam na troszke późniejszy plan), chciałbym ją troche dziabnąć, wiadomo, porting, rozszerzenie kanałów dolotowych, wydechowych (jakieś wartości którymi się sugerować?), grubsze planowanie, rozwiercanie gniazd zaworowych, ktoś coś wie?
- wiadomo, jak ostrzejszy wałek, to i kółko rozrządu wpadło by inne.. coś gotowego?
- Zamach, ile waży seryjny zamach? ile jesteśmy w stanie z niego usunąć (Otoczak najprawdopodobniej by to robił), aby była odpowiednia poprawa?
-
w dalszym planie..
- tłoki? Wchodzą z innych modeli silnikowych? 1.8? 2.2?
-Korby? zakuwane? z innych modeli silnika?
Po modach, opisanych od myślników w silniku C20NE Oplowskiej myśli konstrukcyjnej mamy jakieś 156 koni, i 220Nm (co daje w Nexii naprawde niesamowite osiągi i odczucia!). :dead:
Prosiłbym kolegów, i koleżanki o jakieś wypowiedzi w tym temacie!
Najlepsze jakoś może wynagrodzę..
Ewentualnie czy jest ktoś w stanie podesłać ten temat na inne forum, podać jakieś linki do modzonych ósemek?
Pozdrawiam Was drodzy Parafianie! :hi: