Strona 1 z 6

[B4 TDi 1Z] hybryda turbiny garret T2, T15

: 20 maja 2014, 16:08
autor: _Dave
witam nieśmiałe

chciałem pokazać nad czym pracuje, pomysł, eksperyment, ciężko to nazwać, nie bądźcie za ostrzy w komentarzach :p

tak wiec, zasugerowałem się pomysłem jednego z forumowiczów i "projekt" jest w fazie "składania"

idea: garret T2 z większym wirnikiem / kompresorem

model garreta_____466534-4 TBO218 (T2)___465199-3 (Tb25)__garret t15 (dla porownania)
srednica u podstawy_____48mm___________54mm___________44mm
srednica zassysania (?)___32,2mm_________39,65mm_________33mm
wysokosc podstawy______3,5mm__________5,1mm___________3,8mm
TRIM__________________45______________55_____________???

rysunek objasniajacy

nie będę pisał jak to składam bo to bez celowe ale wszystko pasuje P&P także chociaż tyle

chciał bym poznać wasza opinie, jeśli "bezsensu, szkoda zachodu" to prosił bym o uzasadnienie

nie mam jasnego pojecia co to faktycznie da, mam cicha nadzieje ze cos ciekawego z tego wyjdzie, na sucho MOŻE coś pomiędzy T2 i T3?! :p

koszta:
t2 - ~200zl
tb25 - 100zl (w oplakanym stanie, jedyne co dało się odzyskać wirnik i rdzeń)
zestaw naprawczy turba: 80zl
moja praca: 20zł na godzine :>

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 20 maja 2014, 20:00
autor: brabus124
Przyznam że robię podobny projekt ;-) Kupiłem zajechaną T25 ale z ciut mniejszym wirnikiem, srednica u podstawy - 51.44mm srednica zassysania - 39.78 wysokosc podstawy - 5.33 TRIM - 60 . W planie mam założyć tylko wirnik Kompressora z T25 do T2 i roztoczyć ori. zimną muszlę. Jak się uda to dam znać :-P

: 20 maja 2014, 21:25
autor: Krzysiek 84
Ładny projekt, będę śledzić postępy <piwo>

: 20 maja 2014, 23:08
autor: kamsta
No kolego Dave to żeś zapodał moda :-D. Projekt super. Ciekawi mnie jak to będzie dmuchać? A do soboty zmontujesz to na samochodzie? Pozdrawiam i do zobaczenia :-)

: 23 maja 2014, 07:41
autor: klife
potestujemy :D

: 23 maja 2014, 15:01
autor: brabus124
Ja myślę że to ma sens ;-) W T2 jest już taki dość ładny wirnik, jest dość większy od t15 dlatego też dużo mniej dławi wydech, silnik lżej chodzi. Dla porównania - t15 32,2mm 42mm i wysokość łopatki 8,5mm a T2 35,5mm , 47mm i wysokość łopatki 7,6mm. Ale patrząc na wirnik ssący (koło kompresji) nie ma już aż takich dużych różnic na niekorzyść T2. Dla porównania - t15 - 33mm, 44mm i wysokość - 3,8mm T2 - 32,2mm 48mm i wysokość 3,5mm.

: 24 maja 2014, 18:34
autor: _Dave
Obrazek

udalo mi sie dostac takie nie typowe kolano, kto zna temat zna trąbke ktora leci na filtr/przepływomierz

przete4stowalem i sprawdzilem kolektor ASZ - odpada, w ogole mi sie nie widzi, za to zostaje przy ori ale udalo mi sie tez dorwac inna gorna wersje, bez EGR'u, prawie jak ORI :)

: 24 maja 2014, 21:46
autor: brabus124
Zakładaj hybrydę i pisz jakie wrażenia :-D jestem ciekawy ;-)

: 26 maja 2014, 05:05
autor: _Dave
pierwsza przymiarka:

Obrazek
Obrazek

na styk z kolektorem asz, bedzie potrzebna obudowa filtra pow z wersji BOSCH'a (028129607) bo nie upchne tam nic (jak ktos ma na zbyciu, biore:> )

brakuje jeszcze:
- srub turbo - kolektor, x4
- flanszy splywu oleju
- rury gumowej: turbo > icek...
- zamontowac jakims cudem gruszke...

@kamsta: ciezko powiedziec, nie dowiem sie do puki nie odpale motoru na tym :)))) ale na bank dam znac co i jak :)

PS. nie wiem jak ciac kolana silikonowe z fmic.pl zeby w miare estetyke zachowac.... :/

: 03 cze 2014, 15:58
autor: brabus124
Bardzo dobrze to wygląda ;-) co prawda ilość modyfikacji jest związana z tym jaką Tb25 lub T02 chcemy przeszczepić :-P niektóre pasują p&p (nawet spływ i doprowadzenie oleju). Mój wirnik okazał się być złomem, strasznie pogięty. Szukam Turbo t25 które będzie miało
srednica u podstawy - 50mm-54mm, srednica zassysania - 36mm-40mm. Jeśli takiej nie znajdę to przeszczepię zimną stronę z T2 Fiata lub Nissana Primery

Fiat - srednica zassysania - 35.7mm, srednica u podstawy- 48mm wysokość 5,3mm (wirnik wydechowy jest identyczny jak w T2 VW & AUDI.

Nissan Primera - srednica zassysania -37.2mm srednica u podstawy - 48mm Wysokość 4.6mm.

: 07 cze 2014, 01:10
autor: _Dave
Obrazek


przymiarka nr 2, zabraklo kolana OKOLO 135* zeby upchnac to z ori obudowa filtra powietrza

Obrazek



cdn...

: 07 cze 2014, 14:38
autor: rodzynek87
Wygląda ciekawie czekam z niecierpliwością na opinie po testach może jakieś logi nawet byś wrzucił :d

: 08 cze 2014, 11:13
autor: Krzysiek 84
U siebie ciśnienie doładowania wziąłem z wężyka idącego do ecu, Wpiąłem trójnik i śmiga ładnie 1,4 na boos'cie

: 14 cze 2014, 11:51
autor: brabus124
Ja jednak kupiłem Turbo od nissana Primery 2.0 TD ;-) Tanio je dostałem. Przyznam że jest to bardzo ciekawe Turbo, oznaczenie - GT1548, w niektórych katalogach jest oznaczenie t15/t02 lub T15/T25, ogólnie jest to oryginalna hybryda :-D Ma wirnik wydechowy z t15 ( 35mm- Inducer 41mm- exducer) a koło kompresji jest z T2 ( 37,2mm - Inducer 48mm - Exducer) Turbo ma chłodzenie wodą :-P wałek ma grubość 6mm czyli taką jak w t2 ( w t15 jest 5mm). ogólnie fajnie byłoby przeszczepić całą tą turbosprężarkę, ale trzeba dorobić flanszę Turbo - kolektor wydechowy i flanszę turbo - portki. Ja zdecydowałem się jednak zrobić hybrydę z naszej T2 (Vw audi) i strony zimnej od Gt1548, więc wygląda to tak że gorąca muszla oraz rdzeń z wirnikiem biorę z T2 a tylko koło kompresji i muszlę zimną biorę z Gt1548 ;) i wszystko powinno pasować p&p ;-)

: 14 cze 2014, 14:00
autor: Francis1982
Obserwując poczynania przyjaciela _Dave może zakupy nie są drogie ale ziarnko do ziarnka i się nazbiera. No i kursy po części służbowym. Owszem nie jest to majątek ale jednak. Zastanawiam się czy całość wyjdzie taniej niż:

http://allegro.pl/turbina-turbosprezark ... 49022.html

Póki co to jest mój cel chyba, że wcześniej wypali "wynalazek" od pomysłodawcy dla tytułowej hybrydy.