Strona 1 z 4
[2.0 3A] tuning silnika
: 03 cze 2014, 19:03
autor: athek
Witam wszystkich.. zabieram się za robotę silnika 3A w mojej quattrówce.. nie chcę swapów na 16v i inne wynalazki.. chcę go poprostu trochę podciągnąć i mam nadzieję że mi w tym pomożecie.. więc
głowica idzie do portingu (rozwiert na większe zawory wiadomo dolot i wydech większe średnice)
ii tutaj moja koncepcja troszkę staje..
co mogę więcej zrobić ??
lżejsze koło zamachowe ?
jaki dolot?
wydech o większym przekroju inny kolektor wydechowy ?
co jeszcze??
Proszę o sensowne odpowiedzi
Pozdrawiam
: 03 cze 2014, 19:33
autor: Pieterb
athek, na początek tagi w temacie _uwaga
: 03 cze 2014, 20:03
autor: skwaromir
Elektroniczny wtrysk paliwa na start.
Bo jak to sensownie podkreślam sensownie ogarniesz na mechanicznym ?
Dalej:
-wałek (reg. kółko)
-podbicie cr
To chyba tyle co przy n/a można zrobić; dalej jest swap i doładowanie.
: 03 cze 2014, 20:40
autor: athek
Ok zaraz zmienię;)
co do ogólnego zarysu pojazdu. jest to Audi z 88 roku B3 w quattro
nie chcę robić wyścigówki bo bym wsadził coś sensownego.. chcę poprostu podkręcić ten motor. wyremontować go i tyle aby została seria.. co masz na myśli mówiąc elektroniczny wtrysk wałek i podbicie cr ?
: 03 cze 2014, 21:02
autor: skwaromir
Mam na myśli elektroniczny wtrysk paliwa digifanty i inne.
Wałek- ostry wałek z regulowanym kółkiem.
Podbicie cr- zwiększenie stopnia sprężania.
: 04 cze 2014, 18:23
autor: athek
Jak narazie głowica pojechała do Portingu. zebranie jej dolnej powierzchni nie zwiększy sztopnia sprężania ??.. ten wtrysk co mam i tak nadaje siędo kosza wię muszę myśleć coś innego
: 07 cze 2014, 12:43
autor: luckash
Porting głowicy z wymianą zaworów na większe a po chwili tylko wyremontować silnik by została seria? Albo seria albo mody... wybieraj
: 10 cze 2014, 20:00
autor: athek
Jak bym chciał modzić to bym wrzucił 2.7 biturbo albo 2.2 turbo.. chcę zrobić klasyczne auto bez udziwnień.. cały digifant już mam czekam jeszcze tydzień na głowicę.. no i będzie składanie.
: 10 cze 2014, 21:49
autor: karolas123
Tyle, że jedyna słuszna przeróbka tego silnika, to wywalenie go z komory. Zrobiłeś głowicę, nie chce mi sie wierzyc, ze wsadzisz tam wieksze zawory. Troche przeportowana i tyle. Jak mocno liznieta to nie ustawisz faz rozrzadu bez regulowanego kółka. No ale załóżmy, że masz zrobioną głowice...
To co teraz bierz sie za przepustnice i reszte doloto, daj mu tego powietrza.
Pozniej założysz sobie digi? Zamienił stryjek siekierke na kijek.
Digi tez jest durny. A pozniej sie okaze ze jak zaczniesz liczyc to samochod juz nie wart tyle i rzucisz wszystko w cholere.
: 11 cze 2014, 18:53
autor: athek
głowica to szmelc jest pęknięta ;/ taka informację dostałem.. no więc.. PANY :mrgreen: co mam wsadzić rozwojowego ?
chyba to będzie najlepsze co można zrobić faktycznie hmm.. wiec jakieś propozycje ???
: 12 cze 2014, 01:07
autor: karolas123
Standard 1.8t, albo bez t.
: 12 cze 2014, 09:25
autor: athek
chodzi ci o 1.8T z A4/A6 AEB ? 150ps ? Miałem A6 z tym motorem i nie mam miłych wspomnień z nim.. a co powiecie o 6A ?? albo 2.2 z 80. pasuje żeby silnik pasował na moją skrzynię quattro bo zmieniać skrzynie półosie i wał do tego no to się zrobi dodatkowo ze 3 koła...
: 12 cze 2014, 10:49
autor: Audi 80 Polska
athek pisze:a co powiecie o 6A ??
ciężko znaleźć coś niewyeksploatowanego i lubi przekręcić panewkę do tego mechanicznym wtrysk (chyba że od razu wsadzisz elektroniczny digifanta albo na śwince/standalone). Według mnie pod względem elastyczności, niezawodności i bezproblemowości lepszy jest 1.8T. Zresztą bardziej zależy w jakim stanie kupisz bo 1.8T może zatkać się smok jak ktoś jeździł na syfnym oleju albo go nie wymieniał za często.
athek pisze:albo 2.2 z 80
chodzi o 2.2 wolnossący, turbo 10V czy turbo 20V?
athek pisze:pasuje żeby silnik pasował na moją skrzynię quattro
silnik będzie pasował ci każdy z wymienionych.
: 12 cze 2014, 10:49
autor: karolas123
1.8T z czegokolwiek. AEB z pierwszych lat produkcji ma kute tłoki wiec to jego plus. Jesli nie masz z nim dobrych wspomnien to znaczy, że to było zjezdzone gówno. 1.8T wzdłuzny pasuje na skrzynie z normalnych 2.0 jak tam z Twoim to nie wiem, trzeba by porównać dzwony. Co do silnika 2.2 to dla nie to przestarzała konstrukcja wielka, w dodatku kosztowna w utrzymaniu, ale sa u nas ludzie którzy chwala.
: 12 cze 2014, 11:09
autor: Jarek-LT
athek - lepiej napisz gdzie po diagnozie robiącego głowicę jest pęknięta. Bo jeśli miedzy zaworami to standard nie mający wpływu na jej pracę. Oczywiście pęknięcia mogą w tym miejscu być głębokie z przepływami włącznie ale codziennością są pęknięcia powierzchowne.