Strona 1 z 2
[B4] swap z A6 3,7
: 22 cze 2014, 08:17
autor: Jarek-LT
Witam
Mam ostatnio ochotę na zabawę i mam trochę więcej czasu.
Jako że, moja przekładka topornie idzie ( głowa ACE na bebechy ABK) pomyślałem, że jak się bawić to trochę grubiej.
Przyszło mi do głowy wsadzenie silnika 3,7/260 kucy lub ewentualnie 2,8/193 kucy od A6/A8
do mojej niezniszczalnej nuni w budzie B4 AVANT.
Czy czasami ma
ktoś więdzę czy taki swap zmieści się w tej komorze silnika i jakie przeróbki czekają mnie do zaprzęgnięcia tego.
Miło by było pojeżdzić niunią z serduchem 300 kucy po przeglądzie głowic i doprężeniu ich.
Mile widziane konstruktywne wypowiedzi. <ok>
: 22 cze 2014, 12:13
autor: sagem
Jarek-LT pisze:Czy czasami ma
ktoś więdzę czy taki swap zmieści się w tej komorze silnika i jakie przeróbki czekają mnie do zaprzęgnięcia tego.
Zmieści się i V6 czyli ACK i tak samo 3.7 v8. Trochę masz dziwną rozbieżność wyboru, bo ni jak się ma ACK do V8. Raz że tych 3.7 nie jest aż tak dużo, dwa że skoro już mieć 8 garków to czemu nie 4.2, które spali tyle samo i jest tego więcej?
ACK to V6, a przecież V6 seryjnie miałeś w A80, więc z włożeniem silnika nie ma problemów. Trzeba ogarnąc mocowanie, przerzucić wiązki i to podłączyć i tyle. Użytkowanie i swap ACK będzie na pewno tańszy od V6, ale mocy nadał mało. Decyzja zależy tylko od Ciebie i od zasobności Twojego portfela.
Z punktu ekonomicznego najlepiej wypadnie 1.8T, bo jest tego o masę więcej i jest tansze, niż ACK, gdzie masz dużo trudniej podnieść moc. A jeśli już chcesz 8 garów i trochę więcej mocy na start to zdecydowanie lepiej jest brać 4.2.
: 27 cze 2014, 07:07
autor: Jarek-LT
Gdzieś w podświadomości przeraża mnie czwórka z przodu 4,2 - jakoś dużo mniej 3,7....no ale to gdybanie.
Dla porównania i zabawy podstawiłem silnik 3,7 i silnik 4,2 pod wzór z doprężaniem silnika do CR 13 LICZBY SĄ ZABÓJCZE
Silnik 3,7 zwiększa moc z 260 kucy na 560KM - przyrost 299kucy
Silnik 4,2 zwiększa moc z 299 kucy na 640KM - przyrost 344KM
Te wyniki są przerażające - teraz dostałem ciśnienia w głowie.... <ok>
Doprężenie silnika z głową jest chyba najtańszym i bardzo skutecznym sposobem na
PRZYROST MOCY.
: 27 cze 2014, 16:03
autor: luckash
Podniesienie cr nie dodaje 100% i więcej mocy. Daje efekt ale to są procenty i wymusza to lanie lepszego paliwa bo inaczej to proszenie się o stukowe i destrukcję silnika. Nie ma tak łatwo.
: 30 cze 2014, 12:31
autor: chmiel25
Jarek-LT pisze:Dla porównania i zabawy podstawiłem silnik 3,7 i silnik 4,2 pod wzór z doprężaniem silnika do CR 13 LICZBY SĄ ZABÓJCZE
Silnik 3,7 zwiększa moc z 260 kucy na 560KM - przyrost 299kucy
Silnik 4,2 zwiększa moc z 299 kucy na 640KM - przyrost 344KM
Możesz mi wyjaśnić jakoś bardziej to coś?? Skąd to wziołeś i czemu tak ci to wyszło?? :shock:
: 30 cze 2014, 14:42
autor: Jarek-LT
Tutaj mamy teoretyczny przyrost mocy przy doprężeniu;
Znany wzór / o ile jest rzeczywisty / pozwala podstawić dane i wyliczyć przypuszczalną moc.
Trochę pobawiłem się w matematyka i wyliczyłem potrzebne dane dotyczące daprężenia silnika ABK
-------------------------------------------------------------------------------------------
Jest tutaj trochę zmian na minus ponieważ wzór był wyliczony z CR 10 a w rzeczywistości początkowe sprężanie jest na poziomie 10,8 w silnikach 3.7 i 4.2 litra.
4,2 = 513 KM
3,7/230 = 395KM
3,7/260 = 423KM
: 31 lip 2014, 18:48
autor: turbofin
luckash pisze:Podniesienie cr nie dodaje 100% i więcej mocy. Daje efekt ale to są procenty i wymusza to lanie lepszego paliwa bo inaczej to proszenie się o stukowe i destrukcję silnika. Nie ma tak łatwo.
Dokładnie, Jarek-LT nie łudż się, że uzyskasz taki przyrost mocy. Jak piszesz cr dla silników 3,7 i 4,2 L wynosi 10,8 i podejżewam, że zalecane jest paliwo 98. Wyprzedzenie zapłonu zapewne jest ustawione na granicy stuku dla paliwa 98 i mocy max. Po doprężeniu silnik na takich samych ustawieniach sterownika zacznie stukać, obetnie ci zapłon ( w granicach tolerancji ) i osiągi lecą w dół niż jak by to miało pięknie wygladać wdług wzoru.
Podnosząc stopień sprężania należało by zalewać lepsze paliwo jak podaje producent i zrobić softa ( mapa zapłonu, mapa paliwa)
: 05 sie 2014, 13:05
autor: Jarek-LT
50 % przyrostu mocy to jest bardzo realna sprawa.
Myślę, że z silnika 115KM wycisnąłem ze 170 kucy - chociaż pewności nie mam ale przyśpieszenie i komfort z tym związany jest pierwszorzędny. To nie ten samochód.
Z przyśpieszenia do setki urwałem 3s.- 8,9s/do 100km/h. Zrobiłem doprężanie silnika i podałem dużo większą dawkę powietrza już przy małych obrotach....
Ameryki nikt tu nie odkrył, po zrobieniu w silniku ABK - CR 13,5/14 i ustawieniu zapłonu jak się należy - bez stukowego spalania -leję wyłącznie paliwo 98 lub SHELL PLUS - trudno.
Gdy wszystko się sprawdzi i ułoży, obojętnie w którym silniku - zagazowane silniki lubią większe CR od tradycyjnego/standardowego.
Jarek-LT
: 09 sie 2014, 06:55
autor: luckash
Jarek-LT, zweryfikuj dane na hamowni. W jaki sposób podałeś więcej powietrza do silnika? Napisz mi też jak to liczyłeś i co zrobiłeś, że masz cr 14:1.
: 09 sie 2014, 09:46
autor: Audi 80 Polska
luckash pisze:W jaki sposób podałeś więcej powietrza do silnika?
Przy zmianie cr nie trzeba więcej powietrza, bo silnik przy większym stopniu sprężania wyciąga więcej mocy z tego co seryjnie dostaje. Do tego zmniejsza się spalanie.
: 09 sie 2014, 10:52
autor: luckash
aldi, przeczytaj ostatni post Jarka-LT a potem mój jeszcze raz, bo odpowiedziałeś nie na temat.
: 09 sie 2014, 11:01
autor: Audi 80 Polska
A sorry, rzeczywiście zgubiłem kontekst twojego pytania.
: 09 sie 2014, 20:46
autor: Jarek-LT
https://audi80.pl/-b4-20-abk-przekla ... t89376.htm
Tu cały temat - a po niżej najważniejsze info dla Ciebie..
skwaromir - głowica cd 8V już oddana do splanowania - też jednak ma ograniczenia ale
dopiero na 3mm co można małą przeróbką przeskoczyć. Póżniej może trochę się z nią pobawię w porting polerke i założę do niej uszczelkę pod głowę dorabianą o ile zdążę lub zwykłą 1,65mm. To wszystko powinno dać sprężanie bliski 14,5 do 15 przy uszczelce tuningowej. Uszczelka tuningowa i tak jest potrzebna pod głowicę 16V.
Wczoraj również w przepustnicy zblokowałem prawie na sztywno otwieranie dwóch klapek powietrza na raz - NIE TEN SAMOCHÓD. Żona nie chce już ze mną jeżdzić. Wkręca się zajebiśćie do 3,5k na obroty póżniej prawie norma ale samo przyśpieszenie o niebo lepsze.
Czy nikt tego nie robił??? - sądzę tak bo nie czytałem - spróbujcie auto o niebo żwawsze.
: 11 sie 2014, 11:09
autor: skwaromir
Hmm. Nie, żebym się czepiał, ale te 170 km przyprawia o uśmiech na twarzy
.
Pojedź na ucziwe rolki i pokaż, że masz racje !
Bo tak na razie to między bajki można to włożyć.
Podbiłeś cr i cofnełeś zapłon już jesteś do tyłu z teorią, zaraz wyjdzie że jest daleko po tdc. Prędzej bym tu widział jakieś lepsze paliwko choćby junkersa. Ale to nie przy instalacji 2 gen.
Fajnie, że ktoś bawi się w "sztukę dla sztuki", ale warto poprzeć czymś swoją pracę, nie tylko subiektywnymi odczuciami.
Widziałem tą przepustnice dużo nią powietrza do silnika nie wpuścisz, jest po prostu śmiesznie mała, i jeszcze ta ori konstrukcja dolotu. Następnie temp. w dolocie polatałem ostanio moim 3A i tak patrzę a tu ponad 90*C :shock: to przy pytowaniu tam musi być naprawdę ciepciu...
Wracająć do meritum bo długo by wyliczać. Czekamy na kreski i cyferki <ok> .
: 13 sie 2014, 20:22
autor: Jarek-LT
KOLBERG jest zubożałym miastem w którym miała być hamownia . Gdy pojechałem pod wskazany adres - ni słychu ni widu po hamowni....