Strona 1 z 2

[2.0 abk] kolejny szalony projekt turbo

: 24 cze 2014, 22:17
autor: Xsio
Obrazek

podobno znacie te oto audi na forum. Kupiłem je całkiem niedawno. Zrobiłem w nim wszystko czego wymagało do wzorowego stanu technicznego, jestem na etapie car audio i hardtop(jedzie z niemiec już) potem fotele (chcę grzane) tapicerka od podstaw będzie szyta na nowo, no i oczywiście dostanie dla bajeru klimatronik.
Przejdźmy do zeczy, jestem mechanikiem, wszystko co zrobiłem i zrobię wykonam sam własnymi rękoma, ale mam za mało doświadczenia żeby profesjonalnie wstawić turbo żeby to grało idealnie. Podkreślam ze nie chcę jakiegoś konkretnego przyrostu mocy, może wgl go nie być. Chodzi mi o sam fakt ze te turbo jest no i te pss z blow-off. Przewaliłem wiele tematów, sporo się dowiedziałem, ale chcę porady mądrzejszej głowy. Jakie turbo zastosować żeby uzyskać tylko efekt pss i pochwalić się na zlocie ze turbo jest pod machą najlepiej bez geometrji żeby nie trzeba było nim sterować. Kolektor wydechowy intercooler, o rurowanie i smarowanie to drobiazg już. Proszę o opinie i podpowiedzi:)
ah dodam ze auto jest zagazowane. I chciał bym uzyska jeszcze parę odpowiedzi na sterowanie paliwem

: 24 cze 2014, 23:58
autor: Audi 80 Polska
Xsio pisze:te pss z blow-off.
Taniej i prościej: - żart
Xsio pisze: Jakie turbo zastosować żeby uzyskać tylko efekt pss i pochwalić się na zlocie ze turbo
Jak nie chcesz dużego przyrostu mocy to jakieś małe jak np. K03 z 1.8T, silnik się uelastyczni z niższych obrotów. Tylko nie wiem czy przy małym doładowaniu będzie ciśnienie na pssssst.
Xsio pisze:najlepiej bez geometrji
Do tej pory w turbo benzynach większość jest bez zmiennej geometrii turbiny. Wszystko na wastegate, ciśnieniem możesz spokojnie sterować zaworem manual boost control (MBC).

Chyba najwięcej zabawy będzie ze zrobieniem kolektora pod turbo, choć może kolektor podpasowałby od jakiegoś tdi...
Kiedyś na forum ktoś wrzucił zdjęcia swojego projektu kolektora ABK turbo zrobionego z 4 prostych rur oraz cienkiej flanszy przy głowicy że większość spalin wylatywała bokiem.

Kolejną po kolektorze trudną kwestią jest podawania paliwa, samemu można ogarnąć jakiś sterownik piggyback. Czyli jakieś 700-1000zł na sterownik + osprzęt jak np. wydajniejsze wtryskiwacze, czujniki + kolejne 700zł na szerokopasmową sondę lambda z kontrolerem i już możesz sam stroić.

Chyba że zrobić najprościej na gazie z mikserem albo blosem wstawionym najlepiej w nadciśnienie przed przepustnicę (ale blosa w nadciśnieniu mało kto ogarnia). Albo wersja kamikadze podawać gaz przed turbo i oprucz psssst może to dać efekt kaboom :mrgreen:

: 25 cze 2014, 00:27
autor: Leo
coś mi się nie chce wierzyć że kolega jest mechanikiem, skoro takie pytania zadaje...
najpierw proszę się dowiedzieć, co robi "psst" w silnikach tuningowanych, bo seryjne nie robią.

: 25 cze 2014, 07:35
autor: Xsio
po zamknieciu przepustnicy za nia robi sie podcisnienie a przed wzrasta i z tego cisnienia robi sie pss.. w poprzednim aucie (golf 1.9tdi) bez przepustnicy zrobilem blow off wystarczyl sterownik do sterowania.. i jeszcze jedna sprawa mam 6 lat starzu wiec weteranem nie jestem.

Prosze bez zbednych komentarzy wlasnie typu "cos mi siewydaje ze nie jestes mechanikiem" nie wiem wszystkiego i sie pytam zeby nie zje*** mozesz mi pomoc to pomoz i nie krytykuj

: 26 cze 2014, 17:26
autor: turbofin
Kolego mógłbyś sprecyzować co ma być '' szalonego " w twoim projekcie? Zaskocz nas czymś

: 26 cze 2014, 21:56
autor: Leo
nie krytykuję, pomogę jeśli chcesz, nie ma problemu.
Trzeba tylko: zespawać kolektor wydechowy z wyjściem na turbinę ( ponieważ jest to 8v wlot i wylot do głowicy jest z tej samej strony głowicy, co utrudnia zastosowanie kolektora z innego silnika), przerobić dolot z podciśnieniowego na nadciśnieniowy, dorobić podciśnienia do blow offa, oraz na czas strojenia podpiąć AFR i EGT, co by silnik się nie przekręcił. I mądrego, żeby to poustawiać.

: 26 cze 2014, 21:59
autor: oskars1434
kup sobie takiego cusia http://www.saber-edv.co.uk/ i będzie pssst

: 26 cze 2014, 22:14
autor: turbofin
Leo pisze:nie krytykuję, pomogę jeśli chcesz, nie ma problemu.
Trzeba tylko: zespawać kolektor wydechowy z wyjściem na turbinę ( ponieważ jest to 8v wlot i wylot do głowicy jest z tej samej strony głowicy, co utrudnia zastosowanie kolektora z innego silnika), przerobić dolot z podciśnieniowego na nadciśnieniowy, dorobić podciśnienia do blow offa, oraz na czas strojenia podpiąć AFR i EGT, co by silnik się nie przekręcił. I mądrego, żeby to poustawiać.
Kolektor wydechowy podobno pasuje z dizla ale nie jestem pewien na 100%

: 27 cze 2014, 23:31
autor: _Dave
turbofin pisze:
Leo pisze:nie krytykuję, pomogę jeśli chcesz, nie ma problemu.
Trzeba tylko: zespawać kolektor wydechowy z wyjściem na turbinę ( ponieważ jest to 8v wlot i wylot do głowicy jest z tej samej strony głowicy, co utrudnia zastosowanie kolektora z innego silnika), przerobić dolot z podciśnieniowego na nadciśnieniowy, dorobić podciśnienia do blow offa, oraz na czas strojenia podpiąć AFR i EGT, co by silnik się nie przekręcił. I mądrego, żeby to poustawiać.
Kolektor wydechowy podobno pasuje z dizla ale nie jestem pewien na 100%
pozwolilem sobie sprawdzic, w etce uszczelka miedzy glowica a kolektorem wydechowym ma numer: 028 129 589b, dla ABK i 1z figuruje to samo takze powinien spasowac

: 28 cze 2014, 12:03
autor: Audi 80 Polska
Widziałem kiedyś w programie operacja tuning w TVN Turbo projekt Golfa III z silnikiem 2E na turbosprężarce od TDI i chyba kolektor też był z TDI. Moc miało w okolicach 160-170KM.
Taki kolektor zawsze lepszy niż coś wykonane w ten sposób:
Obrazek

: 28 cze 2014, 12:44
autor: luckash
Z 1.6TD vw też podpasi kolektor.

Do autora tematu... powiedz mi jedno, jaki jest w ogóle sens montować turbo tylko dla samego pssst? Na zlocie jak ktoś się ciebie zapyta ile dodało KM a ty powiesz, że NIC to cie wyśmieją. W necie jest masa info na temat turbo tylko, że 90% to kupa a ty najwyraźniej nie potrafisz oddzielić plew od ziarna.

Zrób to jak należy nie musi być drogo, bo można i po kosztach.

aldi, co chcesz od tego kolektora owinie go bandażem i nic nie będzie widać, tylko po równaniu z flansz może nic nie zostać :-P

: 09 lip 2014, 22:41
autor: Xsio
1. co w tym szalonego?
już mowie to nie ma być te "90% chłamu" to ma być te pozostałe 10%
2. żadnych gwizdków ani innych wioch tuningow.
3. po co? a po to ze chcę to zrobić i to ma być dla mnie.
4. zamierzam wyłożyć trochę kasy na to jak mówiłem to ma być zrobione dobrze.

przyciągnę b4 z szrotu i na nim najpierw to wykonam żeby być pewnym ze wszystko zadziała. a dostroi mi to jeden taki pan co zajmuje się elektroniką w samochodach na co dzień.

Naprawde proszę was. chcę tylko wysłuchać co macie mądrego do powiedzenia mi na ten temat, chyba od tego jest takie forum a nie bla bla bla a po co ci to, a na co ci to, jak nie chcesz wzrostu mocy to nie ma sesu... powiem jeszcze raz JA chcem i dla mnie ma to ses. czy mam to jeszcze jaśniej napisac?

Leo, dzięki. zakupie na dniach kolektor od diesla i turbo od 1.8t 20v zobaczę jak to będzie z sobą pasować najwyżej oddam kolektor do spawania(końcówkę kolektora od 1.8t) albo dam tokarzowi żeby dorobił mi odpowiednia flaszkę

: 10 lip 2014, 08:37
autor: _Dave
najpierw zaopatrz sie w suszarke a potem szukaj odp kolektora :p opcji jest troche takze mozna cos ciekawego wystrugac
ponad to spasuj albo powiększ gardlo kolektor - turbo

jak widzisz zasilanie / splyw oleju?

: 11 lip 2014, 08:44
autor: luckash
Chcesz wysłuchać a i tak zrobisz po swojemu? Zrozum, że tak podchodząc do tematu ten silnik zalatuje failem. Jak silnik padnie będziesz się żalił "tak mi doradzili na forum". To nie jest tak, że zakładasz turbosprężarkę i to wszystko (a może jednak tylko ja o czymś nie wiem??? :-P )

Zrób to tak byś tym pojeździł i cieszył się zaworem upustowym.

Nie spawaj kolektorów żeliwnych bo i tak pęknie. Rób przejściówkę albo kolektor z czarnej. Zmniejsz stopień sprężania i zobacz jaką kondycję ma silnik. Turbo kup coś z td04 od 13t w górę.

: 29 lip 2014, 19:13
autor: turbofin
Xsio jak postępy w projekcie?

Czyżby to kolejny projekt turbo spalony na starcie?