Strona 1 z 1

[B4 Coupe ABK] Swap silnika z skrzynią TIPTRONIK

: 24 lip 2014, 20:18
autor: Kamil J.
Jeżeli było to proszę o link. Bo szukałem i nie znalazłem. Jako że serce mojego Coupe padło.
Postanowiłem zmienić je na lepsze. Na forum jest już wiele o przekładkach silnika więc nie o tym.
W chwili obecnej pozostały dwie opcje;
1 1.8T z A4 FWD
2 2.7BiT z A6 AWD
Dawca w całości przyjedzie z zagranicy. Z moich obserwacji wynika że szukanie części na allegro to prawie na jedno wyjdzie. Jako że nie jestem mechanikiem to będę poszukiwał kogoś kto się tego podejmie w miarę przyzwoitych pieniądzach. Więc proszę o jakieś kontakty.
Jeszcze dodam że u mnie jest FWD i przy drugiej wersji koszty znacznie wzrosną ale jak to jest u mnie z podwoziem bo jak patrzyłem to pod spodem przez całą długość biegnie tunel więc myślę że to od napędu?

: 24 lip 2014, 20:28
autor: damian_xyz
Coupe z napędem 4x4 (quattro) ma całkiem inną podłogę, nie opłaca się spawać pół podłogi.

: 24 lip 2014, 20:34
autor: Kamil J.
Wiem że się nie opłaca. Tak jest jest napisane w 99% postów. I według mojego ojca który twierdzi że cytuje; oddaj tą puszkę sardynek na żyletki.
Ale konkretne pytanie ile to [nie opłaca] może kosztować?
A jak ma się opłacać to kupie sobie golfa lub Passata tdi.

: 24 lip 2014, 20:46
autor: Audi 80 Polska
Podejrzewam że firma profesjonalnie zajmująca się tuningiem weźmie za to ze 30 tyś. zł. Zresztą możesz napisać do kilku firm to ci wycenią. Ktoś kiedyś wysłał zapytanie do kilku firm ile by kosztowało wsadzenie do malucha silnika z fiata uno, punto. To mu krzyknęli po 30tyś zł. Gdzie ten silnik pasuje na skrzynię od malucha tylko trzeba zrobić mocowanie i chłodzenie.
Takie manewry byłby dobre przy samochodzie, którego wersja quattro jest nie zdobycia (jak coupe b2 czy nawet B2 sedan).

: 24 lip 2014, 20:57
autor: Kamil J.
Wiem że profesjonalnie to każda to zrobi i tyle będzie kosztować. Ale podejrzewam ze jak zaprowadzę do VTG pewnie i z 50 zaśpiewają. Kiedyś widziałem że gość właśnie do b2 wsadził silnik v8 a audi a8. I z tego co widziałem To robili to w jakimś niedużym garażu. Dlatego szukam tu kogoś z pasją i umiejętnościami a nie chcę płacić za renomę. Dwa razu u siebie zmieniałem nagrzewnicę w jednym warsztacie zapłaciłem 150 w drugim 350 i jeszcze licznik popsuli.

: 24 lip 2014, 21:31
autor: sagem
Wszystko jest do zrobienia, nie koniecznie za wielkie pieniądze, trzeba tylko mieć głowę na karku i trochę funduszu. Zastanów się czy Ci się to opłaca, znaczy czy ma sens, bo opłacać się na pewno nie opłaca. Gdyby to było auto pokroju b2 bym Cie ku temu nakłaniał, jednak to jest jeszcze B4 i można za 1/5 ceny przerobienia tego ( i nie mówie tutaj o firmie "profesjonalnej" a ta w cudzysłowiu bo czesto Ci z sercem i pasją robią lepiej od profesjonalistów ) i przerzucić wszystkie graty wraz z zamierzonym docelowo silnikiem.
Ale jak wiadomo, klient nasz Pan... :-)

: 24 lip 2014, 21:44
autor: Audi 80 Polska
sagem pisze:jednak to jest jeszcze B4 i można za 1/5 ceny przerobienia tego
Tylko to jest coupe i tak jak Damianowi mi też się wydaje, że trzeba będzie wyharatać podłogę.

: 24 lip 2014, 22:19
autor: sagem
aldi pisze:sagem napisał/a:
jednak to jest jeszcze B4 i można za 1/5 ceny przerobienia tego
Tylko to jest coupe i tak jak Damianowi mi też się wydaje, że trzeba będzie wyharatać podłogę.
Dokładnie tak, źle napisałem poprzednią część zdania, bo jak się w trakcie pisania odbiera 5 telefonów to tak jest.

Miało być "jednak to jest jeszcze B4 i można za 1/5 ceny przerobienia tego" kupić budę od coupe quattro i wszystko przerzucić.

: 25 lip 2014, 00:07
autor: Kamil J.
Czyli wiem że koszta rosną. A przeglądając ogłoszenia to mało widzę takich wersji. Chyba że ktoś ma samą budę z papierami?
Jeszcze przeglądając ogłoszenia natknąłem się na określenia TIPTRONIK i MULTITRONIK czy jest jakaś różnica, jeżeli tak to która jest lepsza i jak je rozpoznać?

: 25 lip 2014, 08:52
autor: Audi 80 Polska
Mutlitronic to bezstopniowa przekładnie, jedziesz tak jak skuterem, obroty niemal stałe a samochód przyspiesza. Choć w trybie sportowym skrzynia symuluje 6 biegów. Chyba największą wadą jest, że jest mniej trwała od tradycyjnych automatów i sporo droższa w naprawach.

Zresztą <google> nie gryzie http://autokult.pl/2013/02/08/skrzynie- ... -czego-bac

tiptronic to zwykła skrzynia automatyczna z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów drążkiem.

: 25 lip 2014, 10:22
autor: Kamil J.
aldi masz rację. Dziękuje za podpowiedz.
Ale zastanawia mnie jeden problem jak z wytrzymałością tych przekładni na tuning silnika.
Już zdecydowałem się na to 1.8 a on w serii ma 150km czy jak podniosę do 220-250 to nie rozpadnie się po pierwszym kilometrze?

: 25 lip 2014, 11:44
autor: sagem
Kamil J. pisze:Już zdecydowałem się na to 1.8 a on w serii ma 150km czy jak podniosę do 220-250 to nie rozpadnie się po pierwszym kilometrze?
Co ma się rozpaść? Te skrzynie były montowane nie tylko w mocnych benzynach, ale i w dieslach gdzie moment jest dwa razy większy niż w benzynie, więc taka moc i moment nie robi na tych skrzyniach żadnego znaczenia. Oczywiście mówię o Tipie, bo Multi to chłam.

: 25 lip 2014, 13:29
autor: Kamil J.
Wiem że były montowane z różnymi silnikami. Ale według mnie to czy nie różniły się parametrami np grubością wałków. Niby schemat taki sam ale różnica w kosztach produkcji jest. Czyli do słabszych tańszych modeli jedne a do drugich drogich inne. Nie wiem ale u ojca w ducato to do jednej wersji silnika i skrzyni szły trzy rodzaje półosi w zależności od ładowności.
Jest na jakimś polskim forum wszystko opisane ale tam są tylko odnośniki i nie chcą się otwierać.

Czy możecie coś powiedzieć o tych warsztatach;Street Lane Garage,http://www.quattro-service.pl. Albo jakieś inne pomysły kto to dobrze ogarnia?

: 26 lip 2014, 08:45
autor: Kolczat
posluchaj taty, sprzedaj sardyne, kup inne coupe w quattro np z padnietym motorem i tam wrzuc 1.8T, to jest nabardziej optymalna opcja, reszta w mojej glowie nie ma kszty logiki, skoro seryjnie wychodzily quattro w coupe to po co mieszac, za 5 lat bedziesz chcial to sprzedac i bedziesz miec problem bo kazdy powie ze ulep ze spawana podloga