Strona 1 z 1

Audi B3 90 2.3 NG Quattro swap 2.2 MC1 10v turbo

: 16 sie 2014, 01:36
autor: rafał84
Witam !

Chciałbym wam przedstawić modyfikacje mojego autka.

Silnik po kapitalnym remoncie - Dól silnika MC1, głowica MC1+zawory ssące 39.5 NF, wałek rozrządu NG, uszczelka pod głowice metalowa 2.2 20v turbo AAN, zwiększony stopień sprężania z CR 7.8:1 do 8.8:1. Zalany oliwą Valvoline VR1 Racing 5W-50.

Turbo - TD05H - 16G z subaru.
Kolektor wydechowy własnej produkcji.
Kolektor ssący z okrągłą przepustnicą z KG.
DP 3,5''>3'', wydech 2,75'' na jednym tłumiku przelotowym 2,5 cala.
FMIC z RS2 z orurowaniem i pasem przednim z aluminium własnej produkcji.
Bov greddy RZ.

Sterowanie - Zapłon MAC-11b, Paliwo Dec, wtryski AAN, Doładowanie MBC z kulka.

Buda - Do poprawek lakierniczych, hamulce seria odnowiona, zawiecha seria odnowiona, aluminiowe tuleje sanek.

Doładowanie 1.3 bara ponieważ wypada zapłon, spowodowane jest to słabą iskrą.
Jeżdżę sobie na takim ustawieniu i zbieram kabone na Emu i wtryski. Docelowo 2.0 bary.
Na ostatnim Vag-Racing autkiem udało się zrobić 13,1 na 1/4 mili.
Kolega mi wystroił i pospawał rurki.


http://i1079.photobucket.com/albums/w50 ... 1cc72e.jpg
http://i1079.photobucket.com/albums/w50 ... f2da54.jpg
http://i1079.photobucket.com/albums/w50 ... f71976.jpg
http://i1079.photobucket.com/albums/w50 ... 1eb8ce.jpg
http://i1079.photobucket.com/albums/w50 ... e214f4.jpg
http://i1079.photobucket.com/albums/w50 ... 843d92.jpg
http://i1079.photobucket.com/albums/w50 ... c273fc.jpg
http://i1079.photobucket.com/albums/w50 ... 23608b.jpg
http://i1079.photobucket.com/albums/w50 ... 0ae245.jpg
http://i1079.photobucket.com/albums/w50 ... 531e80.jpg

Bączek :-D


: 16 sie 2014, 09:22
autor: skwaromir
O w końcu coś ciekawego :).
Na bogato z tym wydechem 3,5".
Jakie masz teraz wtryski ?
Co planujesz robić z zapłonem ?

: 16 sie 2014, 11:57
autor: luckash
Też mi się podoba. Dp dobrze, że spore ma to swoje plusy. A jakie masz świeczki, że iskrę gubią?

ps: ładnie warczy :-D

: 16 sie 2014, 13:17
autor: turbofin
Konkretna rzeżba <ok>

: 16 sie 2014, 13:55
autor: Audi 80 Polska
Ładnie poskładane <ok>

EMU obsługuje pojedyncze cewki na każdy gar, więc w takiej konfiguracji iskra powinna być odpowiednia.

: 17 sie 2014, 21:41
autor: rafał84
Wtryski 320cc regulator 4 bary, świece BKR7E sklepane na 0,4 mm rozwiązanie problemu wypadających zapłonów to cewka na cylinder i sterownik, który to ogarnie np. EMU to nam daje możliwość pełnej kontroli zapłonu. Ogólnie to już jest drugi setup mojego silnika na pierwszym nie miałem takiego problemu, a dmuchałem w silnik z K 24 1.7 bara na seryjnym kolektorze wydechowym i mniejszych zaworach ssących
i w taki oto sposób seryjna szmaciana uszczelka pod głowicą została wydmuchana :-( zabieg, który
wykonałem (większe zawory ssące, kolektor wydechowy, zwiększenie CR) dał mi 30% większy
przepływ w silniku było to miłe zaskoczenie podczas strojenia :mrgreen: .

: 18 sie 2014, 18:01
autor: luk448
Jaka obecna moc i Nm w aucie?Jakis wykres?

: 18 sie 2014, 21:13
autor: AudiLaziska
Pamietaj że te silniki mają problem z chłodzeniem, mowa tu o chłodnicy wody, pomyśl nad jakąś customową, bo szkoda motoru ! :lol:

: 19 sie 2014, 09:02
autor: skwaromir
rafał84 pisze: 30% większy
przepływ w silniku
Dobry efekt <ok> .
Żeby to nie było r5, mógłbyś postawić zapłon na śwince w wasted spark.

: 19 sie 2014, 14:41
autor: rafał84
Nie wiem jaka moc bo jeszcze nie hamowałem autka, według dupo hamowni moich kolegów
coś w okolicach 280 KM. A jeżeli chodzi o chłodzenie jak najbardziej się z tobą zgadzam, pracuje nad tym, zrobię sobie wiązkę do EMU i można będzie zrobić dużo więcej, niż na tym co mam ;-).

: 22 sie 2014, 18:47
autor: luckash
Zakup sobie świeczki PFR7B troszkę droższe ale warto, ja na nich nie miałem problemów z iskrą. Cewka na cylinder to jedno z rozwiązań. Dobra jedna mocna cewka też daje sobie radę.