Strona 1 z 2
[ALL] Audi 80 quattro pod tuning (torowe).
: 02 wrz 2014, 10:46
autor: drivtens
Witajcie,
z racji tego iż w przyszłości będę chciał podjąć się zrobienia auta torowego to mam do was pytanie ( w szczególności do posiadaczy modzonych benzyniaków). Model z jakim silnikiem wybrać, aby uzyskać 300 - 400KM oczywiście w grę wchodzi również swap. Tak więc czy lepiej kupić takie 2.0 i swapować, czy może lepiej pójść w V6 i modzić? Jakie ewentualne silniki można przełożyć, aby uzyskać taką moc? Oczywiście w grę wchodzi tylko napęd quattro!
Jak myślicie?
: 02 wrz 2014, 11:03
autor: Leo
1.8T
Najbardziej ogarnięty silnik, do tego nieco lżejszy przód.
A poza tym , wiesz, że bardziej w torowym aucie liczy się zawias i reszta niż silnik ?
[ Dodano: 2014-09-02, 11:05 ]
http://www.racingforum.pl/index.php?s=& ... &p=1122890
polecam ten temat, można od tej strony, ale ja polecam od początku.
: 02 wrz 2014, 11:06
autor: drivtens
Oczywiścię, zdaję sobię sprawę, ale jednak moc to musi mieć. <ok> 300KM przy budzie 1000kg to by latało aż miło
Myślałem o silniku 2,2T, też ma fajny moment
: 02 wrz 2014, 11:06
autor: Leo
nie na torze, żeby na tor wyjechać 2.2T musisz zacząć od miski olejowej. Po co masz się wkur,... po kilku okrążeniach i wydanej kasie.
: 02 wrz 2014, 13:00
autor: drivtens
Leo, masz bardzo fajne wykresy silnika. Co tam siedzi?
: 02 wrz 2014, 13:13
autor: Leo
2.2T 20v - 3b po modach.
: 02 wrz 2014, 13:26
autor: drivtens
Dobrze a na start jaką Audi wciągnąć. Jest różnica przy Swapie czy Swapujemy z 2.0 a z 2.6. Co można przejąć obudowy filtrów, zbiorniki wyrównawcze itd? Bo coś na start muszę wciągnąć
: 02 wrz 2014, 13:36
autor: Leo
Wszystko jedno, co na start wybierzesz, byle buda quattro, chociaż to też jak kto woli...
Różnica jest, bo v6 są mocowane do budy, a mniejsze do wózka (albo odwrotnie, już nie apmiętam).
Przy swapie i tak będziesz musiał robić wszystko na nowo
Wszystko, i nie łudź się, że to, co podpasuje będzie jakimś znaczącą finansową ulgą
To, o czym wspomniałeś i tak docelowo będzie inne, niefabryczne, więc....
: 02 wrz 2014, 21:32
autor: sagem
drivtens pisze:Dobrze a na start jaką Audi wciągnąć. Jest różnica przy Swapie czy Swapujemy z 2.0 a z 2.6. Co można przejąć obudowy filtrów, zbiorniki wyrównawcze itd? Bo coś na start muszę wciągnąć
Buda po V6 będzie najgorsza jeśli myślisz o 2.2T bądź przedliftowych 1.8T.
Możesz brac po wszystkim, byle nie V6, bo tam masz przykręcane łapy do podłużnic. Po co sobie dokladać roboty i spawać łapy do budy, zeby po 5 latach wylądowalo na złomie.
Żaden silnik w B4 nie wisi na ławie.
Na tor dużo lepsze 1.8t, przede wszystkim lżejsze, tańsze, prostsze.. ale zależy co kto lubi. 300Km to nie jest jakaś duża moc i dla obu tych silników to żaden ogromny wysiłek - większa uwagę przyłóż przy aucie na tor do zawieszenia, układu napędowego itd.
: 02 wrz 2014, 21:58
autor: drivtens
sagem, właśnie takie info było mi potrzebne. Na początku może zacznę się rozglądać za 2,8, bo tak prędko nie wstawię tam nowego silnika (koszta). A takie 2,8 po wybebeszeniu można się trochę pobawić. Dzięki
: 03 wrz 2014, 07:22
autor: Leo
heh, 2.8 to najgorszy wybór, bo ten silnik średnio jedzie górą. A na torze zawsze jedziesz górą, to nie mistrzostwa jazdy o kropelce. Na tor bierzesz silnik wysokoobrotowy.
: 03 wrz 2014, 07:45
autor: drivtens
To szukać 2.3 czy pomodzic najzwyklejsze 2.0?
: 03 wrz 2014, 07:54
autor: Leo
cóż...
najlepsze byłoby 7A po modach, ale tam też jest problem z miską olejową, dlatego jeśli ja miałbym iść tam gdzieś jeździć na torze, poszedłbym w 2.0 16v (ACE lub 6A), zmienił wtrysk na digifanta, żeby pozbyć się tego nieszczęsnego mechanicznego wtrysku, do tego dopakować mu trochę koników w postaci ostrzejszych wałków, jakiegoś programu do digifanta, żeby to wykorzystać, i na początek te 160 koni jadące góra powinno się fajnie odpychać.
Potem jak już mocy zabraknie i zawias będzie dobrze zrobiony (i hamulce) to przejść na 1.8T i zrobić bezawaryjne 260 KM, odelżyć budę i bawić się do rozpuku.
: 03 wrz 2014, 16:54
autor: julekF1
a może kupić z motorem 2.8 i wstawić 2.7BiT
: 03 wrz 2014, 21:14
autor: Audi 80 Polska
sagem pisze:Możesz brac po wszystkim, byle nie V6, bo tam masz przykręcane łapy do podłużnic. Po co sobie dokladać roboty i spawać łapy do budy, zeby po 5 latach wylądowalo na złomie.
Zawsze można wspawać sobie łapy do przykręcenia na śruby po łapach od V6. Szuan tak miał zrobione, są też gdzieś u niemców do kupienia gotowe z kosmiczne pieniądze.