Strona 1 z 3

[B4 1Z] map sensor, wtryski jak to wygląda?

: 15 paź 2014, 19:49
autor: Szczepan119
Witam wszystkich! Jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość :) Mam kilka pytań odnośnie rzeczy wymienionych w temacie. Otóż:
1. Jak w końcu wygląda sprawa z map sensorem w pierburgach? Czytałem sporo na tym forum, lecz nikt nie dał tak naprawdę konkretnej odpowiedzi co trzeba zrobić aby zwiększyć to ciśnienie doładowania? Z tego co znalazłem to ten map sensor ogranicza ciśnienie doładowania do 1 bara po czym załącza zawór N75 i upuszcza ciśnienie poprzez gruszkę tak?
W tej sytuacji wiele osób mówi żeby wymieniać kompa na 16 bit bo w B4 wszystkie są 8-bitowe. W tych 16 bitowych map sensor odcina dopiero przy 2.5 bara? Jak wygląda wymiana takiego kompa? Od czego go założyć? Trzeba piny przekładać ? Czy to wszystko jest Plug and Play?

2. Drugą sprawą są wtryski? Najwięcej osób widziałem że zakłada 0.216 które znajdują się w jakich silnikach? 2.5 TDI? Wszystkie? czyli np. od VW T4 TDI 2.5 każdy wtrysk to 0.216?
Czy może muszą być dobierane po odpowiednich kodach silnika?

: 15 paź 2014, 21:34
autor: sylar
Wszystko to co tu piszesz było wiele razy na forum...

W sprawie komputera napisz do MUNIORa. Wymieniasz komputer na 16bit Plug&play.
Wtryski na alledrogo są 216 na nowych końcówkach. Nawet nie trzeba specjalnie się wysilić żeby znaleźć.

: 15 paź 2014, 22:32
autor: kamsta
Co do kompa to nie każdy pasuje plug&play. Wiem po swoim doświadczeniu. Sam komp nie podniesie ci doładowania. Dopiero odpowiednia mapa to zmieni ale z t 15 to nie wyciągniesz za wiele. Nie pamiętam jak sprawa z wtryskami się ma ale na forum gdzieś było jakie wtryski z jakiego silnika. Munior ma kompa 16 pod każdą możliwą konfiguracje. Jakby nie posiadał to kostrz ją napisze. Zresztą wszystko pisze kostrz a munior testuje i posiada na stanie. Tak więc czy będziesz się kontaktował z jednym czy drugim specem to napewno ci coś doradza i będziesz zadowolony.

: 16 paź 2014, 18:04
autor: MUNIOR
Drogi Kolego Szczepan119, Nie będę nawet próbował odpowiedziec na twoje pytania ,bo musiał bym tu pisac z pol godziny ,tlumacząc ci podstawowe rzeczy ,i to ze blednie rozumujesz ;-) ...napiszę krótko i na temat <ok> chcesz więcej mocy ,udaj się do kogoś kto ci zapoda tuningowany sterownik i o ile auto ci teraz śmiga jak na ori 90 koni przystało ,to śmigać będzie duuuużo lepiej ,jak to po tuningu ,czyli z mocą ok 110 koni ....takie rzeczy jak wtryski ,zmianę komputerów itp. rzeczy ,sobie odpuść ,bo o ile po zmianie wtrysków na większe ,coś byś tam poczuł ,to po zmianie komputera na inny ori ,nie poczujesz nic ,żebyś załozył nawet 16 bitowy,bo to nadal 90 koni.i takie same parametry ,jak w 8 bitowym 8-) .Najwiecej poczujesz po zmianie na tunigowany sterownik ,i od tego nalezy zaczać

: 16 paź 2014, 18:49
autor: Szczepan119
Dzięki kolego Munior. Dlatego pytam jak to wygląda. W przypadku zmiany kompa na ten tuningowy 16 bitowy to miałbyś coś takiego na sprzedaż? Silnik jest zdrowy, po wymianie pierścionków jakieś 10 kkm, sprawdzeniu szczelności głowicy, planowaniu no generalnie to co powinno się robić to było zrobione. Niestety moje turbo t15 się posypało i aktualnie siedzi w niej większe turbo od sprintera 2.9 i dlatego też chciałbym brnąć dalej w stronę chipa, wtrysków. Chciałbym się po prostu dowiedzieć paru rzeczy odnośnie kompa i wtrysków dlatego pytałem.

: 16 paź 2014, 20:54
autor: bozmek
Wal na pw do Muniora ;-)

: 16 paź 2014, 22:54
autor: MUNIOR
Szczepan119 pisze:Niestety moje turbo t15 się posypało i aktualnie siedzi w niej większe turbo od sprintera 2.9 i dlatego też chciałbym brnąć dalej w stronę chipa, wtrysków.
Jak załozyłeś inne turbo ,to nikt ci nie zagwarantuje ,że standardowy tuningowy soft ,będzie się sprawował jak nalezy ...zalezy jak to turbo wstaje i jak jest sterowane ...także jakieś "chipy " gotowce raczej nie wchodza w rachubę ,bo nikt nie wie jak ci się to w tej chwili odpycha ;-) Zrób logi dynamiczne bloku 003 z przepływomierzem i 011 z doładowaniem ,wtedy bedzie można coś powiedziec ...

: 17 paź 2014, 00:01
autor: Szczepan119
W porządku ja nie liczę na to że ktoś super wywróży mi jakiś chip i wszystko będzie pięknie cacy. Turbo działa tak samo na ciśnienie jak w oryginale. Tylko teraz tak nie mam VCDS'a lecz mam inny program diagnostyczny a dokładniej WoW Snooper z firmy Wurth który pozwala na odczyt wszelkich parametrów tak jak przepływka, ciśnienie doładowania, dawka, kąt wtrysku, temp i inne. to wystarczy? Oczywiście wszystkie pomiary pod obciążeniem tj. 3 bieg i jazda tak?

Uczę się dopiero więc proszę o wyrozumiałość :)

: 17 paź 2014, 05:36
autor: szopenn
MUNIOR pisze:aktualnie siedzi w niej większe turbo od sprintera 2.9 i dlatego też chciałbym
Szczepan119 pisze:Turbo działa tak samo na ciśnienie jak w oryginale

Turbo ze sprintera (GT20) z wirnikiem o średnicy co najmniej 38mm i 9 łopatkach wstaje jak seryjne T15? To ty chyba jednak musiałeś nieźle to T15 mieć rozwalone... 8-)

: 17 paź 2014, 08:13
autor: Szczepan119
Haha nie to miałem na myśli. Chodziło mi o sterowanie. A nie wiem jak mam rozumieć pytanie jak wstaje?

: 17 paź 2014, 09:00
autor: MUNIOR
Szczepan119 pisze:Oczywiście wszystkie pomiary pod obciążeniem tj. 3 bieg i jazda tak?
Dokladnie.Wskazane tez zapiac i czworke jak jest gdzie ;-) Na razie wystarczy jak zrobisz przeplywomierz i doladowanie w czasie jazdy
Szczepan119 pisze:A nie wiem jak mam rozumieć pytanie jak wstaje?
Dokaldnie tak jak brzmi <ok> kiedy czujesz ze jedziesz :mrgreen: Wieksza turbina ,a raczej wszystkie sa wieksze od t15 ,potrzebuje zwykle wiecej czasu na rozkrecenie ....to potocznie nazywa sie ''wstawaniem '' ....zanim wstanie ,mamy tzw.turbodziure,ktora powoduje ze auto slabo sie zbiera ...na ori t15 ,praktycznie nie ma prawa wystepowac zadna turbo dziura ,tym bardziej po tuningu map ...

: 17 paź 2014, 14:28
autor: Szczepan119
Turbo wstaje tak od 2500/2600 także trochę chyba późno.

: 17 paź 2014, 14:47
autor: szopenn
wstaje? ono dopiero zaczyna wstawać, 1bara to ty chłopie masz na 3000 albo wyżej, i to pewnie na 4ce... weź to wyrzuć lepiej :mrgreen:

: 17 paź 2014, 16:27
autor: MUNIOR
Szczepan119 pisze:Turbo wstaje tak od 2500/2600 także trochę chyba późno.
Powiem tylko tyle ,że z taką turbiną ,zapomnij o normalnej żwawej jezdzie,nawet p "chipie" ...normalnie na t15 ,zdrowy silnik po chipie ,zbiera sie grubo ponizej 2 tys obr ,od ok. 1,6 -1,7 tys obr ...to co masz w tej chwili ,to gorzej niż żle :roll: i zaden "chip " tu wiele nie zmieni :-/ bo takie turbo nie ma szans na rozkręcenie się wczesniej ,w tym silniku

: 17 paź 2014, 16:53
autor: Szczepan119
Czyli nic tu nie pomoże?? Wtryski i chip nie pomogą? Aha i pragnę dodać że ciepła strona turbiny została oryginalna bo dzięki temu było najmniej przeróbek, tylko była roztoczona pod wirnik większy