Strona 1 z 4

[B3 1.6 PP] Zmiana gaznika na bezposredni wtrysk elektryczny

: 21 paź 2014, 17:14
autor: Press2Play
Witam potrzebuje pomocy w usprawnianiu mojego autka jakim jest B3 z silnikime 1.6 benzyna z gaznikiem o oznaczeniach PP. Do rzeczy, chce zmienic gaznik na wtrysk elektryczny stosowany w nowych samochodach, chodzi o to by przeniesc samochod w XXI wiek. Rozmyslalem takze nad systemem eko boost z Fordow poniewaz mam do takowego dostep z tym ze nie mam pojecia jak sie za to zabrac. Rozumiem ze kazda czesc zwiazana z gaznikiem musi zostac odkrecona z silnika i nie bedzie pasowac jezeli bede chcial podlaczyc do nich wtrysk.
Tak wiec mamy czysty silnik teraz potrzebuje kazdej czesci ktora pozwoli mi zalozyc w ten silnik wtysk, prosze abyscie wstawiali gotowe linki do aukcji lub ogloszen z opisem dlaczego musze posiadac taka czesc.
A teraz troche moich przemyslen... Ekhem... tak wiec rozumiem ze biorac na siebie taka przerobke potrzebuje miec mniej wiecej gotowy zestaw wraz ze sterownikim oraz komputerem sterujacym takimi wtryskami wiec pomyslalem czy nie moglbym wykozystac tych z np jakiejs benzynowej 1.8 lub 2.0 od AUDI. Wiec taki zestaw bylby gotowy praktycznie odrazu bez zbednych problemow daloby(a raczej powinno dac) sie go zamontowac na moj silnik. Tylko potrzebuje waszej opini oraz pomocy gdyz moja znajomosc w temacie jest raczej mierna. Komentarze typu "przeciez to bedzie kosztowac fortune","lepiej wsadzic nowy silnik" mozecie sobie odpuscic.
Dodam takze ze moja jednoska zostala odbudowana od podstaw w glowicy zawory ssace sa rozwiercone na ø40 i cos tam wyslifowane na lustro, chyba chodzi o kanaly wylotowe. Tloki sa kute oraz a walek rozrzadu jest zrobiony na zamowienie na wzor starego tylko ma mniejszy albo wiekszy skok juz nie pamietam musialbym zapytac i zostal wykonany z tego samego materialu co tloki(podobno super trwaly i stosowany w sportowych silnikach subaru). komora spalania powiekszona poprzez dodanie metalowej dokladki cos jak uszczelka tylko wieksza, ale o ile to nie pamietam. Dlatego zalezy mi aby silnika nie zmianiac bo kasy wsadzilem w niego sporo. Chce tylko zamontowac te wtryski.

: 21 paź 2014, 19:36
autor: Pieterb
Press2Play, czy ty chcesz to na mowtrysk przerobić czy wielopunkt :?: bo tego nie napisałeś a to dość istotne.

: 21 paź 2014, 20:02
autor: Krys1994
Z tego co ja zrozumiałem to chce przerobić na bezpośredni wtrysk z silnika eco boost z forda i do tego dołożyć sterownik z audi z silnika 1.8 lub 2.0. Piszesz, że twoja wiedza na ten temat jest mierna ja bym powiedział, że jest nawet jeszcze gorzej niż mierna. Przeczytaj czym różni się wtrysk pośredni od wtrysku bezpośredniego, na jakiej zasadzie te układy działają i jak są zbudowane. Pozostaje Ci zmiana na jednopunkt ewentualnie wymiana głowicy na tą z silnika np: 2.0 z kolektorami i resztą osprzętu razem z wiązką i sterownikiem, albo zostawić gaźnik(lub zmienić na inny) i założyć kompresor tak jak to zrobił jeden nasz kolega na forum w silniku 1.8. ;-)

: 21 paź 2014, 20:11
autor: Press2Play
Zaproponowalem EkoBoost tylko dlatego ze pracuje w Fordzie i moge miec czesci nowe bardzo szybko. Czyli reasumujac znajduje na allegro 80 i kupuje od goscia glowice i osprzet silnika tak? (szkoda ze glowice bo moja jest po renowacji ma w sumie 2tyg).
A tej jednopunkt? Co musze kupic jezeli ewentualnie zdecyduje sie na ta opcje? Czy bedzie to jednopunkt sterowany elektrycznie, przez komputer(nie ukrywam ze na tym mi zalezy)?
Kompresor odpada ewentualnie turbosprezarka o ile uda nam sie dojsc do sedna sprawy z tym jenopunktem.

: 21 paź 2014, 21:34
autor: Patrique
Press2Play, Twoja wiedza na temat mechaniki równa się wiedzy sprzedawcy butów na temat sprzętu muzycznego <ok> .. no sorry, ale jeden klient tak samo chciał abym mu wymienił panewki w fordzie focusie 1.8tdci w pół godziny :-P .
Nie da się przenieść Audi 80 ani innego auta z tamtej epoki w XXI wiek. Bo rzeźby to głównie się robi ale z kamienia, drewna ewentualnie gliny.
Także nie da się tego zrobić, no chyba, że w czyjejś wyobraźni. Poczytaj sobie trochę o mechanice, wymień chociaż raz sam olej i filtr powietrza to zrozumiesz o co mi chodzi. Wymiana kompletnego silnika na jakiś z nowszego auta np. a4... to tak; można się bawić. Jak masz worek pieniędzy. Ale 80-tki nie przerobisz na mondeo czy c-max'a. N i e D A s i e.

: 21 paź 2014, 21:55
autor: GerB3
Ale podejście do sprawy super - kute tłoki :lol: to chyba będzie potwór jak RS6 nowe

: 21 paź 2014, 22:14
autor: Patrique
GerB3, do tego turbo od Jelcza i kompresor od merca w by pass'ie hmmm nawet NASA się zdziwi. Ale paliwo to musi być koniecznie szell vi pauer raket 1000 co by do setki przynajmniej w 2sek. startowało. A na zimę to obowiązkowo webasto, świece turbo-soniczne z analizatorem megalitowo-hybrydowym, a wtrysk to już plazmowo-ksenonowy ze sterowaniem mikro-stetoskapatytotycznym <ok> . Ale żeby to wszystko mało paliło to ja bym rekomendował do tego wszystkiego założyć nasze poczciwe LPG. Bo osiągi, osiągami... ale eko-boost swoje musi przepalić. hmm :lol:

: 22 paź 2014, 16:38
autor: Press2Play
Znalazlem dawce do wielopunktowych wtryskow i czlego potrzebnego osprzetu pasujacego(chyba) do mojego silnika.
http://olx.pl/oferta/audi-b4-94r-1-6-CI ... 012632ed7f
Nie jestem tylko pewny czy w moim baku jest miejsce na pompe paliwa z tego modelu, jak nie to bede musial kupic, i czy glowica spasuje sie z czesciami do tych wtryskow ... W tym temacie potrzebuje pomocy jezeli ktos cos wie
Jezeli nie to poszukam od 1.8 jednopunktowego Mono-Motronic kompletnego osprzetu

: 22 paź 2014, 16:50
autor: Audi 80 Polska
Press2Play pisze:Nie jestem tylko pewny czy w moim baku jest miejsce na pompe paliwa z tego modelu,
Nie bo w B3 elektryczne pompki paliwa były zewnętrzne w podwoziu ale jak dasz radę zrobić bezpośredni wtrysk to coś wykombinujesz nie tracąc paru groszy na zakup odpowiedniej pompki.
Press2Play pisze:i czy glowica spasuje sie z czesciami do tych wtryskow ...
Twoje głowica nie bo nie ma miejsca na wtryskiwacze, [Uwaga dalsza część to druciarska porada] chyba że w obecnym kolektorze porobisz sobie otwory w na wtryskiwacze. Ale wtedy paliwo będzie lane prosto na ściankę a nie odparowywane gdy jest lane prosto na zawór więc z ekonomią mogę być problemy. Chyba że dasz wtryskiwacze przy przepustnicy aby po drodze mogło sobie odparować.

Kolejna sprawa to ten wtrysk z silnika ADA wymaga czujnika położenia wału i wału z wieńcem 60-2 którego nie ma w twoim silniku. Aparat zapłonowy silnika ADA ma inną płytkę, bo służy tylko jako czujnik położenia wałka rozrządu a nie generuje impulsów do zapłonu i wtrysku.

: 22 paź 2014, 17:28
autor: Press2Play
Czyli zostaje mi szukac jednopunktowego wtrysku i reszty potrzebnego osptzetu od 1.8?

: 23 paź 2014, 13:14
autor: Akub87
Press2Play, tylko i wyłącznie monowtrysk, nie jestes w stanie przerobic tego silnika na wtrysk bezposredni ponieważ PO PROSTU NIE MA MOZLIWOSCI KONSTRUKCYJNYCH. Ewewntualnie mozesz szukac dawce z mechanicznym wtryskiem.

: 23 paź 2014, 13:37
autor: Audi 80 Polska
Akub87 pisze:nie jestes w stanie przerobic tego silnika na wtrysk bezposredni ponieważ PO PROSTU NIE MA MOZLIWOSCI KONSTRUKCYJNYCH.
Może jakby kupił z 10 głowic na testy i wiercił dziury z zewnątrz do komory spalania to w końcu znalazłby miejsce gdzie nie przewiercił by niczego ważnego (jeśli takie miejsce istnieje w tych głowicach).

Dodam że pierwsze silniki z bezpośrednim wtryskiem nie paliły wcale mniej niż z pośrednim. Np. silniki GDI Mitsubishi miały palić mało a w rzeczywistości spalały nawet więcej niż silniki z pośrednim wtryskiem.
Pierwsze VW FSI, tylko silniki 1.6 mogły spalać mniej bo w niektórych warunkach mogły efektywnie spalać ubogą mieszankę. W reszcie silników bezpośredni wtrysk pomógł podnieść moc bo bezpośrednio wtryskiwane paliwo schładza komorę spalania co dało możliwość bezpiecznego zwiększenia stopnia sprężania.

: 26 paź 2014, 14:01
autor: quattroBandit
napisać coś chciałem ale jak widzę, że masz w 1,6 PP wałki z tego samego tworzywa co tłoki, czyli z aluminium, i jest bardzo zajebiste, i kute korby i w ogóle spolerowane kanały w głowicy na lustro :mrgreen: . To zajebiście :mrgreen:


ręce opadają.


chcesz przenieść b3 do 21 wieku? Jest możliwość, nawet nie boli po kieszeni tak jak dłubanie w tym 1,6 - swap na 1,8T z b6 (to juz xxiw.) lub 2,7bit (takze xxiw.) ale - tanio nie będzie. moc będzie...

: 26 paź 2014, 22:43
autor: jacek199315
chcesz więcej mocy nie wielkim kosztem (względnie) szukaj wielo gardzielowego gaźnika szukaj kompresora z mietka albo jakiegoś wieśwagena i mechanika który lubi się bawić i ma trochę więcej pojęcia od pana kazia co naprawia maluchy w stodole
koszt ok 1000zł a powera przybędzie

: 04 gru 2014, 20:45
autor: Press2Play
Dobra rozkminiłem cos innego. Poogladalem troche internetow i miedzy innymi takie filmy z YT


i teraz pytanie:
Głowica w audi wyglada tak Obrazek
a podstawka pod glowice tak, i myslalem zeby ja uciac tam gdzie zaznaczylem czerwona linia Obrazek i zrobic takie dokladki jak na tych filmach z YT. z tym ze do czego jest ta dziura w glowicy i odatkowa w podstawce?Obrazek

P.S. Ta podstawka pod gaznik i kolektor spaliwony to sa dwa oddzielne elementy czy jedna bryla? Bo jak to jedna bryla to trzeba bedzie dorabac i podstawke nowa, i kolektory.