zakladam temat bo szukam osoby ktora np zapakowala takie cos i moze cos na ten temat powiedzec, zdania sa podzielone, na pokrewnym forum pisza ze ma sens, inni ze nie
mial ktos z tym doswiadczenie?
poprosilem dobrych ludzi z ktorymi mam kontakt zeby podali modele nastawników:
ja sam obecnie mam HDK 111 (wydrapany z passata kiedys podczas awari, rsw 0,680v, bez dymnie), moj ori wrocil od Muniora nr HDK 199 (znam tez jego zdanie w tej kwestii)
wahlaż nastawników na pierburgu (?!) jest dosc duzy, wg "mitu" wystarczy zmienic RSW z ori 740 na 660-680 i bedzie roznica, spotkalem sie tez ze zdaniami ze niby nastawnik 248 sam w sobie daje "troche", wyhył potencju tez ma znaczenie, znalazlem info ze mozna podpiłować i nastawnik wyhyli sie dosc znacznie przez co podleje wiecej paliwa
piszcie ludzie co myslicie, prosił bym o nie wróżenie z fusów :p
PS. robiłem logi na swoim, u mnie w IDLE jest 670v przy pełnym pedale w podlodze: 4,35v (ten zakres ma znaczenie jesli to wszystko dobrze rozumiem)
: 07 gru 2014, 16:01
autor: Francis1982
Szczerze to według mnie nie ma sensu rzeźbić nastawnika.
1. Mniejsze napięcie RSW okłamuje sterownik w kwestii dawki. Nastawnik de facto nie podlewa paliwa tylko sczytuje położenie pierścienia ustalającego. Napięcie na nim informuje ECU jak długo i kiedy ma być otwarty zaworek paliwowy na sekcji wysokiego ciśnienia.
2. Stąd dymienie na zbyt niskim RSW (np. ustawiając dawkę na 3.6 faktycznie jest więcej czyli mniej niż 3.6). Skoro lubi dymić na czarno widać więcej leje paliwa niż widzi "smoke limiter".
3. Lepiej według mnie dokonać "korekty" smoke limitera oraz wstawić mapę napięcia nastawnika dla pompy 11mm oraz fali DE110 po to by nastawnik pracował jak należy.
Wprawdzie log nie do końca miarodajny bo brak góry :
Bardzo ciekawy PDF <ok> Szkoda, że w EN. Strona 5 : możliwości VP37. Nie wiem tylko czy różnica dotyczy potencjometr/indukcja czy 10/11mm. Choć potencjometr indukcja mogą mieć tą samą wydajność więc ta niższa VP37 dotyczy 11mm.
[ Dodano: 2014-12-07, 23:20 ]
Tak na marginesie... Można zaznaczyć "nominalne" punkty z interesujących nas 3 śrubek w nastawniku i próbować. Może coś ciekawego się urodzi <ok> Tego na pewno nikt na forum nie zgłębiał... Zwłaszcza, że znikoma liczba userów wie (a raczej nawet nie) po co jest RSW i czym się to je <ok>
: 08 gru 2014, 20:57
autor: arwam
Francis1982, zamiast moawic ze nie ma sensu, proponuje samemu sprobowac, <ok>
Ecu w pompach vp37 steruje nie czasem otwarcia, zaworu paliwowego, tylko wychyleniem nastawnika, i polozeniem pierscienia dozujacego.
Pomyliles z pompami stosowanymi w 2.5tdi v6.
Tutaj efekt jest taki ze przy takim samym napieciu zwrotnym (rsw) dla ecu faktyczna dawka jest nieco wieksza.
Efekt bedzie taki ze jak masz dawke bezdymna, to nawet przy takim samym rsw dawka staje sie dymiaca na hdk248
Wczesniej musialem dusic gaz zeby sie toczyc, teraz tylko muskam pedal gazu.
Turbo wczesniej wstaje, auto mniej pali przy spokojnej jezdzie, ciszej pracuje, poza wiekszym dymem przy pelnym bucie nie zauwazylem minusow.
Nie teoretyzuje tylko pisze co sie stalo po zmianie nastawnika.
Az sie nie moge zmiany turbo i sprzegla doczekac, zeby wrocic do rsw 0,680v i dawki w okolicach 3-5mg <ok>
Bedzie ostro...
: 08 gru 2014, 22:14
autor: Francis1982
Ja bym jednak chciał spróbować co może dać lekkie "przekalibrowanie". Zwłaszcza, że wiąże się to tylko z zdjęciem dekielka <ok>
Coś musi dać.
: 08 gru 2014, 23:21
autor: bartek18150
Zadna podmiana nastwaników cudów nie stworzy, Oszukasz tylko ECU bo bedzie inne polozenie pierscienia dozujacego niż to ECU przyjmuje.
WIec jakFrancis1982, powiedzial, dawke mozna zwiekszyc podmiana nastawnika ale co to da? wolalbym wpakowac wiekszy tłokorozdzielacz i zrobic program....
Pozatym ECU i tak dalej ogranicza max RSW do pewnej pozycji, a w ori on ni pracuje nigdy na max, wie i tak jest zapas dawki.
A taka podmiana nastawnika to jak śruba od dawki w orii TD, cos tam da, ale to i tak wyplujesz nie spalone wydechem wiec czy jest sens?
: 09 gru 2014, 00:35
autor: Francis1982
Zadna podmiana nastwaników cudów nie stworzy, Oszukasz tylko ECU bo bedzie inne polozenie pierscienia dozujacego niż to ECU przyjmuje.
To samo daje założenie 11mm oraz fali DE110. ECU też jest wówczas ładnie kantowany <ok>
Podczas pierwszego w swoim życiu czyszczenia nastawnika zadzwoniłem do Trepka. Powiedział, żebym nie ruszał tego pierścienia.... bo trzeba go potem profesjonalnie skalibrować.
No i jak u każdego "dłubacza" zapaliła się lampka :mrgreen:
A dlatego wspominam o tym bo nie sztuka spiłować coś bezpowrotnie. Tak to można znaki porobić i się bawić.
I to dalej jest mechaniczny tuning... tylko z użyciem Vaga <ok>
Gdyby było lato temat zapewne byłby już ogarniany.
Jakby co Dawid temat możemy rozwinąć w święta <ok>
: 09 gru 2014, 18:53
autor: arwam
bartek18150, wszystko sie zgadza ale sproboj zrobic wiekszy tloko-rozdzielacz dla r5 <ok> nie ma ? No coz...
Po drugie korzysc jest taka ze wiekszosc tunerow nieco za mocno wyprzedza kat, u mnie to bylo widoczne po podmianie nastawnika,
Przed zmiana auto tylko delikatnie poddymialo przy pelnym obciazeniu, i doladowaniu, po podmianie na pol gazu sprzeglo mimo ze wczesni3j nie slizgalo, odrazu odmowilo wspolpracy auto przyspieszalo lepiej na pol gazu niz wczesniej na pelnym.
Skoro pol gazu to i ecu widzi mniejsza dawke, obciazenie, i wychylenie nastawnika, efekt jest taki ze ecu nalicza kat wtrysku o mniejszej wartosci, a skoro mniej paliwa generuje wiecej paliwa w tej sytuacji, to logiczny wniosek moze byc tylko jeden,
Jesli zas mowimy o r4 tdi to przy tak latwej dostepnosci wiekszych tlokorodzielaczy, mozna zrobic jak mowisz, z tym ze nastawnik hdk248 moze fizycznie wiecej podlac, ze nim bym sie rozgladal szczegolnie jesli juz mam wysokie doladowanie i dawki
: 11 gru 2014, 23:11
autor: bartek18150
arwam pisze:Skoro pol gazu to i ecu widzi mniejsza dawke, obciazenie, i wychylenie nastawnika, efekt jest taki ze ecu nalicza kat wtrysku o mniejszej wartosci, a skoro mniej paliwa generuje wiecej paliwa w tej sytuacji, to logiczny wniosek moze byc tylko jeden,
Dlamie wniosek taki:
Wiecej paliwa niż ecu widzi, do tego za niski kat wtrysku równa sie duza ilosc niepotrzebie wyrzucoego paliwa do wydechu. <ok>
: 12 gru 2014, 01:18
autor: Francis1982
Autor tematu ma już głowiczkę 11mm. Do tego dół pompy z AFN-a (DE110).
Szczerze to jeszcze przed ruszaniem półksiężycowego mechanizmu spróbowałbym minimalnie podkręcić odpowiednią mapkę <ok>
Skoro Dawid nie lubi kręcić silnika wysoko można ten zakres przesunąć w dół trochę.
Tylko wówczas powyżej 4000-4500 rpm może być klops...
: 13 gru 2014, 10:40
autor: _Dave
fajnie bylo by miec w logach roznice, tzn zakres rsw z 248 i np ze zwyklego tak jak ja podalem,
z przyziemnej kwesti kasowej, taki nastawnik (wg allegro) jakies 300 - 400 zł, dla paru KM tyle kasy?! sam nie wiem, jak by mi padl obecny to bym poszedl w ten hdk248 zeby wiedziec co i jak, ew oddal bym stara kompletna pompe :p
ad krecenia, po co mordowac tdi po wyzej 4tys ?!
1Z, AHU – 90KM przy 4000obr/min, 202Nm przy 1900obr/min
AGR, AHH, ALE, ALH – 90KM przy 3750obr/min, 210Nm przy 1900obr/min
AFN, AHF, ASV, AVG – 110KM przy 4150obr/min, 235Nm przy 1900obr/min
u mnie na hybrydzie po wyzej 4200 wsjo leci w dol
: 13 gru 2014, 22:34
autor: klife
Ogarnij sie na jutro to porobimy logi i przestawimy jutro rsw przy okazji czyszczenia nastawnika
: 14 gru 2014, 14:27
autor: bartek18150
_Dave pisze:fajnie bylo by miec w logach roznice, tzn zakres rsw z 248 i np ze zwyklego tak jak ja podalem,
Zakresy beda takie same bo to ustala ecu, jedynie dawka rzeczywista bedzie wieksza niz to ecu widzi, wiec logi nie dadza za wiele.
Zamiast kupowac taki nastawnik polecam dobry program, a da to duzo wiecej niz sam nastawnik.
Sama dawka koni i NM nie czyni <ok>
: 14 gru 2014, 21:18
autor: Francis1982
bartek18150 pisze:
_Dave pisze:fajnie bylo by miec w logach roznice, tzn zakres rsw z 248 i np ze zwyklego tak jak ja podalem,
Zakresy beda takie same bo to ustala ecu, jedynie dawka rzeczywista bedzie wieksza niz to ecu widzi, wiec logi nie dadza za wiele.
Zamiast kupowac taki nastawnik polecam dobry program, a da to duzo wiecej niz sam nastawnik.
Sama dawka koni i NM nie czyni <ok>
Zgadzam się. Dostałem linka Daiwd i postaram się zrobić modyfikację. Tylko odszukam co potrzebne...
W sumie po co oszukiwać ECU skoro można go zaadaptować do odpowiednich warunków <ok>