Strona 1 z 1

[2.2 20V turbo] Zwiekszenie mocy

: 15 gru 2014, 22:00
autor: audi88rsa
Witam forumowiczów chciałem zapytać parę rzeczy a mianowicie posiadam Audi 200 20V i chciałbym zwiększyć moc ale oczywiście bez przesady co by silnik po 100tys. km nie padł całkowicie, czytałem już wiele tematów że z tego silnika wycisnąć 300KM to nie problem ale chciałbym się dowiedzieć dokładnie ile taki silnik wytrzyma KM bez zakucia (słyszałem że można i do 450KM) ponieważ mam turbinę Garret GT35 i mam dylemat czy ją zakładać czy może na oryginalnej zwiększyć moc tak do 300KM? I wiadomo zależy też od ładowania turbiny
z góry dzięki i pozdrawiam ;-)

: 16 gru 2014, 07:25
autor: Leo
Nie tak hop siup panie. Seryjnie komp ma ograniczone doładowanie mapsensorem do 1. bara Za wiele z tego nie wyciągniesz, żeby coś więcej było trzeba zmienić ten mapsensor na takiego z AANa (trzeba wlutować w komputer).
Żeby było dobrze, trzeba abyś prześledził ten temat :
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=43646

: 25 gru 2014, 17:08
autor: mrozoo
najrozsadniej by bylo wlozyc calego aan ;-)

: 26 gru 2014, 10:32
autor: oskars1434
Można też kupić takie cuś nie wiem jak się fachowo nazywa bo nie pamiętam że wpinasz się w czujnik ciśnienia doładowania czyli wypinasz kostke z czujnika podpinasz do tego urządzenia i kostke od urzadzenia podpinasz do czujnika podpinasz sobie laptopa i obniżasz volty na czujniku czyli oszukjesz komputer że ma mniejsze ciśnienie doładowania i turbina wiecej pompuje jak byłem na szkoleniu mówił gościu że bezpiecznie jest obniżyć o 0,4volta można i wiecej ale nie wiem jaki to będzie miało wpływ i moc można nawet do 50 km podnieść, i wyprodukowała to firma STAG ta co robi instalacje gazowe tylko trzeba było by szukać ile za to i czy już jest dostępne.

: 26 gru 2014, 13:01
autor: Audi 80 Polska
Może chodziło o sterownik typu piggyback (jak np. ecumaster DET3 lub Ottomotive DEC I). Jedną z jego podstawowych możliwości jest generowania/modyfikacja napięcia w zależności od podciśnienia obrotów (i jest jeszcze kilka możliwości). Ludzie uturbiający BMW często stosują to do modyfikacji sygnału z przepływomierza po wsadzeniu większych wtrysków, czy to z konwersją MAF>MAP czy bez. Zresztą i tak przy większych mocach zwykle przechodzą na sterownie wtryskami paliwa bezpośrednio z piggybacka czy standalone bo jak się zapakuje duże wtryskiwacze to sygnałem przepływomierza nie da się zmniejszyć już dawki paliwa.

Zresztą pewnie tutaj MAP sensor jest wykorzystywany tylko do sterowania doładowaniem. Więc można sterować nim ze świnki albo z MBC (choć sporo osób powie że to drut). W 1.8 turbo jak da się MBC to można bez niczego zwiększyć trochę moc bo sterownik silnika ma mały margines na overboost zanim pojawi się notlauf i odetnie całkiem paliwo.
Tylko na MBC inaczej się jeździ bo już przy małych wychyłach przepustnicy turbo się napompowuje i samochód zaczyna przyspieszać prawie tak jakby wcisnęło się gaz w podłogę.

: 27 gru 2014, 03:05
autor: oskars1434
właśnie nie pamiętam jak to się nazywało porostu obniża się wartość z czujnika ciśnienia żeby turbo więcej pompowalo spróbuję poszukać gdzieś na necie tego ale nie wiem czy znajdę bo miesiąc temu gość mówił na szkoleniu ze dopiero ma wejść do sprzedaży

[ Dodano: 2014-12-27, 10:13 ]
znalazłem to o czym mówiłem
http://www.ac.com.pl/pl/produkt/381/stag-tuning