Strona 1 z 2
[B4 ABK ] chiptuning
: 23 sty 2015, 11:27
autor: Jarek-LT
Panowie może ktoś kompetentny wypowiedział by się na temat;
http://allegro.pl/chiptuning-vw-golf-gt ... 52719.html
Czy to złodziejstwo czy może parę koników by dodało.
Re: [B4 ABK ] chiptuning
: 23 sty 2015, 20:54
autor: gaca
Jarek-LT pisze:czy może parę koników by dodało.
W czym?
: 24 sty 2015, 09:01
autor: luckash
Nooo ładnie..... kup programator, kości i sam wgrywaj sobie "mapy", bo w necie jest tego pełno;] Efekt będzie podobny
: 02 lut 2015, 16:44
autor: Jarek-LT
Panowie znając się co nieco na mechanice a WOGÓLE na elektronice zakupiłem wspomniany chip czyli kość i przysłano mi chyba układ scalony.
Wpisywałem tę pierdołę w wujka google ale bez żadnego efektu.
Czy to jest w miarę bezpieczne??? Teoretycznie - nie liczę 100 czy 200zł.
Co mam z tym zrobić - wylutować podobnego scalaka z ECU i wlutować na jego miejsce przesłaną przemapowaną kość/
W miarę kompetentnych w tej materii i wyrozumiałych proszę o podpowiedzi. :roll:
: 02 lut 2015, 20:37
autor: Lukas624
OO właśnie, czy to jest dobre do silnika, czy odradzacie zdecydowanie, bo może w przeszłości bym sobie coś takiego przygarnął
: 02 lut 2015, 21:02
autor: gaca
Jarku, nie obraź się za to co napiszę, ale czytając Twoje posty mam wrażenie, że pod nickiem obok słowa "wiek: *8" wkradł się jakiś błąd. Nie wiem czy ktoś z forum jest w stanie udzielić odpowiedzi na Twoje kolejne pytanie, ale najbardziej rozsądnym krokiem z Twojej strony będzie zwrócenie się z nim do sprzedawcy owego wynalazku. Nie dał instrukcji montażu?
[ Dodano: 2015-02-02, 21:06 ]
...nawiasem mówiąc odnośnie sprzedawcy, cytat z ogłoszenia:
"Wspolpracuje z wieloma warsztatami i serwisami na terenie calego kraju wiec po dokonaniu zakupu na aukcji jest mozliwosc skierownia panstwa na montaz"
: 02 lut 2015, 21:43
autor: Jarek-LT
Jeżeli masz złe skojarzenia to nie czytaj moich postów. Ja nie jestem alfą i omegą abym wszystko wiedział a forum jest od tego by się DOWIEDZIEĆ.
Zajmuję się budową carbonowych rowerów, wszelką naprawą komponentów z włókna itp.
Ogarniasz temat - pewnie nie więc nie spinaj się nie potrzebnie skoro się na tym nie znasz.
Gdyby wszystko było takie proste jak w ogłoszeniu - pewnie bym skorzystał.
-----------------------------------------------------------------------------
Wracając do meritum chipa ZAKUPIŁEM taki sam sterownik jak w mojej audince i POSZUKUJĘ KOGOŚ OBEZNANEGO W TEMACIE ABY MI TO PO PRZESŁANIU ZA ODPŁATNOŚCIA WKLEPAŁ.
Chętnych do małej robótki i zarobku proszę o odzew na PW.
:roll: <ok>
: 02 lut 2015, 22:19
autor: gaca
Jeśli uraziłem, przepraszam. Jarek z większości Twoich postów przebija wątek niedoboru mocy w ABK. Tak jak piszesz, na forum można się sporo dowiedzieć.
Czy w takim razie koledzy z forum nie doradzili jak takową uzyskać, nie pakując Cię w niepotrzebne koszta, mając na uwadze by projekt jeździł bezawaryjnie?
: 05 lut 2015, 13:10
autor: Jarek-LT
Marcin
To co mogłem usłyszeć to - nie pchaj się w przeróbkę ABK bo to niedorozwój.
Ja jestem jednak z tych którzy występują przed szereg. Nie ma dla mnie rzeczy niemożliwych a w odczuciu innych są to rzeczy nie opłacalne. Wszystko przeliczają na pieniądze. Ja jestem nieco starszy od reszty dlatego większość z tego forum nie doszła do pułapu, że pieniądze w życiu to nie wszystko. Oczywiście są potrzebne ale nad nimi są większe co dla niektórych priorytety.
Dla mnie liczy się zadowolenie, zabawa , majsterkowanie, przerabianie i przecieranie szlaków których nie przetarli wcześniej inni. Tak jak z ramami z włókna węglowego.
Była mowa w temacie - ktoś coś tam słyszał a inny coś podobnego widział a tak naprawdę nie ma 100% konkretów.
Więc jestem tym króliczkiem który sobie chce udowodnić iż to co zacząłem to skończę - być może z zadowalającymi skutkami dla mnie. inne zdania końcowe się nie liczą gdyż to mój samochód i mnie ma zadowolić praca przy nim i jazda. <ok>
Jak sam widzisz, są ludzie na tym forum którzy zajmują się wgrywaniem map, czipowaniem i ogólnie tuningiem elektronicznym, ale gdy wspomnisz, ze to benzyna bez doładowania - koniec tematu - brak chętnych i odważnych w pomocy.
Trudno - takie życie a problemy sa po to by je rozwiązywać.
Jarek-LT
: 05 lut 2015, 15:24
autor: Damian80b4LDZ
Jestem ciekaw efektów, jak będzie chodzić po tym chiptuningu, a tak nawiasem, napewno Twoje ABK trzyma dobrze serię?
: 05 lut 2015, 17:36
autor: Jarek-LT
Niestety - nie trzymało serii, dopiero po moich modach miało 118PS - i nie jest dalej wzorcowe ponieważ po zmierzeniu CR wynik wybił mi oczy.
10 - 9 - 15,5 - 15,5 ale zaraz to będzie historią . Są już tłoki ABF-a i nowe pierścionki,
czekają na założenie z 16V. <ok>
Mimo tego urwałem 3s do setki i wynik zamknął się 8,9s od 0 do 100km/h
Po wszystkich modach które mam w planach myślę, że wynik z silnikiem ABK + 16V na przyśpieszenie do setki powinien być bliski 7,5s.
: 06 lut 2015, 10:15
autor: brabus124
Jak czujesz się na siłach to zrób porting głowicy i kolektorów, chyba że chcesz zrobić custom kolektor wydechowy i ogólnie poprawić wydech. Ogólnie licząc kasę to oczywiście nie opłacalne lepiej zapakować 1.8turbo ale jak chcesz dobrze zrobić ABK to na pewno się da. W germanach gość z 2.8 - 12v ze 174km zrobił 209km i 310Nm a ogólnie też nikt praktycznie nie chce się brać za te silniki.
: 06 lut 2015, 16:14
autor: MUNIOR
Jarek-LT pisze:są ludzie na tym forum którzy zajmują się wgrywaniem map, czipowaniem i ogólnie tuningiem elektronicznym, ale gdy wspomnisz, ze to benzyna bez doładowania - koniec tematu - brak chętnych i odważnych w pomocy.
O efekcie po zamianie na zakupioną tuningowaną "kość ", będziesz się mógł przekonać ,jak zapodasz tą zakupioną kość do sterownika
Zajrzyj wiec do swojego sterownika ,czy nie masz czasem podstawki pod tą "kość" ...jak masz ,to sprawa prosta ,wyciągasz ori ,zakładasz zakupioną ,jak nie masz ,to trzeba wylutować i wlutować taką podstawkę,co zrobi ci praktycznie każdy posiadajacy i umiejący się posługiwać odsysaczem do cyny i lutownicą. Acha ,wszystko to ma jakikolwiek sens ,jak jezdzisz na benzynie ...przy jeżdzie na LPG ,to kompletnie bez sensu
: 06 lut 2015, 17:24
autor: Pieterb
Jarek-LT, jak to już zamocujesz to daj znać jak przybędzie chodź z 5 km to sam zakupię bo widziałem tą aukcję ale jakoś gościu mnie nie przekonał by to zakupić.
Co prawda jeżdżę na lpg ale na bp też czasami se można poszaleć o ile można mówić o jakichś szaleństwach mając 115 koników.
: 06 lut 2015, 17:32
autor: Audi 80 Polska
MUNIOR pisze:...przy jeżdzie na LPG ,to kompletnie bez sensu
Jak w tuningowym programie jest bardziej agresywny kąt wyprzedzenia zapłonu to powinno dać co nieco. LPG pod względem odporności na samozapłon przewyższa benzynę 98. Chyba że zatankuje się jakiś słaby gaz bo w polsce kontrola jakości gazu jest gorsza niż benzyny. Nawet przy gazie na mikserze powinno to poprawić moment obrotowy.
Jak sam widzisz, są ludzie na tym forum którzy zajmują się wgrywaniem map, czipowaniem i ogólnie tuningiem elektronicznym, ale gdy wspomnisz, ze to benzyna bez doładowania - koniec tematu - brak chętnych i odważnych w pomocy.
Bo raz że to prehistoryczny sterownik, niektórzy nawet nie chcą się dotykać sterowników z pierwszych 1.8T. Do tego pewnie mało kto ma rozpracowane co gdzie szukać w tym wsadzie. Do tego dochodzą nikłe efekty takiej modyfikacji w niemodyfikowanym silniku wolnossącym oraz nikły popyt i dlatego jest tak ciężko.