Strona 1 z 2
Swap ABK na 5 garów
: 04 lis 2015, 22:42
autor: Viteknt
Witam!
Od dłuzszego czasu myśle nad zmianą silnika w moim Cabie a docelowo chcialbym wrzucic 5 garów dla pięknego odgłosu z wydechu :mrgreen:
I teraz pytanie jaki silnik najlepiej by się do tego nadał?
Myślałem nad trzema :
- AZ*X 20V z Passata - niestety mały wybór egzemplarzy do swapu i nie najlepsza opinia na temat awaryjnosci tego silnika (rozciagajacy sie łancuch rozrządu)
- NG - i do tego wrzucic elektroniczny wtrysk Piggyback
- MC - z tym wgl nie miałem do czynienia , na plus że maja turbo (dobrze mowie? )
Odnośnie wsadzania 1.8 T juz przemyślałem temat , nawet byłem prawie po passata z tym silnikiem ale stwierdzam ze jednak az tak nie zalezy mi na mocy jak na dzwieku silnika
: 04 lis 2015, 22:44
autor: maciek889
Viteknt pisze:AWX 20V
AWX to 1.9TDI.
: 05 lis 2015, 09:36
autor: Viteknt
Ajj moj blad , mialem na myśli AZX
: 05 lis 2015, 10:03
autor: Leo
No to kurde masz kolegę 18 km od NT speca od 2.2T20v a na forum pytasz?
Jak dla mnie, każdy swap z Twojego silnika na 5 cylindrów to już jest trochę roboty, sporo części do wymiany, ale nie ma tego złego....
Jeśli już robić, to żeby jechało, więc wiesz... ja tam bym wsadził AANa
: 11 lis 2015, 10:55
autor: turbofin
Chcesz mieć coś klasycznego, oryginalnego, ciekawego, 5 garków to może dobrym wyborem było by MC + jakiś Stand Alone
Do tego wydech przelot i będzie git
: 11 lis 2015, 23:39
autor: Viteknt
MC w jakich autach występował?
: 11 lis 2015, 23:42
autor: Leo
audi 100, audi 200. Model C3.
: 12 lis 2015, 23:29
autor: Viteknt
Szukam 7A lub MC i niestety ale wybór zerowy prawie
: 13 lis 2015, 07:23
autor: Leo
7A z audi 90 to Ci mogę chyba z 3 namiary dać, ale tego silnika Tobie nie polecam.
Najprostszy z 5 cylindrowców to KG, można go odpalić na 4 kabelkach, 182 KM.
http://allegro.pl/silnik-audi-200-2-1-t ... 50132.html
tu masz u kolegi w Sulechowie.
: 13 lis 2015, 14:54
autor: Viteknt
7a nie polecasz ze względu na awaryjność ? I pytanie czy KG ma wtrysk elektroniczny czy mechaniczny ?
: 13 lis 2015, 15:59
autor: Leo
z tych o których mówimy tylko 7A i AAN mają elektroniczny, reszta to mechaniczne.
Dlatego najlepiej - AAN bo i najbardziej rozwojowy i części są, a roboty i tak tyle samo co przy innym swapie.
Co do 7A - silnik jest zajebisty, ale nie dla początkującego co zaczyna przygodę z pięciocylindrowcami. I w dodatku ŻADEN mechanik z okolic naszych nie zna się na 7A a to specyficzny silnik.
Długo by tłumaczyć.
: 13 lis 2015, 15:59
autor: luckash
Ten KG z linku co dał Leo jest na mechanicznym wtrysku.
: 17 lis 2015, 19:56
autor: Treichel
Witam, podepne sie pod temat. Posiadam audi z silnikiem 1.6 ada na wykonczeniu i mam pytanie ktory swap jest "łatwiejszy" na 2.3 aar czy 1.8 aeb ?
: 17 lis 2015, 20:46
autor: Leo
1.8 aeb ale to i tak razem ze skrzynią, mocowaniami jej i wieeeeeloma innymi rzeczami.
: 17 lis 2015, 22:15
autor: maciek889
Jedno i drugie ma swoje bolączki. Przy 2.3 masz inna chłodnicę i nie masz fabrycznie dolnego mocowania tej chłodnicy. Do tego mechaniczny wtrysk, chyba że zrobisz samo LPG tylko jeszcze wsadzić aparat zapłonowy z mechaniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu + moduł zapłonowy z gaźnikowca i można mieć zapłon na kilku przewodach bez komputerów od ke-jeta.
Do tego będzie mógł kupić gotowy wydech pasujący do tego silnika i 80tki.
A 1.8 turbo wydech trzeba rzeźbić dolot od turbo przez intercooler do przepustnicy trzeba budować. Elektrykę bym powiedział że łatwiej będzie zrobić niż do 2.3 bo w A4kowych wiązkach wszystko jest w wiązce silnikowej a nie jak w audi 80 połowa wiązki siedzi w samochodzie. A do A4kowej wystarczy podać plus w 2-3 miejsca i można odpalać.
Leo pisze: i tak razem ze skrzynią, mocowaniami jej i wieeeeeloma innymi rzeczami.
Do skrzyni silnik powinien pasować, ludzie wkłądali na skrzynię ABT 1.8 turbo. A skrzynię z A4 też bez problemu siada na mocowania bo ludzie do TDI często wkładają skrzynie z A4ek.