Strona 1 z 2
[b3] [quattro] Swap 4.2 V8
: 24 lis 2014, 16:45
autor: b_r_t
Temat zakładam w celach informacyjno-twórczych.
Chciałbym, zawrzeć w nim jak najwięcej informacji, co potrzeba, jak zrobić, co omijać przy swapie na v8 4.2 do budy b3. W miarę możliwości będę robił fotki. Będe pierwszy post aktualizował. Do sedna:
Buda to Audi 80 b3 sedan z silnikiem 1.8
Do swapa użyję kompletu 4.2 V8 AEC z S6
1. Mocowanie sinika na poduszkach od fiata 132
2. Przerobienie sanek
3. Skrzynie mam od S6 cmg, ale zastanawiam się nad tym czy zostawić seryjną z b3 80 (zero problemów z przednimi polosiami, kosztem wytrzymałości). Mniejsze komplikacje i koszta w przypadku wysrania sie skrzyni.
4.Chłodnice postaram się zostawic z przodu (jak rozwiązac problem wiatraka, usuniece seryjnego z v8)
5. Komp (a w sumie jego brak) jaki mogę zastosowac, usuniecie immo. Kto się tego podejmie,
Bardzo proszę o wypowiedz osób które mogą coś doradzic
: 25 lis 2014, 15:08
autor: Kondziu25
Budę lepiej od razu z quattro, pomyśl też o hamulcach, trzeba w końcu jakoś to zatrzymać.
: 25 lis 2014, 21:07
autor: MJ
jak Masz skrzynie i silnik od S6 to zakładam że posiadasz też koło zamachowe i sprzęgło - a to jest najcięższy temat dalej to już z górki
wzmocnić sanki i montować
jeśli chodzi o skrzynię to pogadaj z kolegą Vigo, On już u siebie założył 6-biegową do tego w B3 dochodzi przerobienie mocowania serva i to jest dobry moment żeby założyć większą pompę lub wymienić całe servo. Chłodnica najprościej od V6 (choć pasuję sporo innych) a wentylator to jak Ci wygodniej czy zostawisz wisko czy dasz dwa wentylatory tłoczące lub orginalne od V6 albo jeden większy do koloru do wyboru
Audi 80 competition swap 4.2v8
: 30 sty 2015, 17:07
autor: _AreK_
Witam, mam szybkie pytanko teoretyczno-praktyczne czy po przeszczepie na ABZ jest możliwość/miejsce zachowania seryjnej klimatyzacji ??
: 02 lut 2015, 21:36
autor: guziq
Da sie
: 30 maja 2015, 00:35
autor: chodor
a jest jeszcze jakieś inne v8 oprócz ABZ które można przeszczepić do budy po AAH?
: 30 maja 2015, 02:06
autor: darek90
: 30 maja 2015, 09:30
autor: MJ
tak w zasadzie to każde
wybór jest bardzo duży i jeśli chodzi pojemność (3.6, 3.7, 4.2 itp) do tego użyta technologia (aparat zapłonowy, cewki, 4 zawory, 5 zaworów, N/A, Turbo itp.) zaczynając od v8 z
s4/c4
V8
poprzez
s8/d2
s6/c5
do co raz to nowszych
: 30 maja 2015, 19:53
autor: chodor
aha
bo przymierzam się do swapa i zbieram informacje
tak więc dzięki wielkie za pomoc
: 31 maja 2015, 10:52
autor: MJ
jeśli chodzi o starsze silniki w tym i abezet to nie kupuj silnika dopóki nie będziesz miał koła zamachowego, w nowszych już tego problemu nie ma
Zapytanie o swap 4.2 ABZ ...
: 27 gru 2015, 00:07
autor: kowal1210
Witam wszystkich mam pytanie ile przeróbek trzeba by było dokonać aby do b4 avant ABK włożyć i jeździć 4.2 ???
I z góry proszę o konkretne odpowiedzi...
Z góry dziękuję
: 27 gru 2015, 08:00
autor: Pieterb
kowal1210, konkretnie to nazwij temat _uwaga
A po za tym kilka tematów jest więc jakbyś poszukał to coś byś znalazł.
https://cse.google.com/cse?cx=partner-p ... gsc.page=1
: 27 gru 2015, 11:47
autor: MJ
Które V8 byś nie wybrał to na pewno trzeba wyrzucić aku do tyłu i dorobić nowe łapy pod silnik. Chłodnice zamienić na tą z V6 i to w sumie tyle tego co trzeba .... ale przydało by się mocniejsze sanki, grubsze półosie i mocniejsza skrzynia
wydaję się bardzo proste
: 27 gru 2015, 12:11
autor: maciek889
Ponoć V8 wchodzi na poduszki z 80taki V6. Ale po R4 trzeba wyciąć łapy bo te od V6 są przykręcane do podłużnic a nie przyspawane.
: 29 gru 2015, 21:39
autor: kowal1210
A więc tak myślałem o tym żeby naj pierw założyć napęd quattro, a następne wcisnąć silnik v8 ABZ a to wszystko złączyć ze skrzynią 2.8quatro i wtedy myślę że miało by o ręce i nogi, tylko ten nieszczęsny silnik mnie martwi. W sumie to obecnie jestem jeszcze na etapie zastanawiania się i zbierania gratów