Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3, b4] Niesymetrycznie ułożone koła w nadkolach.

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 02 mar 2015, 19:40

Tak wygląda wąs po wymianie elementów zawiechy, zamiast być okrągły jest rozklepany:

Obrazek
Obrazek

Co do sanek też nie wydaje mi się prawdopodobne, żeby je mechanik był w stanie przestawić młotkiem, ale zawsze lepiej zapytać kogoś doświadczonego na forum. :)
Duża jest szansa, że coś nie tak z kolumną/amorem. Myślę też nad sprawdzeniem połączenia zwrotnica-kolumna. Zakresu regulacji tam nie ma, ale może w tym miejscu koło się położyło w stosunku do drugiego. Na geometrii łapał kąty i musiał wjechać sworzniem głębiej w wahacz. Mega dzwony są widoczne pod maską czy na kanale, ten wariant odpada. Zwłaszcza, że auto przez rok jeździło wzorowo, do czasu wymiany zawiasu/geometrii.
Muszę zorganizować kanał i pomierzyć 'po chłopsku' co się da.

krótki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 289
Rejestracja: 08 sie 2013, 18:08

Post autor: krótki » 02 mar 2015, 20:38

Kąt pochylenia koła można przestawić na połączeniu Mcpersona ze zwrotnicą. Nie koniecznie trzeba grzebać przy sworzniu. Poleć mechanikowi kupno ściągacza, bo za takie traktowanie auta do sądu bym podał. Tylko palnik i młotek mają.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 02 mar 2015, 20:54

Co to za mechanik który nie ma ściągacza? wystarczy najprostszy w kształcie wideł. wiadomo niszczy osłonę ale samą osłonę można dokupić i wymienić i wtedy koszt waha się w granicach kilku PLN. Łukasz jak możesz to pokaż zdjęcia jak stoją te twoje koła bo jestem bardzo ciekaw tej krzywizny..

Diablos17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 09 sty 2015, 19:33
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Diablos17 » 02 mar 2015, 21:00

hudy pisze:Co to za mechanik który nie ma ściągacza? wystarczy najprostszy w kształcie wideł. wiadomo niszczy osłonę ale samą osłonę można dokupić i wymienić i wtedy koszt waha się w granicach kilku PLN. Łukasz jak możesz to pokaż zdjęcia jak stoją te twoje koła bo jestem bardzo ciekaw tej krzywizny..
Jeżeli to chciałeś mój przykład to proszę bardzo o zdjęcie
Obrazek
Diesel Musi Dymic :D

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 02 mar 2015, 21:03

chodziło mi o te przednie z którymi dyras, ma problem.
Ale faktycznie te tylne też dziwnie wyglądają. Az zejdę do garażu zerknąć na swoje ;-)

Diablos17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 09 sty 2015, 19:33
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Diablos17 » 02 mar 2015, 21:18

z przednimi ja nie mam problemu ...
Diesel Musi Dymic :D

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 02 mar 2015, 21:19

U mnie nie ma wielkiej różnicy bo ok 3mm. Między kołem a nadkolem z przodu 5cm a miedzy kołem a zderzakiem 5,3cm. W obu kołach to samo. ale u ciebie naprawdę dziwnie to wygląda. Jutro z ciekawości zerknę u kumpla w avancie jak jest u niego.
A pod obciążeniem nadal tak stoją krzywo czy się prostują?

[ Dodano: 2015-03-02, 21:20 ]
Diablos17, za dużo Łukaszów na forum albo przynajmniej w tym temacie <ok>

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 02 mar 2015, 21:54

Diablos17 pisze:
hudy pisze:Co to za mechanik który nie ma ściągacza? wystarczy najprostszy w kształcie wideł. wiadomo niszczy osłonę ale samą osłonę można dokupić i wymienić i wtedy koszt waha się w granicach kilku PLN. Łukasz jak możesz to pokaż zdjęcia jak stoją te twoje koła bo jestem bardzo ciekaw tej krzywizny..
Jeżeli to chciałeś mój przykład to proszę bardzo o zdjęcie
[url=http://images69.fotosik.pl/666/2f5ef32c46e360a7m.jpg]Obrazek[/URL]
U Ciebie jest inny problem niż u mnie. U mnie koła tylne siedzią równo miedzy nadkolem a zderzakiem. Problem z panhardem powoduje, że po obniżeniu drążek poprzeczny wypycha lewe koło. U mnie wychodzi na zewnątrz o ok 2mm, a prawe się chowa do wewnątrz analogincze o tyle samo.

Łukasz, z zewnątrz nic nie widać. Żadnej krzywizny, pochylenia, bo kąty przednich kół poustawiane.
Ostatnio zmieniony 02 mar 2015, 23:05 przez dyras, łącznie zmieniany 1 raz.

Diablos17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 09 sty 2015, 19:33
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Diablos17 » 02 mar 2015, 22:43

Pod obciążeniem się prostują... mam nadzieję że jak dam na glebe to będzie prosto !
Diesel Musi Dymic :D

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 12 lip 2015, 16:21

Poradził ktoś z tym panhardem?u mnie też tylne koło nie symetrycznie stoi.

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 12 lip 2015, 19:13

W drążek mam wspawaną śrubę rzymską rurową/tulejową. Można wyregulować sobie położenie kół.

Co do mojego problemu z geometrią okazało się tak jak wspominał:
hubertm pisze:Witam,
A może przyczyna nie leży w sankach tylko w krzywym Mcphersonie i stąd niecentralne koła? Zmierz poziomicą czy obydwa Mcphersony są pod tym samym kątem.

Pozdrawiam.
że koła trzymały kąty po regulacji sworzni w wahaczu, a same kolumny były pod innymi kątami.

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 12 lip 2015, 20:53

Gdzie można taką śrubę kupić?

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 12 lip 2015, 21:42

Tutaj np.: allegro

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 12 lip 2015, 22:01

Dzięki.Nie ma znaczenia w którym miejscu ją wspawam?

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 12 lip 2015, 22:08

Ja wspawałem pośrodku drążka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wahacze, zwrotnice”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga