Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 80 B4 all] poliuretan

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 16 paź 2017, 20:55

Viriss pisze:Panowie czy ktoś zakładał tuleje tego typu do sanek ?

http://allegro.pl/poliuretan-audi-80-b4 ... 99659.html

Budową przypominają ori tuleje.
wygladaja bardzo fajnie wg mnie, cena podobna do tych z olkusza, uwarzam ze te i te beda dzialac tak samo, jedyna roznica taka ze te pierwsze (po zdjeciach) beda chyba prasy wymagaly, olkusz sie matuje recznie :p

-D.
hybryda T2/Tb25 | Jak B4 to tylko w TDi | Plan na moc | Diagnostyka [TDi] bieżące naprawy

Viriss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 19 lis 2011, 17:52

Post autor: Viriss » 18 paź 2017, 22:11

_Dave pisze:olkusz sie matuje recznie :p
I to właśnie mi się nie podoba.

Kurde czas mnie pomału goni a ja dalej nie wiem co zamontować bezradny_

Za dużo sprzecznych opinii :|

SOKOLEOKO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 07 gru 2012, 22:13

Post autor: SOKOLEOKO » 26 paź 2017, 23:42

Panowie jest rozwiązanie problemu zawieszenia w b4 .
Ja zanim kupiłem Audi 80 zewsząd słyszałem opinie o jego legendarnej wytrzymałości i co?
Okazało się że nie jest to tak pięknie jak opowiadali koledzy starszej daty i rozpisywały się tabloidy z zakresu moto..
Po kupnie 1 szt audi 80 B4 1.9 td wszysko ładnie pięknie,zawias był cichutki po najgorszych dziurach jeździło się komfortowo zero stuków, puków po prostu bajka.. zawias extra, siedzonka twarde ale auto miało oryginalny przebieg 220 tyś i oryginalny zawias,nic nie kombinowane.
Myślę sobie auto ideał tylko ten diesel td taki niemrawy zakupiłem więc TDI z chipem na 110 KM
i co? a no kicha totalna, auto zapierdzielało ładnie tylko te stuki i puki i jakieś buczenie z dolnych obrotów.. Myślę sobie da się zrobić ..
Po wielu próbach i porażkach a trwało to dosyć długo w usuwaniu jednej przypadłości po drugiej(sprzegło,skrzynia biegów, tuleje wahaczy itp itd) moge powiedzieć jedno. Większość tych aut dawno powinna skończyć na szrocie ze względu na swoje nie ziemskie przebiegi ( nie sugerujcie się licznikami), coś tam stuka coś tam puka, kupujemy febiego, lemfordera i inne zamienniki, zazwyczaj kicha a jeśli nie to cisza na jakiś czas i powtórka z zabawy, ręce opadają.
Ja znalazłem złoty środek, jedziesz jeden z drugim do aso audi kupujesz oem po kolei jak leci i cieszysz się komfortem oraz świętym spokojem.
Te zawiasy nie cierpią tandety oraz tanich zmienników , jeśli coś to z zamienników TRW albo Lemforder, oraz koło pasowe Corteco ( piszczący pasek i inne) to tyle z mojego doświadczenia,każde oszczędzanie zakończy się porażką wcześniej lub później , wiem że najlepiej było by tanio i dobrze ale w przypadku b4 to do końca się nie sprawdza.
Nowe tuleje tył w ASO 190 zł szt. przednie 117 zł szt. co daje nam niemal 850 zeta za komplet tulei .
Pozdro okok

Awatar użytkownika
Aleksander_PL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Aleksander_PL » 29 paź 2017, 22:34

SOKOLEOKO, mam podobne spostrzeżenie co do B4. To zawieszenie jakoś wybitnie nie lubi tańszych zamienników, ale moim zdaniem jest tam kilka błędów konstrukcyjnych, np główka końcówki drążka kierowniczego znajduje się zbyt blisko ramienia zwrotnicy i ta guma jest przy skrętach przycinana :/ To samo tyczy się łączników stabilizatora. Ale największe żniwo zbierają tuleje wahaczy i wózka. Te pierwsze podczas przebiegu 28 tysięcy zmieniałem 3 razy. TRZY razy zmieniałem tuleje na wahaczach FEBI (ostatnie wytrzymały 17 tysięcy), teraz siedzi czerwony poliuretan z Olkusza, za niedługo powinna dojść paczka z tulejami wózka i drążka stabilizatora. Za całość zapłaciłem nieco ponad 460zł. Na samych tulejach wahaczy auto prowadzi się o wiele lepiej, przy poprzecznej pochyłości drogi nie muszę kontrować kierownicą Bóg wie ile, jest po prostu super =D

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 09 lis 2017, 18:44

Siemanko! U mnie pu siedzi ok miesiąca. Wahacze wózek i stabilizator. Wszystko git ale na wahaczach skrzypi na dużych nierównościach. Wszytko montowane na smar z zestawu. Nie smarowane jedynie te podkładki dystansowe. Nie wiem może za mocno ściągnięte śruby na wahaczach? Ciasno to w sumie wchodziło...

adamek9995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 07 sie 2017, 12:48
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: adamek9995 » 10 lis 2017, 11:09

Ja u siebie w najbliższym czasie (grudzień/styczeń) w Coupe 2.8V6 ośka, mam zamiar własnie wymieniać wszystkie elementy gumowe zawieszenia + to co wyjdzie po drodze aczkolwiek po za gumami i osłoną przegubu póki co nic luzów itp nie ma. Ale jak wywnioskowałem, nie ma sensu kupować żadnych zamienników tylko od razu udać się do ASO ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 10 lis 2017, 18:13

hubert26w pisze:Siemanko! U mnie pu siedzi ok miesiąca. Wahacze wózek i stabilizator. Wszystko git ale na wahaczach skrzypi na dużych nierównościach. Wszytko montowane na smar z zestawu. Nie smarowane jedynie te podkładki dystansowe. Nie wiem może za mocno ściągnięte śruby na wahaczach? Ciasno to w sumie wchodziło...
To jest wada właśnie, rozbierz i posmaruj jeszcze raz.

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 11 lis 2017, 07:46

Taki mam zamiar właśnie...wkurzajace jest to trochę bo poza tym to fajnie się usztywnił przód :-) jest jeszcze jedna duża wada. Drgania przenoszonena budę :-/

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 lis 2017, 08:36

jest jeszcze jedna duża wada. Drgania przenoszone na budę
A to to było wiadomo , wystarczy poczytać tematy. Ja tylko dodam ze kazda ingerencja w zawieche psuje komfort , masz sztywno ale pojawiają sie inne problemy. Nie bez powodu też ludzie pisza o pękających wahaczach czy zmęczeniu materiału. Sa plusy są minusy.

A twój samochód Hubrt ma zawiechę obniżona??

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 18 lis 2017, 22:53

Gleby niet ;-) musiałem jednak z prawej strony zmienić innego springa boi koło czesało o blotnik na 17 i była lipa ;-) A jak teściowa siedziała z przodu to miałem gwint ;-) spas był taki że ciężko palca było wcisnąć :-D

[ Dodano: 2017-11-18, 22:53 ]
Rozebrałem dziś wahacze i zauważyłem że powodem ich skrzypienia jest zbyt mocne skręcenie na śrubach. Przesmarowałem podkładkę punktów i metalową z obu ston i skręcone tak żeby nie bylo skrzypienia i cisza :-) Może bie trzeba skręcać ma siłę to określonym momentem? W ogóle to ciasno wchodzi w to gniazdo z tymi dwiema podkładkami. Montował to ktoś z was np. bez tej metalowej?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 lis 2017, 23:07

Dokręca się tak samo jak oryginalną. Powodem skrzypienia jest ich budowa ten poliuretan nie poddaje się na siły skrętne tak jak to ma miejsce w gumowej. Tylko pracuje na tej tulejce dlatego skrzypienie i smarowanie tej tulejki. Ale miejmy nadzieje że na dłużnej masz spokój a nie po pierwszych deszczach powróci.

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 20 mar 2018, 20:11

Widzę że nie do końca się rozumiemy... wahacze całkowicie wyjąłem ze swożniami. Bujałem nimi dopóki skrzypienie się nie pojawiało. To siła dokręcenia śrub decyduje o skrzypieniu. Za bardzo to jest spasowane w gnieździe samej tulei i dlatego takie fazy są. Skrzypienie na samych tulejach to jeszcze co innego...

[ Dodano: 2018-03-20, 20:11 ]
Jak zrobi się cieplej to wyjmuje wahacze z powrotem bo to skrzypienie mnie wkurza :/ Nie mam tego originalnego smaru i pytanko mam. Na jaki to złożyć? Wszyscy zalecają miedziany. A ceramiczny? Wypowie się ktoś co tak robił?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 mar 2018, 20:55

Mos2 lub podobny musi być odporny na wodę.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 20 mar 2018, 23:47

Olkusz daje jakiś silikonowy CX 80

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 21 mar 2018, 06:40

Ceramiczny na pewno odporny na wodę, nie utlenia się. Ponoć dużo lepsze właściwości od miedzianego

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wahacze, zwrotnice”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga