Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 80 B4 all] poliuretan

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 paź 2016, 12:17

_Dave pisze: poza tym biore sobie reszte na swiadkow, dam ci kase za te dwie ktore tam zostaly i daj juz spokoj :P :P:P:P
no plisss ;-)

A dużo walki z wprasowaniem? bo nie wiem czy moja prasa podoła czy trzeba udać się na bardziej profesjonal sprzęt.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
hubertm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 335
Rejestracja: 06 mar 2011, 00:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubertm » 09 paź 2016, 12:26

Witam,

Kolosalna różnica ma być w trwałości,-i nic więcej. Ale o tym to niech się wypowie ktoś-kto ma je kilka lat i nadal są w porządku. U siebie mam ponad 2,5 roku i jest OK ,ale lemfordery też były dobre przez 2 lata lub nieco dłużej nawet do pierwszych oznak zużycia/i do wymiany.
Co do tego że na poliuretanie belka jakby bardziej miekko pracuje,-to pasuje tu tylko słowo "JAKBY" bo żadnych takich właściwości poliuretan kontra lemforder czy innej firmy,-nie ma,-nawet poliuretan będzie taki sam jeśli chodzi o miękkości lub będzie twardziej/sztywniej,-szczególnie jak się wybierze o innej twardości niż zalecana w oryginale. Na pewno nie będzie jednak bardziej miekko.
Faktem natomiast jest że za każdym razem jak się wymieni tuleje na każde nowe to jest sztywniej,-nie buja,-nie ma luzów...Tylko przez jaki okres czasu,-bo czas jest (ma być) przewagą poliuretanów.

Pozdrawiam.
HM

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 09 paź 2016, 12:42

PieterB pisze:
_Dave pisze: poza tym biore sobie reszte na swiadkow, dam ci kase za te dwie ktore tam zostaly i daj juz spokoj :P :P:P:P
no plisss ;-)

A dużo walki z wprasowaniem? bo nie wiem czy moja prasa podoła czy trzeba udać się na bardziej profesjonal sprzęt.
nie trzeba wcale nie wiadomo jakiej sily, uwazam ze lzej to idzie jak w przypadku zamiennikow, tulejki skladaja sie z 2ch czesci, poliuretan i stalowa tulejka, wg instrukcji najpierw sie poli pakuje w gniazdo a dopiero potem tuleje na silikonie zalaczonym, nic na ciasno, ja uzylem szpilke z dwiema nakretkami i podkladkami o duzo wiekszym kolnierzu
sugerowal bym jesli sie juz zdecydujesz na branie poli o 'fabrycznej twardosci'
hybryda T2/Tb25 | Jak B4 to tylko w TDi | Plan na moc | Diagnostyka [TDi] bieżące naprawy

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 paź 2016, 12:43

Dlatego pytałem o to jaka kolosalna różnica mowa, bo jedynie jaką widzę to tylko kolor i jak dawid napisał, niestety nikt nie posiada jeszcze ponad 10 letnich poliuretanów wiec nic nie można mówić o trwałości wytrzymałości.

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 09 paź 2016, 12:53

az tak to bym sie nie rozpedzal ale powiem Ci ze to zdjecie ktore zamiscilem wczesniej zrobilem ma date: 2013-09-25 czyli na szybka matematyke 3 lata, i teraz postaram sie w nast tygodniu zrobic ci zdjecie w jakim stanie wizualnym jest to na chwile obecna
ale pojde tez dalej, smiem twierdzic ze jestem w stanie je po tych 3ch latach wymontowac, wmontowac i nic temu nie bedzie, w sensie nei zniszcze przy demontazu
ad budowy, wole silent-block'a ktory jest pełny, wypełniony w calym gabarycie takze nie tylko "kolor" ;)

Obrazek
Obrazek
na zdjeciach z lewej lemforder

moze i fabryczne silent-block'i dobre sa na zagramaniczne drogi gdzie asfalt jest plaski jak tafla i nie ma niespodzianek, m.in. progow spowalniajacych, ale na warunki ktore panuja kolo mnie to lemforder nie ma prawa bytu, dla jasnosci, w moim przypadku to nie tjuningi, tylko praktyczna modyfikacja
hybryda T2/Tb25 | Jak B4 to tylko w TDi | Plan na moc | Diagnostyka [TDi] bieżące naprawy

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 paź 2016, 13:07

A to dobrze że je rozbierzesz i posmarujesz, bo nie wiem czy wiesz ale poliuretany mają jedną wadę znajdziesz tą wadę pod hasłem "skrzypie" "tulejka zardzewiała" tak jak na przykład weźmy pod uwagę tulejkę wahacza oryginalna gumowa skrętne siły pracuje guma a poli pracuje poli tulejka obraca się w niej dlatego potrzebny jest tam smar. Tak samo tyczy się też tulejek sanek gdy zniknie smar mogą wydawać dźwięki.

Nie twierdzę że są złe bo jak ktoś lubi agresywną jazdę i ma zawiechę na - to jak najbardziej więcej wytrzymają od gumowych, choć tacy ludzie wolą już tulejki metalowe łożyskowane.

misiekb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2013, 18:12
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: misiekb4 » 09 paź 2016, 19:29

Nie wiem ile to wytrzyma.
Konkretnie chodziło mi o to że po prostu lepiej odbiera dziury, nie "dobija" tak do ziemi jak wcześniej.
Wcześniej jak wymieniłem na lemfordery, siedziały tam ori tuleje.
Po wymianie(zgodnie ze sztuką) od razu było czuć że gorzej odbijają, mniej komfortowo.
Nie wiem być może wyszła zła partia, bo na wahaczach lemfa mam już 2 rok i jest ok.
Ale w belkę będę montować już tylko poliuretan ;-)
VAG-COM diagnostyka - LUBUSKIE

Awatar użytkownika
hubertm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 335
Rejestracja: 06 mar 2011, 00:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubertm » 10 paź 2016, 12:05

Witam,
Nie wiem ile kosztuje wymiana tulei wahacza(?) ,-bo za każdym razem wymieniam kpl.zawieszenie ,ale tuleje poliuretanowe kpl na 2 wahacze przednie kosztują w zakupie prawie 4x tyle co taki sam kpl lemfordera,-więc żeby to miało sens ekonomiczny (z pominięciem kosztów wymiany-bo lemfordery wystarczają mi na 2 lata) chociażby to muszę nie wymagać wymiany przez około 6 lat...

I fakt,-poskrzypują na krzywych drogach ,ale nie jakoś uciążliwe i często. Póki co (ponad 2.5 roku) to jak na razie jest ok..,-i ładniej wyglądają,-bo są mocno żółte.

Mam też info od chłopaków którzy od długich lat jeżdżą na poliuretanach w extreme off road i mają same pozytywne opinie,-a tam zawieszenie naprawdę dostaje w kość.

Jednak naprawdę dobrym produktem w ofercie byłyby poliuretanowe poduszki amortyzatora z porządnym łożyskiem do naszych aut,-bo ta część nawet i ori/boge to pięta achillesowa naszych Audi.

Pozdrawiam.
HM

demus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 13 lis 2011, 13:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: demus » 28 paź 2016, 22:49

pytanko mam, jutro zakładam na przód poliuretan, od której strony je wciskać ? Zeby wahacz nie pracował przód/tył ?? Oba od zewnątrz, oba od wewnątrz czy jakos w jedna stronę?
http://www.rallyshop.pl/galerie/7/75357 ... 016392.jpg
Tak jak na zdjęciu na upartego podczas hamowania moglby sie przesunąc.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 paź 2016, 11:35

Oryginalne nawet są oba od zewnątrz kołnierz wiec raczej te też. Rysunek raczej jest błędny.

Awatar użytkownika
Parzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 149
Rejestracja: 16 lut 2011, 23:14
Lokalizacja: 3 Miasto

Post autor: Parzo » 09 lip 2017, 21:48

Witam, koledzy z pierwszej strony sie zabili na tych poli, że nie zdają relacji? bezradny_ czy po prostu juz posprzedawali auta, z powodu skrzypienia? mysli_
Dzast e lityl noob <piwo>

Awatar użytkownika
Alu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 10 lut 2010, 09:43
Lokalizacja: RJA

Post autor: Alu » 16 lip 2017, 21:00

Ja 7 lat temu kupiłem auto z założonymi poliuretanami (czerwone). Zrobiłem już 130 tys (ciekawe ile poprzedni właściciel... :-D ). Zero problemów, żadnych zgrzytów więc jeszcze pewnie trochę pojeździ ten poliuretan.

norbuja
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 22 lip 2011, 17:33
Lokalizacja: Łódź

Post autor: norbuja » 17 lip 2017, 18:05

Alu pisze:Ja 7 lat temu kupiłem auto z założonymi poliuretanami (czerwone). Zrobiłem już 130 tys (ciekawe ile poprzedni właściciel... :-D ). Zero problemów, żadnych zgrzytów więc jeszcze pewnie trochę pojeździ ten poliuretan.
Cały przedni zawias masz na czerwonych?
Belkę i wahacze?

Viriss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 19 lis 2011, 17:52

Post autor: Viriss » 16 paź 2017, 16:04

Panowie czy ktoś zakładał tuleje tego typu do sanek ?

http://allegro.pl/poliuretan-audi-80-b4 ... 99659.html

Budową przypominają ori tuleje.
Ostatnio zmieniony 16 paź 2017, 18:09 przez Viriss, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 16 paź 2017, 18:11

U mnie siedzą z Olkusza , póki co nie narzekam i nic nie skrzypi.


Obrazek
Ostatnio zmieniony 16 paź 2017, 20:27 przez Krzysiek 84, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wahacze, zwrotnice”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga