Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] sonda nie pracuje na LPG BINGO M

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 paź 2019, 16:23

berto88, zawsze można znaleźć kogo w okolicy z takim samym sterownikiem - w końcu to dość popularne więc nie powinno być problemu.
WRC is for boys.
Group B was for men.

berto88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 08 lis 2017, 15:29

Post autor: berto88 » 09 paź 2019, 23:25

Zacząłem diagnozować na własną rękę, ponieważ okazało się że gazownik miał zwalony miernik. Podpiąłem się pod kabelek od sony ktory idze do sterownika bingo i okazało się że miernik oscyluje w wartościach od 0-0,90v zatem wszystko wskazuje na to że uwalony jest sterownik Bingo, który błednie odczytuje wartości w trybie gazowym i do tych błednych wartości na poziomie 0,2 lub 0,4 do nich próbuje wymusić oscylację sondy finalnie zalewając silnik. Musze załatwić sprawny sterownik czy ktoś ma na zbyciu?
Klasyki najpewniejszy sorzęt :)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 10 paź 2019, 10:35

berto88 pisze:Musze załatwić sprawny sterownik czy ktoś ma na zbyciu?
Zobacz na allegro bo te sterowniki chodzą po 20zł (bez wysyłki).
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

berto88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 08 lis 2017, 15:29

Post autor: berto88 » 17 paź 2019, 20:33

Problem nadal jest nierozwiązany, nie mam pomysłów. Sonda nie oscyluje na gazie stoi sztywno na okolo 0,4V. Jeśli chodzi o benzyne to oscylacja jest ale fatalna wykres jest poszarpany. Sonda nie schodzi do 0,00v tylko do np. 0,19 i idzie znowu do 0,8 i wykres jest poszarpany nieregularny. Spostrzeglem tez jedna rzecz. Wsiadam do auta zgaszony samochod, podpinam kompa do ustawienia gazu wartosc lambda 0,03v przekrecam na zaplon staje na 0,45 odpalam auto sonda zaczyna pracowac tak powinno byc szczerze powiem ze mam dosc juz tego nie moge zalozyc attuatora tylko musze jezdzic na srubie nie rozumiem, wszystko zlozylem jak sprzed remontu, niech mi ktos z tym jakos pomoze bo mnie juz szlag tra zly_ fia.
Klasyki najpewniejszy sorzęt :)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 paź 2019, 21:53

Mnie sie wydaje ze maciek miał racje ....

Podmieniłeś sterownik?

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1038
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 18 paź 2019, 10:27

Zimne luty albo zmęczony układ/kondensatory. To pierwsze robiłem w Bingo S jak jeszcze miałem II generację. Po 150 tysiącach w środku raczej słabo wygląda.
Druga opcja to okablowanie. Wbrew pozorom lepiej jednak najpierw zajrzeć do sterownika gazu i obejrzeć te luty oraz czy laminat gdzieś nie przypalony. Kondensatory Jamicony czy nawet Teapo to też grosze, ale może obędzie się bez ich wymiany.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

januszor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 25 gru 2009, 12:11

Post autor: januszor » 20 paź 2019, 11:51

Mam identyczny problem jak berto88 tylko na silniku ABK,instalacja Bingo M załozona rok temu,wyregulowana wmiare dobrze,spalanie przy jezdzie mieszanej w granicach 10 litrów,oczywiscie zmieniłem sonde na nowa,oscylowała na bezynie jak i na gazie.Latem tego roku zaobserwowałem znaczny wzrost zuzycia gazu około 14 litrów na sto kilometrów,podpinam pod komputer i widze ze sonda stoi na gazie,regulując czułoscia napiecia membrany podnosiłem wartosc od 0,20 v do 0,45 V ,ale ta regulacja nie wymusiła oscylacji sondy,na bezynie chodzi w pełnym zakresie,wiec jade do gazowników i opinia jednoznaczna sonda uszkodzona,wiec kupuje nową,ale dalej jest tak samo.Po paru dniach regulacji i przemysleń kupuje silnik krokowy i sterownik Bingo M,oczywiscie uzywany,ale po wymianie nic sie nie zmienia sonda jak stała tak stoi,tylko krokowy przy dodawaniu gazu wykreca sie do konca i zalewa silnik.odłaczyłem silnik krokowy i sonde i przeregulowałem gaz na srubie i tak jeżdze.Jeszcze zostało mi sprawdzenie całego okablowania może nie łaczy.

berto88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 08 lis 2017, 15:29

Post autor: berto88 » 21 paź 2019, 20:18

Januszor problem masz indentyczny mi tez wchodzi w zakresach 0,22v- 0,45 jak krece śruba na parowniku. Bingo M dorzuciłeś nowe??
Klasyki najpewniejszy sorzęt :)

januszor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 25 gru 2009, 12:11

Post autor: januszor » 21 paź 2019, 20:55

Bingo M kupiłem używke,ale nic to nie zmieniło,jak znajde chwile czsu przejrze jeszcze kabelki może masa jest uwalona.

berto88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 08 lis 2017, 15:29

Post autor: berto88 » 21 paź 2019, 21:19

Ale masa od czego od sterownika BINGO?
Klasyki najpewniejszy sorzęt :)

januszor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 25 gru 2009, 12:11

Post autor: januszor » 21 paź 2019, 21:37

Wszystko prawie posprawdzałem,ale mase sterownika nie sprawdzałem.

berto88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 08 lis 2017, 15:29

Post autor: berto88 » 21 paź 2019, 22:40

Daj znać gdyby coś się zmieniło ja też u siebie przepatrze
Klasyki najpewniejszy sorzęt :)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 paź 2019, 23:40

berto88 pisze:0,22v- 0,45
To może zrobić trochę drut i ustawić w sterowniku lpg, że zmiana stanu bogato-ubogo następuje przy 0,3V
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

berto88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 08 lis 2017, 15:29

Post autor: berto88 » 22 paź 2019, 12:10

To co mowi kolega Maciek na sens. Chodzi o drut ba plycie sterownika?
Klasyki najpewniejszy sorzęt :)

januszor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 25 gru 2009, 12:11

Post autor: januszor » 22 paź 2019, 13:21

No problem był w masie,pomiedzy klemą akumulatora a podlaczeniem masy sterownika bylo 6 omów,przepiołem mase sterownika do innego punktu i teraz mam pomiar w granicy 0,4 do 0,5 oma i lambda zaczeła pracować jak należy,teraz tylko doregulacja i myslę że bedzie dobrze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga