[B4 2.0 ABT] sonda nie pracuje na LPG BINGO M
Zacząłem diagnozować na własną rękę, ponieważ okazało się że gazownik miał zwalony miernik. Podpiąłem się pod kabelek od sony ktory idze do sterownika bingo i okazało się że miernik oscyluje w wartościach od 0-0,90v zatem wszystko wskazuje na to że uwalony jest sterownik Bingo, który błednie odczytuje wartości w trybie gazowym i do tych błednych wartości na poziomie 0,2 lub 0,4 do nich próbuje wymusić oscylację sondy finalnie zalewając silnik. Musze załatwić sprawny sterownik czy ktoś ma na zbyciu?
Klasyki najpewniejszy sorzęt
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4630
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Zobacz na allegro bo te sterowniki chodzą po 20zł (bez wysyłki).berto88 pisze:Musze załatwić sprawny sterownik czy ktoś ma na zbyciu?
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Problem nadal jest nierozwiązany, nie mam pomysłów. Sonda nie oscyluje na gazie stoi sztywno na okolo 0,4V. Jeśli chodzi o benzyne to oscylacja jest ale fatalna wykres jest poszarpany. Sonda nie schodzi do 0,00v tylko do np. 0,19 i idzie znowu do 0,8 i wykres jest poszarpany nieregularny. Spostrzeglem tez jedna rzecz. Wsiadam do auta zgaszony samochod, podpinam kompa do ustawienia gazu wartosc lambda 0,03v przekrecam na zaplon staje na 0,45 odpalam auto sonda zaczyna pracowac tak powinno byc szczerze powiem ze mam dosc juz tego nie moge zalozyc attuatora tylko musze jezdzic na srubie nie rozumiem, wszystko zlozylem jak sprzed remontu, niech mi ktos z tym jakos pomoze bo mnie juz szlag tra fia.
Klasyki najpewniejszy sorzęt
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1039
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Zimne luty albo zmęczony układ/kondensatory. To pierwsze robiłem w Bingo S jak jeszcze miałem II generację. Po 150 tysiącach w środku raczej słabo wygląda.
Druga opcja to okablowanie. Wbrew pozorom lepiej jednak najpierw zajrzeć do sterownika gazu i obejrzeć te luty oraz czy laminat gdzieś nie przypalony. Kondensatory Jamicony czy nawet Teapo to też grosze, ale może obędzie się bez ich wymiany.
Druga opcja to okablowanie. Wbrew pozorom lepiej jednak najpierw zajrzeć do sterownika gazu i obejrzeć te luty oraz czy laminat gdzieś nie przypalony. Kondensatory Jamicony czy nawet Teapo to też grosze, ale może obędzie się bez ich wymiany.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
Mam identyczny problem jak berto88 tylko na silniku ABK,instalacja Bingo M załozona rok temu,wyregulowana wmiare dobrze,spalanie przy jezdzie mieszanej w granicach 10 litrów,oczywiscie zmieniłem sonde na nowa,oscylowała na bezynie jak i na gazie.Latem tego roku zaobserwowałem znaczny wzrost zuzycia gazu około 14 litrów na sto kilometrów,podpinam pod komputer i widze ze sonda stoi na gazie,regulując czułoscia napiecia membrany podnosiłem wartosc od 0,20 v do 0,45 V ,ale ta regulacja nie wymusiła oscylacji sondy,na bezynie chodzi w pełnym zakresie,wiec jade do gazowników i opinia jednoznaczna sonda uszkodzona,wiec kupuje nową,ale dalej jest tak samo.Po paru dniach regulacji i przemysleń kupuje silnik krokowy i sterownik Bingo M,oczywiscie uzywany,ale po wymianie nic sie nie zmienia sonda jak stała tak stoi,tylko krokowy przy dodawaniu gazu wykreca sie do konca i zalewa silnik.odłaczyłem silnik krokowy i sonde i przeregulowałem gaz na srubie i tak jeżdze.Jeszcze zostało mi sprawdzenie całego okablowania może nie łaczy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4630
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
To może zrobić trochę drut i ustawić w sterowniku lpg, że zmiana stanu bogato-ubogo następuje przy 0,3Vberto88 pisze:0,22v- 0,45
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga