Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Wymiana tulei tylnego zawieszenia

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 11 kwie 2012, 21:23

To prawda ze 'jakosc' badania zalezy od opon, cisnienia oraz tego co mamy aktualnie w bagazniku. Nie mniej jednak da sie sprawdzic tylna os na szarpakach i juz wiadomo gdzie szukac. Mialem stukanie tylnej osi u siebie, zaraz bo sprowadzeniu auta. W SKP wyszly od razu wybite tuleje belki tylnej, po wymianie cisza. Diagnoza trafiona. W tym roku mialem stuki z okolic tylnej osi przy ruszaniu (puszczaniu sprzegla) oraz przy kazdej szybkiej zmianie biegu, nawet w trasie. Jedna wizyta pod autem pokazala ze urwalo sie mocowanie koncowego tlumika i przy szybkim wysprzeglaniu tlumik bil o pret idacy nad tylna belka. Wymiana tlumika rozwiazala sprawe. Diagnoza trafiona.

Moim zdaniem lepiej poswiecic tydzien na diagnoze i zbieranie madrosci niz wymieniac co sie da na lapu capu, no chyba ze tata jest wlascicielem w Intercarsie ... to rozumiem ;)
ABK 2.0E 115KM + LPG /STAG 300-4/SCORPION MINI/MATRIX HD344/DYSZE 2.4mm
https://audi80.pl/b4-20-abk-schwarze ... t41649.htm

Awatar użytkownika
Godlech912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 30 gru 2010, 16:31
Lokalizacja: Jabłonowo Pomorskie
Kontakt:

Post autor: Godlech912 » 17 kwie 2012, 22:18

monkahead pisze:
Godlech912 pisze:Mechanik obstawił amory dzis zamontowałem nowe Kayaby i to samo.
Tak po prostu wywaliles 250PLN na nowe amortyzatory i nawet nie sprawdziles dokladnie auta na stacji diagnostycznej celem ustalenia prawdziwej przyczyny stukania? Plizzz ...
Godlech912 pisze:Zastosowałem podkładki dystansowe od koparko ładowarki Komatasu pod skrzynię biegów.
Zamiast robic takie druciarstwo trzeba bylo lepiej poswiecic wiecej czasu na poprawna diagnostyke, a kase zamiast w amory zainwestowac w porzadne tuleje belki tylnej, mialbys komfort fizyczny ze nic nie stuka i psychiczny ze nie jezdzisz druto wozem.
Podejrzenie padło na amory bo po ich demontażu i sprawdzeniu metodą organoleptyczną oraz poprzez szarpanie okazało się, że ich sprawność jest bliska zeru a cały olej z nich wylał się na zewnątrz... Poza tym nie mam czasu, żeby jechać na diagnostykę- pracuję po 11-12 godzin dziennie łącznie z sobotami auto jest używane każdego dnia.

Problem tylnej belki powrócił. Znów powstał luz boczny pomiędzy tulejami a uszami mocującymi. Śruby są skręcone taką siłą, że klucz rozerwać idzie... Nie wiem co jest. Kupiłem nowe tulejki Febi Bilstein i w przyszłym tygodniu podjadę do speca będziemy coś kombinować...

Awatar użytkownika
carolbe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 04 mar 2012, 17:32

Post autor: carolbe » 18 kwie 2012, 08:34

A w którą stronę powinny być te wcięcia w silentblokoach w B3? Założyłem osobny temat ale zależy mi na szybkiej odpowiedzi bo mam już wszystko rozebrane i nie wiem jak złożyć dlatego piszę też tutaj. Niedawno wymieniałem i albo założyłem w złą stronę albo swag to taka lipa...
Obrazek

adamski1

Post autor: adamski1 » 04 maja 2012, 19:53

ja wymieniałem tuleje wczoraj, nie obeszło się bez wyciągania belki bo niestety zestaw do wyciągania tulei szlag trafił! Tak było u mnie wszystko zapieczone.Kupiłem tuleje w InterCarsie Kraków koszt za sztukę 30 złoty chciałem Lamfordera dostałem BOGE przy wyciąganiu starych tulei okazało się że były oryginalne pierwsze też BOGE to chyba złe nie są jak były montowane na pierwszy montaż.W B3 te dwa otwory w tulejce mają być montowane wzdłuż tego ramienia gdzie siedzi tuleja i skręcana na podniesionym zawieszeniu.Ja sobie auto postawiłem na dwóch klockach i na środku belki podstawiłem lewarek z audi i dzwigłem sobie tylne zawieszanie.Cztery godziny roboty w tym jeszcze sobie wymieniłem przewody hamulcowe miedziane 10złoty sztuka 45cm długości i gumowe po 15złoty.Zazdroszczę tym chłopakom co dali radę wymienić tuleje na gwincie bo się trochę narobiłem.

Awatar użytkownika
guzio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 06 cze 2007, 22:26
Lokalizacja: Chełm

Post autor: guzio » 07 maja 2012, 10:37

Czy możliwe jest ze zbyt miękkie gumy na belce powodują ze kolo się delikatnie rozjedzie?
Tnie opony od wewnątrz, na stacji diagnostycznej Pan stwierdził że może przez zbyt miękkie gumy. Dodam że luzu nie ma na tulejach.

oczko1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 11 kwie 2011, 22:58
Lokalizacja: chełm

Post autor: oczko1979 » 13 cze 2012, 22:51

ja miałem wytłuczone gumy ze koło latało jak głupie i opon nie cieło byc moze tuleje sa wprasowane za mało lub za duzo powinny byc na srodku po obu stronach wachacza powinny wystawac tyle samo nie pamietam dokładnie ale jakies 23 mm czy cos takiego
Artur

Awatar użytkownika
Gh0st666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 04 gru 2011, 16:04
Lokalizacja: Rudzienice

Post autor: Gh0st666 » 20 maja 2013, 15:42

Również wymieniałem ostatnio te nieszczęsne tulejki na belce z tyłu. 4 godziny pracy ale przez własną głupotę ;) Kolega chciał zdejmować belkę bo nie chciały wyjść. Na co ja wpadłem na genialny pomysł ;D Być może ktoś już taki patent stosował ;D A mianowicie drewniany belek kwadratowy 4 x 4 cm długości jak u mnie około 80cm miedzy tulej a belkę metalowy kawałek grubej blachy lub czegoś podobnego. Na drugim końcu podobny kawałek metalu a w luke powstałą miedzy drewkiem a belką wciskamy lewarek hydrauliczny ( przyda sie pomoc drugiej osoby aby to rowno przycisnać. no i pompujemy <ok> Nie ma opcji żeby pod takim naporem tulej nie wyszła :mrgreen: potem podobna akcja z drugą z ym ze tu juz trzeba cos o srednicy tulejki najlepiej ;) To tak z grubsza jak to u mnie przebiegało ;) W razie pytań służę pomocą ;)

Pozdrawiam
"Bo życie się zaczyna, gdy w żyłach jest benzyna ^_^"

Była: Moja bordowa Niunia ;)

Jest: Moje sreberko ;)

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 21 maja 2013, 17:40

Ludzie podziwiam was, siedze na tulejami 2 dzien... Odkręciłem śruby mocujące (18), dwie mocujące regulator (13), wypadła sama guma, metal wybiłem przecinakiem. Co więcej tuleja oryginalna Audi z 92 roku, po prostu szok jaką jakość ma ten samochód, niespotykaną na pewno dzisiaj.

Tuleje kupiłem Lemfordera. Wchodzi mi tylko trochę, pożniej nie chce iść. Zrobiłem sobie "wciskacz" czyli miniprase z prętu gwintowanego 12 ale nie ma szans żeby poszło, cały czas ukręca się gwint... Wziąłem długą śrubę wzmacnianą 8.8 i również w niej ukręca gwint... Czym wy to wkręcacie?
:arrow: Pomogę ogarnąć ABK.
:arrow: Diagnostyka VAG.
:arrow: Ustawianie zapłonu w ABK.

Awatar użytkownika
Gh0st666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 04 gru 2011, 16:04
Lokalizacja: Rudzienice

Post autor: Gh0st666 » 21 maja 2013, 18:56

Kolego bialas1, mogę podpowiedzieć jedynie na własnym przykładzie jak to zrobiłem wraz z kolegą. Mianowicie jak masz już tuleje wybite z belki lub czymkolwiek to wyjmowałeś, ja przed wciśnięciem nowych wyszlifowałem oczka w belce papierem ściernym, zmierzyłem odległości po śladach na starych tulejach ile powinny wystawać nowe tak jak stare, następnie posmarowałem powierzchnie tulejek tawotem lub innym smarem można, po czym przyłożyłem tuleje tak jak prawidłowo powinny siedzieć w belce (poszukaj na forum, była gdzieś ilustracja jak powinna być tulej zamontowana w belce, choćnie wiem jakie to ma znaczenie) i nabijałem zwykłym młotkiem w krawędzie. Ja akurat robiłem to zgodnie z ruchem wskazówek zegarka. Waliłem w 3 punkty tak jak są znaki do wbijania na nowych tulejach. Jak już weszły widocznie dość dobrze, mierzyłem zwykłą miarą ile im brak i tyle dobijałem. Jak złożyć już myślę że wiesz <ok>
"Bo życie się zaczyna, gdy w żyłach jest benzyna ^_^"

Była: Moja bordowa Niunia ;)

Jest: Moje sreberko ;)

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 22 maja 2013, 18:50

Dzięki, zrobione :-D Kupiłem wzmacnianą śrubę 12 o twardości 8.8, do tego nakrętka wzmacniana 10.9, na zmiane młotek, wkręcanie śrubą i weszło ;-) teraz cicho i sztywno na dołkach :-P
:arrow: Pomogę ogarnąć ABK.
:arrow: Diagnostyka VAG.
:arrow: Ustawianie zapłonu w ABK.

Awatar użytkownika
Gh0st666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 04 gru 2011, 16:04
Lokalizacja: Rudzienice

Post autor: Gh0st666 » 22 maja 2013, 22:26

No i super ;P Też mam ten komfort ciszy na nierównościach xD

Pozdrawiam ;)
"Bo życie się zaczyna, gdy w żyłach jest benzyna ^_^"

Była: Moja bordowa Niunia ;)

Jest: Moje sreberko ;)

Tomaso007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 21 lis 2012, 21:38

Post autor: Tomaso007 » 10 lis 2013, 20:48

Mam takie pytanko.. Tuleje wymieniłem jednak coś zaczęło pukać.. Wczoraj na szarpakach wyszło, że tuleja po lewej stronie pracuje w gnieździe belki gdzie jest osadzona (jest tam luz i dlatego puka). Co zrobić?? Belka do wymiany..???

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 10 lis 2013, 21:20

Znajomy miał podobny problem.Tuleja miała lekki luz w gnieździe.On nie wymieniał belki tylko dorobił obejmę do tulei i wsadził ja razem z tuleją do gniazda przez co ją usztywnił.Ja natomiast bym kupił belkę zamiast się bawić w dorabianie obejm.

Tomaso007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 21 lis 2012, 21:38

Post autor: Tomaso007 » 26 lis 2013, 12:13

Ostatnio wyciągnąłem tą tulejkę (wyszła luźno) z belki i była poobijana w miejscu osadzenia i dlatego latała. Zważywszy na to, że m.in.belkę dałem do piaskowania i proszku - nie zdarłem lakieru przed wciśnięciem tulei i może dlatego się wyrobiło (inny współczynnik tarcia czy co..? :P ). Z drugiej zaś strony wszystko było ok. Nie wiem.. Także gniazdo,w którym latała tuleja wyczyściłem z tego lakieru papierem ściernym a następnie wprasowałem nową tuleję - wchodziła ciężko i ciasno. Od tamtej pory spokój i cisza :D
Nic nie puka a wcześniej to nieraz wściec się na to można było.. :lol:

Pozdrawiam! :D

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 sie 2014, 10:03

Niestety ale po raz kolejny czeka mnie wymiana tych że tulei :-( poprzednim razem robili mi to w warsztacie a teraz postanowiłem zrobić sam. Mam takie pytanie bo widziałem że koledzy robili takie prototypy do wciskania tych tulejek.
Czy jakieś takie urządzenie jest do dokupienia którym bym je wcisną :?:
WRC is for boys.
Group B was for men.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie tylne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga