Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4,2.0,ABK,94r]Bicie w prawym przednim kole

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 maja 2017, 10:56

jarowlkp, nie wiem co tam Ty chcesz sprawdzać ale najczęściej takie łożysko wyje po prostu a dźwięk ten się nasila na ostrzej pokonywanych zakrętach, lewy zakręt to łożysko lewe itd.
WRC is for boys.
Group B was for men.

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 15 maja 2017, 11:05

PieterB pisze:jarowlkp, nie wiem co tam Ty chcesz sprawdzać ale najczęściej takie łożysko wyje po prostu a dźwięk ten się nasila na ostrzej pokonywanych zakrętach, lewy zakręt to łożysko lewe itd.
jeżeli bije przy hamowaniu w prawym kole , można powiedzieć ze coś wali aż przenosi się na kierownice te drgania , ale tylko jak samochód jest obciążony jazda w 4 osoby , jak jadę sam to nie ma takich objawów . wiec przypuszczam ze to łożysko bo tylko ono jeszcze zostało nie zmienione , chyba ze tuleje ławy wpadają w rezonans , bo były wymienione w zeszłym roku
jarowlkp

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 maja 2017, 12:22

jarowlkp, dla mnie dziwne że łożysko powoduje bicie ale tylko przy hamowaniu.
Ja osobiście nie widziałem przypadku by takie bicie na łożysku było - musiało by być na prawdę masakrycznie zniszczone ale z drugiej strony powinny być także podobne objawy podczas normalnej jazdy.
WRC is for boys.
Group B was for men.

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 15 maja 2017, 12:37

PieterB pisze:jarowlkp, dla mnie dziwne że łożysko powoduje bicie ale tylko przy hamowaniu.
Ja osobiście nie widziałem przypadku by takie bicie na łożysku było - musiało by być na prawdę masakrycznie zniszczone ale z drugiej strony powinny być także podobne objawy podczas normalnej jazdy.
właśnie nie ma mądrych , na szarpakach nic nie wyszło , wszystko nowe tulejki na wahaczach, sworznie , poduszki amortyzatorów , tarcze klocki , a bicie jak było tak jest ale tylko przy jeździe w 4 osoby, choć ostatnio wziąłem kumpla 130kg żywej masy na miejsce pasażera i waliło ze aż strach...
Pozostały tylko stare ( zmieniane rok temu ) tulejki belki , może to one powodują te objawy, ja już nie mam pomysłów, wiec pomyślałem ze może to łożysko , dzisiaj jeszcze podjadę przeważyć koła , choć wątpię bo na zimówkach był ten sam objaw
jarowlkp

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 maja 2017, 19:33

jarowlkp, a w jakim stanie prowadnice nie wyrobione i nie mają luzów?

O to mi chodzi nr 2


Obrazek
WRC is for boys.
Group B was for men.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 15 maja 2017, 20:51

manq pisze:
newerafan pisze: A jak postawie go na lewarku i wrzucę 2 bieg i puszczę sprzęgło to mi czasem nie zjedzie z tego lewarka? :-)
na 100% nie pojedzie.śmiało...
Nom... Jak będzie miał EDS to będzie zdziwienie, że tak nawiążę do tej archeologii...

PieterB pisze:jarowlkp, nie wiem co tam Ty chcesz sprawdzać ale najczęściej takie łożysko wyje po prostu a dźwięk ten się nasila na ostrzej pokonywanych zakrętach, lewy zakręt to łożysko lewe itd.
Odwrotnie -skręcając w lewo obciążasz prawe koło powodując nasilenie ewentualnych objawów. Skręcając w prawo -lewe koło(zewnętrzne przy łuku). Siła odśrodkowa i takie tam
Łożysko będzie huczeć, wyć i tak dalej.
Sprawdzić można luz ale o ile przy tylnym(stożkowym w FWD) jest to banalne to przy przodzie jest kłopot. Nie dość, że klocki trzymają to i przegub nieco ciąży...
Jednak jeżeli luz z przodu jest wyczuwalny w taki sposób ma odbicie na prowadzeniu i to wyraźne. Auto ma tendencję do lekkiego pływania, zwłaszcza jak wzdłużne garby pokonuje, ogólnie wrażenie niestabilności, myszkowania...

Jak wali podczas hamowania i przy obciążeniu tej strony to trzeba sprawdzić, czy elementy wirujące(a więc przeguby oba, półoś, tarcze, felga, opona) nie zawadzają o coś. Na przykład jakiś feralny ciężarek. Sąsiad ojca z garaży podziemnych miał taką akcję w Megance po zimie. Gdzieś blacha jakaś z zacisku się odgięła(nie byłem na miejscu nie znam szczegółów) i zawadzała o odważnik na alusie. Stuku puku ale dosyć szybko obczaił co.

Auto hamując obciąża przód -zawiecha "siada" i coś może uderzać. Podobnie jak się napakuje ciężkich kumpli na przód. Przód, zwłaszcza po stronie byczka, opada i coś może się zbliżać do czegoś -stukanie. To samo przy załadunku większą ilością osób.

Trzeba posprawdzać -poszukać śladów, jakiś otarć, miejsc podejrzanie zapolerowanych, czy podobnie. Nawet jak się da na kanale obciążyć przód auta i lookać.
Pierwsze, obowiązkowe sprawy -dokręcenie przegubu, koła, mocowań hamulców i zabezpieczenie klocków.

Może opaska na przegubie założona z za wysoką karetką :-D
Kolega nie miał czym ścisnąć opaski na przegubie to założył skręcaną i też mało klocka nie postawił na próbnej jeździe ;)
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 16 maja 2017, 07:03

[ Dodano: 2017-05-16, 07:03 ]
PieterB pisze:jarowlkp, a w jakim stanie prowadnice nie wyrobione i nie mają luzów?

O to mi chodzi nr 2


[url=https://images84.fotosik.pl/572/5434b1c803f77810.jpg]Obrazek[/URL]


PeterB prowadnice zacisków są nowe również wymienione na te nad wymiarowe ze skody felicij tak wiec nie ma tam luzów , zresztą pisałem już w jednym z tematów.
jarowlkp

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 maja 2017, 07:20

jarowlkp pisze:[ Dodano: 2017-05-16, 07:03 ]
PieterB pisze:jarowlkp, a w jakim stanie prowadnice nie wyrobione i nie mają luzów?

O to mi chodzi nr 2


[url=https://images84.fotosik.pl/572/5434b1c803f77810.jpg]Obrazek[/URL]


PeterB prowadnice zacisków są nowe również wymienione na te nad wymiarowe ze skody felicij tak wiec nie ma tam luzów , zresztą pisałem już w jednym z tematów.
no to mi też brak pomysłów - pozostaje sprawdzanie jeszcze raz wszystkiego od nowa może coś pominięte zostało.
WRC is for boys.
Group B was for men.

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 16 maja 2017, 07:24

PieterB pisze:jarowlkp, nie wiem co tam Ty chcesz sprawdzać ale najczęściej takie

Może opaska na przegubie założona z za wysoką karetką :-D
Kolega nie miał czym ścisnąć opaski na przegubie to założył skręcaną i też mało klocka nie postawił na próbnej jeździe ;)
opaskę mam skręcaną na przegubie ale jest tam na tyle miejsca ze nie ma prawa o nic haczyć

w sobotę wywalę całą prawa girę i porozbieram na drobne elementy ,zobaczymy co z tego wyjdzie .
jarowlkp

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 maja 2017, 07:30

jarowlkp, jeszcze jedna rzecz bo sobie przypomniałem - sprawdziłbym regulator siły hamowania czy tył dobrze hamuje. Bo jak nie to przednie tarcze mogą się mocno przegrzewać podczas dużego hamowania znaczy z wyższych prędkości i wpadają w wibracje.
A jakie tarcze lite? jaka firma?
WRC is for boys.
Group B was for men.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 16 maja 2017, 08:07

To nie tłumaczy walenia podczas jazdy z obciążonym mocno fotelem pasażera.
Moim zdaniem jakiś element wirujący przy jeździe jest za blisko stałej części auta i przy obciążeniu zwiększoną masą lub bezwładnością podczas hamowania zaczyna zawadzać.
Może to być skutek uszkodzenia, czy złego montażu.

Trzeba obejrzeć wszystko i to dokładnie, łącznie z oponą. Uwagę baczną trzeba zwrócić też na klinującą sworzeń śrubę.
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 maja 2017, 08:14

miron72, chyba coś źle zrozumiałeś albo ja ;-) Bo ja zrozumiałem że to występuję pod obciążeniem kilku osób ale podczas hamowania a nie normalnej jazdy bo to zmienia postać rzeczy. Autor musi sprecyzować.
WRC is for boys.
Group B was for men.

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 16 maja 2017, 08:21

PieterB pisze:miron72, chyba coś źle zrozumiałeś albo ja ;-) Bo ja zrozumiałem że to występuję pod obciążeniem kilku osób ale podczas hamowania a nie normalnej jazdy bo to zmienia postać rzeczy. Autor musi sprecyzować.
dokładnie objawy występują tylko przy hamowaniu i tylko przy obciążeniu kilu osób
jarowlkp

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 16 maja 2017, 10:31

No to ja źle zrozumiałem :/ Pardonsik Panowie.
Zmienia to nieco postać rzeczy ale do sprawdzenia te same sprawy tylko nieco mocniej ukierunkowane na zacisk, klocki, tarczę.
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 22 maja 2017, 06:59

miron72 pisze:No to ja źle zrozumiałem :/ Pardonsik Panowie.
Zmienia to nieco postać rzeczy ale do sprawdzenia te same sprawy tylko nieco mocniej ukierunkowane na zacisk, klocki, tarczę.
możemy zamknąć ten temat okazały się winne nowe poduszki amortyzatora lewa i prawa poszła do zmiany , po mino ze nowe były zakładane znanej firmy na LEM...... to wytłukły się po około 1000km , poszły do reklamacji ,śmiem przypuszczać ze były to chińskie podróby a nie ori, założyłem KAYABY i jest cacy . z góry dzięki za wszystkie rady
jarowlkp

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga