Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABT LPG] drganie kierkownicy podczas hamowania

Kwiecien
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:33
Lokalizacja: Sandomierz

[80 B4 1.9 1Z] Szarpie kierownicą na boki

Post autor: Kwiecien » 19 lut 2010, 09:08

Witam wszystkich serdecznie. Mam Audi 80 B4 Avant 1.9 TDI 1Z, niedawno sprowadzone, podczas jazdy (właściwie to podczas jazdy po wybojach/koleinach) szarpie kierownicą na boki. W zawieszeniu nic się nie tłucze, samochód jedzie prosto po równej drodze, jednak na nierównościach po prostu wyrywa kierownicę w lewą lub prawą stronę. Czyżby to były tuleje wahaczy ?? Dziękuję za wszelakie wskazówki.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 19 lut 2010, 11:05

To że delikatnie "wyrywa" kierownicę to chyba normalna rzecz, bo przecież koło idące po nierównościach stara się do nich dopasować co przenosi się na kierownicę. Teraz dokładnie ci nie powiem, ale nie wiem czy czasem amortyzator który jest zamontowany na maglownicy nie odpowiada za częściowe likwidowania tego zjawiska.

Oczywiście nie zaszkodzi jeśli wejdziesz do kanału i sprawdzisz stan wszystkich tulei.
Części samochodowe online - Motostacja

Godles
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 26 lis 2009, 21:38

Re: [80 B4 1.9 1Z] Szarpie kierownicą na boki

Post autor: Godles » 19 lut 2010, 12:31

Kwiecien pisze:Witam wszystkich serdecznie. Mam Audi 80 B4 Avant 1.9 TDI 1Z, niedawno sprowadzone, podczas jazdy (właściwie to podczas jazdy po wybojach/koleinach) szarpie kierownicą na boki. W zawieszeniu nic się nie tłucze, samochód jedzie prosto po równej drodze, jednak na nierównościach po prostu wyrywa kierownicę w lewą lub prawą stronę. Czyżby to były tuleje wahaczy ?? Dziękuję za wszelakie wskazówki.

jeżeli niema luzów i nie tłucze.... to jak mogą być tuleje na wahaczach?

Kwiecien
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:33
Lokalizacja: Sandomierz

Re: [80 B4 1.9 1Z] Szarpie kierownicą na boki

Post autor: Kwiecien » 19 lut 2010, 12:36

Godles pisze:
Kwiecien pisze:Witam wszystkich serdecznie. Mam Audi 80 B4 Avant 1.9 TDI 1Z, niedawno sprowadzone, podczas jazdy (właściwie to podczas jazdy po wybojach/koleinach) szarpie kierownicą na boki. W zawieszeniu nic się nie tłucze, samochód jedzie prosto po równej drodze, jednak na nierównościach po prostu wyrywa kierownicę w lewą lub prawą stronę. Czyżby to były tuleje wahaczy ?? Dziękuję za wszelakie wskazówki.

jeżeli niema luzów i nie tłucze.... to jak mogą być tuleje na wahaczach?
W VW Caddy miałem identyczny objaw, tuleje były wybite, nic się nie tłukło a identycznie szarpało kierownicą. Dodam jeszcze że wspomaganie nie działa bo pompa jest uszkodzona (pompa w drodze). Może to ma na to wpływ ??

Godles
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 26 lis 2009, 21:38

Post autor: Godles » 19 lut 2010, 12:48

czyli chcecie mi powiedzieć że.... wywalone tuleje na wahaczach czyli latające koło jak żyd po pusym sklepie nie tłucze i nie ściąga? przecież całe koło ma luzy jak może nie ściągać? :shock: nie wiem dla mnie dziwne to co piszesz....
BĘDE OJCEM.....

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 19 lut 2010, 13:06

Paweł a czego po prostu nie podjedziesz na stacje diagnostyczną i nie sprawdzisz zawieszenia będziesz wiedział na czym stoisz a takie gdybanie nie ma sensu może to może tamto

Kwiecien
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:33
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: Kwiecien » 19 lut 2010, 14:15

Bo samochód na razie jest w komorze lakierniczej i nie ma ubezpieczenia i przeglądu. Chcę poprostu wiedzieć co może być nie tak żeby mnie nie zrobili w bambuko u mechanika (ostatnim razem zanim mechanik doszedł ocb to wymieniłem amortyzatory, drążki kierownicze i coś jeszcze czego nazwy nie pamiętam, wszystko niepotrzebnie).

Godles
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 26 lis 2009, 21:38

Post autor: Godles » 19 lut 2010, 14:57

Kwiecien pisze:Bo samochód na razie jest w komorze lakierniczej i nie ma ubezpieczenia i przeglądu. Chcę poprostu wiedzieć co może być nie tak żeby mnie nie zrobili w bambuko u mechanika (ostatnim razem zanim mechanik doszedł ocb to wymieniłem amortyzatory, drążki kierownicze i coś jeszcze czego nazwy nie pamiętam, wszystko niepotrzebnie).

i właśnie dlatego pojedź na stacje diagnostyczną.... swoja drogą jakiegoś parcha kupiłeś :/ maluje się zawias do roboty w aucie z niemiec (rzadkość) wspomaganie nie działa itd :/ nie lepiej było dołożyć na zadbaną niż robić trupa?

P.S.

pisząc trup wyrażam opinie na podstawie tego co piszesz a można wywnioskować że wszystko w tym aucie wymaga poprawki....

Kwiecien
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:33
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: Kwiecien » 19 lut 2010, 15:08

To wcale nie jest taki trup. Audi kupione za małe pieniądze do lekkich poprawek. Silnik dzwon, skrzynia dzwon, buda cała zdrowa tylko lekko porysowana była z kilkoma wgniotkami, a że mam znajomego lakiernika który mi cały samochód za bezcen w komorze pomaluje to grzech nie skorzystać. Takie samochody właśnie kupują handlarze, później robią się z nich ideały po 12000zł na allegro. Za zadbane Audi trzeba dać w DE ponad 2000E, tego kupiłem za duuuuuuuużo mniej i naprawdę wielkiego wkładu nie wymaga (na gotowo ze wszystkim wyjdzie mnie 5500zł). Szukałem czegoś ze zdrowym silnikiem i nie ruszaną budą. I znalazłem.

I przynajmniej znam jego autentyczny przebieg, w polsce miał by pewnie już za 180kkm.

Godles
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 26 lis 2009, 21:38

Post autor: Godles » 19 lut 2010, 15:40

Kwiecien pisze:To wcale nie jest taki trup. Audi kupione za małe pieniądze do lekkich poprawek. Silnik dzwon, skrzynia dzwon, buda cała zdrowa tylko lekko porysowana była z kilkoma wgniotkami, a że mam znajomego lakiernika który mi cały samochód za bezcen w komorze pomaluje to grzech nie skorzystać. Takie samochody właśnie kupują handlarze, później robią się z nich ideały po 12000zł na allegro. Za zadbane Audi trzeba dać w DE ponad 2000E, tego kupiłem za duuuuuuuużo mniej i naprawdę wielkiego wkładu nie wymaga (na gotowo ze wszystkim wyjdzie mnie 5500zł). Szukałem czegoś ze zdrowym silnikiem i nie ruszaną budą. I znalazłem.

I przynajmniej znam jego autentyczny przebieg, w polsce miał by pewnie już za 180kkm.

bo niemcy to nie nauczyli się się kręcić szaf myślisz? jeżeli tak myślisz to się mylisz.... jak tak się robi ideały po 12tys to ja wole swoją zdrową bardzo dobrą bude z pierwszym lakierem :) i za jeszcze mniejsze pieniądze jak Twoja :)


a przelotu ma pewnie pod 300tys nie? mam E30 z niemiec przytachałem 89r i całe zawieszenie miała oryginalne z 89r auto z książką z salonu bmw przy remoncie zawiasu miała 240tys km w polsce zrobiła 3-4 tys i padło wszystko a była tip top.....

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 19 lut 2010, 15:44

Panowie ale czy ta dyskusja związana jest z tematem? Coś mi się wydaje że nie. Każda kolejna wypowiedź nie związana z sednem sprawy będzie usuwana.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 19 lut 2010, 20:51

Kwiecien pisze:Dodam jeszcze że wspomaganie nie działa bo pompa jest uszkodzona
To może mieć duży wpływ na prowadzenie i naszarpanie.Auta np. B3 bez wspomagania miały "tłumik drgań układu kierowniczego" Taki dodatkowy amortyzator Ale mogą też być tulejki już wyrobione.
1Z Pierburg+216+soft =127HP 290Nm <yes>

Kwiecien
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:33
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: Kwiecien » 20 lut 2010, 11:44

Pompa wczoraj doszła, jutro weźmiemy się z kumplem za wymianę i zobaczymy czy to pomogło.
Ostatnio zmieniony 21 lut 2010, 13:14 przez Kwiecien, łącznie zmieniany 2 razy.

Kwiecien
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:33
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: Kwiecien » 20 lut 2010, 14:50

Wymieniliśmy niedawno pompę od wspomagania i nadal szarpie kierownicą. Widać że tuleje się już sparciałe więc to pewnie one ponoszą za to winę. W poniedziałek wymienię tuleję i napiszę co i jak.
Ostatnio zmieniony 21 lut 2010, 13:18 przez Kwiecien, łącznie zmieniany 1 raz.

adi74

Post autor: adi74 » 20 lut 2010, 16:38

Kwiecien, sprawdż łączniki stabilizatora one tez siadają i też będzie szarpać. :-/
Ostatnio zmieniony 21 lut 2010, 13:18 przez adi74, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga