Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all] łącznik stabilizatora

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii.
alf

[B4 1.9 TDI]Łącznik stabilizatora

Post autor: alf » 30 lip 2007, 07:46

Witam. Czy przy wymianie łącznika stabilizatora w przednim zawieszeniu trzeba zablokować stabilizator i górną część wachacza? np. taśmą z klamrą ściągającą?, cz można zdjąć łącznik bez stosowania takiej blokady? Jeśli ktoś działał w tym temacie to proszę o informacje. Z góry Dzięki. :-)

krisch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 04 cze 2007, 23:00
Lokalizacja: Scięgny

Post autor: krisch » 30 lip 2007, 08:02

Jeśli wymieniasz z jednej strony to troche pręży , ale mała breżka lub coś takiego i dasz rady. Naj lepiej wymienia sie gdy cały przód auta jest w górze bo wtedy stabilizator nie pręży.

alf

Post autor: alf » 30 lip 2007, 08:43

Dzięki za odpowiedź, już wiem jak działać - podnoszę cały przód autka.
Pozdrawiam :lol:

[ Dodano: 2007-07-30, 08:44 ]
Dzięki za odpowiedź, już wiem jak działać - podnoszę cały przód autka.
Pozdrawiam

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 30 lip 2007, 12:52

Ja zrobiłem tak że podniosłem koło do góry a później podlewarowałem wachacz drugim lewarkiem i w ten sposób nie miałem problemów w tym łącznikiem

rafales83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 29 maja 2007, 12:28
Lokalizacja: łódzkie

[B4 ABT] łącznik stabilizatora

Post autor: rafales83 » 23 gru 2007, 09:50

Witam, jezde audi 80 B4 94r, mam pytanie odnośnie łączników stabilizatora, czy drazek stabilizatora zamontowany w zawieszeniu powinien dać się lekko tzn. używając reki, przekręcać w płaszczyźnie poziomej? pytam bo wymieniłem prawy dokrecilem maksymalnie mocno używając zwykłego klucza i kiedy chwytam za ta "galłke" kreci się nią bezproblemowo w prawo i lewo, natomiast drążek stary po przeciwnej stronie wogóle nie chce sie ruszyć, przynajmniej ręka nie mogę nim pokręcić w lewo i prawo tak jako to robie bez żadnego wysiłku przy nowym łączniku. <mikolaj>

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 23 gru 2007, 10:56

przy odkręconym kolei podniesionym aucie, powinien się dać przekręcać w końcu w tej płaszczyźnie on pracuje. a ten stary pewnie ciężej chodzi, jak byś się uparł to nim pokręcisz.,

rafales83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 29 maja 2007, 12:28
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: rafales83 » 23 gru 2007, 15:56

Auto stoi na kolach, nie jest podniesione, będąc w kanale mogę nim kręcić bez problemu

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

[B4 1Z] Łącznik stabilizatora - wymiana

Post autor: Jelly » 28 cze 2008, 15:38

Witam
Chce sie zabrac za wymiane łaczników stabilizatora bo stukanie doprowadza mnie do szału. Prosze o porade jak to zrobic. Przypuszczam ze po podniesieniu jednej strony auta przydaloby sie cos do rozparcia wahacza, czy nie trzeba? Na pewno nie jeden z forumowiczow już to robil, dlatego bardzo prosze o cenne rady zebym nie tracil niepotrzebnie calego dnia na kombinowanie i nic nie zepsul.
Z gory dzieki za kazda rade. <ok>

Awatar użytkownika
samsonb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 26 cze 2008, 10:14
Lokalizacja: Łazy

Post autor: samsonb4 » 28 cze 2008, 16:20

Odkręcasz koło, odkręcasz łącznik ( wsadź sobie od tyłu odrazu klucz 17 żeby Ci się nie kręciła śruba) odkręcasz łącznik od góry naciskasz czymś w dół cały stabilizator, wtedy da się go wyjąć. Później odkręcasz dół i zakładasz nowy łącznik w odwrotnej kolejności :)

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 28 cze 2008, 16:59

tak jak kolega napisał, odkręcasz koło, odkręcasz łącznik stabilizatora, tylko uważaj żeby ci nie wystrzelił. Dalej będzie potrzebna druga osoba do pomocy. zakręcasz z jednej strony łącznik i zakładasz na drugą, tylko w tym czasie ta druga osoba dość duża brechą (około metra( odciąga ci cały stabilizator w dól <ok> i koniec
Było b3 3A + blos
jest:
--------Vectra A C20NE----------
------- Omega 3.0 MV6 x30XE----------

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 28 cze 2008, 17:01

misiek nie przesadzaj jak już się odkreci łącznik stabilizatora podnisisz lewarkiem np.żabką za dolny sworzeń wahacza lekko do góry i łącznik sam wypada nie trzeba żadnych brech :-D

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 28 cze 2008, 17:05

ja tam wole brechą - szybciej :-P a jest miejsce i jest się o co zaprzeć więc moment <ok> ale jak kto woli. Ja ostatnio to robie na czas, bo u siebie u kumpla i jeszcze jedna zmiana mi się szykuje. Tak to jest się pochwalić że zrobiło sie zawieszenie- "a jak umiesz to zrób mi tez" :-P
Było b3 3A + blos
jest:
--------Vectra A C20NE----------
------- Omega 3.0 MV6 x30XE----------

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 28 cze 2008, 17:14

To jak jest w koncu? podnosic wahacz czy naciagac stabilizator?
Szczerze mowiac nie potrafie sobie wyobrazic naciagania stabilizatora brecha - np. o co ja rozeprzec zeby nic nie uszkodzic :?:

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 28 cze 2008, 17:19

normalnie zapierasz sie o rurkę stabilizatora i naciągasz ją w dół i tyle - ja tak robie i zawsze jest <ok>
Było b3 3A + blos
jest:
--------Vectra A C20NE----------
------- Omega 3.0 MV6 x30XE----------

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 28 cze 2008, 17:27

rozpierajac cos brecha potrzebujesz 2 pkt. oparcia (przynajmniej ja potrzebuje) wiec w tym przypadku 1 pkt to stabilizator a gdzie 2 pkt. oparcia?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga