Szrek by Oofol
: 12 gru 2006, 15:26
[center]Szhrek, czyli moje ukochane B3 1.8S
NAJNOWSZE EDIT'y SĄ NA POCZĄTKU POSTU [/center]
Co do samej Niuni:
- Audi 80 B3 19.09.1990r
- sprowadziłem ją w maju 2006
- Typ 89 wedle blaszki, wedle nadwozia i wlepki w bagażniku TYP 8A
- Silnik 1.8s PM 66kW (90KM) Mono-Jetronic
- Skrzynia biegów Akm
- Wnętrze N0A/ AP
Wyposażenie serii:
- Szyber dach
- Centralny zamek
- podgrzewanie zamków, dysz spryskiwaczy
- Prokon Ten
- Wspomaganie
- Halogeny
- Regulacja wysokości świateł
- Audi Sound System
Od zakupu autka z serii na "moje" zmieniło się:
- felgi alu Ronal 6JX/H2/14 (teraz są zimowe kółka – czarne kołpaki + stalaki;)
- sprężyny obniżające -40mm Eibach
- lampy tylne Hella Black z jednolitą blendą
- oryginalne, przednie kierunki zastąpiły nowe białe
- przednie drzwi zostały uzbrojone w boczki z MDF'u w których założone są głośniki Blaupunkt THc 172 ("17 z tweeterami)
- w tylną półkę po wendrowały głośniki Phonocar 2741 ("17) w zamian za standardowe "13 ale tweetery z Audi Sound System'u zostały
- jednostka sterująca to Pioneer DEH 2900MP
- na kierownicę trafił czarny pokrowiec z polskiej skóry
- mieszek skrzyni biegów został zmieniony na czarny, skórzany S2 Look
- podgrzewane lusterka
- w konsoli zamiast półeczki na papierosy wspiera mnie w czasie mrozów termometr z zegarem (temp. wewn. zewn. czas itd. notabene czerwone podświetlenie)
- do zamka centralnego dołączył jego sterownik z kluczykiem "scyzorykiem"
- oryginalny grill zastąpiłem jedno żebrowym z włókna i bez znaczka
- reflektory dostały minimalne brewki pod kolor grilla
- emblematy z tylnej klapy lśnią teraz czarnym matem
- w desce rozdzielczej znalazł też miejsce automatyczny włącznik świateł LATO/ZIMA (ZIMA- włącza światła kiedy alternator daje prąd większy niż 14V; LATO- włącza światła kiedy robi się ciemno na zewnątrz auta - czujnik zmierzchu)
- a w nogach kierowcy i pasażera znajdują się świecące delikatnym czerwonym kolorem diody SF
- Naklejka Eibacha trafiła nad lusterko środkowe
-W bagażniku skrzynia basowa 41l z głośnikiem "12 i piecykiem 330W
Co zamierzam jeszcze zmienić/zrobić:
- :?: :?: :?:
Czekam na konstruktywne uwagi dot. mojej Niuni:]
EDIT 23.01.2011
Plany uległy zmianie. Szrek ma przed sobą jeszcze trochę moich pomysłów 8-) :evil: 8-)
Więc kolejne mody jeszcze przed wiosną <mikolaj>
13.01.2011 Szrek uległ kolejnemu uszkodzeniu...
Na parkingu pod pracą mojej narzeczonej pewien kretyn na nim troszkę zaparkował po czym zbiegł...
Został uchwycony nie mniej jednak i pokrył koszta naprawy, a wyglądało to tak:
I po naprawie:
EDIT 26.09.2010:
Tak wygląda historia mojego Szreka. Na dzień dzisiejszy ma się dobrze. Powróciło seryjne zawieszenie. Niebawem zniknie audio. Auto NIE IDZIE pod młotek.
Jest to koniec jakichkolwiek modyfikacji w tym aucie.
EDIT 19.08.2010:
Na miejsce przybył bóg z olimpu Hifonics Z12PRO aka ZEUS
EDIT 6.08.2010:
Pierwsze zdjęcie szpiegowskie wykończenia
EDIT 2.08.2010:
Oto moje klocuszki (od najmniejszego):
- Ultimate TA2160
- Ultimate VX4100
- Kenwood KAC-PS501F
EDIT 1.08.2010:
Wczoraj spiąłem poślady i założyłem druty
EDIT 22.07.2010:
Co nie którzy wiercą dziurę w brzuchu więc napiszę.
13.07 jechałem sobie elegancko do hurtowni, wpuszczałem pana z podporządkowanej i już wciskałem sprzęgło aby ruszyć a tutaj pełen pożądania escort nie wytrzymał napięcia i postanowił się przytulić do mojego Szreka...
Co tu dużo mówić - zdjęcia mówią same za siebie - KLICK
Likwidator stwierdził szkodę całkowitą...
Ato w trakcie naprawy...
EDIT 12.07.2010:
Jak mnie nie którzy znają mam pewnego jobla. I teraz znowu mi się nudziło... Znudziły mi się fele i długo myślałem co z nimi zrobić - i wymyśliłem.
Nazwałem to "ghost style" - nieodzownie kojarzą mi się z czymś takim jak "Ghosts Of Breslau" czy "Burzum". Oceńce sami i krytykujcie do woli <mikolaj>
Na dalszej części rantu jest więcej zarysowań i "brudu"
EDIT 04.07.2010:
Dzisiaj spiąłem poślady i owinąłem co trzeba.
Tak wygląda moja nowa instalacja CA od strony zasilania i wejścia/wyjścia sygnału - na razie na ławeczce
- zasilanie - 8m 35mm2
- RCA - 3x5m
- głośnikowe 2x wiązka w której są dwa przewody 1,5mmx2 i 4mmx2 (pod BiAmping)
- żyła sterująca 5m 1x1mm
Niedługo fotki z montażu
EDIT 28.06.2010:
Czasu mało ale coś się ruszyło. Tak wygląda dzisiaj mój kufer. Głośnik mało wyjściowy ale za to nadrabia jakością. Generalnie do końca zostało sporo ale póki co pokazuje co się dzieje bo co niektórzy męczą pytaniami
Edit 11.06.10:
Skompletowałem wszystkie przełącznikiem a dziś dorwałem tak upragniony TAXI... (w rzeczywistości wszystkie świecą równo
A w zeszłą sobotę skończyłem budowę skrzynki... Do końca zabudowy jeszcze daleko ale to już jest i tak wygląda:
EDIT 24.05.10:
Kolejne kroki
EDIT 21.05.10:
Nowy głośnik, nowe zapatrywania...
Przyszedł czas na nową zabudowę.
Tym razem będzie ona na miarę mojej audioli:)
Początki:
EDIT 15.05.2010:
Postanowione zostało!
CA się zmienia. Zarówno kufer jak i front.
Na początek mała zmiana w postacie Emphaser'a EG12
EDIT 20.04.2010:
Męczyły mnie trochę felgi – rant trochę się gubił więc wymyśliłem najpierw szachownicę ale po 1,5 miesiąca oczekiwań okazało się że nie jest mi to dane – ploter się zepsuł…
Postanowiłem zrobić coś innego – krzyże maltańskie
Tak to wygląda
Wczoraj zacząłem również pustoszyć bagażnik – zabudowa zniknęła, woofer zmienił właściciela…
Zacząłem wytłumiać podłogę
EDIT 17.04.2010
Mała foto sesyjka po myciu i woskowaniu - porządki wiosenne
EDIT 16.04.2010:
Jakiś czas temu troszkę mi się nudziło i zrezałem grzanie lusterek.
Użyłem do tego mat z allegro jak i nowego szkła kierowcy - w moim od dołu zaczęła się powolutku oddzielać warstwa odbłyskowa... (jak wyglądają po zamontowaniu szkieł każdy chyba wie )
Wczoraj również mi się zdeczka nudziło po pracy więc stwierdziłęm że przydała by się kontrolka świateł mijania (co i jak można znaleźć w dziale "Zrób to sam" więc nei zamieszczałem całego fotostory jak zrezać żarówkę i ją podłączyć... <lol> ) Oczywiście niebawem zawita kontrolka o odpowiednim wyglądzie
Przed chwilą zrezałem podświetlenie regulacji nawiewów - zamiast żarówek paneliki smd.
Jak zawsze zdjęcia nie oddają efektu w rzeczywistości...
EDIT 2.04.2010
At last!
Nowe papucie miały zawitać na aucie dopiero po świętach, lecz po wczorajszym zajściu - zimówka odeszła do wieczności, jadąc dzisiaj na dojazdówce stwierdziłem po stanie farby na felgach (były suuuche) stwierdziłem, że "tak! to jest ten dzień!"
Kółka założyłem, autko umyłem lecz ilekroć chciałem zrobić jakieś fajne zdjęcie to padał deszcz...
Zdjęcia są jakie są...
Oto kilka z nich - oceniajcie i krytykujcie (ale konstruktywnie!)
Dzisiaj postanowiłem wreszcie przykleić moje różowe serduszko <mikolaj>
Zgodnie z pomysłem cały trójkąt będzie w naklejkach :roll:
Edit 30.03.2010
Dzisiaj ostatecznie zostały pomalowane wszystkie 4 kółka <mikolaj>
Teraz tylko czekać aż porządnie wyschną, założyć gumki i się będę chwalił nimi w całej ich okazałości 8-)
Dobra...
Pochwalę się częściowo w kolorze
EDIT 24.03.2010
Kolejne fotki z renowacji i z jednego z pomysłów. Pierwotny zamiar wyglądu felgi się zmienił. Na dodatek przedwczoraj zawitał kryzys - okazało się że jedna felga jest pęknięta........................
Ale udało się zakupić jedną sztukę/ Duo
Prace trwają i wpadł nowy pomysł
Edit 19.03.2010
Remont kół będę do pewnego momentu na bieżąco demonstrował
Faza 1.
Pierwsze dwa kółka poszły pod pędzel
Kolejny mod który wczoraj popełniłem...
Wykorzystałem do niego diody typu Cree 3W sztuk 8 - 4 na stronę
Zdjęcia na srebrnej ramce - reflektor testowy z przyczyn oczywistych;-)
Aha - diody podłączone pod pozycje
Fele bez lakieru
EDIT 18.03.2010:
Z racji tej, iż moje szprychy zmieniły właściciela, wszedłem posiadanie drogą zakupu w dniu wczorajszym nowego okucia w postaci OZ ABT 16"/7,5". Felgi do malowania, nie są może mega piękne ale wydaje mi się że jak z nimi skończę to będzie na czym oko zawiesić
EDIT: 31.01.2010
Z wielką satysfakcją mogę oznajmić iż moje plany co do modów silnika zostały zrealizowane.
Na początku miałem kompletną głowicę z kolektorami z golfa 1.8 90KM która nieco zmodyfikowałem - powiększenie i polerowanie kanałów dolotowych i wylotowych, szlifowanie krawędzi komór spalania do tego spasowywanie kolektorów i polerowanie zaworów.
W mojej głowicy uklękły uszczelniacze (310 tys przebiegu to kawałek drogi a i 19 lat wpływa nieco negatywnie na miękkość gumy )
Po zdjęciu głowicy okazało się iż moja nie była ruszana nigdy - i uszczelka pod nią zaczynała się rozpadać w miejscach dookoła kanałów olejowych i wodnych (tam gdzie nie było metalu...).
Kolejna sprawa - głowica od golfa okazała się o prawie 2mm niższa od mojej ale komory spalania wyższe o 1mm - niższy stopień spalania, co więcej moja jest w lepszym stanie więc długo się nie zastanawiając rozebrałem swoją głowicę i zabawa ze szlifowaniem od nowa.........
Co zostało wymienione:
- uszczelki: głowicy, kolektorów, miski(okazało się iż nie ma potrzeby wymiany), symering wałka Elring
- śruby głowicy Elring
- uszczelniacze Victor Reinz
- kruciec chłodnicy ori Audi
- termostat Wahler
- filtry oleju, powietrza Knaeht
- napinacz rozrządu SKF
- przelotowy tłumik początkowy Ferrodo
-przelotowy tłumik końcowy RM
- olej Millers XFS 5W40 pełen syntetyk
To chyba wszystko...
Kilka fotek gratów i z prac (trwały 29-30.01)
EDIT: 25.01.2010
Nie mogłem się powstrzymać i pochwalę się nowymi nabytkami - jakieś 2 tygodnie temu nabyłem dwa fotele półkubełkowe z grzanymi dups***mi. Fotele nie wyglądają... Były przemoczone i całe uwalone w ziemi... Pochodzą z Q po dachowaniu ale po rozebraniu okazało się iż ramy są całe i dadzą się naciągnąć kosztowłąy mnie tyle co nic więc grzechem by było ich nie wziąć
Kilka zdjęć podglądowych - materiał już w domu dzisiaj zaczynam kroić formy z nowych szmatek (jakich zdradzę na koniec)
EDIT: 22.01.10
Specjalnie na życzenie kolegi spaykee wklejam fotkę ze stanem rzeczywistym na dzień dzisiejszy mojej zabudowy która jest w fazie przejściowej - omylnie dobrałem grubość sklejki na poszycie i teraz będzie trzeba robić je na nowo łącznie z obijaniem...
EDIT: 21.01.10
Dzisiaj dołączyła do Szreka nowa zabaweczka - płyta pod skrzynię biegów - nie spodziewałem się nawet że tak wycisza auto :shock:
EDIT 19.11.09:
Dzisiaj założyłem w "okulary słoneczne" podświetlane lusterka - obydwa od V8
Jeszcze tylko diody trzeba zakupić...
Teraz to się tak prezenci:
EDIT 9.10.09:
Stało co się stać musiało...
Dzisiejszego dnia zasiadłem do autka, wybebeszyłem kierownicę, plastiki, pająk, zegary i zabrałem się do grzebania przy wiązkach. Na celu oczywiście było podpięcie AutoChecka i BoardComputer'a.
CO by wszystko wyglądało schludnie i w miarę seryjnie postanowiłem nie ciąć kabli, rozebrałem ori wtyczki i po dolutowywałem przewody w nich. Do AC jak i BC potrzebne były również wtyczki którymi jednak nie dysponowałem, więc dużo nie myśląc złapałem zalegającą w domu (w zasadzie w elektronicznym nie było nic odpowiedniego do kupienia) taśmę ATA, połamałem mocowanie taśmy we wtyczce i odciąłem taśmę od styków - które okazały się stosownej grubości do moich potrzeb.
Po przemyśleniu wszystkich akcji okazało się iż muszę pociągnąć dodatkowe przewody z komory silnika od czujników oleju...
Nie dysponowałem również ori wtyczką do manetki ale tutaj było już wystarczająco miejsca aby przylutować doń przewody.
Po podłączeniu okazało się iż autko żyje!!! AC zadziałał wyśmienicie, BC pokazuje (bez kalibracji) prawie idealnie, jedyne czego brak to czujnika płynu spryskiwaczy szyb i przekaźników od lamp - ale i to się znajdzie z czasem;-)
A tutaj kilka fotek z pracy i efekty;-)
EDIT 8.10.09:
Dzisiaj zapukał do mnie listonosz i przyniósł paczuszkę ze Zgorzelca z wiadomą zawartością: AC/BC <mikolaj>
Dzisiaj się będzie działo
EDIT 5.10.09
Co prawda nieco przestarzałe (ma dwa tygodnie już) i mało kreatywne rezanie ale chyba jedyne w swoim rodzaju bo podwójne rezanie nagrzewnicy:-)
Rezanie miało miejsce w 90tce kolegi Kermit85 i mojej:
Grzegorz:
Miejsce zbrodniiiiii:
EDIT 3/10.09:
Dzisiaj zagościł pod kierownicą nowy pająk - tzw. przełącznik zespolony
Przełącznik full opcja tzn z obsługą AC/BC i tempomatu :mrgreen:
O ile reszty gratów do tempomatu szukam to AC/BC już niebawem zagościiii 8-)
Jak na razie wygląda to mniej więcej tak (przepraszam za jakość zdjęć ale robione po ciemku...)
EDIT 6.09.09:
Trzy fotki naszych niuniek
EDIT 4.09.09:
Dzisiaj stwierdziłem że trzeba coś zrobić z postojówkami...
Zimno białe jakoś mi nie leżały do końca więc postanowiłem z racji tgo iż zalega u mnie kilka pomarańczowych SFów sklecić coś "innego":
Może się podobać może nie inne aspekty mnie nie interesują - mi się podoba - do tego mocno żółte żarówki będzie gicior <ok>
EDIT 3.09.09:
Po krótkiej przerwie kolejne mody.
Z racji iż moja trójramienna kierka się już troszkę poobcierała postanowiłem ją odnowić ale nie obszywjąc jej na nowo bo to okropnie (jak dla mnie) wygląda. Zastosowałem chemię i tak wygląda:
Sorki za jakosć -jakoś mi się ISO przestawiło w aparacie...
Do tego doszło kilka małych drobiazgów ale pochwalę się jedynie dwoma wartymi uwagi:
1. Przeniosłem przycisk otwierania szyberka w tunel środkowy, używając do tego ori przycisku do el. szyb i części lampki podsufitki jako ramka
2. Do niedawno zakupionych lampek w podsufitce zamontowałem jak zawsze diody SF (po 4 w lampkę;-))
Na dzisiaj to na tyle:-)
EDIT 12.08.09:
Dnia dzisiejszego o godzinie 17.15 na liczniku mojego zadziora wybiło 300.000km
Autko jak dotąd spisuje się niezawodnie i bezawaryjnie :!:
Oby tak dalej:-)
EDIT: 4.08.09
Kolejne graty do mnie dotarły:
Niedługo montaż i na pewno zagoszczą SF'y i mały tuning <mikolaj>
Tak wyglądają lampki zamontowane:
A tutaj bonus:
Jak by ktoś nie wiedział co jest bonusem - dorezałem sobie warsztat dookoła Niuńki
EDIT: 31.07.09
Wreszcie zawitała tylna dokładka - po około dwu miesięcznym leżakowaniu:
EDIT27.07.09
Dzisiaj stwierdziłem że mam już dość tych czarnych, biednych wyściółek w schowkach i wyścieliłem je alcantarą:)
/Zdjęcia robione niestety w garażu dlatego taka słaba jakość.../
EDIT 9.07.09
Początek nowej zabudowy. Powstałą nowa skrzynia o większej pojemności i z refleksem - tunel o dł. 47cm, szer. 68.4cm, i prześwicie 3cm.
Część starej zabudowy po modyfikacjach będzie zaadaptowany do nowej;-)
A tak zaczyna to jakoś powoli wyglądać:
Przede mną jeszcze sporo roboty ale mam nadzieję że efekt mnie tym razem zadowoli - dźwiękowo jest poprawnie ale teraz zostaje efekt wizualny i praktyczny
EDIT:
Właśnie zamontowałem obudowę filtra kabinowego pod filtr K1004 /dzięki Krystian /+ filterek węglowy
EDIT:
Po zastanowieniach na próbę odziałem zamek klapy taśmą termokurczliwą
EDIT 4/04/09:
Gdzieś tam po utracie danych zniknęła wzmianka o zrezanej ori półce z roletą - rezanko polegało na zaślepieniu otworów na głośniki /żywica i włókno szklane/ oraz zmianie ori szarego filcu na nowy czarny:
Oraz rezanko słupków przednich:
Następnie dorezałem diodowe oświetlenie kufra zamiast neonówki /20 diod SuperFlux o ciepłej barwie w jednym panelu jak główne oświetlenie + dwa panele po trzy diody SF w bocznych schowkach o barwie czerwonej podłączone do krańcówki przez dodatkowy włącznik/:
A tu najświeższe fotki z nowym felunkiem /szprychy firmy LM 7"/15" z gumami Nokian NRV 195/50/15/ i po woskowanku 8-)
A tutaj dwie nowe fotki - powrócił customowy grill - wiem, wiem usłyszę teraz znowu słowa krytyki ale on mi się podoba <urodziny>
EDIT 29.01.09
Dzisiaj dorezałem sobie panelik na włączniki jak i wrezałem w deskę rozdzielczą antenę GPS
/włączniki służą do włączania: GPS, auto włącznika świateł zima/lato/zmrok, podświetlenia podłogi i zapasowy/
Link do rezania:
viewtopic.php?t=26037
EDIT:
Sony jednak pożegnało się z moim wnętrzem a jego miejsce zajął jubileuszowy model Kenwood XXV-01D 25th Aniversary
I na końcu tłumika zagościła wypolerowana końcówka od B4:
Prace pomimo zimy idą dalej do przodu <mikolaj>
Kolejne gadżeciki czekające na półce:
A użyte będą do tego /zrobiona dopiero do połowy - szprychy też się będą świeciły :mrgreen: i zapomniałem założyć dekielka.../ :
AAA!!! I pozbyłem się tego cudownego, odblaskowego paska biegnącego równolegle do listew bocznych i uszczelki maski która była okropnie pofałdowana... I tak pewnie mi się coś jeszcze przypomni
A oto ori wytłumienie maski
Ufff trochę się tego nazbierałooooo….
Tutaj link do galerii ze zdjęciami z małej sesyjki z 14.11.2008r
http://picasaweb.google.com/Oofol31/Fall2008#
Czekam na komentarze!!!
- Radio CB Uniden 520XL + antena magnesowa President ML145
- ori wytłumienie /nie mam jeszcze fotki/
- przednia dokładka zderzaka od 16v pomalowana w kolorze czarny mat
- siłownik maski
- dodatkowe gniazdo zapalniczki
- i białym w nogach z tyłu
/zdjęcia podświetlenia nie oddają prawdziwego efektu…/
- podświetlenie SuperFluxami w nogach kierowcy, pasażera i schowku konsoli w kolorze czerwonym, jak i obklejone wszystkie żarówki we włącznikach i desce rozdzielczej + termometr w miejscu półeczki; biłae SFy lampce podsufitki i w lampce w komorze silnika
- płaskie wycieraczki Alca
- ori elektryczne sterowanie szybra
- gdzieś międzyczasie doszła kierownica od cabrio
- w kokpit nad schowkiem został zainstalowany Ultimate TA2160
[img]http://images30.fotosik.
pl/295/2702d13e9d452b50m.jpg[/img]
- w słupki wmontowałem gwizdki /słupków jeszcze nie zdążyłem obszyć…/
- Kena zastąpiło SONY CDX-GT929U
- w drzwiach zamontowane zostały nowe Taszki własnej produkcji i głośniki Rainbow SAX
- Wytłumione zostały drzwi i co nieco bagażnik, do którego wróciła skrzynia BR
AAA i zamiast ori lampki w bagażniku zamontowana została jarzeniówka 8W z włącznikiem na "pstryczku"
- ramka klubowa niestety znikła zza tylnej rejestracji która musiała zostać koniecznie wytłumiona…
- z przodu kierunki zmieniły się na dymione a ramki reflektorów pomalowałem na czarny mat
- miejsce piecyka Ultimate zajął Axton C408 a Hollywood się spalił i w jego miejsce trafił Crunch FatBoy DS12E
- zmieniłem kierunki na dymione, pomalowałem ramki reflektorów na czarny mat i wstawiłem grill bez znaczka
- w bagażniku pojawiła się zabudowa własnej konstrukcji ze skrzynią 30l Closed
- HU się zmieniło na Kenwood’a KDC-W4737U + pendrak od Super Talenta 8GB
- w kufrze pojawiła się skrzynia BR z głośnikiem Hollywood /nie pamiętam już modelu/ i wzmacniacz Ultimate TA2160 – Phonocary zostały wymontowane
- z przodu zagościły zakupione Taszki i zestaw Blaupunkta THc 172
- w półkę powędrowały głośniki Phonocar Y-line 165mm
- we wnętrzu zagościło radio Pineer DEH-2900MP iwzamian za kieszonke nad nim wrezany termometr z zegarkiem <mikolaj>
- scyzoryk
- z przodu kierunki stały się białe, znaczek czarny, i trafiły ori felgi
- doszły czarne lampy z blendą Hella
EDIT 15/11/2008r:
Dawno już nie miałem czasu na aktualizacje…
Teraz jednak przyszłą ta chwila. Co się zmieniło:
- Na początku Niuńka wyglądała tak (po prostu seria – jedynie kołpaki pomalowane na czarny mat)
NAJNOWSZE EDIT'y SĄ NA POCZĄTKU POSTU [/center]
Co do samej Niuni:
- Audi 80 B3 19.09.1990r
- sprowadziłem ją w maju 2006
- Typ 89 wedle blaszki, wedle nadwozia i wlepki w bagażniku TYP 8A
- Silnik 1.8s PM 66kW (90KM) Mono-Jetronic
- Skrzynia biegów Akm
- Wnętrze N0A/ AP
Wyposażenie serii:
- Szyber dach
- Centralny zamek
- podgrzewanie zamków, dysz spryskiwaczy
- Prokon Ten
- Wspomaganie
- Halogeny
- Regulacja wysokości świateł
- Audi Sound System
Od zakupu autka z serii na "moje" zmieniło się:
- felgi alu Ronal 6JX/H2/14 (teraz są zimowe kółka – czarne kołpaki + stalaki;)
- sprężyny obniżające -40mm Eibach
- lampy tylne Hella Black z jednolitą blendą
- oryginalne, przednie kierunki zastąpiły nowe białe
- przednie drzwi zostały uzbrojone w boczki z MDF'u w których założone są głośniki Blaupunkt THc 172 ("17 z tweeterami)
- w tylną półkę po wendrowały głośniki Phonocar 2741 ("17) w zamian za standardowe "13 ale tweetery z Audi Sound System'u zostały
- jednostka sterująca to Pioneer DEH 2900MP
- na kierownicę trafił czarny pokrowiec z polskiej skóry
- mieszek skrzyni biegów został zmieniony na czarny, skórzany S2 Look
- podgrzewane lusterka
- w konsoli zamiast półeczki na papierosy wspiera mnie w czasie mrozów termometr z zegarem (temp. wewn. zewn. czas itd. notabene czerwone podświetlenie)
- do zamka centralnego dołączył jego sterownik z kluczykiem "scyzorykiem"
- oryginalny grill zastąpiłem jedno żebrowym z włókna i bez znaczka
- reflektory dostały minimalne brewki pod kolor grilla
- emblematy z tylnej klapy lśnią teraz czarnym matem
- w desce rozdzielczej znalazł też miejsce automatyczny włącznik świateł LATO/ZIMA (ZIMA- włącza światła kiedy alternator daje prąd większy niż 14V; LATO- włącza światła kiedy robi się ciemno na zewnątrz auta - czujnik zmierzchu)
- a w nogach kierowcy i pasażera znajdują się świecące delikatnym czerwonym kolorem diody SF
- Naklejka Eibacha trafiła nad lusterko środkowe
-W bagażniku skrzynia basowa 41l z głośnikiem "12 i piecykiem 330W
Co zamierzam jeszcze zmienić/zrobić:
- :?: :?: :?:
Czekam na konstruktywne uwagi dot. mojej Niuni:]
EDIT 23.01.2011
Plany uległy zmianie. Szrek ma przed sobą jeszcze trochę moich pomysłów 8-) :evil: 8-)
Więc kolejne mody jeszcze przed wiosną <mikolaj>
13.01.2011 Szrek uległ kolejnemu uszkodzeniu...
Na parkingu pod pracą mojej narzeczonej pewien kretyn na nim troszkę zaparkował po czym zbiegł...
Został uchwycony nie mniej jednak i pokrył koszta naprawy, a wyglądało to tak:
I po naprawie:
EDIT 26.09.2010:
Tak wygląda historia mojego Szreka. Na dzień dzisiejszy ma się dobrze. Powróciło seryjne zawieszenie. Niebawem zniknie audio. Auto NIE IDZIE pod młotek.
Jest to koniec jakichkolwiek modyfikacji w tym aucie.
EDIT 19.08.2010:
Na miejsce przybył bóg z olimpu Hifonics Z12PRO aka ZEUS
EDIT 6.08.2010:
Pierwsze zdjęcie szpiegowskie wykończenia
EDIT 2.08.2010:
Oto moje klocuszki (od najmniejszego):
- Ultimate TA2160
- Ultimate VX4100
- Kenwood KAC-PS501F
EDIT 1.08.2010:
Wczoraj spiąłem poślady i założyłem druty
EDIT 22.07.2010:
Co nie którzy wiercą dziurę w brzuchu więc napiszę.
13.07 jechałem sobie elegancko do hurtowni, wpuszczałem pana z podporządkowanej i już wciskałem sprzęgło aby ruszyć a tutaj pełen pożądania escort nie wytrzymał napięcia i postanowił się przytulić do mojego Szreka...
Co tu dużo mówić - zdjęcia mówią same za siebie - KLICK
Likwidator stwierdził szkodę całkowitą...
Ato w trakcie naprawy...
EDIT 12.07.2010:
Jak mnie nie którzy znają mam pewnego jobla. I teraz znowu mi się nudziło... Znudziły mi się fele i długo myślałem co z nimi zrobić - i wymyśliłem.
Nazwałem to "ghost style" - nieodzownie kojarzą mi się z czymś takim jak "Ghosts Of Breslau" czy "Burzum". Oceńce sami i krytykujcie do woli <mikolaj>
Na dalszej części rantu jest więcej zarysowań i "brudu"
EDIT 04.07.2010:
Dzisiaj spiąłem poślady i owinąłem co trzeba.
Tak wygląda moja nowa instalacja CA od strony zasilania i wejścia/wyjścia sygnału - na razie na ławeczce
- zasilanie - 8m 35mm2
- RCA - 3x5m
- głośnikowe 2x wiązka w której są dwa przewody 1,5mmx2 i 4mmx2 (pod BiAmping)
- żyła sterująca 5m 1x1mm
Niedługo fotki z montażu
EDIT 28.06.2010:
Czasu mało ale coś się ruszyło. Tak wygląda dzisiaj mój kufer. Głośnik mało wyjściowy ale za to nadrabia jakością. Generalnie do końca zostało sporo ale póki co pokazuje co się dzieje bo co niektórzy męczą pytaniami
Edit 11.06.10:
Skompletowałem wszystkie przełącznikiem a dziś dorwałem tak upragniony TAXI... (w rzeczywistości wszystkie świecą równo
A w zeszłą sobotę skończyłem budowę skrzynki... Do końca zabudowy jeszcze daleko ale to już jest i tak wygląda:
EDIT 24.05.10:
Kolejne kroki
EDIT 21.05.10:
Nowy głośnik, nowe zapatrywania...
Przyszedł czas na nową zabudowę.
Tym razem będzie ona na miarę mojej audioli:)
Początki:
EDIT 15.05.2010:
Postanowione zostało!
CA się zmienia. Zarówno kufer jak i front.
Na początek mała zmiana w postacie Emphaser'a EG12
EDIT 20.04.2010:
Męczyły mnie trochę felgi – rant trochę się gubił więc wymyśliłem najpierw szachownicę ale po 1,5 miesiąca oczekiwań okazało się że nie jest mi to dane – ploter się zepsuł…
Postanowiłem zrobić coś innego – krzyże maltańskie
Tak to wygląda
Wczoraj zacząłem również pustoszyć bagażnik – zabudowa zniknęła, woofer zmienił właściciela…
Zacząłem wytłumiać podłogę
EDIT 17.04.2010
Mała foto sesyjka po myciu i woskowaniu - porządki wiosenne
EDIT 16.04.2010:
Jakiś czas temu troszkę mi się nudziło i zrezałem grzanie lusterek.
Użyłem do tego mat z allegro jak i nowego szkła kierowcy - w moim od dołu zaczęła się powolutku oddzielać warstwa odbłyskowa... (jak wyglądają po zamontowaniu szkieł każdy chyba wie )
Wczoraj również mi się zdeczka nudziło po pracy więc stwierdziłęm że przydała by się kontrolka świateł mijania (co i jak można znaleźć w dziale "Zrób to sam" więc nei zamieszczałem całego fotostory jak zrezać żarówkę i ją podłączyć... <lol> ) Oczywiście niebawem zawita kontrolka o odpowiednim wyglądzie
Przed chwilą zrezałem podświetlenie regulacji nawiewów - zamiast żarówek paneliki smd.
Jak zawsze zdjęcia nie oddają efektu w rzeczywistości...
EDIT 2.04.2010
At last!
Nowe papucie miały zawitać na aucie dopiero po świętach, lecz po wczorajszym zajściu - zimówka odeszła do wieczności, jadąc dzisiaj na dojazdówce stwierdziłem po stanie farby na felgach (były suuuche) stwierdziłem, że "tak! to jest ten dzień!"
Kółka założyłem, autko umyłem lecz ilekroć chciałem zrobić jakieś fajne zdjęcie to padał deszcz...
Zdjęcia są jakie są...
Oto kilka z nich - oceniajcie i krytykujcie (ale konstruktywnie!)
Dzisiaj postanowiłem wreszcie przykleić moje różowe serduszko <mikolaj>
Zgodnie z pomysłem cały trójkąt będzie w naklejkach :roll:
Edit 30.03.2010
Dzisiaj ostatecznie zostały pomalowane wszystkie 4 kółka <mikolaj>
Teraz tylko czekać aż porządnie wyschną, założyć gumki i się będę chwalił nimi w całej ich okazałości 8-)
Dobra...
Pochwalę się częściowo w kolorze
EDIT 24.03.2010
Kolejne fotki z renowacji i z jednego z pomysłów. Pierwotny zamiar wyglądu felgi się zmienił. Na dodatek przedwczoraj zawitał kryzys - okazało się że jedna felga jest pęknięta........................
Ale udało się zakupić jedną sztukę/ Duo
Prace trwają i wpadł nowy pomysł
Edit 19.03.2010
Remont kół będę do pewnego momentu na bieżąco demonstrował
Faza 1.
Pierwsze dwa kółka poszły pod pędzel
Kolejny mod który wczoraj popełniłem...
Wykorzystałem do niego diody typu Cree 3W sztuk 8 - 4 na stronę
Zdjęcia na srebrnej ramce - reflektor testowy z przyczyn oczywistych;-)
Aha - diody podłączone pod pozycje
Fele bez lakieru
EDIT 18.03.2010:
Z racji tej, iż moje szprychy zmieniły właściciela, wszedłem posiadanie drogą zakupu w dniu wczorajszym nowego okucia w postaci OZ ABT 16"/7,5". Felgi do malowania, nie są może mega piękne ale wydaje mi się że jak z nimi skończę to będzie na czym oko zawiesić
EDIT: 31.01.2010
Z wielką satysfakcją mogę oznajmić iż moje plany co do modów silnika zostały zrealizowane.
Na początku miałem kompletną głowicę z kolektorami z golfa 1.8 90KM która nieco zmodyfikowałem - powiększenie i polerowanie kanałów dolotowych i wylotowych, szlifowanie krawędzi komór spalania do tego spasowywanie kolektorów i polerowanie zaworów.
W mojej głowicy uklękły uszczelniacze (310 tys przebiegu to kawałek drogi a i 19 lat wpływa nieco negatywnie na miękkość gumy )
Po zdjęciu głowicy okazało się iż moja nie była ruszana nigdy - i uszczelka pod nią zaczynała się rozpadać w miejscach dookoła kanałów olejowych i wodnych (tam gdzie nie było metalu...).
Kolejna sprawa - głowica od golfa okazała się o prawie 2mm niższa od mojej ale komory spalania wyższe o 1mm - niższy stopień spalania, co więcej moja jest w lepszym stanie więc długo się nie zastanawiając rozebrałem swoją głowicę i zabawa ze szlifowaniem od nowa.........
Co zostało wymienione:
- uszczelki: głowicy, kolektorów, miski(okazało się iż nie ma potrzeby wymiany), symering wałka Elring
- śruby głowicy Elring
- uszczelniacze Victor Reinz
- kruciec chłodnicy ori Audi
- termostat Wahler
- filtry oleju, powietrza Knaeht
- napinacz rozrządu SKF
- przelotowy tłumik początkowy Ferrodo
-przelotowy tłumik końcowy RM
- olej Millers XFS 5W40 pełen syntetyk
To chyba wszystko...
Kilka fotek gratów i z prac (trwały 29-30.01)
EDIT: 25.01.2010
Nie mogłem się powstrzymać i pochwalę się nowymi nabytkami - jakieś 2 tygodnie temu nabyłem dwa fotele półkubełkowe z grzanymi dups***mi. Fotele nie wyglądają... Były przemoczone i całe uwalone w ziemi... Pochodzą z Q po dachowaniu ale po rozebraniu okazało się iż ramy są całe i dadzą się naciągnąć kosztowłąy mnie tyle co nic więc grzechem by było ich nie wziąć
Kilka zdjęć podglądowych - materiał już w domu dzisiaj zaczynam kroić formy z nowych szmatek (jakich zdradzę na koniec)
EDIT: 22.01.10
Specjalnie na życzenie kolegi spaykee wklejam fotkę ze stanem rzeczywistym na dzień dzisiejszy mojej zabudowy która jest w fazie przejściowej - omylnie dobrałem grubość sklejki na poszycie i teraz będzie trzeba robić je na nowo łącznie z obijaniem...
EDIT: 21.01.10
Dzisiaj dołączyła do Szreka nowa zabaweczka - płyta pod skrzynię biegów - nie spodziewałem się nawet że tak wycisza auto :shock:
EDIT 19.11.09:
Dzisiaj założyłem w "okulary słoneczne" podświetlane lusterka - obydwa od V8
Jeszcze tylko diody trzeba zakupić...
Teraz to się tak prezenci:
EDIT 9.10.09:
Stało co się stać musiało...
Dzisiejszego dnia zasiadłem do autka, wybebeszyłem kierownicę, plastiki, pająk, zegary i zabrałem się do grzebania przy wiązkach. Na celu oczywiście było podpięcie AutoChecka i BoardComputer'a.
CO by wszystko wyglądało schludnie i w miarę seryjnie postanowiłem nie ciąć kabli, rozebrałem ori wtyczki i po dolutowywałem przewody w nich. Do AC jak i BC potrzebne były również wtyczki którymi jednak nie dysponowałem, więc dużo nie myśląc złapałem zalegającą w domu (w zasadzie w elektronicznym nie było nic odpowiedniego do kupienia) taśmę ATA, połamałem mocowanie taśmy we wtyczce i odciąłem taśmę od styków - które okazały się stosownej grubości do moich potrzeb.
Po przemyśleniu wszystkich akcji okazało się iż muszę pociągnąć dodatkowe przewody z komory silnika od czujników oleju...
Nie dysponowałem również ori wtyczką do manetki ale tutaj było już wystarczająco miejsca aby przylutować doń przewody.
Po podłączeniu okazało się iż autko żyje!!! AC zadziałał wyśmienicie, BC pokazuje (bez kalibracji) prawie idealnie, jedyne czego brak to czujnika płynu spryskiwaczy szyb i przekaźników od lamp - ale i to się znajdzie z czasem;-)
A tutaj kilka fotek z pracy i efekty;-)
EDIT 8.10.09:
Dzisiaj zapukał do mnie listonosz i przyniósł paczuszkę ze Zgorzelca z wiadomą zawartością: AC/BC <mikolaj>
Dzisiaj się będzie działo
EDIT 5.10.09
Co prawda nieco przestarzałe (ma dwa tygodnie już) i mało kreatywne rezanie ale chyba jedyne w swoim rodzaju bo podwójne rezanie nagrzewnicy:-)
Rezanie miało miejsce w 90tce kolegi Kermit85 i mojej:
Grzegorz:
Miejsce zbrodniiiiii:
EDIT 3/10.09:
Dzisiaj zagościł pod kierownicą nowy pająk - tzw. przełącznik zespolony
Przełącznik full opcja tzn z obsługą AC/BC i tempomatu :mrgreen:
O ile reszty gratów do tempomatu szukam to AC/BC już niebawem zagościiii 8-)
Jak na razie wygląda to mniej więcej tak (przepraszam za jakość zdjęć ale robione po ciemku...)
EDIT 6.09.09:
Trzy fotki naszych niuniek
EDIT 4.09.09:
Dzisiaj stwierdziłem że trzeba coś zrobić z postojówkami...
Zimno białe jakoś mi nie leżały do końca więc postanowiłem z racji tgo iż zalega u mnie kilka pomarańczowych SFów sklecić coś "innego":
Może się podobać może nie inne aspekty mnie nie interesują - mi się podoba - do tego mocno żółte żarówki będzie gicior <ok>
EDIT 3.09.09:
Po krótkiej przerwie kolejne mody.
Z racji iż moja trójramienna kierka się już troszkę poobcierała postanowiłem ją odnowić ale nie obszywjąc jej na nowo bo to okropnie (jak dla mnie) wygląda. Zastosowałem chemię i tak wygląda:
Sorki za jakosć -jakoś mi się ISO przestawiło w aparacie...
Do tego doszło kilka małych drobiazgów ale pochwalę się jedynie dwoma wartymi uwagi:
1. Przeniosłem przycisk otwierania szyberka w tunel środkowy, używając do tego ori przycisku do el. szyb i części lampki podsufitki jako ramka
2. Do niedawno zakupionych lampek w podsufitce zamontowałem jak zawsze diody SF (po 4 w lampkę;-))
Na dzisiaj to na tyle:-)
EDIT 12.08.09:
Dnia dzisiejszego o godzinie 17.15 na liczniku mojego zadziora wybiło 300.000km
Autko jak dotąd spisuje się niezawodnie i bezawaryjnie :!:
Oby tak dalej:-)
EDIT: 4.08.09
Kolejne graty do mnie dotarły:
Niedługo montaż i na pewno zagoszczą SF'y i mały tuning <mikolaj>
Tak wyglądają lampki zamontowane:
A tutaj bonus:
Jak by ktoś nie wiedział co jest bonusem - dorezałem sobie warsztat dookoła Niuńki
EDIT: 31.07.09
Wreszcie zawitała tylna dokładka - po około dwu miesięcznym leżakowaniu:
EDIT27.07.09
Dzisiaj stwierdziłem że mam już dość tych czarnych, biednych wyściółek w schowkach i wyścieliłem je alcantarą:)
/Zdjęcia robione niestety w garażu dlatego taka słaba jakość.../
EDIT 9.07.09
Początek nowej zabudowy. Powstałą nowa skrzynia o większej pojemności i z refleksem - tunel o dł. 47cm, szer. 68.4cm, i prześwicie 3cm.
Część starej zabudowy po modyfikacjach będzie zaadaptowany do nowej;-)
A tak zaczyna to jakoś powoli wyglądać:
Przede mną jeszcze sporo roboty ale mam nadzieję że efekt mnie tym razem zadowoli - dźwiękowo jest poprawnie ale teraz zostaje efekt wizualny i praktyczny
EDIT:
Właśnie zamontowałem obudowę filtra kabinowego pod filtr K1004 /dzięki Krystian /+ filterek węglowy
EDIT:
Po zastanowieniach na próbę odziałem zamek klapy taśmą termokurczliwą
EDIT 4/04/09:
Gdzieś tam po utracie danych zniknęła wzmianka o zrezanej ori półce z roletą - rezanko polegało na zaślepieniu otworów na głośniki /żywica i włókno szklane/ oraz zmianie ori szarego filcu na nowy czarny:
Oraz rezanko słupków przednich:
Następnie dorezałem diodowe oświetlenie kufra zamiast neonówki /20 diod SuperFlux o ciepłej barwie w jednym panelu jak główne oświetlenie + dwa panele po trzy diody SF w bocznych schowkach o barwie czerwonej podłączone do krańcówki przez dodatkowy włącznik/:
A tu najświeższe fotki z nowym felunkiem /szprychy firmy LM 7"/15" z gumami Nokian NRV 195/50/15/ i po woskowanku 8-)
A tutaj dwie nowe fotki - powrócił customowy grill - wiem, wiem usłyszę teraz znowu słowa krytyki ale on mi się podoba <urodziny>
EDIT 29.01.09
Dzisiaj dorezałem sobie panelik na włączniki jak i wrezałem w deskę rozdzielczą antenę GPS
/włączniki służą do włączania: GPS, auto włącznika świateł zima/lato/zmrok, podświetlenia podłogi i zapasowy/
Link do rezania:
viewtopic.php?t=26037
EDIT:
Sony jednak pożegnało się z moim wnętrzem a jego miejsce zajął jubileuszowy model Kenwood XXV-01D 25th Aniversary
I na końcu tłumika zagościła wypolerowana końcówka od B4:
Prace pomimo zimy idą dalej do przodu <mikolaj>
Kolejne gadżeciki czekające na półce:
A użyte będą do tego /zrobiona dopiero do połowy - szprychy też się będą świeciły :mrgreen: i zapomniałem założyć dekielka.../ :
AAA!!! I pozbyłem się tego cudownego, odblaskowego paska biegnącego równolegle do listew bocznych i uszczelki maski która była okropnie pofałdowana... I tak pewnie mi się coś jeszcze przypomni
A oto ori wytłumienie maski
Ufff trochę się tego nazbierałooooo….
Tutaj link do galerii ze zdjęciami z małej sesyjki z 14.11.2008r
http://picasaweb.google.com/Oofol31/Fall2008#
Czekam na komentarze!!!
- Radio CB Uniden 520XL + antena magnesowa President ML145
- ori wytłumienie /nie mam jeszcze fotki/
- przednia dokładka zderzaka od 16v pomalowana w kolorze czarny mat
- siłownik maski
- dodatkowe gniazdo zapalniczki
- i białym w nogach z tyłu
/zdjęcia podświetlenia nie oddają prawdziwego efektu…/
- podświetlenie SuperFluxami w nogach kierowcy, pasażera i schowku konsoli w kolorze czerwonym, jak i obklejone wszystkie żarówki we włącznikach i desce rozdzielczej + termometr w miejscu półeczki; biłae SFy lampce podsufitki i w lampce w komorze silnika
- płaskie wycieraczki Alca
- ori elektryczne sterowanie szybra
- gdzieś międzyczasie doszła kierownica od cabrio
- w kokpit nad schowkiem został zainstalowany Ultimate TA2160
[img]http://images30.fotosik.
pl/295/2702d13e9d452b50m.jpg[/img]
- w słupki wmontowałem gwizdki /słupków jeszcze nie zdążyłem obszyć…/
- Kena zastąpiło SONY CDX-GT929U
- w drzwiach zamontowane zostały nowe Taszki własnej produkcji i głośniki Rainbow SAX
- Wytłumione zostały drzwi i co nieco bagażnik, do którego wróciła skrzynia BR
AAA i zamiast ori lampki w bagażniku zamontowana została jarzeniówka 8W z włącznikiem na "pstryczku"
- ramka klubowa niestety znikła zza tylnej rejestracji która musiała zostać koniecznie wytłumiona…
- z przodu kierunki zmieniły się na dymione a ramki reflektorów pomalowałem na czarny mat
- miejsce piecyka Ultimate zajął Axton C408 a Hollywood się spalił i w jego miejsce trafił Crunch FatBoy DS12E
- zmieniłem kierunki na dymione, pomalowałem ramki reflektorów na czarny mat i wstawiłem grill bez znaczka
- w bagażniku pojawiła się zabudowa własnej konstrukcji ze skrzynią 30l Closed
- HU się zmieniło na Kenwood’a KDC-W4737U + pendrak od Super Talenta 8GB
- w kufrze pojawiła się skrzynia BR z głośnikiem Hollywood /nie pamiętam już modelu/ i wzmacniacz Ultimate TA2160 – Phonocary zostały wymontowane
- z przodu zagościły zakupione Taszki i zestaw Blaupunkta THc 172
- w półkę powędrowały głośniki Phonocar Y-line 165mm
- we wnętrzu zagościło radio Pineer DEH-2900MP iwzamian za kieszonke nad nim wrezany termometr z zegarkiem <mikolaj>
- scyzoryk
- z przodu kierunki stały się białe, znaczek czarny, i trafiły ori felgi
- doszły czarne lampy z blendą Hella
EDIT 15/11/2008r:
Dawno już nie miałem czasu na aktualizacje…
Teraz jednak przyszłą ta chwila. Co się zmieniło:
- Na początku Niuńka wyglądała tak (po prostu seria – jedynie kołpaki pomalowane na czarny mat)