Witam,
Popełniłem dzisiaj kolejne rezanko. Stwierdziłem iż antena GPS BT jest dość uciążliwa w użytku więc ja nieco zmodyfikowałem. Zamiast standardowego włącznika przylutowałem na przewodzie 2 pozycyjny podwójny „pstryczek”, ładowarkę na stałe podłączyłem do anteny i ją również podpiąłem pod ów pstryczek. Antena wylądowała pod deską rozdzielczą – akurat znalazło się na nią miejsce nad przewodem wentylacyjnym /na wcisk/, ładowarka sama została podłączona do rozgałęźnika z włącznikiem, który jest ukryty w schowku i podłączony do instalacji na stałe przez bezpiecznik /niestety zapomniałem o tej fotce/. Umożliwia to łatwy dostęp i ciągłe zasilanie. Ma również jeszcze jedną zaletę - moja navi /tutaj PDA/ jest wyposażona w powiedzmy nie do końca dostępne oprogramowanie /NALEŻY STOSOWAĆ WYŁĄCZNIE LEGALNEGO OPROGRAMOWANIA Z LICENCJĄ PRODUCENTA/ i tutaj jest nie widoczna dla miśków:
Z racji tej iż tych „pstryczków mi się namnożyło zrobiłem sobie taki mały panelik dla nich. Użyłem do tego celu kątownika aluminiowego a obkleiłem go czarną matową folią termokurczliwą. I wygląda to tak:
[ALL] "integracja" anteny GPS
-
- Forum Audi 80
- Posty: 286
- Rejestracja: 24 paź 2007, 20:03
- Lokalizacja: Sląsk
Nie mylcie anteny GPS z odbiornikiem GPS . Zewnętrzna antena GPS to pasywny element podłączany kabekiem do rzeczywistego odbiornika. W przypadku tego rezanka to jest odbiornik, więc temat jest co trochę mylący.
Tak poza tym, to ogólnie pomysł ok. Z tym, że ja bym użył do tego odbiornika z wymienną baterią i używał go bez baterii. Takie rozwiązanie uprościłoby wyłącznik, bo włącznik na urządzeniu byłby włączony na stałe, natomiast włączałoby się lub wyłączało jedyne źródło zasilania dla odbiornika.
Nie podoba mi się trochę podłączenie pod gniazdo zapalniczki. Lepiej by było chyba rozebrać ładowarkę, dodać bezpiecznik i podłączyć pod coś (np pod zasilanie radia lub zapalniczki). Inna możliwość to zbudowanie prostego stabilizatora napięcia, takiego jakie jest napięcie baterii i podłączenie tego zamiast akumulatorka. Jak już się bawić, to na całego .
Dodałbym jeszcze wyprowadzenie na brzęczyk od sygnalizacji włączonych świateł, żeby wychodząc z samochodu nie zapomnieć o wyłączeniu zasilania GPS . Można by się podpiąć pod zasilanie wzmacniacza anteny radia przez diodę prostowniczą. Jak się poda na ten przewód 12v, to działa tak samo jak włączone światła przy wyłączonej stacyjce.
Tak poza tym, to ogólnie pomysł ok. Z tym, że ja bym użył do tego odbiornika z wymienną baterią i używał go bez baterii. Takie rozwiązanie uprościłoby wyłącznik, bo włącznik na urządzeniu byłby włączony na stałe, natomiast włączałoby się lub wyłączało jedyne źródło zasilania dla odbiornika.
Nie podoba mi się trochę podłączenie pod gniazdo zapalniczki. Lepiej by było chyba rozebrać ładowarkę, dodać bezpiecznik i podłączyć pod coś (np pod zasilanie radia lub zapalniczki). Inna możliwość to zbudowanie prostego stabilizatora napięcia, takiego jakie jest napięcie baterii i podłączenie tego zamiast akumulatorka. Jak już się bawić, to na całego .
Dodałbym jeszcze wyprowadzenie na brzęczyk od sygnalizacji włączonych świateł, żeby wychodząc z samochodu nie zapomnieć o wyłączeniu zasilania GPS . Można by się podpiąć pod zasilanie wzmacniacza anteny radia przez diodę prostowniczą. Jak się poda na ten przewód 12v, to działa tak samo jak włączone światła przy wyłączonej stacyjce.
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
yawor moze i masz racje ale ja zrobilem to w ten sposob bo zajelo to naj mniej czasu. Podpiecie pod brzeczyk jest u mnie zbedne i malo by dalo bo u mnie lezy on w domu. gpsa uzywam w miare zadko ale wtedy dlugo. Jarek - muj odbiornik trzyma w czasie pracy jakies 4-6h w zaleznosci od warunkow atmosferycznych - czy to duzo czy malo nie wiem bo kupilem go uzywanego. w kazdym badz razie nie interesuje mnie bateria - czy padnie czy nie bo nie mam zamiaru tego z auta juz wyciagac. z tym ladowaniem to zle zrozumiales - w momencie wlaczenia odbiornika wlacza sie ladowanie i jedno od drugiego jest zalezne. inny aspekt to to iz mam dosyc wiszacych kabli...
taka byla moja koncepcja i wiecej mi nie potrzeba.jesli wam jest to zbedne to wasze zdanie mi na pewno bedzie to dobrze sluzyc.
pozdrawiam
taka byla moja koncepcja i wiecej mi nie potrzeba.jesli wam jest to zbedne to wasze zdanie mi na pewno bedzie to dobrze sluzyc.
pozdrawiam
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
A no fajne takie sprytne - zegarek cyfrowy + termometry temp zewn. i temp. wewn.
Pasuje jak ma się dwie sprawne rączki;-)
Rezanko już wiekowe:
http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,99/
Pasuje jak ma się dwie sprawne rączki;-)
Rezanko już wiekowe:
http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,99/