Mój Sztrucel - 1Z wersja Design Edition
: 28 lip 2021, 09:09
Za namową kolegi @mateo1992 zakładam temat dla mojego Sztrucla. Ponadto chciałbym uwiecznić moment, w którym wyjechało na drogę i przede wszystkim trud, który włożył początkowo mój serdeczny przyjaciel, a później my obaj, w odbudowę tego auta. Ze względu na brak czasu, trwało to wiele miesięcy. Jest to moja pierwsza 80. Miłość do tych aut urodziła się w bólach - moich bólach podczas wymiany druta w migomacie - spawania 12 lat młodszego "jeb****o zgniłka". Mój imiennik powiedział mi wówczas, że są jeszcze auta, których nie trzeba w takim zakresie spawać i pokazał ją. Zakochałem się od pierwszego wejrzenia. Po długich namowach zgodził się odsprzedać swój niedokończony projekt i zaczęła się moja przygoda z Audi.
Audi 80 B4 sedan - 1Z na Pierburgu w wersji Design Edition z końcówki roku 1994 - kolor LZ5T.
Auto przyjechało z Francji, okolice Paryża.
Wyposażenie :
- drewienko
- klimatyzacja manualna
- elektryczne szyby (przód)
- poduszka powietrzna kierowcy
- centralny zamek
- elektryczne lusterka
- immobilizer
- welurowa tapicerka - kolor grafitowy
- dzielona tylna kanapa + podłokietnik
- lusterka w kolorze nadwozia
- listwy zderzaków + drzwi w kolorze nadwozia
- tylne lampy z kwadratowym wstecznym (standard dla Colour i Design)
Prace które zostały wykonane przy aucie do tej pory:
- wymiana maski na oryginał w tym samym kolorze
- wymiana lampy na oryginał
- wymiana pompki centralnego zamka tył
- regeneracja fotela kierowcy
- wymiana podsufitki
- regeneracja zacisków hamulcowych przód i tył - pomalowanie na jedyny słuszny kolor (straży pożarnej)
- nowe tarcze i klocki
- uruchomienie klimatyzacji
- regeneracja felg aluminiowych i założenie opon w lepszym stanie
- wymiana osłony przekładni kierowniczej (harmonijka)
- wymiana przegubów wraz z osłonami zewnętrznymi i wewnętrznymi
- wymiana łaczników stabilizatora - Dephi
- wymiana rozrządu - INA wraz z pompą wody - HEPU
- wymiana płynu w układzie chłodzenia - Dynagel 2000
- wymiana oleju w silniku - Motul Specific 5W40
- wymiana oleju w skrzynii biegów - Shell
- wymiana płynu w układzie wspomagania - Febi 06161
- wymiana pręta oraz tulei napinacza paska alternatora
- wymiana paska wielorowkowego alternatora oraz od wspomagania
- wyczyszczenie dolotu (dimer i wyszkiełkowanie)
- "wsparcie" EGR kawałkiem błachy ( do poprawy)
- wymiana przepływomierza
- wymiana wszytkich filtrów - MANN (nie polecam, ostatni raz kupiłem - wszędzie pisze Made in China)
- uszczelnienie pompy rotacyjnej wraz z czyszczeniem nastawnika
- przelutowanie wiązki klapy bagażnika
- wyczyszczenie, wypranie wnętrza
Plany na pzyszłość:
- przyklejenie szmat na drzwiach
- uruchomienie radia (niestety to co kupiłem umarło)
- dokupienie osłony silnika górnej i dolnej, osłony akumulatora
- wymiana akumulatora
- kąpiel w piasku podwozia i zabezpieczenie jego
Na sam koniec, chciałbym jeszcze raz podziękować serdecznemu przyjacielowi za poświęcony czas i trud, który włożył w przywrócenie tego auta do dawnej sprawności, świetności. Ja w wielu przypadkach byłem tylko statysta.
Audi 80 B4 sedan - 1Z na Pierburgu w wersji Design Edition z końcówki roku 1994 - kolor LZ5T.
Auto przyjechało z Francji, okolice Paryża.
Wyposażenie :
- drewienko
- klimatyzacja manualna
- elektryczne szyby (przód)
- poduszka powietrzna kierowcy
- centralny zamek
- elektryczne lusterka
- immobilizer
- welurowa tapicerka - kolor grafitowy
- dzielona tylna kanapa + podłokietnik
- lusterka w kolorze nadwozia
- listwy zderzaków + drzwi w kolorze nadwozia
- tylne lampy z kwadratowym wstecznym (standard dla Colour i Design)
Prace które zostały wykonane przy aucie do tej pory:
- wymiana maski na oryginał w tym samym kolorze
- wymiana lampy na oryginał
- wymiana pompki centralnego zamka tył
- regeneracja fotela kierowcy
- wymiana podsufitki
- regeneracja zacisków hamulcowych przód i tył - pomalowanie na jedyny słuszny kolor (straży pożarnej)
- nowe tarcze i klocki
- uruchomienie klimatyzacji
- regeneracja felg aluminiowych i założenie opon w lepszym stanie
- wymiana osłony przekładni kierowniczej (harmonijka)
- wymiana przegubów wraz z osłonami zewnętrznymi i wewnętrznymi
- wymiana łaczników stabilizatora - Dephi
- wymiana rozrządu - INA wraz z pompą wody - HEPU
- wymiana płynu w układzie chłodzenia - Dynagel 2000
- wymiana oleju w silniku - Motul Specific 5W40
- wymiana oleju w skrzynii biegów - Shell
- wymiana płynu w układzie wspomagania - Febi 06161
- wymiana pręta oraz tulei napinacza paska alternatora
- wymiana paska wielorowkowego alternatora oraz od wspomagania
- wyczyszczenie dolotu (dimer i wyszkiełkowanie)
- "wsparcie" EGR kawałkiem błachy ( do poprawy)
- wymiana przepływomierza
- wymiana wszytkich filtrów - MANN (nie polecam, ostatni raz kupiłem - wszędzie pisze Made in China)
- uszczelnienie pompy rotacyjnej wraz z czyszczeniem nastawnika
- przelutowanie wiązki klapy bagażnika
- wyczyszczenie, wypranie wnętrza
Plany na pzyszłość:
- przyklejenie szmat na drzwiach
- uruchomienie radia (niestety to co kupiłem umarło)
- dokupienie osłony silnika górnej i dolnej, osłony akumulatora
- wymiana akumulatora
- kąpiel w piasku podwozia i zabezpieczenie jego
Na sam koniec, chciałbym jeszcze raz podziękować serdecznemu przyjacielowi za poświęcony czas i trud, który włożył w przywrócenie tego auta do dawnej sprawności, świetności. Ja w wielu przypadkach byłem tylko statysta.