Strona 1 z 1
[80B3 PM BP+LPG] zminiające sie ustawienia pracy silnika
: 04 mar 2008, 14:42
autor: tommad
Mam taki problem z swoja b3(silnik 1.8S + automat, wersja PM z monowtryskiem)otoz nie wazne czy zimny czy cieply silnik po jego odpaleniu (z czym na szczescie nie ma problemu) silnika ma dziwe obroty biegu jałowego tzn.: raz trzyma po odpaleniu 1100obr/min i jak zlapie temperature spada do jakichs 920-950obr/min, czyli wszystko niby ok, ale czasami trzyma bez przerwy 1100obr albo tylko 800obr i przygasa, co ciekawe po jego zgaszeniu i ponownym odpaleniu obroty ma znowu inne niz przed chwila, wymienilem czujnik temperatury silnika, mam nowe swiece, problem dotyczy jazdy zarówno na benzynie jak i LPG. co to moze byc? dodam jeszcze ze silnik podczas jazdy pracuje dobrze, nie hałasuje ani nie przerywa, spala ok 14lLPG/100km.
: 04 mar 2008, 17:05
autor: Danek
To może być wina nastawnika przepustnicy. A ten czujnik temp. to jaki miał kolor?
: 04 mar 2008, 18:59
autor: tommad
to był biały czujnik do instalacji bosha
viewtopic.php?t=12070 ,ten nastawnik przepustnicy to gdzie jest? gdzies przy samej przepustnicy??
: 04 mar 2008, 20:32
autor: Danek
Obawiam się, że wymieniłeś nie ten czujnik. Mogę się mylić oczywiście. Po dość długim buszowaniu po stronach intercarsu dochodzę do wniosku, że za podanie sygnału do ECU odpowiada identyczny czujnik (dwupinowy) ale o kolorze niebieskim i symbolu Bosch 0 280 130 026.
Nastawnik przepustnicy to takie czarne pudełko na zespole wtryskowym z prawej strony, wielkości ok. 7x15x5cm z wtyczką na 4 piny, popularnie zwany silniczkiem krokowym.
: 04 mar 2008, 22:29
autor: tommad
niebieski czujnik jest do instalacji oplowskich, ale fakt wygląda identycznie, predzej to bedzie silniczek krokowy, problem w tym ze te obroty sie zmieniaja tylko po odpaleniu silnika i na danym poziomie sie utrzymuja a nie "faluja" bez przerwy. 2 sprawa ze na przwodzie doprowadzajacym gaz do silnika tez mam silczek krokowy i raczej malo prawdopodobne ze oba bylyby niesprawne, to raczej zle dane docieraja do ecu...
: 04 mar 2008, 22:52
autor: Danek
Krokowy LPG ma zupełnie inne zadanie, on nie ma wpływu na wysokość obrotów. Za wolne obroty odpowiada nastawnik przepustnicy, zarówno na benie jak i na LPG. A za ssanie czujnik temp. Czy ten niebieski jest do Opli to nie wiem. Na stronie Intercarsu jest opis, że do Audi, VW, Seat itd.
: 05 mar 2008, 12:14
autor: tommad
co do czujnika nie mam wąptpliwosci, tez sprawdzalem na stronach intercarsu, pozatym oryginalny mialem bialy, mysle ze moj problem z obrotami nie jest spowodowany lapaniem jakiegos "lewego" powietrza bo wtedy obroty poprostu raz ida w gore raz w dol, rzeczywiscie moze byc to ten krokowiec przy przepustnicy, a jest jakas mozliwosc przeczyszczenia go zanim konieczna bedzie wymiana?? bo taki krokowiec troche kosztuje...
: 05 mar 2008, 13:36
autor: ghost2255
krokowy na Allegro 50-70zł. Ja po czyszczeniu musiałem go niestety wymienić
Tam raczej nie ma się co zabrudzić, on jest szczelnie zamknięty.
A robiłeś reset komputera??
Monowtrysk doskonale chodzi z LPG i rzadko coś się sypie. Zła emulacja lambdy tylko mu szkodzi w pracy na benzynie.
: 05 mar 2008, 23:14
autor: tommad
na allegro nie widzialem nigdzie krokowca do mojej b3, chyba ze masz jakies namiary na niego albo nawet numer?? reset jak mam zrobic?? wystarczy odlaczyc na kilka minut akumulator??
: 06 mar 2008, 11:11
autor: ghost2255
nowy
używany
po prostu wpisz na allegro: "krokowy vw" i sam zobaczysz ile tego jest.
Reset robisz odłączając klemę na 30 min.
: 07 mar 2008, 23:16
autor: tommad
czy silnik krokowy ma wplyw na spalanie jezeli zacina sie i nie otwiera w dostatecznym stopniu przepustnicy przy wciskaniu pedaly gazu?
: 07 mar 2008, 23:26
autor: comag
dokładny numer części , czyli Nastawnik przepustnicy 051133031.
a tu polecane zamienniki , zmień na dole język na Polski i wklej ten numer na dole po lewej:
http://www.autoteile-shopping.de/default.asp?lang=en
: 08 mar 2008, 12:10
autor: tommad
sorry ale nie znalazlem tego silniczka, z reszta na moim obecnym sa numery wiec odczytam i w razie "W" wymienie, nikt sie z was nigdy nie spotkal z taką sytuacja jak moja z tymi zmieniajacymi sie ustawieniami silnika?? w dadatku zalewa mi go czasmi, wiec podejrzewam ze to silnik krokowy otwiera zbyt bardzo przepustnice i mieszanka jest wtedy zbyt "uboga" i na zimnym silniku nie chce palic jesli kilka minut wczesniej byl odpalony i nie zdarzyl zlapac temperatury
: 21 kwie 2008, 20:37
autor: Duch
mam identyczny prawie problem i stawiam na krokowca lub sondę