Strona 1 z 2

[80 B3 1.6] Wysokie obroty

: 07 mar 2009, 19:17
autor: Grzecho89
Po wielu trudach moja Audiolka w końcu odpaliła :lol: , ale jest ostatnia rzecz do poprawki :-D . Mianowicie chodzi o obroty. Po odpaleniu obroty wchodzą na ok. 2,5tyś (brak obrotka :-/ ) i tak się utrzymują. Mechanik ,który "ożywił" Audiczkę, powiedział że gaźnik jest do regeneracji :lol: , zbytnio mu nie wierzę (po prostu nie chciało mu się szukac, ale cóż :mrgreen: ), piszę tak ponieważ w starszych postach doczytałem ,że mogą byc różne inne powody, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.
Proszę o jakieś porady jak można we własnym zakresie sprawdzic co może byc nie tak, poniewaz w poniedziałek odprowadzam auto do mechanika, a nie chcę płacic za robotę, którą mogę sam zrobic. Zaznaczam z góry, że jeszcze nie dowiedziałem się jakie mam oznaczenie silnika i w związku z tym nie wiem jaki mam gaźnik :oops:

: 07 mar 2009, 19:35
autor: milan_25
może zacina się ssanie to pierwsze co przychodzi mi do głowy.

: 08 mar 2009, 12:31
autor: Multifonika
Jeśli masz silnik PP to masz gaźnik Pierburg 2EE i o szalejących obrotach przy tym gaźniku jest sporo na forum. Wpisz w standardową szukajkę 2EE.
Przede wszystkim sprawdź jaki masz silnik.

Było wiele razy na forum:
80-b3-16-pp-za-wysokie-obroty-biegu-jal ... hlight=2ee
audi-80-b3-pp-lpg-problem-z-gaznikiem-t ... hlight=2ee

Jeśli upewnisz się że masz silnik PP, gaźnik Pierburg 2EE i przeczytasz o awariach nastawnika przepustnicy to możesz sprawdzić jego szczelność w taki sposób:
Można wzrokowo sprawdzić działanie nastawnika a dokładnie szczelności jego membrany i zaworków. Najlepiej robić to we dwie osoby jedna osoba gasi zapalony samochód a druga w tym czasie obserwuje nastawnik. Oznaką szczelności jest wysuwanie się bolca nastawnika 5-10 sekund po zgaszeniu, jeśli wysuwa się natychmiast po zgaszeniu albo nie wysuwa się wcale to podciśnienie gdzieś spiernicza.
Mój cytat z przed awarii :mrgreen:

: 08 mar 2009, 12:44
autor: władimir80
Link :-D a od gazu może lub sie ssanie zepsute sprawdź silniczek krokowy

: 08 mar 2009, 12:50
autor: Multifonika
Jeszcze dam link do skanów z książki przydatnych przy diagnozie 2EE.
http://rapidshare.com/files/328971493/g ... di_80_.rar (19 mb)

Edit:
Jeśli samochód dobrze Ci zapala, przyspiesza nie dławiąc się przy tym i jedyny problem to wysokie wolne obroty a gaźnik to 2EE to na 99% nastawnik przepustnicy.

: 08 mar 2009, 12:59
autor: goldi j51
Odpowiedz jest tylko jedna jeśli masz silnik o oznaczeniu PP i gaznik Pierburg 2EE to nastawnik przepustnicy do wymiany a wygląda tak
http://www.allegro.pl/item571226123_nas ... a_2ee.html
wysokie obroty lub ich brak to jest typowy objaw uszkodzenia nastawnika miałem tak u siebie w dziale Download sciągnij sobie Reguluje i Naprawiam Audi 80. Tam są rysunki i opis gaznika i inne przydatne rzeczy ;-)

: 08 mar 2009, 15:38
autor: Grzecho89
Dzięki aldi i goldi j51 za pomoc, jak znajdę chwilkę to się zagłębię w temat, ale nastąpił następny problem. Obawiam się, że cały gaźnik będzie do regeneracji, ponieważ przed chwilą chciałem odpalic Audiolkę, ale nie chciała do mnie zagadac :-? . dodam, że u mechanika zapaliła.

[ Dodano: 2009-03-08, 17:55 ]
A jeżeli nie odpala na zimnym silniku to może byc również wina tego nastawnika przepustnicy?

Może, ktoś się orientuje o jakimś fachowcu, który się specjalizuje w gaźnikach w Chełmie, albo gdzieś nieopodal :?: Jak coś to prosiłbym o kontakt na PW <piwo>

: 08 mar 2009, 18:23
autor: Multifonika
Za odpalanie na zimno jest bardziej odpowiedzialna przesłona wstępna (ta klapka na górze gaźnika), ważne żeby nie była zatarta i swobodnie się poruszała. Silniczek zamykający tą przesłonę i połączenie elektryczne powinny być sprawne. Przy kręceniu rozrusznikiem i pracy na wolnych obrotach (zwłaszcza w zimniejsze dni) powinna się mocno przymykać wzbogacając mieszankę. Tą przesłoną steruje komputer na podstawie sygnałów w czujników temperatury.
Tu masz dwa tematy ze wzmiankami o czujnikach temperatury:
80b3-18-lpg-problemy-z-odpalaniem-i-obr ... hlight=2ee
80-b3-16-pp-pb-lpgproblemy-z-odpalaniem ... hlight=2ee

[ Dodano: 2009-03-08, 18:35 ]
Na allegro można zamówić regenerowany gaźnik z gwarancją na wymianę http://www.allegro.pl/search.php?string ... &country=1 tylko taka przyjemność kosztuje 400zł. Używane chodzą to 150-200zł.
Jak ja walczyłem ze swoim 2EE to podzwoniłem trochę po warsztatach, jakiś fachowiec z Lublina chciał wymienić mi gaźnik na &#8222;bezproblemowy&#8221; za 700zł. Powiedział jak ktoś nawet potrafi naprawić 2EE to na długo to nie pomoże.

: 11 mar 2009, 23:05
autor: audico
Mam audi 80 B3 1.6 PP z wymienionym gaźnikiem i mam problem z wolnymi obrotami a właściwie już z ich brakiem. Zamówiłem na allegro coś takiego MEMBARANA i teraz mam pytanie, czy wystarczy tylko wymienić tą membranę w nastawniku żeby wszystko hulało jak należy?? Patrząc na zdjęcie w tej AUKCJI (widać jak zaklepali nastawnik) można się zasugerować, że tak, ale od razu pojawia się pytanie czy nie trzeba go jakoś potem ustawiać, kalibrować??

: 12 mar 2009, 08:21
autor: Wojtek70
Przed wymianą zaznacz obudowy żeby złożyć tak samo, rozbieraj nastawnik ostrożnie, by nie uszkodzić obudowy. W środku jest podkładka którą trzeba rozłupać/przeciąć a po zmianie membrany zaklepać. Prosta robota, poradzisz sobie. Czy sama memb.wystarczy to nie wiadomo, równie dobrze ona może być cała a problem gdzie indziej.

: 13 mar 2009, 09:58
autor: Marcin_89
Polecam poczytać ten temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=2ee tam wszystkie problemy z tym gaźnikiem są opisywane w jednym miejscu.

: 14 mar 2009, 13:12
autor: audico
aldi pisze:Cytat:
Można wzrokowo sprawdzić działanie nastawnika a dokładnie szczelności jego membrany i zaworków. Najlepiej robić to we dwie osoby jedna osoba gasi zapalony samochód a druga w tym czasie obserwuje nastawnik. Oznaką szczelności jest wysuwanie się bolca nastawnika 5-10 sekund po zgaszeniu, jeśli wysuwa się natychmiast po zgaszeniu albo nie wysuwa się wcale to podciśnienie gdzieś spiernicza.

Mój cytat z przed awarii :mrgreen:


Trochę poruszałem tym bolcem i po tej operacji zaczął chodzić na wolnych obrotach ( nierówno, silnik dalej miał lekkie drgawki), ale już po ruszeniu i puszczeniu gazu znowu mi gasł na wolnych. Następnie sprawdziłem dwukrotnie czas wysuwania bolca i wysuwał się dopiero po 13 sekundach (mierzyłem stoperem :-) ) to znaczy, że do wymiany czy może jeszcze mieści się w normie??

: 14 mar 2009, 14:49
autor: Multifonika
Może nastawnik się gdzieś zacina (bolec albo któryś zaworek) albo jest kłopot ze sterowaniem przez komputer, który otrzymuje błędne dane z któregoś z czujników. Nastawnik (albo przynajmniej membranę) powinieneś mieć dobry, bo bolec powinien wysunąć się po kliknięciu zaworu. Nastawnik składa się właśnie z membrany, dwóch zaworków i potencjometru, który służy do odczytywania stopnia wysunięcie bolca.
Ale zwykle jak wysiada nastawnik to silnik piłuje na wyższych obrotach.
Sprawdź &#8222;gumę&#8221; między gaźnikiem a kolektorem może tamtędy bierze lewe powietrze.

: 14 mar 2009, 19:45
autor: Myciej
E tam gadacie miałem taki problem .Zobacz czy bolce we wtyczce silnika krokowego nie sa zasniedziale jezeli tak to przetrzyj je papierem sciernym (ja przeterlem 500) i teraz jest cacy:)Ten problem miałem gdzie miesiąc temu

Mam nadzieje ze cos pomogłem Pozdro

: 07 sie 2013, 22:17
autor: pablo89dg
witam koledzy podlacze sie pod temat:)
mam podobny problrm mianowicie wczoraj sobie stanolem na swiatlach a tu nagle na luzie 2000 obr, i teraz pytanie co w silniku 1,6 PP odpowiada za za to z tego co slyszalem nie ma silnika krokowego ale to tylko tak slyszalem wiec co przepustnica sie w tym silniku znajduje ???jak ktos wie prosze o pomoc bo ludzie na swiatlach patrza na mni8e jak bym zapomnial zdac nogi z gazu :mrgreen: