Witam mam problem z obrotami w moim silniku 1,6 benzyna, mianowicie są one zbyt wysokie. Cały czas, na biegu jałowym obroty są wysokie, nie schodzą poniżej 1 500, jest tak i na zimnym i na ciepłym silniku. Mam gaznik Solexa 2EE ssanie jest sterowane elektronicznie.
Czy ktoś z kolegów wie co może być przyczyną???
[80 B3 1,6 PP] Za wysokie obroty biegu jałowego
[80 B3 1,6 PP] Za wysokie obroty biegu jałowego
AUDI RZĄDZI!!!
Pozdro for all...
Pozdro for all...
silnik krokowy w gazniku solex? Nie ma tam krokowca
Regulacja położenia spoczynkowego przepustnicy lub lewe powietrze. To na początek.
Regulacja położenia spoczynkowego przepustnicy lub lewe powietrze. To na początek.
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 1999 AHF
BMW 5 E39 2,5 TDS
Elektronika/elektryka samochodowa. Serwis klimatyzacji LUBIN tel. 510-861-605
Problem z akumulatorem? Zapraszam.
Audi A3 8L 1,9 1999 AHF
BMW 5 E39 2,5 TDS
Elektronika/elektryka samochodowa. Serwis klimatyzacji LUBIN tel. 510-861-605
Problem z akumulatorem? Zapraszam.
[80 B3 1,6 PP] Za wysokie obroty biegu jałowego
fałszywe powietrze na pewno nie sprawdzałem wszyskie przewody... :roll:
A gdzie się znajduje ta regulacja położenia spoczynkowego przepustnicy?
[ Dodano: 2008-09-14, 14:35 ]
Dodam tylko żeby było jaśniej że na zimnym silniku przepustnica ssania jest u mnie zamknięta a na rozgrzanym otwarta, ale cały czas drga, a na rozgrzanym to przymyka się i otwiera co powoduje że obroty z wysokich schodzą na niskie i tak w kólko. Na początku to cały czas miał wysokie, a teraz zaczął schodzić z wysokich na niskie i znowu na wysokie i na niskie... :roll:
Koledzy pomóżcie...
A gdzie się znajduje ta regulacja położenia spoczynkowego przepustnicy?
[ Dodano: 2008-09-14, 14:35 ]
Dodam tylko żeby było jaśniej że na zimnym silniku przepustnica ssania jest u mnie zamknięta a na rozgrzanym otwarta, ale cały czas drga, a na rozgrzanym to przymyka się i otwiera co powoduje że obroty z wysokich schodzą na niskie i tak w kólko. Na początku to cały czas miał wysokie, a teraz zaczął schodzić z wysokich na niskie i znowu na wysokie i na niskie... :roll:
Koledzy pomóżcie...
AUDI RZĄDZI!!!
Pozdro for all...
Pozdro for all...
- Multifonika
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Motostacja
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: [80 B3 1,6 PP] Za wysokie obroty biegu jałowego
Tak właśnie ten gaźnik reguluje skład mieszanki na podstawie sygnału z sondy lambda. Spróbuj odłączyć tą sondę i zapalić silnik, wtedy sterownik gaźnika przestanie regulować pracą silnika na podstawie jej odczytów a "przepustnica rozruchowa" (ta klapka na górze) przestanie się ruszać.KrzyśRS pisze:na zimnym silniku przepustnica ssania jest u mnie zamknięta a na rozgrzanym otwarta, ale cały czas drga, a na rozgrzanym to przymyka się i otwiera co powoduje że obroty z wysokich schodzą na niskie i tak w kólko.
Gdy falują obroty sprawdź też ręką lub wizualnie od strony akumulatora czy nastawnik pracuje, czyli czy dodaje i ujmuje gazu. Jeśli masz stale podwyższone obroty (nie falują) to możesz go ręcznie z użyciem niewielkiej siły cofnąć przymykając przepustnicę, obroty powinny spaść, ale jak tylko puścisz to wrócą do wcześniejszego stanu. W tym gaźniku wolne obroty reguluje komputer główną przepustnicą podczas jazdy powinno się odczuwać przy hamowaniu silnikiem jak pedał gazu "żyje".
Ja w swoim miałem pęknięty przewód podciśnieniowy, który idzie z podstawy gaźnika do tego nastawnika przepustnicy (tak wygląda nastawnik z przewodem podciśnieniowym), jest go ciężko zobaczyć gdy jest założona obudowa filtra powietrza. Sam nastawnik jest awaryjny i jego awaria objawia się bardzo podobnie.
Jak wyeliminujesz sondę lambda przewody podciśnieniowe i nieszczelność w dolocie może okazać się, że trzeba będzie zregenerować albo wymienić gaźnik lub ten nastawnik.
Allegro - gaźniki 2ee i częsci
Wpisz w szukajce na forum "2ee" było trochę o tym - to typowe w tych gaźnikach.
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2008, 23:49 przez Multifonika, łącznie zmieniany 1 raz.
Części samochodowe online - Motostacja
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Mając taki sam silnik według mnie siada nastawnik przepustnicy ale można to sprawdzić w warsztacie tam gdzie specjalizują sie w gażnikach i dodam jeszcze że jak nastawnik kiedyś mi siadł to nie miałem wolnych obrotów także objawy mogą być różne jeżeli dojdziesz co było przyczyną daj znać u mnie teraz też coś delikatnie podwyższyły sie obroty na 1100 muszę zajrzeć pod maskę tam jest śruba regulacyjna ale ona jest ustawiona fabrycznie jak chcesz możesz lekko ją wykręcić i zobaczysz co się będzie działo tylko żebyś jej nie zgubił ale wdług mnie to nastawnik wariuje
Dodano: 2008-09-18, 18:42
dodam jeszcze że za wolne obroty jet odpowiedzialny jeszcze czujnik położenia przepustnicy i czujnik temperatury w kolektorze ssącym i tyle
Dodano: 2008-09-18, 18:42
dodam jeszcze że za wolne obroty jet odpowiedzialny jeszcze czujnik położenia przepustnicy i czujnik temperatury w kolektorze ssącym i tyle
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga