Witam mam problem z obrotami w moim silniku 1,6 benzyna, mianowicie są one zbyt wysokie. Cały czas, na biegu jałowym obroty są wysokie, nie schodzą poniżej 1 500, jest tak i na zimnym i na ciepłym silniku. Mam gaznik Solexa 2EE ssanie jest sterowane elektronicznie.
Czy ktoś z kolegów wie co może być przyczyną???
[80 B3 1,6 PP] Za wysokie obroty biegu jałowego
[80 B3 1,6 PP] Za wysokie obroty biegu jałowego
fałszywe powietrze na pewno nie sprawdzałem wszyskie przewody... :roll:
A gdzie się znajduje ta regulacja położenia spoczynkowego przepustnicy?
[ Dodano: 2008-09-14, 14:35 ]
Dodam tylko żeby było jaśniej że na zimnym silniku przepustnica ssania jest u mnie zamknięta a na rozgrzanym otwarta, ale cały czas drga, a na rozgrzanym to przymyka się i otwiera co powoduje że obroty z wysokich schodzą na niskie i tak w kólko. Na początku to cały czas miał wysokie, a teraz zaczął schodzić z wysokich na niskie i znowu na wysokie i na niskie... :roll:
Koledzy pomóżcie...
A gdzie się znajduje ta regulacja położenia spoczynkowego przepustnicy?
[ Dodano: 2008-09-14, 14:35 ]
Dodam tylko żeby było jaśniej że na zimnym silniku przepustnica ssania jest u mnie zamknięta a na rozgrzanym otwarta, ale cały czas drga, a na rozgrzanym to przymyka się i otwiera co powoduje że obroty z wysokich schodzą na niskie i tak w kólko. Na początku to cały czas miał wysokie, a teraz zaczął schodzić z wysokich na niskie i znowu na wysokie i na niskie... :roll:
Koledzy pomóżcie...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Re: [80 B3 1,6 PP] Za wysokie obroty biegu jałowego
Tak właśnie ten gaźnik reguluje skład mieszanki na podstawie sygnału z sondy lambda. Spróbuj odłączyć tą sondę i zapalić silnik, wtedy sterownik gaźnika przestanie regulować pracą silnika na podstawie jej odczytów a "przepustnica rozruchowa" (ta klapka na górze) przestanie się ruszać.KrzyśRS pisze:na zimnym silniku przepustnica ssania jest u mnie zamknięta a na rozgrzanym otwarta, ale cały czas drga, a na rozgrzanym to przymyka się i otwiera co powoduje że obroty z wysokich schodzą na niskie i tak w kólko.
Gdy falują obroty sprawdź też ręką lub wizualnie od strony akumulatora czy nastawnik pracuje, czyli czy dodaje i ujmuje gazu. Jeśli masz stale podwyższone obroty (nie falują) to możesz go ręcznie z użyciem niewielkiej siły cofnąć przymykając przepustnicę, obroty powinny spaść, ale jak tylko puścisz to wrócą do wcześniejszego stanu. W tym gaźniku wolne obroty reguluje komputer główną przepustnicą podczas jazdy powinno się odczuwać przy hamowaniu silnikiem jak pedał gazu "żyje".
Ja w swoim miałem pęknięty przewód podciśnieniowy, który idzie z podstawy gaźnika do tego nastawnika przepustnicy (tak wygląda nastawnik z przewodem podciśnieniowym), jest go ciężko zobaczyć gdy jest założona obudowa filtra powietrza. Sam nastawnik jest awaryjny i jego awaria objawia się bardzo podobnie.
Jak wyeliminujesz sondę lambda przewody podciśnieniowe i nieszczelność w dolocie może okazać się, że trzeba będzie zregenerować albo wymienić gaźnik lub ten nastawnik.
Allegro - gaźniki 2ee i częsci
Wpisz w szukajce na forum "2ee" było trochę o tym - to typowe w tych gaźnikach.
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2008, 23:49 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Mając taki sam silnik według mnie siada nastawnik przepustnicy ale można to sprawdzić w warsztacie tam gdzie specjalizują sie w gażnikach i dodam jeszcze że jak nastawnik kiedyś mi siadł to nie miałem wolnych obrotów także objawy mogą być różne jeżeli dojdziesz co było przyczyną daj znać u mnie teraz też coś delikatnie podwyższyły sie obroty na 1100 muszę zajrzeć pod maskę tam jest śruba regulacyjna ale ona jest ustawiona fabrycznie jak chcesz możesz lekko ją wykręcić i zobaczysz co się będzie działo tylko żebyś jej nie zgubił ale wdług mnie to nastawnik wariuje
Dodano: 2008-09-18, 18:42
dodam jeszcze że za wolne obroty jet odpowiedzialny jeszcze czujnik położenia przepustnicy i czujnik temperatury w kolektorze ssącym i tyle
Dodano: 2008-09-18, 18:42
dodam jeszcze że za wolne obroty jet odpowiedzialny jeszcze czujnik położenia przepustnicy i czujnik temperatury w kolektorze ssącym i tyle