Strona 1 z 1

[b4 ABT] Problem z zapaleniem 2.0 90km

: 29 sty 2012, 11:46
autor: Gospodar1
Witam posiadam 80 b4 2,0 90km i mam taki problem że przy niższej tenp. na polu nie chce mi zapalić strasznie długo trzeba go kręcić zanim zapali wymieniłem kable, świece, kopułkę i palec i dalej nic z czym to może być a jak zapali to muszę mu dodawać gazu pulsacijnie bo na wolnych gaśnie a później pali bez problemu proszę o pomoc

: 29 sty 2012, 12:01
autor: olek70
Witam.
Prawdopodobnie padł niebieski czujnik, który odpowiada za wzbogacenie mieszanki przy zimnym silniku.

: 29 sty 2012, 12:05
autor: Pieterb
tu masz podobny temat 20-abt-90km-t63566.html

: 29 sty 2012, 12:05
autor: Hołowczyc20
Niebieski czujnik kolego padł, wymień go i będzie po problemie ;-)
Ps najlepiej kupić ori i mieć spokój na lata

: 29 sty 2012, 13:00
autor: Gospodar1
ja zaczołem podejrzewać cewkę ale iskra jest ładna wymienię ten czujnik i się zobaczy napisze jeszcze co i jak na razie wielkie dzięki za pomoc pozdrawiam gorąco

[ Dodano: 2012-01-31, 14:33 ]
Dzięki panowie za pomoc jednak ten czujnik pozdrawiam!!!

: 19 gru 2012, 13:14
autor: szymmek
Witam, zauważyłem że podobne objawy w moim ABT, rano jak jest zimno gdy zapalam go na benzynie to zapala nieco gorzej, trzeba dodać trochę gazu, jak zapali to chodzi jakby na 3 gary i trzęsie, słabo się wkręca, czuć benzynę, po czasie silnik zaczyna normalnie pracować (po dodawaniu gazu), myślałem że to może świece ale teraz podejrzewam ten czujnik bo już go kiedyś wymieniałem ale kupiłem najtańszy ze sklepu Topran, więc pewnie jest lipny, nie che jeździć po mechanikach bo będzie tak że wydam kupe kasy i nic to nie da, więc kupować nowy lepszy czujnik, czy może to coś innego ?

: 19 gru 2012, 16:13
autor: Pieterb
szymmek pisze: teraz podejrzewam ten czujnik bo już go kiedyś wymieniałem ale kupiłem najtańszy ze sklepu Topran, więc pewnie jest lipny, nie che jeździć po mechanikach bo będzie tak że wydam kupe kasy i nic to nie da, więc kupować nowy lepszy czujnik,
możliwe że to on ale jak masz miernik to możesz go sprawdzić aby nie kupować w ciemno
powinien mieć takie parametry
- przy 0°C 5000...6500 Ω
- przy 10°C 3300...4500 Ω
- przy 20°C 2200...3000 Ω
- przy 30°C 1500...2000 Ω
- przy 40°C 1000...1400 Ω
- przy 50°C 700...950 Ω
- przy 60°C 540...680 Ω
- przy 70°C 400...500 Ω
- przy 80°C 275...375 Ω
- przy 90°C 200...275 Ω
- przy 100°C 150...225 Ω

: 19 gru 2012, 20:06
autor: szymmek
Mam pytanie, bo nie znam się jednostkach rezystencji, na ile ustawić miernik ? Sprawdzałem rezystencje na zimnym, miałem ustawiony miernik na 2000 k omów, miernik pokazywał od 100 do 256