2.0 ABT (90KM) źle odpala
2.0 ABT (90KM) źle odpala
Mam problem z zapalaniem na benzynie . Jest coraz gorzej i ostatnio odpalam tylko na gazie (BRC) .Jak odpalam na benzynie to czuć jej zapach .Jesli sie uda to na początku nierówno pracuje i dławi sie przy gazowaniu. Na gazie chodzi bez zażutu (w zasadzie). P rozgrzaniu zapali i na benzynie ale mam wrażenie ,że dużo pali i dymi.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Cris, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Głowna bolączka samochodów z instalacja gazowa to pompy paliwa. Zapewne jeździsz mając stan blisko rezerwy. Taka jazda prowadzi do zacierania się elementów ruchomych pompki która ma ograniczone smarowanie. Sugeruje sprawdzić ciśnienie wtrysku. Kopci na czarno to prawdopodobnie wtrysk leje z uwagi na słabe ciśnienie (nie rozpyla). Utrudnione zapalanie to powód braku odpowiedniej dawki czemu tez jest winna pompa.
jeśli masz 1 generacje gazu to istnieje też inna możliwość łatwo to sprawdzić poprzez reset ECU. Jeżeli po resecie odpali normalnie na benzynie, znaczy to, że i sonda lambda i pompa jest sprawna a przyczyną jest zła dawka na gazie, a lambda nie jest odłączana ani emulowana i jest to najtańsze co można sprawdzić bo zdjęcie klemy na kilkanaście minut wiele nie kosztuje.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
takie powinny być wskazania
- przy 0°C 5000...6500 Ω
- przy 10°C 3300...4500 Ω
- przy 20°C 2200...3000 Ω
- przy 30°C 1500...2000 Ω
- przy 40°C 1000...1400 Ω
- przy 50°C 700...950 Ω
- przy 60°C 540...680 Ω
- przy 70°C 400...500 Ω
- przy 80°C 275...375 Ω
- przy 90°C 200...275 Ω
- przy 100°C 150...225 Ω
- przy 0°C 5000...6500 Ω
- przy 10°C 3300...4500 Ω
- przy 20°C 2200...3000 Ω
- przy 30°C 1500...2000 Ω
- przy 40°C 1000...1400 Ω
- przy 50°C 700...950 Ω
- przy 60°C 540...680 Ω
- przy 70°C 400...500 Ω
- przy 80°C 275...375 Ω
- przy 90°C 200...275 Ω
- przy 100°C 150...225 Ω
Ostatnio miałem podobne objawy. Zimny na benzynie nierówno chodził, po rozgrzaniu lepiej. Wskaźnik paliwa coś za szybko pokazywał rezerwę . Na gazie bez problemów. Aczkolwiek z samym odpaleniem problemów nie było.andi77 pisze:Masz podejrzenie, że ,,zapitala" cały czas na ssaniu?majekk pisze:Niebieski czujnik temp. cieczy chłodzącej może być walnięty.
Czujnik był walnięty.
Najlepiej podpiąć pod VAGa i sprawdzić.
W sklepie były dwa do wyboru ;za 13 zł i za 60 .Kupiłem za 13 bo nie byłem pewny czy pomoże . Na pszyszłość jak ten walnie to będę pewny i kupię droższy .Pozdrawiam
[ Dodano: 2012-02-06, 09:08 ]
Jednak dalej coś nie tak...Niewątpliwie czujnik był walnięty i jest o niebo lepiej ,ale...Znowu nie mogłem uruchomić .Zalało mi świece i niemal wyczerpałem akumulator. Mam wrażenie ,że czujnik ciśnienia paliwa ,a w szczególności membrana siadają ....Mam osobny przełącznik do wyłączania pompy paliwowej i odpaliłem dopiero jak niechcący odłączyłem pompę...Zaczął ładnie chodzić ale zgasł .Następnym razem po chwili załączyłem pompę i było dobrze ,tylko trochę się dławił na początku zanim się nie rozgrzał . Takie objawy nie są za każdym razem .Czyżby dziurawa membrana ?
[ Dodano: 2012-04-29, 09:50 ]
Wszystko OK .
[ Dodano: 2012-02-06, 09:08 ]
Jednak dalej coś nie tak...Niewątpliwie czujnik był walnięty i jest o niebo lepiej ,ale...Znowu nie mogłem uruchomić .Zalało mi świece i niemal wyczerpałem akumulator. Mam wrażenie ,że czujnik ciśnienia paliwa ,a w szczególności membrana siadają ....Mam osobny przełącznik do wyłączania pompy paliwowej i odpaliłem dopiero jak niechcący odłączyłem pompę...Zaczął ładnie chodzić ale zgasł .Następnym razem po chwili załączyłem pompę i było dobrze ,tylko trochę się dławił na początku zanim się nie rozgrzał . Takie objawy nie są za każdym razem .Czyżby dziurawa membrana ?
[ Dodano: 2012-04-29, 09:50 ]
Wszystko OK .