Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

2.0 ABT (90KM) źle odpala

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Cris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 26 sty 2012, 18:47

2.0 ABT (90KM) źle odpala

Post autor: Cris » 26 sty 2012, 21:20

Mam problem z zapalaniem na benzynie . Jest coraz gorzej i ostatnio odpalam tylko na gazie (BRC) .Jak odpalam na benzynie to czuć jej zapach .Jesli sie uda to na początku nierówno pracuje i dławi sie przy gazowaniu. Na gazie chodzi bez zażutu (w zasadzie). P rozgrzaniu zapali i na benzynie ale mam wrażenie ,że dużo pali i dymi.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Cris, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 26 sty 2012, 23:10

Cris, Jak na benzynie dymi na czarno i nierówno chodzi a w dodatku dużo pali... to prawdopodobnie wina jest po stronie sondy lambda.
Pewność uzyskasz jak podepniesz pod VAG-a.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 27 sty 2012, 10:55

Głowna bolączka samochodów z instalacja gazowa to pompy paliwa. Zapewne jeździsz mając stan blisko rezerwy. Taka jazda prowadzi do zacierania się elementów ruchomych pompki która ma ograniczone smarowanie. Sugeruje sprawdzić ciśnienie wtrysku. Kopci na czarno to prawdopodobnie wtrysk leje z uwagi na słabe ciśnienie (nie rozpyla). Utrudnione zapalanie to powód braku odpowiedniej dawki czemu tez jest winna pompa.

ziko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 03 gru 2008, 07:32

Post autor: ziko » 27 sty 2012, 12:25

jeśli masz 1 generacje gazu to istnieje też inna możliwość łatwo to sprawdzić poprzez reset ECU. Jeżeli po resecie odpali normalnie na benzynie, znaczy to, że i sonda lambda i pompa jest sprawna a przyczyną jest zła dawka na gazie, a lambda nie jest odłączana ani emulowana i jest to najtańsze co można sprawdzić bo zdjęcie klemy na kilkanaście minut wiele nie kosztuje.

Cris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 26 sty 2012, 18:47

Post autor: Cris » 27 sty 2012, 17:24

Nie wiem co to znaczy lambda emulowana ,ale sprawdziłem ,że gazownicy wpięli sie swoimi przewodami do sondy. Robiłem reset i nic to nie daje ....

[ Dodano: 2012-01-27, 17:29 ]
Łukasz , zainteresowała mnie Twoja hipoteza....Napisz coś więcej !

Awatar użytkownika
majekk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 06 cze 2010, 19:50
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: majekk » 27 sty 2012, 17:30

Niebieski czujnik temp. cieczy chłodzącej może być walnięty.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 27 sty 2012, 23:07

majekk pisze:Niebieski czujnik temp. cieczy chłodzącej może być walnięty.
Masz podejrzenie, że ,,zapitala" cały czas na ssaniu?

Cris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 26 sty 2012, 18:47

Post autor: Cris » 28 sty 2012, 10:42

Jeszcze niedawno jak go uruchomiłem to po minucie pracy nagle przyśpieszał i póżniej gasł ...? Sprawdzałem ten niebieski czujnik miernikiem . Na zimno miał 15 kiloomów ,po ogrzaniu oporność spadła do 3 kiloomów . Wygląda ,że działa ,chyba ,że oporność jest inna .

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 sty 2012, 10:46

takie powinny być wskazania
- przy 0°C 5000...6500 Ω
- przy 10°C 3300...4500 Ω
- przy 20°C 2200...3000 Ω
- przy 30°C 1500...2000 Ω
- przy 40°C 1000...1400 Ω
- przy 50°C 700...950 Ω
- przy 60°C 540...680 Ω
- przy 70°C 400...500 Ω
- przy 80°C 275...375 Ω
- przy 90°C 200...275 Ω
- przy 100°C 150...225 Ω

Awatar użytkownika
majekk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 06 cze 2010, 19:50
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: majekk » 28 sty 2012, 11:03

andi77 pisze:
majekk pisze:Niebieski czujnik temp. cieczy chłodzącej może być walnięty.
Masz podejrzenie, że ,,zapitala" cały czas na ssaniu?
Ostatnio miałem podobne objawy. Zimny na benzynie nierówno chodził, po rozgrzaniu lepiej. Wskaźnik paliwa coś za szybko pokazywał rezerwę ;). Na gazie bez problemów. Aczkolwiek z samym odpaleniem problemów nie było.

Czujnik był walnięty.


Najlepiej podpiąć pod VAGa i sprawdzić.

Cris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 26 sty 2012, 18:47

Post autor: Cris » 28 sty 2012, 14:07

Panowie ! Dzięki wielkie za pomoc . Czujnik niebieski był walnięty ! Wygląda ,że po wymianie wszystko jest OK . Zrobiłem reset i chyba będzie dobrze. Jeszcze raz dzięki !

Awatar użytkownika
TNTomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 28 paź 2010, 13:02
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: TNTomek » 28 sty 2012, 15:45

Podepnę się pod temat. Ile kosztuje taki czujnik? Ps: Słyszałem,że odradzają zamienniki - Tylko oryginał. Mam ten sam problem co u kolegi.

Awatar użytkownika
majekk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 06 cze 2010, 19:50
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: majekk » 28 sty 2012, 17:09

Ja kupiłem jakiś hiszpański FAE. Dałem 42 złote w InterCars. To średnia półka mieli jeszcze tańsze i jeden za 72. Zobaczymy jak się sprawdzi ;-)

Cris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 26 sty 2012, 18:47

Post autor: Cris » 28 sty 2012, 20:40

W sklepie były dwa do wyboru ;za 13 zł i za 60 .Kupiłem za 13 bo nie byłem pewny czy pomoże . Na pszyszłość jak ten walnie to będę pewny i kupię droższy .Pozdrawiam :-?

[ Dodano: 2012-02-06, 09:08 ]
Jednak dalej coś nie tak...Niewątpliwie czujnik był walnięty i jest o niebo lepiej ,ale...Znowu nie mogłem uruchomić .Zalało mi świece i niemal wyczerpałem akumulator. Mam wrażenie ,że czujnik ciśnienia paliwa ,a w szczególności membrana siadają ....Mam osobny przełącznik do wyłączania pompy paliwowej i odpaliłem dopiero jak niechcący odłączyłem pompę...Zaczął ładnie chodzić ale zgasł .Następnym razem po chwili załączyłem pompę i było dobrze ,tylko trochę się dławił na początku zanim się nie rozgrzał . Takie objawy nie są za każdym razem .Czyżby dziurawa membrana ?

[ Dodano: 2012-04-29, 09:50 ]
Wszystko OK .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl