Strona 1 z 2

[B4 ABK] Obroty schodzą za nisko

: 16 wrz 2012, 17:14
autor: sony190
Witam.
Od tygodnia mam problem z obrotami tzn. na biegu jałowym obrotomierz pokazuje ok 700 obr gdzie zawsze miałem 900.O co może chodzić?dodam, że nie szarpie silnikiem a raczej chodzi chyba normalnie.Więc skąd ten nagły spadek obrotów?

: 16 wrz 2012, 17:54
autor: mariusz122
Przyczyn może być wiele-niebieski czujnik,przepływomierz,magiczny przekażnik nr.30,a najprawdopodobniej coś z krokowcem.Szukaj na forum bo o ABK i obrotach było milion razy.

: 16 wrz 2012, 19:50
autor: sony190
Szukałem dzisiaj przez długi czas i podobnego problemu nie znalazłem.Co może być z krokowcem?

: 17 wrz 2012, 01:00
autor: Francis1982
Do wyczyszczenia. Najlepiej pomoczyć w nafcie przez noc a potem nasmarować. Koniecznie nasmarować. Jak to nie pomoże to można myśleć dalej. Najpierw zrób to.

: 17 wrz 2012, 21:04
autor: sony190
Więc obstawiacie tylko krokowca?zrobię to w weekend bo w tygodniu niestety nie mam na to czasu.Wtedy dam znać.

: 22 wrz 2012, 19:25
autor: masteretsam
U mnie obroty potrafiły wariować przez przepływomierz, jeśli masz kogos kto ci porzyczy to spróbuj przelożyć i zobacz jaki efekt.

: 23 wrz 2012, 19:56
autor: sony190
No i jestem w kropce.Przełożyłem krokowca z ABK ojca i dalej to samo, przekaźnik nr 30 i nic..przepływka działa w porządku, klapka się nie zacina.Więc co może być nie tak?

: 23 wrz 2012, 20:05
autor: LUPO
jakie masz obroty po odpaleniu na zimnym silniku np. po nocy?

: 23 wrz 2012, 20:07
autor: mwmen
Miałem podobny problem z tym że niekiedy miał tak że falował a przyczyna był czujnik położenia przepustnicy jak masz możliwość podmień ,u mnie wszystkie problemy z obrotami zniknęły .

: 23 wrz 2012, 20:27
autor: sony190
U mnie nie falują tylko stoją w miejscu..po nocy mam jakies 900 może 950 obr..gdzie znajduje się ten czujnik?

: 23 wrz 2012, 20:38
autor: mwmen
U mnie też nie zawsze falowały ale miałem tak że nieraz stały za nisko a nieraz za wysoko . Ten czujnik jest tak jak by pod przepustnicą ,odkręcany jest od dołu , bedziesz widział ,wpięta jest do niego szeroka kostka

: 23 wrz 2012, 20:42
autor: sony190
Będę musiał rzucić na to okiem bo kończą mi się pomysły :mrgreen: .

: 23 wrz 2012, 20:50
autor: Pieterb
Tu masz filmik jak sprawdzić go multimetrem http://www.youtube.com/watch?v=PvhVMJkFeXc&feature=player_detailpage

[ Dodano: 2012-09-23, 20:53 ]
tu masz jeszcze temat może Ci pomoże b4-20-abk-lpg-czujnik-polozenia-przepus ... 47515.html

: 23 wrz 2012, 21:36
autor: ignac112
Pod kompa podpinałeś? Chociażby zobaczyć jakie obroty wskazuje VAG a jakie obrotomierz, można też porównać temperaturę czujników itp. Możliwe i mi się tak wydaje, że czujnik temperatury uważa, że autko jest w 100% nagrzane i taką właśnie mieszankę podaje, a powinien włączyć ssanie.

: 23 wrz 2012, 22:15
autor: Francis1982
Jak wystąpiło zjawisko? Nagle? Coś robiłeś przy silniku że nagle zaczęło pokazywać 700 zamiast 900 rpm? W sumie łatwiej ustalić czy owe niskie obroty wystąpiły same z siebie czy może cokolwiek robiłeś. Liczą się nawet głupie pierdoły typu zdejmowanie schowka pod kierownicą gdzie znajduje się przekaźnik 30. Wystarczy go szturchnąć.