[B4 2.0 ABK LPG] czujnik położenia przepustnicy-rezystancje
[B4 2.0 ABK LPG] czujnik położenia przepustnicy-rezystancje
Witam, przeszukałem całe forum wzdłuż i wszerz i choć na temat TPSu w ABK tematów nie brakuje to nie znalazłem informacji, których szukam:
mam problem z obrotami biegu jałowego i z gaśnięciem silnika:
- PB - silnik po odpaleniu gaśnie, a jak już mu się zdarzy, że go zmuszę do działania to obroty są niskie
- LPG - obroty rzędu 1300 - 1500 obr/min
miałem tez problem z szarpaniem silnika (PB i LPG to samo) przy ok 1500-2000obr/min, ale przeczyściłem układ WN i już tego nie odczuwam, ale problem z obrotami pozostał
sprawdziłem:
VAG - BRAK BŁĘDÓW
- czujnik temp. niebieski i szary - zmierzone i są OK, VAG tez pokazuje prawidłowe temp.
- przepławka się nie zacina - VAG na b. jałowym pokazuje 14-17%, temp. pow dolotowego tez prawidłowa
- układ WN - przeglądnięty i wyczyszczony - OK, nie ma przebić
- TPS - VAG pokazuje kąt otwarcia przepustnicy od 0 do 75 stopni ale przy ok 1/3 zakresu pracy TPS są zaburzenia pracy tzn. naciskam pedał gazu, a wskazanie kąta zamiast rosnąć liniowo to ZATRZYMUJE SIĘ, a nawet SPADA!
dlatego głównym podejrzanym jest TPS o nr 037 907 385H - planuje kupić używkę i dlatego mam prośbę o informacje jakie powinny być rezystancje pomiędzy pinami TPSu - che sprawdzić przed zakupem żeby nie kupić bubla?
ja zmierzyłem rezystancje wg opisu na rysunku i mi pokazuje tak:
piny 1-3: ~3250 Ohm
piny 1-2: ~2250 Ohm
piny 2-3: ~1600 Ohm
dziękuje z góry za info i pomoc
mam problem z obrotami biegu jałowego i z gaśnięciem silnika:
- PB - silnik po odpaleniu gaśnie, a jak już mu się zdarzy, że go zmuszę do działania to obroty są niskie
- LPG - obroty rzędu 1300 - 1500 obr/min
miałem tez problem z szarpaniem silnika (PB i LPG to samo) przy ok 1500-2000obr/min, ale przeczyściłem układ WN i już tego nie odczuwam, ale problem z obrotami pozostał
sprawdziłem:
VAG - BRAK BŁĘDÓW
- czujnik temp. niebieski i szary - zmierzone i są OK, VAG tez pokazuje prawidłowe temp.
- przepławka się nie zacina - VAG na b. jałowym pokazuje 14-17%, temp. pow dolotowego tez prawidłowa
- układ WN - przeglądnięty i wyczyszczony - OK, nie ma przebić
- TPS - VAG pokazuje kąt otwarcia przepustnicy od 0 do 75 stopni ale przy ok 1/3 zakresu pracy TPS są zaburzenia pracy tzn. naciskam pedał gazu, a wskazanie kąta zamiast rosnąć liniowo to ZATRZYMUJE SIĘ, a nawet SPADA!
dlatego głównym podejrzanym jest TPS o nr 037 907 385H - planuje kupić używkę i dlatego mam prośbę o informacje jakie powinny być rezystancje pomiędzy pinami TPSu - che sprawdzić przed zakupem żeby nie kupić bubla?
ja zmierzyłem rezystancje wg opisu na rysunku i mi pokazuje tak:
piny 1-3: ~3250 Ohm
piny 1-2: ~2250 Ohm
piny 2-3: ~1600 Ohm
dziękuje z góry za info i pomoc
Ostatnio zmieniony 13 paź 2010, 18:24 przez quattro81, łącznie zmieniany 1 raz.
...z quattro zawsze idzie łatwo
było...Audi 90 2.3 20V quattro
było...Audi 90 2.3 20V quattro
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Dobre masz te wartości. W sumie najważniejsze jest żeby w trakcie kręcenia potencjometrem dwie z rezystancji zmieniały się liniowo, bez żadnych skoków i wahań, natomiast trzecia jest stała i się nie zmienia.
Jak znajdziesz dwa dobre, to weź jeden dla mnie.
Pozdro <ok>
Jak znajdziesz dwa dobre, to weź jeden dla mnie.
Pozdro <ok>
Audi 80 B4 Avant ABK
http://chomikuj.pl/d3ltaa/E-booki/Audi80
http://chomikuj.pl/d3ltaa/E-booki/Audi80
ok jak będe na kupnie to bede pamietał ,na miejscu pytałem i nikt nie maHeavenQueen pisze:Jak znajdziesz dwa dobre, to weź jeden dla mnie.
Pozdro
...a ja jeszcze znalazłem takie dane nt. TPS w silniku ABK:
napięcie zasilania: 5V
napięcie wyjściowe: 0 - 5 V
opór: 400 - 510 omów (pomiędzy + i -)
czyli te opornosci, które zmierzyłem chyba jednak są nieprawidłowe
[ Dodano: 2010-10-17, 18:19 ]
_DJ_3 - a pamiętasz może pomiędzy, kótrymi pinami?_DJ_3 pisze:a u mnie było 2.960 chyba i szło w dół a drugie niepamietam z jakiej szło do góry do 2.960
...z quattro zawsze idzie łatwo
było...Audi 90 2.3 20V quattro
było...Audi 90 2.3 20V quattro
no wiec wczoraj pomierzyłem ale nie mogłem wejśc na stronke klubu
tylko jest kłopot bo nie pamietam od której strony liczyłem piny i zapisywałem na kartce
1-3 1.88 koma
2-3 1.25-2.56 a przy odtwarciu do pełna małej przepustnicy 2.11
1-2 2.57-1.21 ---------------//--------------------------- 1.68
tylko jest kłopot bo nie pamietam od której strony liczyłem piny i zapisywałem na kartce
1-3 1.88 koma
2-3 1.25-2.56 a przy odtwarciu do pełna małej przepustnicy 2.11
1-2 2.57-1.21 ---------------//--------------------------- 1.68
było C3
jest B4
jest B4
_DJ_3 pisze:no wiec wczoraj pomierzyłem ale nie mogłem wejśc na stronke klubu
tylko jest kłopot bo nie pamietam od której strony liczyłem piny i zapisywałem na kartce
1-3 1.88 koma
2-3 1.25-2.56 a przy odtwarciu do pełna małej przepustnicy 2.11
1-2 2.57-1.21 ---------------//--------------------------- 1.68
_DJ_3 czyli przy zamkniętej przepustnicy było by tak :?: ??:
1-3 1.88
2-3 1.25
1-2 2.57
jeśli tak to wygląda to całkiem inaczej niż u mnie
...z quattro zawsze idzie łatwo
było...Audi 90 2.3 20V quattro
było...Audi 90 2.3 20V quattro
pytasz o to czy rezystancja zmienia się płynnie :?: niestety nie w całym zakresie przy ok 1/3 zakresu zaczynają się cyrki czyli rezystancja zamiast liniowo rosnąć stoi w miejscu a po chwili nawet trochę maleje i dopiero po przejściu kawałka zakresu znowu zaczyna liniowo rosnąća tak z ciekawości w takim razie jak to jest u ciebie?
...z quattro zawsze idzie łatwo
było...Audi 90 2.3 20V quattro
było...Audi 90 2.3 20V quattro
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga