Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK LPG] czujnik położenia przepustnicy-rezystancje

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
quattro81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 03 wrz 2010, 14:14
Lokalizacja: Andrychów/Małopolska

[B4 2.0 ABK LPG] czujnik położenia przepustnicy-rezystancje

Post autor: quattro81 » 12 paź 2010, 15:04

Witam, przeszukałem całe forum wzdłuż i wszerz i choć na temat TPSu w ABK tematów nie brakuje to nie znalazłem informacji, których szukam:

mam problem z obrotami biegu jałowego i z gaśnięciem silnika:
- PB - silnik po odpaleniu gaśnie, a jak już mu się zdarzy, że go zmuszę do działania to obroty są niskie
- LPG - obroty rzędu 1300 - 1500 obr/min
miałem tez problem z szarpaniem silnika (PB i LPG to samo) przy ok 1500-2000obr/min, ale przeczyściłem układ WN i już tego nie odczuwam, ale problem z obrotami pozostał :-?

sprawdziłem:
VAG - BRAK BŁĘDÓW
- czujnik temp. niebieski i szary - zmierzone i są OK, VAG tez pokazuje prawidłowe temp.
- przepławka się nie zacina - VAG na b. jałowym pokazuje 14-17%, temp. pow dolotowego tez prawidłowa
- układ WN - przeglądnięty i wyczyszczony - OK, nie ma przebić
- TPS - VAG pokazuje kąt otwarcia przepustnicy od 0 do 75 stopni ale przy ok 1/3 zakresu pracy TPS są zaburzenia pracy tzn. naciskam pedał gazu, a wskazanie kąta zamiast rosnąć liniowo to ZATRZYMUJE SIĘ, a nawet SPADA! :-/

dlatego głównym podejrzanym jest TPS o nr 037 907 385H - planuje kupić używkę i dlatego mam prośbę o informacje jakie powinny być rezystancje pomiędzy pinami TPSu - che sprawdzić przed zakupem żeby nie kupić bubla?

ja zmierzyłem rezystancje wg opisu na rysunku i mi pokazuje tak:
piny 1-3: ~3250 Ohm
piny 1-2: ~2250 Ohm
piny 2-3: ~1600 Ohm

dziękuje z góry za info i pomoc :-)
Ostatnio zmieniony 13 paź 2010, 18:24 przez quattro81, łącznie zmieniany 1 raz.
...z quattro zawsze idzie łatwo :D
było...Audi 90 2.3 20V quattro

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 12 paź 2010, 15:41

A w instrukcji z downloadu do B4 nie ma tych danych?
Grammar nazi.

quattro81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 03 wrz 2010, 14:14
Lokalizacja: Andrychów/Małopolska

Post autor: quattro81 » 13 paź 2010, 18:40

jaco80 pisze:A w instrukcji z downloadu do B4 nie ma tych danych?
niestety nie - ale takich danych raczej sie nie podaje :-? licze raczej na to, że ktoś z "Was" może to sprawdzał - mierzył
...z quattro zawsze idzie łatwo :D
było...Audi 90 2.3 20V quattro

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 13 paź 2010, 18:53

Dobre masz te wartości. W sumie najważniejsze jest żeby w trakcie kręcenia potencjometrem dwie z rezystancji zmieniały się liniowo, bez żadnych skoków i wahań, natomiast trzecia jest stała i się nie zmienia.
Jak znajdziesz dwa dobre, to weź jeden dla mnie.
Pozdro <ok>

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 13 paź 2010, 21:27

a u mnie było 2.960 chyba i szło w dół a drugie niepamietam z jakiej szło do góry do 2.960
było C3
jest B4

quattro81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 03 wrz 2010, 14:14
Lokalizacja: Andrychów/Małopolska

Post autor: quattro81 » 17 paź 2010, 18:16

HeavenQueen pisze:Jak znajdziesz dwa dobre, to weź jeden dla mnie.
Pozdro
ok jak będe na kupnie to bede pamietał :-) ,na miejscu pytałem i nikt nie ma :-/

...a ja jeszcze znalazłem takie dane nt. TPS w silniku ABK:
napięcie zasilania: 5V
napięcie wyjściowe: 0 - 5 V
opór: 400 - 510 omów (pomiędzy + i -)

czyli te opornosci, które zmierzyłem chyba jednak są nieprawidłowe :-?

[ Dodano: 2010-10-17, 18:19 ]
_DJ_3 pisze:a u mnie było 2.960 chyba i szło w dół a drugie niepamietam z jakiej szło do góry do 2.960
_DJ_3 - a pamiętasz może pomiędzy, kótrymi pinami?
...z quattro zawsze idzie łatwo :D
było...Audi 90 2.3 20V quattro

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 18 paź 2010, 09:46

ale moge jeszcze zmierzyć i ci napisze ale póżnym wieczorkiem
było C3
jest B4

quattro81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 03 wrz 2010, 14:14
Lokalizacja: Andrychów/Małopolska

Post autor: quattro81 » 18 paź 2010, 13:09

_DJ_3 pisze:ale moge jeszcze zmierzyć i ci napisze ale póżnym wieczorkiem
OK nie pali mi się tak bardzo :-) więc jeśli Ci się che to będę wdzięczny - będę miał jakiś punkt zaczepienia :mrgreen:

dzięki
...z quattro zawsze idzie łatwo :D
było...Audi 90 2.3 20V quattro

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 18 paź 2010, 20:45

o szkurna zapomniałem sorki jutro zmierze napewno
było C3
jest B4

quattro81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 03 wrz 2010, 14:14
Lokalizacja: Andrychów/Małopolska

Post autor: quattro81 » 19 paź 2010, 10:18

_DJ_3 pisze:o szkurna zapomniałem sorki jutro zmierze napewno
za dużo rzeczy na głowie co? ;-) skąd ja to znam :-?
będę cierpliwie czekał :-D
...z quattro zawsze idzie łatwo :D
było...Audi 90 2.3 20V quattro

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 20 paź 2010, 20:42

no wiec wczoraj pomierzyłem ale nie mogłem wejśc na stronke klubu
tylko jest kłopot bo nie pamietam od której strony liczyłem piny i zapisywałem na kartce

1-3 1.88 koma
2-3 1.25-2.56 a przy odtwarciu do pełna małej przepustnicy 2.11
1-2 2.57-1.21 ---------------//--------------------------- 1.68
było C3
jest B4

quattro81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 03 wrz 2010, 14:14
Lokalizacja: Andrychów/Małopolska

Post autor: quattro81 » 21 paź 2010, 10:48

_DJ_3 pisze:no wiec wczoraj pomierzyłem ale nie mogłem wejśc na stronke klubu
tylko jest kłopot bo nie pamietam od której strony liczyłem piny i zapisywałem na kartce

1-3 1.88 koma
2-3 1.25-2.56 a przy odtwarciu do pełna małej przepustnicy 2.11
1-2 2.57-1.21 ---------------//--------------------------- 1.68

_DJ_3 czyli przy zamkniętej przepustnicy było by tak :?: ??:
1-3 1.88
2-3 1.25
1-2 2.57

jeśli tak to wygląda to całkiem inaczej niż u mnie :-?
...z quattro zawsze idzie łatwo :D
było...Audi 90 2.3 20V quattro

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 21 paź 2010, 22:30

tak o tyle o ile ja mam dobry ale oporności się płynnie zmieniają bez żadnych skoków
a tak z ciekawości w takim razie jak to jest u ciebie?
było C3
jest B4

quattro81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 03 wrz 2010, 14:14
Lokalizacja: Andrychów/Małopolska

Post autor: quattro81 » 22 paź 2010, 07:42

a tak z ciekawości w takim razie jak to jest u ciebie?
pytasz o to czy rezystancja zmienia się płynnie :?: niestety nie w całym zakresie :-/ przy ok 1/3 zakresu zaczynają się cyrki czyli rezystancja zamiast liniowo rosnąć stoi w miejscu a po chwili nawet trochę maleje i dopiero po przejściu kawałka zakresu znowu zaczyna liniowo rosnąć
...z quattro zawsze idzie łatwo :D
było...Audi 90 2.3 20V quattro

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 22 paź 2010, 17:50

czyściłeś go wogóle ja w swoim miałem troszke oleju i wody, wody pewnie po tym jak myłem silnik hehe
było C3
jest B4

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga