Strona 1 z 2

B4 2.0 [ABK] Kolektor wydechowy z ABT do ABK

: 24 maja 2014, 10:10
autor: masteretsam
Witam. Koniecznie musze miec sprawnie działajaca sonde lambda a jak wiadomo u nas bez kata prawidłowo dzialac on a nie bedzie. Kata zkładac nie chce bo za drogo a zamienniki mijaja sie z celem. Wiem ze przeniesienie sondy w kolektor wydechowy przywroci jej prawidłowe wskazania. Mysałem nad nawiertem kolektora abk i wspawanie gniazda na sonde ale to chyba bez sensu bo kolektor ABK jest 4-2-1 i wiec sonda badała by tylko polowe spalin. Co sadzicie na ten temat? Myslałem nad montazem kolektora z ABT bo ten jest 4-1 wiec sonda w miejscu gdzie jest oryginalnie montowana bada całosc spalin, ponoc sie da ale czy to nie bedzie miało wpływu na pracie silnika? chodzi mi o jakis znaczny wpływ. czyli ogolne pytanie: zakładac kolektor z ABT do ABK?

: 24 maja 2014, 10:59
autor: Kamuś
Może OT, ale... Dlaczego twierdzisz, że lambda bez kata nie będzie prawidłowo pracować? Połowa forum tak ma, ja też miałem wywalonego i lambda chodziła ok, a jedyna różnica to była na plus, bo auto się odmuliło.

: 24 maja 2014, 13:44
autor: masteretsam
bez kata sonda lambda nie osiaga prawidłowej temperatury pracy przez co nie oscyluje ona jak nalezy. A mi potrzebne sa jej wskazania zeby dobrze ustawic gaz bo mam sekwencje LPG TECH a tam gaz sie ustawia własnie na jej podstawie praktycznie, bez niej ustawianie jest na oko.

: 24 maja 2014, 14:17
autor: damianek1234561
kolego to cos zle uslyszales bo sonda osiaga swoja temperature pracy tylko troszke pozniej a wlasnie zmiana jej polozenia czyli przeniesienie jej w inne miejsce bedzie mialo wplyw na spalanie ale nic wiecej. Z reszta (tylko nie wiem jak jest w b4) sonda ma grzalke
a jesli jej nie ma to po prostu troszke pozniej osiaga temperature pracy

[ Dodano: 2014-05-24, 14:19 ]
a dodajac gaz ustawia sie jak wiesz zapewne na silniku rozgrzanym i roznym obciazeniu wiec zaloze sie ze przy takich warunkach sonda ma juz dawno osiagnieta temperature pracy.

: 24 maja 2014, 22:28
autor: masteretsam
jezeli sonda oryginalnie jest umieszczona zaraz przy kacie to nie mozna go wywalic bo sonda sie nie bedzie dogrzewac a grzałka grzeje ale nie rozgrzewa sondy do takiej temp jak kat. Kazdy samochod ma inaczej w zaleznosci od układu wydechowego i tego jak fabryka poskładała. W ABK bez kata sonda działa zle bo sie nie dogrzewa a w abt sobie kata mozna wywalic bo sonda jest w kolektorze. Co do przenoszenie to chodzi tylko o to zeby kabla nie zkracac i przedłuzac co najwyzej. Miałem juz 3 sondy i wszystkie na rozgrzanym silniku pokazuja to samo 0,4-0,5 V a powinny falowac jakos od 0,1-0,9 . Ale chodzi tylko mi o to czy podejdzie mi bez problemowo kolektor z ABT w sensie do bloku silnika bo z drugiej strony to wiem ze u mni idzie dwururka a w abt pojedyncza odrazu

: 25 maja 2014, 14:49
autor: karolas123
masteretsam, Wiesz, że dzwoni tylko nie wiesz w którym kosciele <ok>. W ABT tez były kolektory 4-2-1 i działa. Odpowiadając jeszcze na Twoje pytanie, to tak kolektor z ABT pasuje.

: 25 maja 2014, 15:21
autor: masteretsam
zkaładałem kiedys taki temat

silniki-czterocylindrowe/b4-2-0-kolekto ... 89378.html
i tam wyraznie mi napisali:
"Tak jak napisał kolega przede mną. Sonda lambda potrzebuje odpowiednich warunków do prawidłowej pracy, a jeśli ją tam zamontujesz to będzie je miała. "
gdzie "tam" znaczy w kolektorze :)

: 25 maja 2014, 15:31
autor: damianek1234561
Kolego wybacz ale od tego jest grzałka w sondach żeby ją jak najszybciej dogrzać do temperatury pracy. Wiadomo przewodów skracać nie wolno ani wydłużać. Skoro tak długo ci się nagrzewa no pokusiłbym się o sprawdzenie bezpiecznika od grzałki jeśli to nie pomoże to miernik w ruch i ksiażka i szukać aż do ecu. Rozumiem ze te trzy sondy to właśnie teraz miałeś w tym autku i ciagle ten sam problem występuje.... Nie wolno (czyt. nie powinno sie) zmieniać położenia sondy gdyż właśnie inaczej będzie podawać wartości do sterownika.

[ Dodano: 2014-05-25, 19:28 ]
Kolego Osobiście myślę tak, teoretycznie sonda w kolektorze powinna lepiej pracować gdyż najefektywniej pracuje w temperaturze powyżej 300 stopni do 600, ja tylko staram się pomóc obyś po prostu przypadkiem nie zrobił sobie nie potrzebnie roboty a będzie np. gorzej. To co wychodzi z fabryki w większości jest przemyślane i po coś akurat w tym miejscu sondę umieścili. Mogli przecież pójść na łatwiznę i dać od razu w kolektor i każdemu byłoby prościej. Próbuj, Jeśli się okaże że żeczywiście wszystko zacznie ładnie hulać to wręcz miło i tylko się cieszyć z wykonanej pracy <ok>

: 25 maja 2014, 22:18
autor: masteretsam
No wiadomo wolałbym kata z powrotem ale to spory wydatek :) zabawa z kolkiem bedzie tansza a poza tym mam tam wypierdziana uszczelke która sie chciałem przy okazji zajac :)

: 25 maja 2014, 23:52
autor: 12adriatexs15
Czy ja wiem czy katalizator to spory wydatek ? Jakis rok temu, może niecały kupiłem nowy katalizator na allegniocie za trochę ponad 200zł robiony w PL, wystarczyło go tylko zamienić z tym co był w samochodzie, nawet msc-e na lambde było, wszytko działa jak trzeba teraz xD

: 26 maja 2014, 04:12
autor: masteretsam
no a za kolka i rure do niego zpłace jakies 100zł :) wiec 100zł w suchym :)

: 26 maja 2014, 09:24
autor: tomek1982
ja za katalizator cos ok 250 dokladnie nie pamietam firma BOSAL

: 26 maja 2014, 23:03
autor: Kamuś
U mnie bez kata sonda rysowała piękną sinusoidę od 0,1 do 1 V. Po to jest grzałka. Zresztą nie tylko u mnie. Więc jeśli sonda nie pracuje jak powinna to powinieneś szukać gdzie indziej problemu.

: 27 maja 2014, 00:31
autor: smaqosz
tomek1982, to gdzie kupowałeś, bo cena w inter carsie jest oszałamiająca http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... kod=868226.
Więc jak to w końcu jest ten kat jest potrzebny czy nie, bo opinie są dość rozbieżne u jednych działa ok u innych nie.

: 27 maja 2014, 10:16
autor: masteretsam
Według mnie jest potrzebny bo bez niego sonda nie jest dogrzewana i musi sie sama grzac grzałka a długo tak nie pogrzeje i sie wkoncu zdyma to grzanie. Dlatego chce ja do kolektora dac