Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

B4 2.0 [ABK] Kolektor wydechowy z ABT do ABK

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

B4 2.0 [ABK] Kolektor wydechowy z ABT do ABK

Post autor: masteretsam » 24 maja 2014, 10:10

Witam. Koniecznie musze miec sprawnie działajaca sonde lambda a jak wiadomo u nas bez kata prawidłowo dzialac on a nie bedzie. Kata zkładac nie chce bo za drogo a zamienniki mijaja sie z celem. Wiem ze przeniesienie sondy w kolektor wydechowy przywroci jej prawidłowe wskazania. Mysałem nad nawiertem kolektora abk i wspawanie gniazda na sonde ale to chyba bez sensu bo kolektor ABK jest 4-2-1 i wiec sonda badała by tylko polowe spalin. Co sadzicie na ten temat? Myslałem nad montazem kolektora z ABT bo ten jest 4-1 wiec sonda w miejscu gdzie jest oryginalnie montowana bada całosc spalin, ponoc sie da ale czy to nie bedzie miało wpływu na pracie silnika? chodzi mi o jakis znaczny wpływ. czyli ogolne pytanie: zakładac kolektor z ABT do ABK?

Awatar użytkownika
Kamuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 359
Rejestracja: 19 maja 2011, 14:00
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Kamuś » 24 maja 2014, 10:59

Może OT, ale... Dlaczego twierdzisz, że lambda bez kata nie będzie prawidłowo pracować? Połowa forum tak ma, ja też miałem wywalonego i lambda chodziła ok, a jedyna różnica to była na plus, bo auto się odmuliło.
Było: Audi B4 2.0 ABK
Było: Audi TT Coupe 1.8T AJQ
Jest: Audi A4 B6 3.0 ASN

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 24 maja 2014, 13:44

bez kata sonda lambda nie osiaga prawidłowej temperatury pracy przez co nie oscyluje ona jak nalezy. A mi potrzebne sa jej wskazania zeby dobrze ustawic gaz bo mam sekwencje LPG TECH a tam gaz sie ustawia własnie na jej podstawie praktycznie, bez niej ustawianie jest na oko.

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 24 maja 2014, 14:17

kolego to cos zle uslyszales bo sonda osiaga swoja temperature pracy tylko troszke pozniej a wlasnie zmiana jej polozenia czyli przeniesienie jej w inne miejsce bedzie mialo wplyw na spalanie ale nic wiecej. Z reszta (tylko nie wiem jak jest w b4) sonda ma grzalke
a jesli jej nie ma to po prostu troszke pozniej osiaga temperature pracy

[ Dodano: 2014-05-24, 14:19 ]
a dodajac gaz ustawia sie jak wiesz zapewne na silniku rozgrzanym i roznym obciazeniu wiec zaloze sie ze przy takich warunkach sonda ma juz dawno osiagnieta temperature pracy.

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 24 maja 2014, 22:28

jezeli sonda oryginalnie jest umieszczona zaraz przy kacie to nie mozna go wywalic bo sonda sie nie bedzie dogrzewac a grzałka grzeje ale nie rozgrzewa sondy do takiej temp jak kat. Kazdy samochod ma inaczej w zaleznosci od układu wydechowego i tego jak fabryka poskładała. W ABK bez kata sonda działa zle bo sie nie dogrzewa a w abt sobie kata mozna wywalic bo sonda jest w kolektorze. Co do przenoszenie to chodzi tylko o to zeby kabla nie zkracac i przedłuzac co najwyzej. Miałem juz 3 sondy i wszystkie na rozgrzanym silniku pokazuja to samo 0,4-0,5 V a powinny falowac jakos od 0,1-0,9 . Ale chodzi tylko mi o to czy podejdzie mi bez problemowo kolektor z ABT w sensie do bloku silnika bo z drugiej strony to wiem ze u mni idzie dwururka a w abt pojedyncza odrazu

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 25 maja 2014, 14:49

masteretsam, Wiesz, że dzwoni tylko nie wiesz w którym kosciele <ok>. W ABT tez były kolektory 4-2-1 i działa. Odpowiadając jeszcze na Twoje pytanie, to tak kolektor z ABT pasuje.

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 25 maja 2014, 15:21

zkaładałem kiedys taki temat

silniki-czterocylindrowe/b4-2-0-kolekto ... 89378.html
i tam wyraznie mi napisali:
"Tak jak napisał kolega przede mną. Sonda lambda potrzebuje odpowiednich warunków do prawidłowej pracy, a jeśli ją tam zamontujesz to będzie je miała. "
gdzie "tam" znaczy w kolektorze :)

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 25 maja 2014, 15:31

Kolego wybacz ale od tego jest grzałka w sondach żeby ją jak najszybciej dogrzać do temperatury pracy. Wiadomo przewodów skracać nie wolno ani wydłużać. Skoro tak długo ci się nagrzewa no pokusiłbym się o sprawdzenie bezpiecznika od grzałki jeśli to nie pomoże to miernik w ruch i ksiażka i szukać aż do ecu. Rozumiem ze te trzy sondy to właśnie teraz miałeś w tym autku i ciagle ten sam problem występuje.... Nie wolno (czyt. nie powinno sie) zmieniać położenia sondy gdyż właśnie inaczej będzie podawać wartości do sterownika.

[ Dodano: 2014-05-25, 19:28 ]
Kolego Osobiście myślę tak, teoretycznie sonda w kolektorze powinna lepiej pracować gdyż najefektywniej pracuje w temperaturze powyżej 300 stopni do 600, ja tylko staram się pomóc obyś po prostu przypadkiem nie zrobił sobie nie potrzebnie roboty a będzie np. gorzej. To co wychodzi z fabryki w większości jest przemyślane i po coś akurat w tym miejscu sondę umieścili. Mogli przecież pójść na łatwiznę i dać od razu w kolektor i każdemu byłoby prościej. Próbuj, Jeśli się okaże że żeczywiście wszystko zacznie ładnie hulać to wręcz miło i tylko się cieszyć z wykonanej pracy <ok>

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 25 maja 2014, 22:18

No wiadomo wolałbym kata z powrotem ale to spory wydatek :) zabawa z kolkiem bedzie tansza a poza tym mam tam wypierdziana uszczelke która sie chciałem przy okazji zajac :)

Awatar użytkownika
12adriatexs15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
Lokalizacja: Lublin

Post autor: 12adriatexs15 » 25 maja 2014, 23:52

Czy ja wiem czy katalizator to spory wydatek ? Jakis rok temu, może niecały kupiłem nowy katalizator na allegniocie za trochę ponad 200zł robiony w PL, wystarczyło go tylko zamienić z tym co był w samochodzie, nawet msc-e na lambde było, wszytko działa jak trzeba teraz xD

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 26 maja 2014, 04:12

no a za kolka i rure do niego zpłace jakies 100zł :) wiec 100zł w suchym :)

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 26 maja 2014, 09:24

ja za katalizator cos ok 250 dokladnie nie pamietam firma BOSAL

Awatar użytkownika
Kamuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 359
Rejestracja: 19 maja 2011, 14:00
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Kamuś » 26 maja 2014, 23:03

U mnie bez kata sonda rysowała piękną sinusoidę od 0,1 do 1 V. Po to jest grzałka. Zresztą nie tylko u mnie. Więc jeśli sonda nie pracuje jak powinna to powinieneś szukać gdzie indziej problemu.
Było: Audi B4 2.0 ABK
Było: Audi TT Coupe 1.8T AJQ
Jest: Audi A4 B6 3.0 ASN

Awatar użytkownika
smaqosz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 17 maja 2013, 08:45
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: smaqosz » 27 maja 2014, 00:31

tomek1982, to gdzie kupowałeś, bo cena w inter carsie jest oszałamiająca http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... kod=868226.
Więc jak to w końcu jest ten kat jest potrzebny czy nie, bo opinie są dość rozbieżne u jednych działa ok u innych nie.

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 27 maja 2014, 10:16

Według mnie jest potrzebny bo bez niego sonda nie jest dogrzewana i musi sie sama grzac grzałka a długo tak nie pogrzeje i sie wkoncu zdyma to grzanie. Dlatego chce ja do kolektora dac

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga