B4 2.0 [ABK] Kolektor wydechowy z ABT do ABK
- masteretsam
- Forum Audi 80
- Posty: 176
- Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46
B4 2.0 [ABK] Kolektor wydechowy z ABT do ABK
Witam. Koniecznie musze miec sprawnie działajaca sonde lambda a jak wiadomo u nas bez kata prawidłowo dzialac on a nie bedzie. Kata zkładac nie chce bo za drogo a zamienniki mijaja sie z celem. Wiem ze przeniesienie sondy w kolektor wydechowy przywroci jej prawidłowe wskazania. Mysałem nad nawiertem kolektora abk i wspawanie gniazda na sonde ale to chyba bez sensu bo kolektor ABK jest 4-2-1 i wiec sonda badała by tylko polowe spalin. Co sadzicie na ten temat? Myslałem nad montazem kolektora z ABT bo ten jest 4-1 wiec sonda w miejscu gdzie jest oryginalnie montowana bada całosc spalin, ponoc sie da ale czy to nie bedzie miało wpływu na pracie silnika? chodzi mi o jakis znaczny wpływ. czyli ogolne pytanie: zakładac kolektor z ABT do ABK?
- masteretsam
- Forum Audi 80
- Posty: 176
- Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
kolego to cos zle uslyszales bo sonda osiaga swoja temperature pracy tylko troszke pozniej a wlasnie zmiana jej polozenia czyli przeniesienie jej w inne miejsce bedzie mialo wplyw na spalanie ale nic wiecej. Z reszta (tylko nie wiem jak jest w b4) sonda ma grzalke
a jesli jej nie ma to po prostu troszke pozniej osiaga temperature pracy
[ Dodano: 2014-05-24, 14:19 ]
a dodajac gaz ustawia sie jak wiesz zapewne na silniku rozgrzanym i roznym obciazeniu wiec zaloze sie ze przy takich warunkach sonda ma juz dawno osiagnieta temperature pracy.
a jesli jej nie ma to po prostu troszke pozniej osiaga temperature pracy
[ Dodano: 2014-05-24, 14:19 ]
a dodajac gaz ustawia sie jak wiesz zapewne na silniku rozgrzanym i roznym obciazeniu wiec zaloze sie ze przy takich warunkach sonda ma juz dawno osiagnieta temperature pracy.
- masteretsam
- Forum Audi 80
- Posty: 176
- Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46
jezeli sonda oryginalnie jest umieszczona zaraz przy kacie to nie mozna go wywalic bo sonda sie nie bedzie dogrzewac a grzałka grzeje ale nie rozgrzewa sondy do takiej temp jak kat. Kazdy samochod ma inaczej w zaleznosci od układu wydechowego i tego jak fabryka poskładała. W ABK bez kata sonda działa zle bo sie nie dogrzewa a w abt sobie kata mozna wywalic bo sonda jest w kolektorze. Co do przenoszenie to chodzi tylko o to zeby kabla nie zkracac i przedłuzac co najwyzej. Miałem juz 3 sondy i wszystkie na rozgrzanym silniku pokazuja to samo 0,4-0,5 V a powinny falowac jakos od 0,1-0,9 . Ale chodzi tylko mi o to czy podejdzie mi bez problemowo kolektor z ABT w sensie do bloku silnika bo z drugiej strony to wiem ze u mni idzie dwururka a w abt pojedyncza odrazu
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- masteretsam
- Forum Audi 80
- Posty: 176
- Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46
zkaładałem kiedys taki temat
silniki-czterocylindrowe/b4-2-0-kolekto ... 89378.html
i tam wyraznie mi napisali:
"Tak jak napisał kolega przede mną. Sonda lambda potrzebuje odpowiednich warunków do prawidłowej pracy, a jeśli ją tam zamontujesz to będzie je miała. "
gdzie "tam" znaczy w kolektorze
silniki-czterocylindrowe/b4-2-0-kolekto ... 89378.html
i tam wyraznie mi napisali:
"Tak jak napisał kolega przede mną. Sonda lambda potrzebuje odpowiednich warunków do prawidłowej pracy, a jeśli ją tam zamontujesz to będzie je miała. "
gdzie "tam" znaczy w kolektorze
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
Kolego wybacz ale od tego jest grzałka w sondach żeby ją jak najszybciej dogrzać do temperatury pracy. Wiadomo przewodów skracać nie wolno ani wydłużać. Skoro tak długo ci się nagrzewa no pokusiłbym się o sprawdzenie bezpiecznika od grzałki jeśli to nie pomoże to miernik w ruch i ksiażka i szukać aż do ecu. Rozumiem ze te trzy sondy to właśnie teraz miałeś w tym autku i ciagle ten sam problem występuje.... Nie wolno (czyt. nie powinno sie) zmieniać położenia sondy gdyż właśnie inaczej będzie podawać wartości do sterownika.
[ Dodano: 2014-05-25, 19:28 ]
Kolego Osobiście myślę tak, teoretycznie sonda w kolektorze powinna lepiej pracować gdyż najefektywniej pracuje w temperaturze powyżej 300 stopni do 600, ja tylko staram się pomóc obyś po prostu przypadkiem nie zrobił sobie nie potrzebnie roboty a będzie np. gorzej. To co wychodzi z fabryki w większości jest przemyślane i po coś akurat w tym miejscu sondę umieścili. Mogli przecież pójść na łatwiznę i dać od razu w kolektor i każdemu byłoby prościej. Próbuj, Jeśli się okaże że żeczywiście wszystko zacznie ładnie hulać to wręcz miło i tylko się cieszyć z wykonanej pracy <ok>
[ Dodano: 2014-05-25, 19:28 ]
Kolego Osobiście myślę tak, teoretycznie sonda w kolektorze powinna lepiej pracować gdyż najefektywniej pracuje w temperaturze powyżej 300 stopni do 600, ja tylko staram się pomóc obyś po prostu przypadkiem nie zrobił sobie nie potrzebnie roboty a będzie np. gorzej. To co wychodzi z fabryki w większości jest przemyślane i po coś akurat w tym miejscu sondę umieścili. Mogli przecież pójść na łatwiznę i dać od razu w kolektor i każdemu byłoby prościej. Próbuj, Jeśli się okaże że żeczywiście wszystko zacznie ładnie hulać to wręcz miło i tylko się cieszyć z wykonanej pracy <ok>
- masteretsam
- Forum Audi 80
- Posty: 176
- Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46
- 12adriatexs15
- Forum Audi 80
- Posty: 140
- Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
- Lokalizacja: Lublin
- masteretsam
- Forum Audi 80
- Posty: 176
- Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46
tomek1982, to gdzie kupowałeś, bo cena w inter carsie jest oszałamiająca http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... kod=868226.
Więc jak to w końcu jest ten kat jest potrzebny czy nie, bo opinie są dość rozbieżne u jednych działa ok u innych nie.
Więc jak to w końcu jest ten kat jest potrzebny czy nie, bo opinie są dość rozbieżne u jednych działa ok u innych nie.
- masteretsam
- Forum Audi 80
- Posty: 176
- Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46