Strona 1 z 1
					
				[audi B4 abt i abk] Zapłon
				: 23 paź 2014, 10:50
				autor: adamix98
				Witam serdecznie 

 wiem że temat zapłonu już był wałkowany nie raz ale:
Posiadam 2 audiczki ABT ORAZ ABK i mam pytanie co do zapłonu. 
ABT: zapłon mam ustawiony tak: 6' na lampie zero na kole zamachowym, oczywiście wszystko na biegu jałowym. Moim zdaniem jest to ustawione super 
co do ABK: zapłon mam ustawiony na 6' na lampie zero na kole zamachowym, oczywiście ustawiane na obrotach 2000-2500 przed zabiegiem zdjęty czujnik 2 PIN BLUE. 
I teraz moje skromne pytanie czy to jest dobrze? Byłe wczoraj u gazownika z ABK i mówi ze zapłon tragedia i zaczął ustawiać na słuch... Po mojemu koleś jest tragedia i mało wie.
A i jeszcze taka sprawa audi ABK po ustawieniu zapłonu i nawet przed na PB po gwałtownym otwarciu Przepustnicy dziwne w zawór gra.
Co o tym sądzicie Przyjaciele ?:) czekam na wasze wskazówki 

 z Uszanowaniem
 
			 
			
					
				
				: 23 paź 2014, 19:23
				autor: Pieterb
				adamix98 pisze:A i jeszcze taka sprawa audi ABK po ustawieniu zapłonu i nawet przed na PB po gwałtownym otwarciu Przepustnicy dziwne w zawór gra. 
 ja myślę że źle ustawiony zapłon
Na pewno dobrze tan zapłon ustawiłeś w sensie zablokowałeś sterownik  :?:
 
			 
			
					
				
				: 23 paź 2014, 19:37
				autor: adamix98
				tak jestem pewien. ponieważ w sobotę ustawiałem zapłon w innym abk i tam nic nie klekotało. czy ustawiłem na 0' czy nawet na 10'. dlatego to mnie zdziwiło ze w mojej klekocze i ze gazownik do mnie z takim tekstem że źle zapłon ustawiony. 
Czyli jak powinien być zapłon ustawiony w ABK jaka jest procedura? 
Bo rozumiem że w ABT jest on dobrze ustawiony?
			 
			
					
				
				: 23 paź 2014, 19:45
				autor: Pieterb
				adamix98 pisze:Czyli jak powinien być zapłon ustawiony w ABK jaka jest procedura?
 abk-b-4-ustawienie-zaplonu-t7816.html
Chodzi mi o to czy po odpięciu czujnika sprawdziłeś czy kom się zablokował i nie przestawia zapłonu, bo samo odpięcie czujnika jeszcze nie powoduje jego zablokowania a na pewno nie zawsze i po ustawieniu trzeba go odblokować.
Wszystko to jest opisane w temacie który Ci podałem.
adamix98 pisze:Bo rozumiem że w ABT jest on dobrze ustawiony?
 tak ABT to inna bajka
 
			 
			
					
				
				: 23 paź 2014, 20:09
				autor: adamix98
				Cytuje kolegę z forum jaro7427:Chciałbym się podzielić swoimi doświadczenia mi co do ustawiania zapłonu w silniku ABK .Miałem ostatnio okazję ustawiać zapłon w tym typie silnika w trzech autach dwa z nich są z 92 roku a trzecie z 93 i według procedury opisywanej na forum czyli odpięcie niebieskiego czujnika temperatury i przegazowaniu silnika 3 razy powyżej 3500 obr/min w żadnym z tych aut nie powodowało blokowania sterownika co powodowało brak możliwości prawidłowego kata wyprzedzenia zapłonu .Dpoiero po jakimś czasie na jednym z aut po uruchomieniu silnika odpinając niebieski czujnik zauważyłem nieznaczny spadek obrotów bez przegazowania 2250 obr/min zapłon nie wypada jest możliwość odczytu kąta wyprzedzenia zapłonu i wtedy sterownik blokował się sam bez żadnego przegazowywania powyżej 3500 obr. Procedurę tą powtórzyłem w kolejnych dwóch autach i w ten sposób udało się w nich zablokować sterowniki, jeśli nie za pierwszym razem to za drugim ale beż żadnego przegazowywania silnika powyżej 3500 obr/min. W jednym z audi zapłon nie wymagał korekty w dwóch pozostałych korekta zapłonu tym sposobem odmieniła ich prace diametralnie .Być może ktoś kto ma problem z blokowaniem sterownika w silniku ABK spróbuje tego sposobu co ja. Pozdrawiam klubowiczów
P.S zrobiłem identycznie silnik się zablokował jak w jednym jak i drugim i obroty lekko spały a na kole znak się pokrywał idealnie nie skał 

 czyli jednak dobrze to zrobiłem To gazownik się nie znał 

 :mrgreen: Brawo JA ;p dziękuję za informacje 
 
a co śmieszniej pojechałem też do mechanika z mojej okolicy cytuje kolesia:
"panie w tej audi nigdy się nie ustawi dobrze zapłonu itp ponieważ ona ma pół-mechaniczne wtryski(mowa o ABK) wyśmiałem go i pojechałem 

 
			 
			
					
				
				: 23 paź 2014, 20:20
				autor: Pieterb
				adamix98 pisze:P.S zrobiłem identycznie silnik się zablokował jak w jednym jak i drugim i obroty lekko spały a na kole znak się pokrywał idealnie nie skał 

 czyli jednak dobrze to zrobiłem To gazownik się nie znał 

  Brawo JA ;p dziękuję za informacje 
  
 czyli możliwe że jednak dobrze to zrobiłeś 
adamix98 pisze:"panie w tej audi nigdy się nie ustawi dobrze zapłonu itp ponieważ ona ma pół-mechaniczne wtryski(mowa o ABK) wyśmiałem go i pojechałem 

 
 znam te teksy bo sam swego czasu miałem ten sam problem   <ok>
 
			 
			
					
				
				: 23 paź 2014, 20:40
				autor: adamix98
				Kolego a co sądzisz o wolnej odmie w ABK?:)
			 
			
					
				
				: 24 paź 2014, 10:10
				autor: mor4z
				ABT na słuch można idealnie ustawić 
 
a mechanicy to mechanicy.. mi w Abt powiedział że nie da sięu mnie ustawić zapołonu, ponieważ aparat się rozleciał i ustawił mi sporo przyśpieszony. To ja mu mówie da się i ustawiłem przy nim zatkało go 

 takich mechaników mamy teraz, kolejny znowu jak ustawiał to pomylił się o jeden przeskok zębatkii też nie da się mówił 

 
			 
			
					
				
				: 24 paź 2014, 19:56
				autor: Pieterb
				adamix98 pisze:Kolego a co sądzisz o wolnej odmie w ABK?:)
 jakiej wolnej odmie bo chyba nie kojarzę no i nie wiem co to miało by dać, po za tym jak odłączysz odmę to silnik trzęsie się jak galareta, to nie 1Z  

 
			 
			
					
				
				: 24 paź 2014, 20:44
				autor: Audi 80 Polska
				PieterB pisze:jak odłączysz odmę to silnik trzęsie się jak galareta
Bo trzeba zatkać wejście odmy w gumie przepływomierz-przepustnica aby lewego powietrza nie ssało.
 
			 
			
					
				
				: 25 paź 2014, 19:33
				autor: Pieterb
				aldi pisze:
PieterB napisał/a:
jak odłączysz odmę to silnik trzęsie się jak galareta
Bo trzeba zatkać wejście odmy w gumie przepływomierz-przepustnica aby lewego powietrza nie ssało.
 w sumie tak, masz rację
 
			 
			
					
				
				: 25 paź 2014, 21:15
				autor: adamix98
				O dokładnie tak zrobiłem;) 
[ Dodano: 2014-11-06, 15:36 ]
Witam odgrzeje temat. Mam dalej problem z Abk. Otóż na PB jak depne w podłogę to zawor zagra bardzo brzydko na LPG tego nie ma. Co może być przyczyną?