[B4 ABK] Ustawienie zapłonu
[B4 ABK] Ustawienie zapłonu
Mam takie pytanie jak ustawić zapłon mając lampe bez mozliwości zmiany czasu błysku. Kąt prawidły wezme sobie z książki ale moje pyatnie jest takie czy coś jeszcze musze zrobić przed regulacvją i czy na kole zamachowym jest oznaczenie tego kata :?:
Ostatnio zmieniony 26 lip 2016, 22:17 przez WOJTEK26, łącznie zmieniany 1 raz.
Oznaczen stopni wyprzedzenia na kole zamochowym co pamietam to nie ma jest tylko jeden punkt "0", a ustawia sie wyprzedzenie na kole pasowym z przodu masz tam naciecie (lepiej wez sobie korektorem na bialo pomaluj) i punkt na plastikowej obudowie, jezeli nie masz regulacji kata zaplonu to pewnie masz wyprzedzenie 10 stopni na stroboskopie, szkoda ze nie masz regulacji.
Jak ci sie nie pali,muli czy stuka to od poniedzialku bede juz w Jeleniej i wlasnie mysle o kupnie lampy z regulacja kata wyprzedzenia.
P.S.
Jezeli sie myle to prosze mnie poprawic.
Jak ci sie nie pali,muli czy stuka to od poniedzialku bede juz w Jeleniej i wlasnie mysle o kupnie lampy z regulacja kata wyprzedzenia.
P.S.
Jezeli sie myle to prosze mnie poprawic.
Sterownik zablokujesz odłączając na włączonym silniku wtyczkę z czujnika temperatury i przegazowaniu trzykrotnym powyżej 3500 obr/min. Można również zablokować sterownik przyrządem serwisowym VAG. Jak nie znasz całej procedury ustawiania to lepiej jedź do fachowca, który zna ten model silnika. Ustawienie zapłonu w tym silniku to nie bułka z masłem. Ostrzegam - wiekszość mechaników nie potrafi prawidłowo ustawić zapłonu w ABK.
-
OnlineDoc
- Administrator
- Posty: 4643
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
czarekj, dobrze mówi.
Wiem, bo ustawiał mi w ABK zapłon. Po ustawieniu można podłączyć sobie VAGa aby wykasować ewentualne logi błędów, co również uczyniliśmy.
Ja podczas ostrego obciążenia motoru słyszałem granie. Po ustawieniu zapłonu auto chodzi jak powinno. Nic nie gra nic nie stuka, zbiera się jak jak szalone. Często po wymianie rozrządu mechanicy walną sie o jeden ząb i później są małe problemy.
Wiem, bo ustawiał mi w ABK zapłon. Po ustawieniu można podłączyć sobie VAGa aby wykasować ewentualne logi błędów, co również uczyniliśmy.
Ja podczas ostrego obciążenia motoru słyszałem granie. Po ustawieniu zapłonu auto chodzi jak powinno. Nic nie gra nic nie stuka, zbiera się jak jak szalone. Często po wymianie rozrządu mechanicy walną sie o jeden ząb i później są małe problemy.
Czujnik spalania stukowego nie jest od tego by korygował błędy w ustawianiu zapłonu dokonane przez mechanika. Po ustawieniu zapłonu bez zablokowania sterownika silnik nie będzie prawidłowo odpalał lub nie osiągnie maksymalnej mocy a ustawianie aparatu będzie przypominało zabawę w kotka i myszkę z punktem zapłonu.
Jeżeli przy zmianie paska rozrządu nie przestawisz żadnego z trzech kół chociażby o ząbek to zapłon powinien pozostać prawie niezmieniony w miejscu umożliwiającym normalną jazdę. Mimo to zalecam ponowne sprawdzenie i ewentualne skorygowanie zapłonu.arti029 pisze:hymm... zamierzam wymienić pasek rozrzadu i ustawić zaplon
ale widze ze beda jakies schody
[ Dodano: 2007-09-24, 08:17 ]
W silniku ABT nie ma takich komplikacji. Ustawiasz zapłon na silniku pracującym na wolnych obrotach.krychu pisze:Czarekj, a w silniku ABT rowniez trzeba odlaczyc sterownik podczas ustawiania wyprzedzenia zaplonu ?
[ Dodano: 2007-09-24, 08:23 ]
Zanim Twój mechanik przystąpi do regulacji zapłonu to zapytaj go czy zna całą procedurę ustawiania, żeby nie było tak że rozkręci aparat i potem będzie ustawiał na słuch. Tak nie można robić zwłaszcza gdy auto tak jak w Twoim przypadku jest zasilane również na LPG.WOJTEK26 pisze:Kurcze to chyba faktycznie pojade do jakiegos kumatego magika :mrgreen: żeby sprawdził i ewentualnie skorygował
Kolejna uwaga! Nie dajcie się nabrać na widok z monitora testera diagnostycznego. Czasami mechanik włącza "planszę" z danymi nominalnymi na której jest podana przez producenta wartość 6 stopni, co nijak się ma do aktualnego stanu w waszym aucie.
Sterownik musi być zablokowany by nie przestawiał zapłonu na podstawie sygnału z czujnika spalania stukowego.
Jeżeli mechanik posiada przyrząd VAG to przed zablokowaniem niech sprawdzi w menu gdzie jest ta opcja.
Warto poświęcić troszkę czasu i ustawić zapłonik tak jak należy a wtedy silnk wam się odwdzięczy równa pracą.
Wybór wersji zablokowania sterownika Digifant zależy od roku produkcji auta i nie zawsze da się zablokować za pierwszym razem.
Jeżeli mechanik posiada przyrząd VAG to przed zablokowaniem niech sprawdzi w menu gdzie jest ta opcja.
Warto poświęcić troszkę czasu i ustawić zapłonik tak jak należy a wtedy silnk wam się odwdzięczy równa pracą.
Wybór wersji zablokowania sterownika Digifant zależy od roku produkcji auta i nie zawsze da się zablokować za pierwszym razem.
a o co dokładnie chodzi z tymi 6 stopniami?
bo mam lampę do ustawiania i zamierzam sam sobie ustawić ten zapłon
a jeszcze jedno pytanie : skąd komputerek bierze informację o obciążeniu silnika bo mam cały czas problem z podskakującymi obrotami przy obciążeniu silnika
[ Dodano: 2007-09-24, 11:13 ]
jeżeli chodzi o ustawianie zapłonu lampą to nie lepiej ustawiać go według znaku na kole zamachowym(a nie nacięciu na kole pasowym) bo tam jest punkt zero i punkt do ustawienia zapłonu
bo mam lampę do ustawiania i zamierzam sam sobie ustawić ten zapłon
a jeszcze jedno pytanie : skąd komputerek bierze informację o obciążeniu silnika bo mam cały czas problem z podskakującymi obrotami przy obciążeniu silnika
[ Dodano: 2007-09-24, 11:13 ]
jeżeli chodzi o ustawianie zapłonu lampą to nie lepiej ustawiać go według znaku na kole zamachowym(a nie nacięciu na kole pasowym) bo tam jest punkt zero i punkt do ustawienia zapłonu