[B4 ABK] Ustawienie zapłonu
Na lampie ustawiasz 6 stopni i tak obracasz aparatem zeby pojawił sie znak na kole wtedy masz 6 stopni, jeżeli ustawisz na 0 na lampie i na znak to wówczas masz 0 kont wyprzedzenia zapłonu.
Edit by Danek: Ponieważ na prośbę użytkownika Wnuczek post został usunięty to pozwoliłem sobie wyedytować to co go dotyczyło.
Edit by Danek: Ponieważ na prośbę użytkownika Wnuczek post został usunięty to pozwoliłem sobie wyedytować to co go dotyczyło.
Ostatnio zmieniony 23 lut 2008, 17:21 przez WOJTEK26, łącznie zmieniany 1 raz.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
[B4 2.0 ABK] ustawienie, sprawdzenie zapłonu
Mam kilka pytań w kwestii ustawienia zapłonu ( we wcześniejszych postach te sprawy zostały pominięte) a więc;
1) na kole zamachowym jest punkt 0 i kreska przed nim, zapewne wymagane 6' ... gdzie ta kreska ma się pojawiać ? na środku okienka ? czy gdzieś indziej? przy jakich obrotach to sprawdzać, wolnych czy innych?
2) Vag wyswietla kąt wyprzedzenia zapłonu (blok 4 poz 3) na wolnych obr między 4-7' czemu taka rozbieżność? :idea:
1) na kole zamachowym jest punkt 0 i kreska przed nim, zapewne wymagane 6' ... gdzie ta kreska ma się pojawiać ? na środku okienka ? czy gdzieś indziej? przy jakich obrotach to sprawdzać, wolnych czy innych?
2) Vag wyswietla kąt wyprzedzenia zapłonu (blok 4 poz 3) na wolnych obr między 4-7' czemu taka rozbieżność? :idea:
Re: [B4 2.0 ABK] ustawienie, sprawdzenie zapłonu
To jest dynamiczny kąt wyprzedzenia zapłonu. Jak dobrze zablokujesz sterownik to powinna wyswietlać sie wartość 0 stopni i dopiero wtedy ustawiasz na znaczek - kreskę.Darecki3037 pisze: 2) Vag wyswietla kąt wyprzedzenia zapłonu (blok 4 poz 3) na wolnych obr między 4-7' czemu taka rozbieżność? :idea:
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
no właśnie jak zablokować kompa na vagu? u mnie nie działa opcja basic settings. a odpięcie niebieskiego czujnika powoduje zmiane pracy silnika natomiast vag pokazuje zmiany kąta zapłonu w szerokim zakresie nawet 3-12' ( szukam awarii w układzie zapłonowym, wydaje mi się że kable zapłonowe dają w d... i dlatego nie ma stabilności w zapłonie na poziomie 5-7')
Znasz numer kanału w "basic settings" na którym miałoby się dokonywać blokowanie zapłonu?szantis pisze:Może inaczej sie zapytam , czy samo wejscie w "basic settings " powoduje zablokowanie sterownika , czy trzeba jeszcze jakieś kroki poczynić w vag'u ?
Jeżeli nie, to pozostaje Ci metoda prób i błędów.
Z tego co wiem, to jest to na 100 % możliwe. Musisz próbować na każdym z możliwych kanałów i sprawdzać w blokach pomiarowych czy komputer przestał korygować zapłon.
Przetestuj też okienko adaptacji.
Niestety nie miałem nigdy czasu by to kompleksowo przetestować.
Metoda z czujnikiem jest niezawodna, mimo, że wydaje się skomplikowana.
Też ten temat drążyłem Dzięki @czarekj dowiedziałem się, że po zablokowaniu sterownika ustawiasz lampą ( lampa na 0') na znaki z koła zamachowego. tak , więc jeśli masz lampę bez regulacji i jest ona usawiona na 0' to dasz radę.WOJTEK26 pisze:Czy po zablokowaniu sterownika mozna ustawic zapłon lampa bez regulacji konta, jeżeli tak to jak to ustawic.
PS. Dostałem informację ,że blokada sterownika to "basic settings" grupa 000.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk