[B4 ABK] Ustawienie zapłonu
czarekj po czym można poznać ze sterownik jest zablokowany , jeśli sie nie posiada VAG-a? Jak sam widzisz mało który mechanik zna się na ABK , a wolałbym sie czegoś nowego nauczyć niż zwiedzać warsztaty w mojej okolicy. Może podaj procedurę ustawiania zapłonu , kto będzie chciał to sobie sam ustawi a kto sie nie czuje na silach to pojedzie do elektryka.
Ja dzisiaj sprawdziłem lampą bez regulacji i na wolnych obrotach na kole zamachowym było widać 0 nie wiem czy tak powinno być. Niestety zapomniałem sprawdzic przy 2000 obr.czarekj pisze:Sterownik musi być zablokowany by nie przestawiał zapłonu na podstawie sygnału z czujnika spalania stukowego.
Warto poświęcić troszkę czasu i ustawić zapłonik tak jak należy a wtedy silnk wam się odwdzięczy równa pracą.
włąśnie wrócilem z garażyku i dziwna sprawa.
otoz u mnie sprawdzając lampą zaplon na wolnych obrotach zauwarzylem ze własnie to zero na kole zamachowym
mi strasznie pulsuje, ( znaczy sie przesuwa raz w jedna raz w druga) to chyba nie jest normalne
pomijając to ze powinno byś widac nie zero tylko określona kreske ktora oznacza przesuniecie o to magiczne 6 stopni
ale nic w sobote bede wymienial pasek rozrzadu wiec narazie nie przestawiam tylko dlaczego ten zaplon się tak przestawia???
czy chodzi o ta blokade sterownika silnika?
otoz u mnie sprawdzając lampą zaplon na wolnych obrotach zauwarzylem ze własnie to zero na kole zamachowym
mi strasznie pulsuje, ( znaczy sie przesuwa raz w jedna raz w druga) to chyba nie jest normalne
pomijając to ze powinno byś widac nie zero tylko określona kreske ktora oznacza przesuniecie o to magiczne 6 stopni
ale nic w sobote bede wymienial pasek rozrzadu wiec narazie nie przestawiam tylko dlaczego ten zaplon się tak przestawia???
czy chodzi o ta blokade sterownika silnika?
[80 B4 2.0 ABK] ustawienie zapłonu
Wiam
moja lampa ma możliwość ustawienia konta zapłonu no i tu mam pytanie,
lampe ustawiamy na 0* no i kręcimy aparatem tak az kreska na wale bedzie równo z krawędzią tak? czy może na lampie ustawiamy jakiś inny kąt?
reszte procedury znam wg czarekj
moja lampa ma możliwość ustawienia konta zapłonu no i tu mam pytanie,
lampe ustawiamy na 0* no i kręcimy aparatem tak az kreska na wale bedzie równo z krawędzią tak? czy może na lampie ustawiamy jakiś inny kąt?
reszte procedury znam wg czarekj
- Doc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
Ustawienie zapłonu w ABK nie jest takie hop siup, ale ponieważ wielokrotnie było to opisywane na forum, nie będę kolejny raz tego czynił.
Poszukaj zapłon+abk w search.php
Poszukaj zapłon+abk w search.php
Prosze was nie odsyłajcie mnie do szukajki tam juz wszystko przestudiowałem.
Pytam sie tylko jak ustawić lampe?? podobno kreska na kole zamachowym wskazuje 6* wyprzedzenia tak?? więc kiedy lampe mamy ustawioną na 0* , na kole widnieje nam kreska to zapłon jest ustawiony na 6* tak?? u mne przy takich ustawieniach silnik pracuje równo ale nie wkręca sie tak szybko na obroty. najlepiej jest jak ustawie na lampie kąt 8* i kreske na kole ale czy to wtedy nie jest 14* wyprzedzenia
Oczekuje odpowiedzi jaki kąt ustawiacie na lampie no i na co patrzycie, na kreske czy na 0.
Pytam sie tylko jak ustawić lampe?? podobno kreska na kole zamachowym wskazuje 6* wyprzedzenia tak?? więc kiedy lampe mamy ustawioną na 0* , na kole widnieje nam kreska to zapłon jest ustawiony na 6* tak?? u mne przy takich ustawieniach silnik pracuje równo ale nie wkręca sie tak szybko na obroty. najlepiej jest jak ustawie na lampie kąt 8* i kreske na kole ale czy to wtedy nie jest 14* wyprzedzenia
Oczekuje odpowiedzi jaki kąt ustawiacie na lampie no i na co patrzycie, na kreske czy na 0.