[B4 ABK] Ustawienie zapłonu
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
B4 ABK zapłon
Witam. Mam pytanie odnośnie ustawiania zapłonu. Czy da się ustawić zapłon metodą prób i błędów? To znaczy zaznaczyć położenie, poluzować aparat i minimalnie go obrócić. Następnie uruchomić i sprawdzić efekty. Najbardziej denerwuje mnie że nie chce zbierać się na obroty. Jakby turbo dziura przy gwałtownym dodaniu gazu. Nie jestem kozakiem z lampą i Vagiem w kieszeni. Do diagnosty (takiego, który byłby się w stanie połączyć nie mówiąc o fachowcu)nie mam dostępu bo gdzie się pytam to jedna i ta sama gadka: stary silnik. Kręcąc w prawo opóźniałem zapłon(tak myślę), ponieważ po dodaniu gazu było jeszcze gorzej. Kiedy przyspieszałem zapłon doszedłem do momentu, w którym silnik zaczął falować. Dodałem gazu (nareszcie zbieranie obrotów było prawie zadowalające) ale pojawiło się falowanie (od ok 600 do 1100). Falowanie to występowało po zdjęciu nogi z gazu. Następnie po dodaniu gazu silnik reagował jak trzeba. I tu mam drugie pytanie. Czy ten objaw to za wczesny zapłon i reszta ok(przekaźnik przelutowany), czy może udało mi się ustawić zapłon i wyszła na jaw jakaś inna usterka. Mogę się tylko domyślać, że owo falowanie to czujnik obciążenia silnika (nazywany chyba czujnikiem spalania stukowego). A pomysł na przyspieszenie zapłonu wziąłem z doświadczenia że starym silnikom zapłon się jakoś opóźnia i lekkie przyspieszenie poprawia pracę silnika. Dziękuję za jakąkolwiek pomoc.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Ustawienie zapłonu w ABK
Witam, szukam kogoś z okolic Katowic kto byłby w stanie ustawić zapłon. Oczywiście nie za darmo. Niedawno zmieniłem u siebie silnik, potem będę zmieniał rozrząd i przydałoby się choć raz go dobrze ustawić. Na razie robię to na słuch kosztem rozrusznika. I mam już po prostu dość całowania klamek u "elektromechaników". Dziękuję za zainteresowanie.
[ Dodano: 2010-06-26, 00:22 ]
czarekj
Mam dostęp do kogoś z lampą stroboskopową ale bez ustawiania kąta wyprzedzenia.
Myślę wykonać wszystkie czynności opisane przez Ciebie czyli:
1. Uruchomić silnik.
2. Odpiąć wtyczkę z czujnika temperatury.
3. Przygazować trzy razy powyżej 3500 RPM
4. Ustawić obroty na poziomie 2250 RPM
5. Czarna Magia. W którym miejscu ma być fizycznie te 6 stopni? Mam je odczytać z okienka obudowy sprzęgła czy z koła pasowego(takie coś również wyczytałem)? Dodam, że lampa nie ma regulacji kąta wyprzedzenia. I ma być wpięta w I cylinder?
Bo okienko jest owalne i żadnej podziałki tam nie ma jeżeli chodzi o kąty. Nie ma absolutnie nikogo z okolic Katowic to muszę sobie jakoś sam poradzić. Szkoda że nie mam lampy na własność to popróbowalbym na wolnych obrotach.
[ Dodano: 2010-06-26, 00:22 ]
czarekj
Mam dostęp do kogoś z lampą stroboskopową ale bez ustawiania kąta wyprzedzenia.
Myślę wykonać wszystkie czynności opisane przez Ciebie czyli:
1. Uruchomić silnik.
2. Odpiąć wtyczkę z czujnika temperatury.
3. Przygazować trzy razy powyżej 3500 RPM
4. Ustawić obroty na poziomie 2250 RPM
5. Czarna Magia. W którym miejscu ma być fizycznie te 6 stopni? Mam je odczytać z okienka obudowy sprzęgła czy z koła pasowego(takie coś również wyczytałem)? Dodam, że lampa nie ma regulacji kąta wyprzedzenia. I ma być wpięta w I cylinder?
Bo okienko jest owalne i żadnej podziałki tam nie ma jeżeli chodzi o kąty. Nie ma absolutnie nikogo z okolic Katowic to muszę sobie jakoś sam poradzić. Szkoda że nie mam lampy na własność to popróbowalbym na wolnych obrotach.
Witam wszystkich.
Mam pytanie gdzie w Lubelskim( okolice Lublina najlepiej) mogę ustawić zapłon w moim ABK według prawidłowej procedury. Do kogo nie zadzwonie to każdy elektromechanik mówi że to jakaś bzdura( nie mają pojęcia). Sam coś próbowałem kobinować ale nie dałem rady z tym sterownikiem(nie chce się zablokować). Ręce opadają. Przedwczoraj pojechałem do warsztatu i gość przestawił mi zapłon ale też bez blokowania sterownika(podobno zapłon miałem opóźniony) . Fura chodzi lepiej na benzynie bo wcześniej tak jakby się dławiła i nie miała mocy powyżej 4000 obr ale wolałbym żeby ktoś to ustawił według procedury bo duże jest prawdopodobieństwo że teraz też nie jest dobrze ustawiony.
Z góry dzięki za odpowiedź.
Mam pytanie gdzie w Lubelskim( okolice Lublina najlepiej) mogę ustawić zapłon w moim ABK według prawidłowej procedury. Do kogo nie zadzwonie to każdy elektromechanik mówi że to jakaś bzdura( nie mają pojęcia). Sam coś próbowałem kobinować ale nie dałem rady z tym sterownikiem(nie chce się zablokować). Ręce opadają. Przedwczoraj pojechałem do warsztatu i gość przestawił mi zapłon ale też bez blokowania sterownika(podobno zapłon miałem opóźniony) . Fura chodzi lepiej na benzynie bo wcześniej tak jakby się dławiła i nie miała mocy powyżej 4000 obr ale wolałbym żeby ktoś to ustawił według procedury bo duże jest prawdopodobieństwo że teraz też nie jest dobrze ustawiony.
Z góry dzięki za odpowiedź.
- Hołowczyc20
- Audi 80 Klub
- Posty: 804
- Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
- Lokalizacja: Mielec
Dzwoniłem dzisiaj do serwisu Audi no i się dowiedziałem, że godzina pracy przy mojej B4 kosztuje 225PLN, a sprawdzenie i ewentualne ustawienie zapłonu to 1,5 do 2 h roboty także około 400PLN troche przydrogo. Facet z serwisu powiedział, że w tym modelu to raczej nie trzeba blokować komputera. Pewnie nie wie o co chodzi. Tak czy tak jeśli ktoś z Klubowiczów może polecić kogoś z okolic Lublina kto mi dobrze ustawi ten zapłon to będę wdzięczny.
kamilk281, w 1,5 do 2h to chyba jeszcze z przerwą na obiad i 4 inne auta w międzyczasie.A 225zł na godzinę to ma prezes Orlenu.
Mechanik znający temat nie będzie gdybał że raczej nie trzeba blokować sterownika tylko zablokuje ustawi zapłon i po robocie.Ja z przygotowanym wszystkim co potrzeba czyli klucz 13 i lampa stroboskopowa + jedna osoba do przytrzymania silnika na obrotach wyreguluję zapłon w ABK w 15min. (o ile sterownik zablokuje się za pierwszym razem)
Mechanik znający temat nie będzie gdybał że raczej nie trzeba blokować sterownika tylko zablokuje ustawi zapłon i po robocie.Ja z przygotowanym wszystkim co potrzeba czyli klucz 13 i lampa stroboskopowa + jedna osoba do przytrzymania silnika na obrotach wyreguluję zapłon w ABK w 15min. (o ile sterownik zablokuje się za pierwszym razem)