[B4 2.0 ABT] Silnik nierówno pracuje bądź gaśnie na Pb
: 24 sty 2016, 05:46
autor: AnotherWorldTM
Witam. Otóż mam taki problem, prawie pół roku temu kupiłem 80 ABT z LPG. Auto od początku na benzynie chodziło bardzo nierówno, nie mam wprawdzie obrotomierza, ale praca silnika po odpaleniu i zostawieniu na jałowych obrotach przypominała sinusoidę. Silnik przygasał i po przejechaniu pierwszych kilkunastu metrów po dłuższym niż 24h postoju niemal zawsze gasł i trzeba było odpalać od nowa. Problem zmniejszał się przy dodaniu gazu i wkręceniu na obroty. Poniżej załączam filmik zarysowujący problem. Dodam, że auto na LPG chodzi świetnie i równiej niż niejedna benzynka. O co tu może chodzić ? Pozdrawiam.
: 24 sty 2016, 12:04
autor: maciek889
Próbowałeś odłączyć akumulator na 15 minut przed odpaleniem? Może to po prostu częsty problem ABT z instalacją LPG.
: 24 sty 2016, 18:23
autor: AnotherWorldTM
maciek889 pisze:Próbowałeś odłączyć akumulator na 15 minut przed odpaleniem?
Nie próbowałem, jutro spróbuje. W jaki sposób takie odłączenie może coś zdziałać, sterowniki się restartują ?
maciek889 pisze:Może to po prostu częsty problem ABT z instalacją LPG.
W sensie ? Samo LPG chodzi świetnie, tylko na benzynie takie cyrki... więc przewody, świece, aparat zapłonowy odrzucam. Czujniki czy lambda dawałby chyba jakieś objawy przy jeździe na LPG, a nie tylko benzyna...
: 24 sty 2016, 19:00
autor: maciek889
AnotherWorldTM pisze: W jaki sposób takie odłączenie może coś zdziałać, sterowniki się restartują ?
Sterownik benzyny może się nauczyć źle podawać paliwo, gdy sam nie podaje paliwa a dostaje różne odczyty z sondy albo emulatora gdy silnik pracuje.
AnotherWorldTM pisze:W sensie ? Samo LPG chodzi świetnie, tylko na benzynie takie cyrki... więc przewody, świece, aparat zapłonowy odrzucam. Czujniki czy lambda dawałby chyba jakieś objawy przy jeździe na LPG, a nie tylko benzyna...
Jak masz drugą generacje to może mieć wpływ ale tylko jeśli monter nie popisał się i ustawił bardzo duży zakres regulacji składu mieszanki. Jak masz tanią II generacje typu stag 2l to ona ma fabrycznie małą regulacje z sondy i szanse na zepsucie mieszanki są bardzo małe.
Czujnik temperatury płynu na gazie może tylko podnieść obroty biegu jałowego i tyle.
: 25 sty 2016, 18:16
autor: AnotherWorldTM
Ale jaja, dzięki wielkie. Odłączenie aku na 10min pomogło i jak ręką odjął
maciek889 pisze:Jak masz drugą generacje to może mieć wpływ ale tylko jeśli monter nie popisał się i ustawił bardzo duży zakres regulacji składu mieszanki. Jak masz tanią II generacje typu stag 2l to ona ma fabrycznie małą regulacje z sondy i szanse na zepsucie mieszanki są bardzo małe.
Czujnik temperatury płynu na gazie może tylko podnieść obroty biegu jałowego i tyle.
Mam taką instalacje - złom ?
: 25 sty 2016, 19:12
autor: maciek889
Chyba już nie ma złych instalacji II generacji. Dobrze że parownik masz A90E bo te mniejsze BRC są słabe.
Tylko często bywa tak że w papierach jest coś zupełnie innego niż pod maską.
Z którego roku masz samochód? Bo jeśli masz nowsze ABT z silniczkiem krokowym na 6 pinów to przekaźnik resetujący komputer pomoże.
Możesz pojeździć aby zobaczyć czy często trzeba by było resetować ECU, bo może nie ma co przerabiać podłączenia ECU.
: 25 sty 2016, 20:26
autor: AnotherWorldTM
Rok produkcji auta 1994
Jest gdzieś instrukcja na temat tego jaki i gdzie założyć przekaźnik ?
: 25 sty 2016, 21:36
autor: maciek889
W temacie który dałem we wcześniejszym poście jest instrukcja, gdzieś tak w połowie. Do twojej wersji ABT to ta ostatnia.
Możesz zrobić bez przekaźnika. Po prostu przeciąć czerwony kabel idący na pin 21 sterownika i koniec idący do wtyczki ECU dołączyć do kabla idącego na pin 23.