[B4 ABT LPG] emulator sondy labda
[80 B4 ABT+LPG] Emulator sondy lambda
Mój problem wygląda następująco: kiedy auto jeździ na gazie wszystko jest ok, kiedy przełącze go na Pb zaczynają się "czary" dławi się, szarpie, nie trzyma obrotów nie da się jeździć, problem rozwiązuje reset komputera przez odłączenie akumulatora. Po resecie na benzynie chodzi idealnie do czasu ponownego przełączenia na gaz, troszkę pojeździ na gazie i historia się powtarza. Mam gaz I generacji bez komputera (regulacja na "śrubie") najprostszy z możliwych no i ma już 10 latek ale sprawuje się bez zarzutu. Poszukałem troszkę po necie i na forum i stwierdziłem że w moim przypadku może mi pomóc coś takiego jak emulator sondy lambda. Nawet gdzieś na forum opla był dokładnie mój przypadek opisany, emulator rozwiązał w tamtym przypadku problem. Mam pytanie dla ludzi którzy się na tym naprawdę znają czy w moim przypadku może mi pomóc sam emulator czy trzeba założyć cały komputer do gazu jak sugerowało większość gazowników (być może z powodu zarobku, koszt emulatora z założeniem 80 zł, koszt całego komputera 400zł), wiem że wiele było podobnych przypadków jak mój poruszanych na naszym forum ale szczerze mówiąc żadnych konkretnych odpowiedzi. Wcześniej odrzuciłem większość innych powodów tej usterki, a bardzo zaciekawił mnie ten emulator, ale nie chciałbym wyrzucić pieniędzy w błoto, szczerze mówiąc mało wiem co to za urządzenie i czy mi pomoże. Przepraszam za długi wywód ale chciałem jak najlepiej naświetlić temat chociaż mógł bym się jeszcze rozpisać. Za wszelką pomoc serdeczne dzięki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ja jeszcze bym zaproponował inne rozwiązanie z tego co pamiętam emulację sondy lambda dla silnika ABT ustawia się na masa. Można by zastosować przekaźnik (koszt 5 zł) który w momencie włączania LPG przełączyłby sygnał z sondy lambda na masę.
[ Dodano: 2009-10-04, 23:44 ]
Nawet jakbyś założył full kompa do gazu to i tak sterownik LPG karmił by komputer silnika fałszywymi sygnałami albo był ustawiony na masę.
[ Dodano: 2009-10-04, 23:47 ]
W tym temacie: b4-20-abt-kopci-i-dlawi-sie-na-benzynie-t14565.html jest trochę o emulacji sondy lambda i rozjechanej mapie wtrysku po pracy na LPG.
[ Dodano: 2009-10-04, 23:44 ]
Nawet jakbyś założył full kompa do gazu to i tak sterownik LPG karmił by komputer silnika fałszywymi sygnałami albo był ustawiony na masę.
[ Dodano: 2009-10-04, 23:47 ]
W tym temacie: b4-20-abt-kopci-i-dlawi-sie-na-benzynie-t14565.html jest trochę o emulacji sondy lambda i rozjechanej mapie wtrysku po pracy na LPG.
Tak też właśnie myslałem że z tym kompem to naciąganie, no ale teraz mam 100% pewność, jak dzwoniłem do gazowników to mówili że w tej chwili są takie przepisy że komputer musi być i samego emulatora mi nikt nie założy bo to niby jest nielegalne (ciekawe ile w tym prawdy), ale kiedy powiedziałem że nie interesuje mnie komp bo mnie po prostu nie stać i jest to chyba zbędny wydatek to jeden fachowiec odrazu zmienił zdanie i krzyknął 80 zł za emulator wraz z założeniem. Swoją drogą jak ktoś ma podobne problemy a wiem że na forum sie tego przewineło sporo to mam nadzieje że w końcu się z tym uporamy. Jutro jadę do gazownika i zakładam, a wam panowie serdecznie dziekuję za pomoc teraz juz jestem zdecydowany, jak założę to zdam relacje czy sie udało.Dzieki jesze raz
[ Dodano: 2009-10-08, 13:52 ]
Mój gazownik założył mi jednak ten przekaźnik tak jak zasugerował kolega aldi, powiem szczerze że problem znikł, autko jeździ bez problemu na gazie jak i na benzynie jak narazie jestem zadowolony i bardzo niski koszty naprawy( a nie jak sugerowało wiekszość gazowników zakładanie całego kompa, dopiero kiedy zasugerowałem rozwiązanie z przekaźnikiem to jeden się zgodził go założyć). Pytanie mam tylko takie czy nie ma jakiegos minusa przy takim rozwiązaniu ( np. czy sonda lambda w jakikolwiek sposób nie cierpi). Bo troszke mnie zaskoczyło tak łatwe rozwiazanie problemu szczególnie że ten temat był już nie raz wałkowany. No i czy kolego aldi możesz w skrócie powiedzieć jak to działa . Dziękuje serdecznie za pomoc.
[ Dodano: 2009-10-08, 13:52 ]
Mój gazownik założył mi jednak ten przekaźnik tak jak zasugerował kolega aldi, powiem szczerze że problem znikł, autko jeździ bez problemu na gazie jak i na benzynie jak narazie jestem zadowolony i bardzo niski koszty naprawy( a nie jak sugerowało wiekszość gazowników zakładanie całego kompa, dopiero kiedy zasugerowałem rozwiązanie z przekaźnikiem to jeden się zgodził go założyć). Pytanie mam tylko takie czy nie ma jakiegos minusa przy takim rozwiązaniu ( np. czy sonda lambda w jakikolwiek sposób nie cierpi). Bo troszke mnie zaskoczyło tak łatwe rozwiazanie problemu szczególnie że ten temat był już nie raz wałkowany. No i czy kolego aldi możesz w skrócie powiedzieć jak to działa . Dziękuje serdecznie za pomoc.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 27 sie 2008, 12:47
[B4 ABT LPG] emulator sondy labda
Witam.
Moje autko wariuje na Pb, natomiast na gazie chodzi idealnie. Po resecie kompa śmiga prawidłowo na Pb i LPG, do czasu aż komp zmodyfikuje mapę wtrysku, czego dowiedziałem się po lekturze innych postów. Instalację mam I generacji bez elektroniki, więc postanowiłem wrzucić emulator lambdy. Problem w tym, że nie wiem jaką wybrać.
No i jeszcze jedno, czy dam radę sam zamontować, jak to zrobić, no i ile weźmie za to gaziarz?? Gdzieś w postach była informacja, że niektórzy montują przekaźnik - wiem, że trzeba go szukać na wiązce od lambdy ale jak to wygląda (duży on jest) i jak nie ma to może lepiej wrzucić taki przekaźnik zamiast emulatora.
Poniżej jest link z alledrogo - cena jest kusząca, tylko czy ten sprzęt jest ok??
http://www.allegro.pl/item987129150_emu ... pd_10.html
Z góry dzięki za info.
Moje autko wariuje na Pb, natomiast na gazie chodzi idealnie. Po resecie kompa śmiga prawidłowo na Pb i LPG, do czasu aż komp zmodyfikuje mapę wtrysku, czego dowiedziałem się po lekturze innych postów. Instalację mam I generacji bez elektroniki, więc postanowiłem wrzucić emulator lambdy. Problem w tym, że nie wiem jaką wybrać.
No i jeszcze jedno, czy dam radę sam zamontować, jak to zrobić, no i ile weźmie za to gaziarz?? Gdzieś w postach była informacja, że niektórzy montują przekaźnik - wiem, że trzeba go szukać na wiązce od lambdy ale jak to wygląda (duży on jest) i jak nie ma to może lepiej wrzucić taki przekaźnik zamiast emulatora.
Poniżej jest link z alledrogo - cena jest kusząca, tylko czy ten sprzęt jest ok??
http://www.allegro.pl/item987129150_emu ... pd_10.html
Z góry dzięki za info.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ACE
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Witam, jeśli emulacja miała by być ustawiona na masę to z punktu kasiorki zakup czegoś takiego jest nieopłacalne bo można to zrobić zwykłym przekaźnikiem za około 5 złotych (ja tak zrobilem)http://allegro.pl/item965751425_przekaz ... _2069.html . Powstaje pytanie czy twój silnik podczas pracy na gazie toleruje emulacje na masę
tu masz wiele info 80-b4-abt-lpg-emulator-sondy-lambda-t33971.html z tego co przeczytałem to załóż przekaźnik i będzie ok i trochę taniej
tu masz wiele info 80-b4-abt-lpg-emulator-sondy-lambda-t33971.html z tego co przeczytałem to załóż przekaźnik i będzie ok i trochę taniej
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 27 sie 2008, 12:47
Przekaźnik wstawiony.
Zasilanie podłączone do elektrozaworu gazu.
Gaziarz z czarnego przewodu lambdy wyprowadził dwa:
1.) niebieski idzie do lambdy, a następnie do gniazda 30 w przekaźniku.
2.) brązowy (ten w stronę kompa) idzie do gniazda 87a i następnie do gniazda 87.
Jak dla mnie to jakoś bez sensu. Niebieski w gnieździe 30 wydaje się logicznie, ale dlaczego drugi przewód idzi do 87a i 87. Moim zdaniem powinien być w jednym.
Oceńcie proszę czy takie podłączenie jest ok.
Zdjęcie schematu przekaźnika:
http://img.nokaut.pl/p/1d/51/1d5154784f ... 00x500.jpg
http://obrazki.elektroda.net/67_1233682629.jpg
Zasilanie podłączone do elektrozaworu gazu.
Gaziarz z czarnego przewodu lambdy wyprowadził dwa:
1.) niebieski idzie do lambdy, a następnie do gniazda 30 w przekaźniku.
2.) brązowy (ten w stronę kompa) idzie do gniazda 87a i następnie do gniazda 87.
Jak dla mnie to jakoś bez sensu. Niebieski w gnieździe 30 wydaje się logicznie, ale dlaczego drugi przewód idzi do 87a i 87. Moim zdaniem powinien być w jednym.
Oceńcie proszę czy takie podłączenie jest ok.
Zdjęcie schematu przekaźnika:
http://img.nokaut.pl/p/1d/51/1d5154784f ... 00x500.jpg
http://obrazki.elektroda.net/67_1233682629.jpg
Nie chciałem zakładać nowego tematu dlatego piszę tutaj. Mam instalację gazową BRC Just w silniku ABT, niestety są ciągłe problemy z prawidłową pracą silnika. Gdy zapytałem gazownika jak jest ustawiona emulacja sondy lambda czy na przebieg czy na masę, odpowiedział że komputer sam sobie dobiera emulację. Czy tak ma być? Czy jednak bezwzględnie powinna być ustawiona na masę? Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Myślę że ten gazownik g... się zna, chyba że ten komputer BRC nie takich opcji w co wątpię bo każdy odpowiednik polskiej produkcji ma kilka opcji.Karol_90 pisze:odpowiedział że komputer sam sobie dobiera emulację. Czy tak ma być?
Jeszcze odpowiem na wiadomość sprzed pół roku kolegi gambit, bym odpowiedział wtedy ale nie ma powiadomień przy dopisaniu treści wiadomości ani temat nie idzie na "górę".
Nie ucierpi jeśli gazownik potrafi używać galaretowatej zwartości czaszki. Przekaźnik po pojawieniu się napięcia na elektrozaworze LPG (przełączenie na LPG) odłącza sygnał sondy idący do komputera jednocześnie podając w jego stronę masę. Sonda pracuje sobie niepodpięta a ECU dostaje masę.gambit pisze:Pytanie mam tylko takie czy nie ma jakiegos minusa przy takim rozwiązaniu ( np. czy sonda lambda w jakikolwiek sposób nie cierpi). Bo troszke mnie zaskoczyło tak łatwe rozwiazanie problemu szczególnie że ten temat był już nie raz wałkowany. No i czy kolego aldi możesz w skrócie powiedzieć jak to działa
Ten schemat powinien to wyjaśnić:
Kopia jakby obrazek wyżej się nie wczytywał http://imageshack.com/a/img697/9606/przek1.gif
Podłączenie resetowania ECU po wyłączeniu zapłonu
Kopia jakby obrazek wyżej się nie wczytywał http://i1244.photobucket.com/albums/gg5 ... 192c5b.png
opcja podania masy na ECU zaszkodzi sondzie - NIE POLECAM tego rozwiązania.
Ostatnio zmieniony 12 gru 2014, 16:15 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 3 razy.
Siema. panowie dwa dni temu założyłem sobie przekaźnik który zmienia emulacje na masę tak jak pisali panowie tu i w innych postach. kosztowało mnie to 5 zł przekaźnik wraz z podstawią i 30 minut roboty. odrazu po tym był reset i od tamtej pory auto normalnie odpala na Pb smiga na gazie az miło nie tarpie nie prycha równo pracuje. jestem naprawdę zadowolony jeszcze tylko regulacja gazu u gaziaża na śróbke i ustawienie zapłonu i bedzie bajka