Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT LPG] emulator sondy labda

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
gambit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 25 wrz 2007, 20:56
Lokalizacja: Katowice

[80 B4 ABT+LPG] Emulator sondy lambda

Post autor: gambit » 04 paź 2009, 02:32

Mój problem wygląda następująco: kiedy auto jeździ na gazie wszystko jest ok, kiedy przełącze go na Pb zaczynają się "czary" dławi się, szarpie, nie trzyma obrotów nie da się jeździć, problem rozwiązuje reset komputera przez odłączenie akumulatora. Po resecie na benzynie chodzi idealnie do czasu ponownego przełączenia na gaz, troszkę pojeździ na gazie i historia się powtarza. Mam gaz I generacji bez komputera (regulacja na "śrubie") najprostszy z możliwych no i ma już 10 latek ale sprawuje się bez zarzutu. Poszukałem troszkę po necie i na forum i stwierdziłem że w moim przypadku może mi pomóc coś takiego jak emulator sondy lambda. Nawet gdzieś na forum opla był dokładnie mój przypadek opisany, emulator rozwiązał w tamtym przypadku problem. Mam pytanie dla ludzi którzy się na tym naprawdę znają czy w moim przypadku może mi pomóc sam emulator czy trzeba założyć cały komputer do gazu jak sugerowało większość gazowników (być może z powodu zarobku, koszt emulatora z założeniem 80 zł, koszt całego komputera 400zł), wiem że wiele było podobnych przypadków jak mój poruszanych na naszym forum ale szczerze mówiąc żadnych konkretnych odpowiedzi. Wcześniej odrzuciłem większość innych powodów tej usterki, a bardzo zaciekawił mnie ten emulator, ale nie chciałbym wyrzucić pieniędzy w błoto, szczerze mówiąc mało wiem co to za urządzenie i czy mi pomoże. Przepraszam za długi wywód ale chciałem jak najlepiej naświetlić temat chociaż mógł bym się jeszcze rozpisać. Za wszelką pomoc serdeczne dzięki.

piotrcsw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 29 sie 2009, 17:11

Post autor: piotrcsw » 04 paź 2009, 20:46

Jak najbardziej powinien wystarczyć sam emulator. Nie daj się naciągnąć na cały komputerek. Sam robiłem pewnemu kolesiowi golfa III, któremu na gazie odprawiały się straszne cyrki. Po podłączeniu emulatora i odpowiednim ustawieniu go wszelkie problemy zniknęły. STAWIAJ NA EMULATOR

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 paź 2009, 23:39

Ja jeszcze bym zaproponował inne rozwiązanie z tego co pamiętam emulację sondy lambda dla silnika ABT ustawia się na masa. Można by zastosować przekaźnik (koszt 5 zł) który w momencie włączania LPG przełączyłby sygnał z sondy lambda na masę.

[ Dodano: 2009-10-04, 23:44 ]
Nawet jakbyś założył full kompa do gazu to i tak sterownik LPG karmił by komputer silnika fałszywymi sygnałami albo był ustawiony na masę.

[ Dodano: 2009-10-04, 23:47 ]
W tym temacie: b4-20-abt-kopci-i-dlawi-sie-na-benzynie-t14565.html jest trochę o emulacji sondy lambda i rozjechanej mapie wtrysku po pracy na LPG.

Awatar użytkownika
gambit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 25 wrz 2007, 20:56
Lokalizacja: Katowice

Post autor: gambit » 05 paź 2009, 08:40

Tak też właśnie myslałem że z tym kompem to naciąganie, no ale teraz mam 100% pewność, jak dzwoniłem do gazowników to mówili że w tej chwili są takie przepisy że komputer musi być i samego emulatora mi nikt nie założy bo to niby jest nielegalne (ciekawe ile w tym prawdy), ale kiedy powiedziałem że nie interesuje mnie komp bo mnie po prostu nie stać i jest to chyba zbędny wydatek to jeden fachowiec odrazu zmienił zdanie i krzyknął 80 zł za emulator wraz z założeniem. Swoją drogą jak ktoś ma podobne problemy a wiem że na forum sie tego przewineło sporo to mam nadzieje że w końcu się z tym uporamy. Jutro jadę do gazownika i zakładam, a wam panowie serdecznie dziekuję za pomoc teraz juz jestem zdecydowany, jak założę to zdam relacje czy sie udało.Dzieki jesze raz

[ Dodano: 2009-10-08, 13:52 ]
Mój gazownik założył mi jednak ten przekaźnik tak jak zasugerował kolega aldi, powiem szczerze że problem znikł, autko jeździ bez problemu na gazie jak i na benzynie jak narazie jestem zadowolony i bardzo niski koszty naprawy( a nie jak sugerowało wiekszość gazowników zakładanie całego kompa, dopiero kiedy zasugerowałem rozwiązanie z przekaźnikiem to jeden się zgodził go założyć). Pytanie mam tylko takie czy nie ma jakiegos minusa przy takim rozwiązaniu ( np. czy sonda lambda w jakikolwiek sposób nie cierpi). Bo troszke mnie zaskoczyło tak łatwe rozwiazanie problemu szczególnie że ten temat był już nie raz wałkowany. No i czy kolego aldi możesz w skrócie powiedzieć jak to działa :-) . Dziękuje serdecznie za pomoc.

przemekdemolka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 27 sie 2008, 12:47

[B4 ABT LPG] emulator sondy labda

Post autor: przemekdemolka » 11 kwie 2010, 22:05

Witam.
Moje autko wariuje na Pb, natomiast na gazie chodzi idealnie. Po resecie kompa śmiga prawidłowo na Pb i LPG, do czasu aż komp zmodyfikuje mapę wtrysku, czego dowiedziałem się po lekturze innych postów. Instalację mam I generacji bez elektroniki, więc postanowiłem wrzucić emulator lambdy. Problem w tym, że nie wiem jaką wybrać.
No i jeszcze jedno, czy dam radę sam zamontować, jak to zrobić, no i ile weźmie za to gaziarz?? Gdzieś w postach była informacja, że niektórzy montują przekaźnik - wiem, że trzeba go szukać na wiązce od lambdy ale jak to wygląda (duży on jest) i jak nie ma to może lepiej wrzucić taki przekaźnik zamiast emulatora.
Poniżej jest link z alledrogo - cena jest kusząca, tylko czy ten sprzęt jest ok??


http://www.allegro.pl/item987129150_emu ... pd_10.html

Z góry dzięki za info.

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 12 kwie 2010, 08:36

Witam, jeśli emulacja miała by być ustawiona na masę to z punktu kasiorki zakup czegoś takiego jest nieopłacalne bo można to zrobić zwykłym przekaźnikiem za około 5 złotych (ja tak zrobilem)http://allegro.pl/item965751425_przekaz ... _2069.html . Powstaje pytanie czy twój silnik podczas pracy na gazie toleruje emulacje na masę

tu masz wiele info 80-b4-abt-lpg-emulator-sondy-lambda-t33971.html z tego co przeczytałem to załóż przekaźnik i będzie ok i trochę taniej ;)

przemekdemolka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 27 sie 2008, 12:47

Post autor: przemekdemolka » 12 kwie 2010, 09:14

Przekaźnik wstawiony.
Zasilanie podłączone do elektrozaworu gazu.
Gaziarz z czarnego przewodu lambdy wyprowadził dwa:
1.) niebieski idzie do lambdy, a następnie do gniazda 30 w przekaźniku.
2.) brązowy (ten w stronę kompa) idzie do gniazda 87a i następnie do gniazda 87.
Jak dla mnie to jakoś bez sensu. Niebieski w gnieździe 30 wydaje się logicznie, ale dlaczego drugi przewód idzi do 87a i 87. Moim zdaniem powinien być w jednym.
Oceńcie proszę czy takie podłączenie jest ok.
Zdjęcie schematu przekaźnika:
http://img.nokaut.pl/p/1d/51/1d5154784f ... 00x500.jpg
http://obrazki.elektroda.net/67_1233682629.jpg

Awatar użytkownika
Karol_90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 27 mar 2010, 19:59
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Karol_90 » 16 kwie 2010, 20:57

Nie chciałem zakładać nowego tematu dlatego piszę tutaj. Mam instalację gazową BRC Just w silniku ABT, niestety są ciągłe problemy z prawidłową pracą silnika. Gdy zapytałem gazownika jak jest ustawiona emulacja sondy lambda czy na przebieg czy na masę, odpowiedział że komputer sam sobie dobiera emulację. Czy tak ma być? Czy jednak bezwzględnie powinna być ustawiona na masę? Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 kwie 2010, 22:14

Karol_90 pisze:odpowiedział że komputer sam sobie dobiera emulację. Czy tak ma być?
Myślę że ten gazownik g... się zna, chyba że ten komputer BRC nie takich opcji w co wątpię bo każdy odpowiednik polskiej produkcji ma kilka opcji.

Jeszcze odpowiem na wiadomość sprzed pół roku kolegi gambit, bym odpowiedział wtedy ale nie ma powiadomień przy dopisaniu treści wiadomości ani temat nie idzie na "górę".
gambit pisze:Pytanie mam tylko takie czy nie ma jakiegos minusa przy takim rozwiązaniu ( np. czy sonda lambda w jakikolwiek sposób nie cierpi). Bo troszke mnie zaskoczyło tak łatwe rozwiazanie problemu szczególnie że ten temat był już nie raz wałkowany. No i czy kolego aldi możesz w skrócie powiedzieć jak to działa
Nie ucierpi jeśli gazownik potrafi używać galaretowatej zwartości czaszki. Przekaźnik po pojawieniu się napięcia na elektrozaworze LPG (przełączenie na LPG) odłącza sygnał sondy idący do komputera jednocześnie podając w jego stronę masę. Sonda pracuje sobie niepodpięta a ECU dostaje masę.
Ten schemat powinien to wyjaśnić:
Obrazek
Kopia jakby obrazek wyżej się nie wczytywał http://imageshack.com/a/img697/9606/przek1.gif

Podłączenie resetowania ECU po wyłączeniu zapłonu

Obrazek
Kopia jakby obrazek wyżej się nie wczytywał http://i1244.photobucket.com/albums/gg5 ... 192c5b.png

opcja podania masy na ECU zaszkodzi sondzie - NIE POLECAM tego rozwiązania.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 12 gru 2014, 16:15 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Karol_90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 27 mar 2010, 19:59
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Karol_90 » 18 kwie 2010, 18:07

A czy źle ustawiona emulacja sondy lambda może być przyczyną podwyższonych obrotów na benzynie? Gdy zrobiłem adaptację trzymał wolne obroty prawidłowo w granicach 900-1000. Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów na gazie obroty podskoczyły powyżej 1000. Czy może to być wina złej emulacji sondy?

Awatar użytkownika
gucia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 26 gru 2008, 21:03
Lokalizacja: Lębork

Post autor: gucia » 24 kwie 2010, 23:17

To zależy czy dobrze wykonałeś adaptację? Tzn. do włączenia wentylatora chłodnicy. Jeśli nie to to tak powinieneś zrobić. Jeśli dobrze chodzi silnik na benzynie to wtedy regulować na gazie nie odwrotnie.

hary
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 21 lip 2007, 19:24

Post autor: hary » 26 kwie 2010, 19:12

Mam takie same objawy jak kolega gambit, reset co 2-3 dni rozwiązywał problem, założyłem przekaźnik i testuję. Dam znać jak się zachowuje. ;-)

msanchez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 10 lut 2007, 07:04
Lokalizacja: warszawa

Post autor: msanchez » 30 cze 2010, 16:14

Siema. panowie dwa dni temu założyłem sobie przekaźnik który zmienia emulacje na masę tak jak pisali panowie tu i w innych postach. kosztowało mnie to 5 zł przekaźnik wraz z podstawią i 30 minut roboty. odrazu po tym był reset i od tamtej pory auto normalnie odpala na Pb smiga na gazie az miło nie tarpie nie prycha równo pracuje. jestem naprawdę zadowolony jeszcze tylko regulacja gazu u gaziaża na śróbke i ustawienie zapłonu i bedzie bajka

msanchez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 10 lut 2007, 07:04
Lokalizacja: warszawa

Post autor: msanchez » 30 cze 2010, 16:16

kolego moim zdaniem masz racje robiłem to dwa dni temu. gniazdo 87 działa w stanie spoczynku a w momencie przełączenia na gaz włacza sie 87a i z niego powinna iść masa na ECU. u mnie smiga az miło

XSZYMONXx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 01 lip 2018, 21:56

Post autor: XSZYMONXx » 27 kwie 2019, 10:33

Cześć sorry za odkop ale proszę o pomoc. Mam założony przekaźnik ale mimo tego po resecie ECU po jakiś 2 dniach po adaptacji samochód znowu nie działa na Pb. Pytanie czy przekaźnik jest dobrze podłączony. Styk 87 wolny, styk 86 niebieski kabel, styki 87a i 30 żółte styk 85 czerwony?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl