Strona 1 z 1

[B4 2.3 NG] Czarne świece

: 28 lut 2017, 00:01
autor: emczy
witam
mam problem z Audi
otóż wszystkie 5 świec czarne, wyjełem przeczyscilem druciakiem i za pare dni sprawdzilem i to samo.
dodatkowo troche muli na zimnym jakby nie mogła dopalać paliwa
jakies pomysly?

: 28 lut 2017, 01:14
autor: zukreator
za bogata mieszanka. powodów może być wiele

: 28 lut 2017, 11:50
autor: emczy
ale auto normalnie chodzi , może troche na zimnym muli a potem już ok
zauważyłem też, że temperatura na liczniku wariuje; raz 90 a raz min.

: 28 lut 2017, 12:48
autor: Leo
No ale co z tego że normalnie chodzi, idź się przejedź a drugi kolega niech za tobą jedzie i patrzy czy na czarno nie kopcisz.
Zalewa go, ot co, niewyregulowany kjet

: 28 lut 2017, 18:41
autor: maciek889
Nie pali z dużo paliwa czy oleju?

[ Dodano: 2017-02-28, 18:41 ]
Jeśli wykręcałeś świece po krótkiej przejażdżce albo robisz krótki odcinki to nie złapią temperatury aby elektrody się oczyściły.

: 28 lut 2017, 20:42
autor: quattroBandit
podrzucić Ci słownik?

Przegoń go na trasie raz, wtedy oceń jak wyglądają.
Jakie masz świece?
Dawno emu regulowałeś wtrysk?
Może rozruchowy Ci ciągle paliwo podaje, skoro piszesz, że na zegarach potrafi pokazać minimum, to może najzwyczajniej w świecie czujnik temperatury wody masz do wymiany. :) Stąd problem z przelewaniem - czarnymi świecami, idt itd.. :)

: 01 mar 2017, 00:42
autor: emczy
na czarno tylko kopci jak go odpale i nie przegonie ''gazowaniem'' na zimnym,
ma takie 2 momenty przełamania
paliwa żre, ale nie wiem, czy to dużo, czy mało, jak na taką pojemność, a co do oleju to nie ubywa

co do wytrysku, to nie wiem, musiałbym zoabczyć, podobne jaja miałem z poprzednią 80'tką 2.0 3A, ale tam na tyle ją zalewało, że gasła a NG trzyma obroty dobrze, nie falują ani nic, troche poniżej 1000, bez obciążeń (światła, dmuchawa itd), ale mimo tego, jak chodzi to czuć jakieś gubienie spalania bo czuć i słychać takie ''puk puk'' jakby wypadał zapłon czy coś podobnego. jetronica nie regulowałem bo nie znam się na tym , w okolicy też nie ma szpeca od tego, a gadaja, że jak działa to nie ruszać

: 01 mar 2017, 09:54
autor: maciek889
Regulacja nie jest trudna jeśli to tylko to jest problemem. Jeśli masz sprawną sondę lambda to nawet nie trzeba jechać na analizatora tylko sprawdzać natężenie na nastawniku albo napięcie sondy.

[ Dodano: 2017-03-01, 09:54 ]
W tym temacie kedyś opisowałem jak to się reguluje: https://audi80.pl/viewtopic.php?t=97541

: 01 mar 2017, 11:12
autor: emczy
dzisiaj sprawdzalem (rano) odpaliłem i odpiełem wtrysk rozruchowy i bez wiekszych zmian, moze troche dluzej rozrusznikiem krecila ale potem ok, który czujnik wody sprawdzić trzeba ? 2 pin?

: 01 mar 2017, 15:13
autor: maciek889
Tak 2 pinowy. Tylko mierzysz między każdym z pinów a masą. Sprawdź też opór między korpusem czujnika (tam gdzie nakłada się na niego klucz) a silnikiem bo ktoś kedyś pisał że nie łączył dobrze sam czujnik z resztą silnika.

: 01 mar 2017, 23:38
autor: emczy
ale tak w ogóle, jaki wpływ ma ten czujnik na prace silnika na zimnym? bo to tylko na zimnym problemy
aa czy filtr powietrza też ma duży wpływ na to ?
aa może głowica już nie wydala kompresji :) ?